Z Ministerstva dopravy SR som dostal odpoved na moj mail plny otazok, z odpovedi sudim, ze im v podstate na letisku nezalezi a zacina byt na mieste obava, ze skonci v rukach viedenských.
MD SR : Letisko je potrebné považovať za vstupnú bránu, plní významnú úlohu pre SR ako prvý kontakt návštevníkov so Slovenskom.
moj koment : tak toto pochopili
MD SR : Bratislavskému letisku chýba tzv. bázovaný dopravca (akým bol napr. SkyEurope Airlines), ktorý však bude ponúkať svoje služby za reálne ceny.
moj koment : suhlas
otazka : Je vôbec letisko ochotné dotiahnúť tu dopravcov aj v prípade, že bude na linkách stratové?
MD SR : O tom nerozhoduje štátna správa, ani letisko, ale dopravcovia
moj koment : asi sme sa nepochopili, ale anyway aj dopravca sa da vhodne "nasmerovat"
otazka : Prečo má letisko Viedeň reklamu v toľkých slovenských médiach a o tých pár leteckých linkách z Bratislavy ľudia netušia, že existujú?
MD SR : Toto všetko je otázka financií – letisko VIE má na propagácie, letisko Bratislava nedisponuje takýmito prostriedkami. Propagácie SR, Bratislavy a letiska ako vstupnej brány je širšia problematika.
moj koment : tak uz by tu problematiku niekto mohol zacat riesit
MD SR : Dotácie do leteckej dopravy sú neprípustné, resp. len účelovo a v obmedzenom rozsahu (pravidlá hospodárskej súťaže). MDVRR SR musí znižovať nároky na verejné výdavky, je to politika tejto vlády, aby sme sa nedostali do situácie ako napr. Grécko. Prioritou politiky MDVRR SR sú diaľnice a železnice.
ohladom mojej poznamky aby letisko neprevadzkoval niekto kto prevadzkuje letisko v okruhu 200 km, aby BTS nedopadli ako KSC v rukach VIE :
MD SR: Podmienky na výber koncesionára bude určovať medzinárodný poradca. Vaše podnety budeme tlmočiť zodpovedným pracovníkom.
moj koment : medzinarodny prepravca bude rakusky a odporuci letisko zavriet aby nekonkurovalo Viedni
.
Dakujem, ze moje podnetu budu tlmocene, aj ked tomu neverim, keby aj boli pochybujem ze nieco zavazia.
Je to len vyber z otazok.