Madrid - nehoda Spanairu

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

Tak to jsi, jak se řekne, co?? No prošvih, že jo... Mohl jsi to prodat bulváru za co?? No slušný kačky, že jo sakra člověče! :D


bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od bugr »

no já hlavně nevím kdy se to stalo, slyšel jsem to v rádiu když jsme jeli v úterý po obědě do Curychu. A nikde jsem si žádného problému nevšiml.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Příspěvek od františek dobrota »

WSJ(převzato z prune):
Wall Street Journal: Error With Flaps May Have Led
To Spanair Crash

"The pilots of a Spanair SA jetliner that crashed in Madrid last month failed to extend the aircraft's flaps before trying to take off, according to people familiar with the investigation, and a suspected electrical malfunction kept them from getting a cockpit warning about the danger.

Preliminary data obtained from a pair of so-called black boxes recovered from the wreckage of the McDonnell Douglas MD-82, which killed 154 people, indicate that both engines were working properly and there was no fire before impact, these people said.

But the flight-data recorder shows that the plane's flaps, movable devices at the rear of the wings that provide extra lift needed at takeoff, weren't extended, according to these people.

Usually, that would have triggered a loud horn in the cockpit alerting the pilots that the plane wasn't properly configured for takeoff.

In the last few days, investigators have focused on the theory that some sort of electrical defect or problems with circuit breakers prevented the horn from sounding, these people say.

According to one person familiar with the details, investigators also are looking into why the normal pre-takeoff checklist failed to pinpoint that the flaps hadn't been extended. One person familiar with the details said investigators, among other things, are looking into whether the cockpit crew was distracted or hurried through the check.

Crash investigators haven't released this accident scenario and it still could change as the probe continues. One reason the automatic cockpit warning horn didn't sound might have been because some of the airplane's logic circuits mistakenly sent signals indicating the MD-82 was already in the air. The horn is designed to give a loud warning -- but it operates only when the plane's systems show the aircraft is on the ground.

Loaded with tourists headed for the Canary Islands at the height of the summer travel season, the twin-engine jet barely lifted off the runway, veered off it and smashed its tail on the ground three times while traveling about 4,000 feet (1,200 meters) before breaking up in a fireball.

Investigators are looking into the role of a malfunctioning outside-temperature sensor, which mechanics apparently disabled before the tragic takeoff. The operation of the sensor itself is unlikely to have any direct impact on the plane's ability to fly, according to aviation safety experts. But the problem with the sensor may have been a signal of related problems affecting other electrical circuits.

One retired pilot familiar with the electrical circuits of the MD-80 family of aircraft said problems with the probe could have been a sign of related electrical problems affecting other circuits.

The plane's unusually nose-high attitude and the rolling motion of the wings described by eyewitnesses, according to this retired pilot, is consistent with handling characteristics of a takeoff without flaps.



http://online.wsj.com/article/SB122046838632395931.html?mod=googlenews_wsj

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

františek dobrota píše:WSJ
Dík.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Night fly »

Takze start bez klapek... i to uz tu bylo:

http://aviation-safety.net/database/rec ... 19990831-0


františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Příspěvek od františek dobrota »

Bohužel tady i jako následek závady letadla, který vyřadila pravděpodobně T/O warning..škoda, že to nenašli při tom návratu...Air/Gnd je pěkněj sh*t na všem..klapky se normálně vysouvaj hned po nahození,mohl to někdo podchytit.. :?

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Příspěvek od kuba.biker »


VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

Jasně - teď na ně bude "hon"... Vzpomeňte si, kolik médií přišlo po havárii Heliosu s různými výpověďmi cestujících, kteří tvrdili, že jim "v tom letadle byla zima už před půl rokem, a proto určitě celou tu dobu lítalo s poruchou..." :evil: . Mně je v letadle zima skoro pokaždý a nikdo se mi na to bohužel neptá :lol: .

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

tak se zkus přihlásit, že Ti je zima, třeba Ti nějaká dobrá duše přitopí :wink:

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

Dělám to občas v busu SA a výsledek rovná se nule :( . Na druhou stranu je zajímavý, že v zimě je v těch autobusech zase vedro.

RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 654
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Příspěvek od RadekFM »


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »



au, hnusný :cry:

nechci se nikoho dotknout než bude dokončený vyšetřování, ale jak znám španělskou náturu, tak ti nikdy na nějaký checklisty a zodpovědnost nebyli. měl jsem možnost pracovat zhruba z 10 různejma španělskejma kolegama a všechny spojovalo to, že to byli neskutečně nespolehliví neochotní flákači s mizernou angličtinou, kteří ještě ohrnovali nos že si nějakej debilní východoevropan dovoluje je upomínat :roll: a to byli kolegové z naší nadnárodní firmy, která se tváří že recruituje jen créme de la créme.

nevíte jestli Spanair dál normálně lítá?

Včera jsem přiletěl do Barcelony a jeli jsme busem kolem zaparkované MD-82 Spanairu. Zdálo se že je kolem ní trochu živo, možná nějací inspektoři?

Lingus
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 425
Registrován: 26. 04. 2008, 16:08
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od Lingus »

Španělskou náturu znám taky velice dobře (obzvlášť v Andalusii je to ukázka prvotřídní laxnosti...)
Se Španělama jsme v bejvalý práci párkrát obchodovali...jedním slovem: tragédie :roll:
Ale že až takhle, to jsem teda netušil...

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Vyšetřování ukončeno

Příspěvek od Robert »


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Madrid - nehoda Spanairu

Příspěvek od Robert »



Odpovědět