ILZ za inverze?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
ILZ za inverze?
Vi nekdo, jak soucasna inverze ovlivnuje lety do ILZ, ktera ma AFAIK omezene navigacni vybaveni?
Ahoj
Ahojte,
som tu novy, tak vas najprv vsetkych pozdravujem. A mam hned niekolko otazok. Nasiel som na internete od marca ranny let zo Ziliny do prahy a vecerny z prahy do Ziliny. Neviete niekto, ci je to len taky pokus, alebo sa realne nieco pohne s modernizaciou?
som tu novy, tak vas najprv vsetkych pozdravujem. A mam hned niekolko otazok. Nasiel som na internete od marca ranny let zo Ziliny do prahy a vecerny z prahy do Ziliny. Neviete niekto, ci je to len taky pokus, alebo sa realne nieco pohne s modernizaciou?
Re: Ahoj
Magnus píše:Ahojte,
som tu novy, tak vas najprv vsetkych pozdravujem. A mam hned niekolko otazok. Nasiel som na internete od marca ranny let zo Ziliny do prahy a vecerny z prahy do Ziliny. Neviete niekto, ci je to len taky pokus, alebo sa realne nieco pohne s modernizaciou?
K tej modernizacii.. uz su hotove privadzace z dialnice D1 smerom od Ziliny a tusim aj smerom od Bytce... tusim nakupili aj nove röntgeny a v poslednych mesiacoch bolo okolo terminalu postavene lesenie, ale neviem co sa tam dialo... taktiez sa "hovori" o restauraci, ale to je asi este daleka buducnost. K tej linke je to pravda CSA budu lietat ranny a vecerny let.... niekde sa tu uz o tom na fore aj pisalo.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 258
- Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Celkova situace letiste LZZI potrebuje vylepsit. S polohou v uzkem udoli mezi kopci a s pocasim se moc udelat neda, ta bude omezujici vzdy. Co se vylepsit da, jsou delka drahy a poyemni radionavigacni prostredky. V soucasne dobe je tam jen nesmerovz radiomajak (NDB), jehoz systemove vlastnosti dost omezuji provoz v pripade malych dohlednosti ci nizke oblacnosti. Jen pro ilustraci - tyto vlastnosti v kombinaci s profilem terenu urcuji minimalni bezpecnou vysku, kdy se letadlo pri priblizeni nestretne s prekazkami (OCH) 1083 stop nad urovni letiste. V pripade, ze by bylo instalovano jine, presnejsi zarizeni, tahle vyska by znatelne klesla, tim padem by se letadlo dostalo blize (vert. i horiz.) k draze a ve spatnych podmminkach by se tak znacne zvysila pravdepodobnost bezpecneho priblizeni a pristani.dider píše:Můžete mi někdo vysvětlit, jaká je teď situace v ILZ? Proč je tam nedostatečné navigační vybavení? Co je potřeba vylepšit? Už to tady někde asi bylo, ale nemůžu to najít.dík
Pro rejpaly - VOR i jakykoli ILS maji uzsi ochranna pasma a mensi MOC, cili ziskana nova OCH by mohla byt vyrazne nizsi.
Nedávno jsem byl v ZA a náhodou jsem zastavil u vodní nádrže, kde se tou dobou právě stavěla dálnice a zrovna jsem zahlídl jak se ATR CSA zrovna kousek od elektrárny otáčí na přiblížení. Docela mě překvapilo, že letadlo nejdří klesá údolím a pak se v tom téměř nejužším místě otočí o 180 stupňů do osy RWY a jde na přistání. Nejsem expert určitě to má svoje důvody, ale i tak se mi to zdá nelogické. Doufám, že tenhle rok konečně linku vyzkouším, ale nechám si to asi až na léto
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Pri mem letu se letelo zhruba po trase Prerov - Bystrice p.H. - Vsetin (vse po leve strane) - Povazska Bystrica, nad PX prudka otocka o 90° vlevo do osy drahy 06 a zaroven dost strme klesani.
Jen jeste jedna otazka stran ruseni letu: proc se uprednostnuje ruseni letu a presmerovani PAX do BTS pred napr. divertem do OSR, ze ktere je do Ziliny dvakrat bliz nez z BTS? Kdyz uz ero nemuze pristat na cilovem letisti, at radsi neleti vubec?
Jen jeste jedna otazka stran ruseni letu: proc se uprednostnuje ruseni letu a presmerovani PAX do BTS pred napr. divertem do OSR, ze ktere je do Ziliny dvakrat bliz nez z BTS? Kdyz uz ero nemuze pristat na cilovem letisti, at radsi neleti vubec?
Night fly píše:Pri mem letu se letelo zhruba po trase Prerov - Bystrice p.H. - Vsetin (vse po leve strane) - Povazska Bystrica, nad PX prudka otocka o 90° vlevo do osy drahy 06 a zaroven dost strme klesani.
Jen jeste jedna otazka stran ruseni letu: proc se uprednostnuje ruseni letu a presmerovani PAX do BTS pred napr. divertem do OSR, ze ktere je do Ziliny dvakrat bliz nez z BTS? Kdyz uz ero nemuze pristat na cilovem letisti, at radsi neleti vubec?
možno je rýchlejšia cesta z BTS po dialnici do ZA ako z Ostravy?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
dider píše:Nedávno jsem byl v ZA a náhodou jsem zastavil u vodní nádrže, kde se tou dobou právě stavěla dálnice a zrovna jsem zahlídl jak se ATR CSA zrovna kousek od elektrárny otáčí na přiblížení. Docela mě překvapilo, že letadlo nejdří klesá údolím a pak se v tom téměř nejužším místě otočí o 180 stupňů do osy RWY a jde na přistání. Nejsem expert určitě to má svoje důvody, ale i tak se mi to zdá nelogické. Doufám, že tenhle rok konečně linku vyzkouším, ale nechám si to asi až na léto
Je to offtopic, omlouvám se: Před pár týdny jsem poprvé viděl přistávat letadlo na INN, tak jsem si říkal, že v tom úzkém údolí to možná bude také docela fuška? Nebo se mýlím?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
dider píše: ATR CSA zrovna kousek od elektrárny otáčí na přiblížení. Docela mě překvapilo, že letadlo nejdří klesá údolím a pak se v tom téměř nejužším místě otočí o 180 stupňů do osy RWY a jde na přistání.
Pro dráhu 24 v ILZ je pouze postup priblížení okruhem, tedy za vidu s dodržením vlastního odstupu od překážek. Kousek pod elektrárnou je od Váhu na sever údolíčko mezi kopce, obec Svederník. Ze země to možná může klamat, ale ve skutečnosti zrovna tam je toho prostoru nejvíce.
http://www.mapy.cz/#x=142886400@y=133172992@z=12@mm=ZP
FD.