ILZ za inverze?

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

ILZ za inverze?

Příspěvek od Night fly »

Vi nekdo, jak soucasna inverze ovlivnuje lety do ILZ, ktera ma AFAIK omezene navigacni vybaveni?


Petrov
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 07. 07. 2005, 13:31
Stav: Offline

Příspěvek od Petrov »

Nejsem na tohle téma odborník, ale z vlastní zkušenosti vím, že linka do ILZ bývá od podzimu do jara z povětrnostních důvodů velmi často CANCELLED.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Night fly »

Tak trochu feedbacku:

27.12. zruseno
28.12. zruseno; pax odeslani taxiky do BTS (bylo potreba zvladnout 180km za 1h30) a letelo se odtud.
3.1. letelo se, PRG-ILZ 3 pax a v Ziline krasne pocasi.

Magnus
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 10. 01. 2008, 16:38
Stav: Offline

Ahoj

Příspěvek od Magnus »

Ahojte,
som tu novy, tak vas najprv vsetkych pozdravujem. A mam hned niekolko otazok. Nasiel som na internete od marca ranny let zo Ziliny do prahy a vecerny z prahy do Ziliny. Neviete niekto, ci je to len taky pokus, alebo sa realne nieco pohne s modernizaciou?

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Night fly »

Mam pocit, ze to suvisi so zrusenim letov CSA na Sliac a lepsim napojenim ILZ na prestupy v PRG. Neviem ale, nakolko to rozhybe modernizaciu zilinskeho letiska. Ale priznavam, ze ak bude tento dalsi let ponuknuty za rozumne ceny, budem o nom uvazovat castejsie.


Radokaz
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 43
Registrován: 05. 05. 2006, 21:29
Stav: Offline

Re: Ahoj

Příspěvek od Radokaz »

Magnus píše:Ahojte,
som tu novy, tak vas najprv vsetkych pozdravujem. A mam hned niekolko otazok. Nasiel som na internete od marca ranny let zo Ziliny do prahy a vecerny z prahy do Ziliny. Neviete niekto, ci je to len taky pokus, alebo sa realne nieco pohne s modernizaciou?

K tej modernizacii.. uz su hotove privadzace z dialnice D1 smerom od Ziliny a tusim aj smerom od Bytce... tusim nakupili aj nove röntgeny a v poslednych mesiacoch bolo okolo terminalu postavene lesenie, ale neviem co sa tam dialo... taktiez sa "hovori" o restauraci, ale to je asi este daleka buducnost. K tej linke je to pravda CSA budu lietat ranny a vecerny let.... niekde sa tu uz o tom na fore aj pisalo.

VictorK
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od VictorK »

Je docela prakticke zacinat modernizaci letiste novou silnici a restauraci. Vzhledem k tomu, ze navigacni vybaveni tam nestoji za nic (proto se lety tak casto rusi) maji aspon cestujici kde cekat na svuj taxik do Blavy a pak to po ceste nebude drncat, ze?

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Můžete mi někdo vysvětlit, jaká je teď situace v ILZ? Proč je tam nedostatečné navigační vybavení? Co je potřeba vylepšit? Už to tady někde asi bylo, ale nemůžu to najít.dík

VictorK
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od VictorK »

dider píše:Můžete mi někdo vysvětlit, jaká je teď situace v ILZ? Proč je tam nedostatečné navigační vybavení? Co je potřeba vylepšit? Už to tady někde asi bylo, ale nemůžu to najít.dík
Celkova situace letiste LZZI potrebuje vylepsit. S polohou v uzkem udoli mezi kopci a s pocasim se moc udelat neda, ta bude omezujici vzdy. Co se vylepsit da, jsou delka drahy a poyemni radionavigacni prostredky. V soucasne dobe je tam jen nesmerovz radiomajak (NDB), jehoz systemove vlastnosti dost omezuji provoz v pripade malych dohlednosti ci nizke oblacnosti. Jen pro ilustraci - tyto vlastnosti v kombinaci s profilem terenu urcuji minimalni bezpecnou vysku, kdy se letadlo pri priblizeni nestretne s prekazkami (OCH) 1083 stop nad urovni letiste. V pripade, ze by bylo instalovano jine, presnejsi zarizeni, tahle vyska by znatelne klesla, tim padem by se letadlo dostalo blize (vert. i horiz.) k draze a ve spatnych podmminkach by se tak znacne zvysila pravdepodobnost bezpecneho priblizeni a pristani.
Pro rejpaly - VOR i jakykoli ILS maji uzsi ochranna pasma a mensi MOC, cili ziskana nova OCH by mohla byt vyrazne nizsi.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Nedávno jsem byl v ZA a náhodou jsem zastavil u vodní nádrže, kde se tou dobou právě stavěla dálnice a zrovna jsem zahlídl jak se ATR CSA zrovna kousek od elektrárny otáčí na přiblížení. Docela mě překvapilo, že letadlo nejdří klesá údolím a pak se v tom téměř nejužším místě otočí o 180 stupňů do osy RWY a jde na přistání. Nejsem expert určitě to má svoje důvody, ale i tak se mi to zdá nelogické. Doufám, že tenhle rok konečně linku vyzkouším, ale nechám si to asi až na léto :wink:

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Night fly »

Pri mem letu se letelo zhruba po trase Prerov - Bystrice p.H. - Vsetin (vse po leve strane) - Povazska Bystrica, nad PX prudka otocka o 90° vlevo do osy drahy 06 a zaroven dost strme klesani.

Jen jeste jedna otazka stran ruseni letu: proc se uprednostnuje ruseni letu a presmerovani PAX do BTS pred napr. divertem do OSR, ze ktere je do Ziliny dvakrat bliz nez z BTS? Kdyz uz ero nemuze pristat na cilovem letisti, at radsi neleti vubec?

context
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1391
Registrován: 26. 02. 2007, 23:47
Bydliště: PU
Stav: Offline

Příspěvek od context »

Night fly píše:Pri mem letu se letelo zhruba po trase Prerov - Bystrice p.H. - Vsetin (vse po leve strane) - Povazska Bystrica, nad PX prudka otocka o 90° vlevo do osy drahy 06 a zaroven dost strme klesani.

Jen jeste jedna otazka stran ruseni letu: proc se uprednostnuje ruseni letu a presmerovani PAX do BTS pred napr. divertem do OSR, ze ktere je do Ziliny dvakrat bliz nez z BTS? Kdyz uz ero nemuze pristat na cilovem letisti, at radsi neleti vubec?


možno je rýchlejšia cesta z BTS po dialnici do ZA ako z Ostravy?

Magnus
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 10. 01. 2008, 16:38
Stav: Offline

Hm

Příspěvek od Magnus »

A nemoze to suvisiet s tym, ze OSR je zahranicne letisko (pri lete do ILZ)?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

dider píše:Nedávno jsem byl v ZA a náhodou jsem zastavil u vodní nádrže, kde se tou dobou právě stavěla dálnice a zrovna jsem zahlídl jak se ATR CSA zrovna kousek od elektrárny otáčí na přiblížení. Docela mě překvapilo, že letadlo nejdří klesá údolím a pak se v tom téměř nejužším místě otočí o 180 stupňů do osy RWY a jde na přistání. Nejsem expert určitě to má svoje důvody, ale i tak se mi to zdá nelogické. Doufám, že tenhle rok konečně linku vyzkouším, ale nechám si to asi až na léto :wink:


Je to offtopic, omlouvám se: Před pár týdny jsem poprvé viděl přistávat letadlo na INN, tak jsem si říkal, že v tom úzkém údolí to možná bude také docela fuška? Nebo se mýlím?

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

dider píše: ATR CSA zrovna kousek od elektrárny otáčí na přiblížení. Docela mě překvapilo, že letadlo nejdří klesá údolím a pak se v tom téměř nejužším místě otočí o 180 stupňů do osy RWY a jde na přistání.


Pro dráhu 24 v ILZ je pouze postup priblížení okruhem, tedy za vidu s dodržením vlastního odstupu od překážek. Kousek pod elektrárnou je od Váhu na sever údolíčko mezi kopce, obec Svederník. Ze země to možná může klamat, ale ve skutečnosti zrovna tam je toho prostoru nejvíce.
http://www.mapy.cz/#x=142886400@y=133172992@z=12@mm=ZP

FD.


Odpovědět