Madrid - nehoda Spanairu

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Online

Příspěvek od Night fly »

VÍTĚZSLAV píše:Další informace a videa jsou na www.aviation-safety.net
Jinak, až někam poletíte, zeptejte se na rwy24.net, zda to náhodou nespadne - zatímco dle světových agentur k incidentu došlo ve 14:45, zde už informaci o havárii vložili v 13:33... Dodávám, že Španělsko používá stejné časové pásmo jako ČR.


14:45 mistniho casu vs. 13:33Z - dava to smysl?


Lingus
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 425
Registrován: 26. 04. 2008, 16:08
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od Lingus »

Night fly píše:
VÍTĚZSLAV píše:Další informace a videa jsou na www.aviation-safety.net
Jinak, až někam poletíte, zeptejte se na rwy24.net, zda to náhodou nespadne - zatímco dle světových agentur k incidentu došlo ve 14:45, zde už informaci o havárii vložili v 13:33... Dodávám, že Španělsko používá stejné časové pásmo jako ČR.


14:45 mistniho casu vs. 13:33Z - dava to smysl?


Já už bych to neřešil :wink:

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

"Profíci" na novinkách se opět vytáhli - přišli s tvrzením, že to nemohl být MD-82, ale MD-90, neboť MD-80 už se v 90.letech nevyráběl... :roll: Přitom je to od samého začátku jasné vč. registrace a historie letadla /ex-Korean/.

skrita
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 269
Registrován: 06. 02. 2007, 21:02
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od skrita »

No v českých médiích jsou vůbec zkreslené informace. Já procházel před chvilkou španělský tisk a je tam pár zajímavých rozborů od expertů v letectví . Celá záležitost je podle nich komplikovaná především kvůli 2 bodům:

1) S požárem motoru (popř. na jeden motor) se dá vzlétnout a bezpečně nouzově přistát. Takže podle nich to musel zapříčinit ještě další neodhadnutelný faktor.

2) Podle modelových propočtů by v tomto případě stroj musel skončit vlevo od dráhy. Hořel mu levý motor, pravý šel na plný výkon. Fakt, že stroj skončil vpravo od rwy je na nehodě nejpodivnější a nejnepochopitelnější.

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od bugr »

to už se včera řešilo na planes proč nevzlétnul a nedal si kolečko a nešel na přistání. Myslím, že si ještě chvilku počkáme, na novinkách, idnesu a podobných sračkách musej prostě krmit davy "informacema" což jsou většinou myšlenky těch co to píší.....


VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

Sice až překvapivě rychle vyloučili teroristický čin, ale bůhví jestli vyšetřování nakonec neodhalí, že v tom má prsty ETA /nemyslím teď ETA Hlinsko.../.

brichoni
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 97
Registrován: 08. 08. 2008, 17:50
Bydliště: MXP, PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od brichoni »

skrita píše:No v českých médiích jsou vůbec zkreslené informace. Já procházel před chvilkou španělský tisk a je tam pár zajímavých rozborů od expertů v letectví . Celá záležitost je podle nich komplikovaná především kvůli 2 bodům:

1) S požárem motoru (popř. na jeden motor) se dá vzlétnout a bezpečně nouzově přistát. Takže podle nich to musel zapříčinit ještě další neodhadnutelný faktor.

2) Podle modelových propočtů by v tomto případě stroj musel skončit vlevo od dráhy. Hořel mu levý motor, pravý šel na plný výkon. Fakt, že stroj skončil vpravo od rwy je na nehodě nejpodivnější a nejnepochopitelnější.


V dnešním vydání Corriere della Sera je podrobný článek ohledně včerejšíh události a je tam i velmi názorné grafické zobrazení průběhu, bohužel v italštině :wink:

http://www.corriere.it/Primo_Piano/Este ... o750.shtml

wampa
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 386
Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od wampa »

brichoni_cze píše:
skrita píše:No v českých médiích jsou vůbec zkreslené informace. Já procházel před chvilkou španělský tisk a je tam pár zajímavých rozborů od expertů v letectví . Celá záležitost je podle nich komplikovaná především kvůli 2 bodům:

1) S požárem motoru (popř. na jeden motor) se dá vzlétnout a bezpečně nouzově přistát. Takže podle nich to musel zapříčinit ještě další neodhadnutelný faktor.

2) Podle modelových propočtů by v tomto případě stroj musel skončit vlevo od dráhy. Hořel mu levý motor, pravý šel na plný výkon. Fakt, že stroj skončil vpravo od rwy je na nehodě nejpodivnější a nejnepochopitelnější.


V dnešním vydání Corriere della Sera je podrobný článek ohledně včerejšíh události a je tam i velmi názorné grafické zobrazení průběhu, bohužel v italštině :wink:

http://www.corriere.it/Primo_Piano/Este ... o750.shtml


Jestli jsem to dobre pochopil, tak ten motor nakonec upadl, coz jasne vedlo hodne velke zmene teziste letadla. a padu.

brichoni
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 97
Registrován: 08. 08. 2008, 17:50
Bydliště: MXP, PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od brichoni »

wampa píše:
brichoni_cze píše:
skrita píše:No v českých médiích jsou vůbec zkreslené informace. Já procházel před chvilkou španělský tisk a je tam pár zajímavých rozborů od expertů v letectví . Celá záležitost je podle nich komplikovaná především kvůli 2 bodům:

1) S požárem motoru (popř. na jeden motor) se dá vzlétnout a bezpečně nouzově přistát. Takže podle nich to musel zapříčinit ještě další neodhadnutelný faktor.

2) Podle modelových propočtů by v tomto případě stroj musel skončit vlevo od dráhy. Hořel mu levý motor, pravý šel na plný výkon. Fakt, že stroj skončil vpravo od rwy je na nehodě nejpodivnější a nejnepochopitelnější.


V dnešním vydání Corriere della Sera je podrobný článek ohledně včerejšíh události a je tam i velmi názorné grafické zobrazení průběhu, bohužel v italštině :wink:

http://www.corriere.it/Primo_Piano/Este ... o750.shtml


Jestli jsem to dobre pochopil, tak ten motor nakonec upadl, coz jasne vedlo hodne velke zmene teziste letadla. a padu.


Levý motor, který hořel, byl nalezen 200 metrů od pádu letadla, jinými slovy on neupadl, ale "byl vystřelen" před letadlo... ale berme to prosím s rezervou...

Martin Horucka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 294
Registrován: 17. 05. 2007, 14:03
Stav: Offline

Příspěvek od Martin Horucka »

skrita píše:No v českých médiích jsou vůbec zkreslené informace. Já procházel před chvilkou španělský tisk a je tam pár zajímavých rozborů od expertů v letectví . Celá záležitost je podle nich komplikovaná především kvůli 2 bodům:

1) S požárem motoru (popř. na jeden motor) se dá vzlétnout a bezpečně nouzově přistát. Takže podle nich to musel zapříčinit ještě další neodhadnutelný faktor.

2) Podle modelových propočtů by v tomto případě stroj musel skončit vlevo od dráhy. Hořel mu levý motor, pravý šel na plný výkon. Fakt, že stroj skončil vpravo od rwy je na nehodě nejpodivnější a nejnepochopitelnější.


Urcite se muselo stat jeste neco nez jen pozar motoru.. V prvni fazi mohlo dojit k uvolneni lopatky turbiny, ktera potom vzala vsechny ostatni, nebo se mohl roztrhnout disk turbiny. To vedlo k destrukci motoru a naslednemu pozaru. Navic nejake casti motoru( lopatky a pod.) mohly poskodit rizeni ocasnich ploch. Vyskovka tim padem mohla byt uplne vyrazena z provozu a smerovka se mohla vychilit naplno doprava, tim padem letadlo vyjelo smerem doprava z RWY a ne doleva, coz by bylo logicke...
Ale jsou to jen me uvahy, bude zajimave sledovat vysetrovani...

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Příspěvek od františek dobrota »

Mno neuměje italsky nic než pozdaravit a poděkovat, prohlédl jsem si obrázky...Zatím se nikde moc nemluvilo o tom, že by se motor oddělil od letadla,takže k tomu přistupiji dost zdrženlivě.I kdyby, asi by opravdu vyrazil dopředu,ale ten směr se dost těžko určuje..na 747 s oblibou trefí ještě sousední, když upadne...tak mohl vzít něco s sebou..navíc závada při který jde motor ze závěsů může znamenat, že se roztrhl a trefilo to něco od řízení ocasu.. viz.výše.Vliv na klonění nebude tak hroznej, je to blízko osy..ale jestli váží tak 2t+ byl by asi dost velkej problém se sklonem..ale ve smyslu na hlavu, tak nevím...myslím že tohle nebude jednoduchý vyšetřování...
Co se týče návratu pro technické problémy, nebudu to snad ani komentovat..zatím nikde není solidní informace..je to od TAT proby přes odmrazování až k požáru..prostě média..za měsíc po tom nikdo ani neštěkne...škoda tolika životů, jako vždycky.. :cry:

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od PV »

Nemá cenu tady spekulovat,stát se opravdu mohlo cokoliv a je na vyšetřovatelích aby se tím prokousali. Výsledek se jistě dozvíme

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Příspěvek od františek dobrota »

Souhlasím, budeme čekat asi dlouho..

Foxx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 854
Registrován: 11. 02. 2003, 09:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Foxx »

Night fly píše:
VÍTĚZSLAV píše:Další informace a videa jsou na www.aviation-safety.net
Jinak, až někam poletíte, zeptejte se na rwy24.net, zda to náhodou nespadne - zatímco dle světových agentur k incidentu došlo ve 14:45, zde už informaci o havárii vložili v 13:33... Dodávám, že Španělsko používá stejné časové pásmo jako ČR.


14:45 mistniho casu vs. 13:33Z - dava to smysl?


Pro klid tvé duše, MySQL server na kterém běží databáze rwy24 má z určitých důvodů nastavený čas na jinou časovou zónu. Pozná se to vlastně jedině v řádku zveřejnění nebo úpravy článku. Jako pozorný čtenář, vyhráváš věcnou cenu, kterou si můžeš vyzvednout 27.9. na Convention ;-) Ostatním se omlouvám za off-topic.

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

Foxx: A ten "jistý důvod" je, aby informace vypadaly ČERSTVÉ??
Omlouvám se za rýpnutí, jako letecký nadšenec pravidelně sleduji airways-planes-rwy24, ale musím přiznat, že od doby zveřejnění "obětí na palubě Norwegianu" je mi posledně jmenovaný nejméně sympatický. Sorry...


Odpovědět