maf píše:http://hn.hnonline.sk/ekonomika-a-firmy-117/pociatek-chce-aby-bratislavske-letisko-rozlietal-stat-nie-sukromnik-619243
Najma som sa pobavil na vete :
Manažment letiska podľa ministra komunikuje s prepravcami takmer po celom svete a hľadá dohody na nové linky, či už pre osobnú, alebo nákladnú prepravu.
Hlada, hlada, hlada. Mozno keby nelietali do Hong kongu ci Singapuru, ale po Europe, tak by nieco nasli.
Kvalitku fetuje chalan.
Tento vývoj jen potvrzuje, že žádný, skutečně seriózní zájem, o rozvoj letiště nemá ani stát, ani ti, co tahají za nitky v pozadí a že košile, jakkoliv děravá, je bližší než kabát. Zásadní problém je, že nikdo, kdo o letišti dnes rozhoduje před i za scénou, vlastně nemá představu, jak by letiště takového typu, jako je v Bratislavě, mělo být provozováno a řízeno, zkrátka fungovat, neexistuje žádná vize, strategie, nic, na čem by se dalo stavět a kde by bylo možné vidět nějaký cíl směřování. K tomu neschopný management, který po celou dubu svého působení jen šíří optimistické řeči o jednání s dopravci, což se v reálu prozatím projevuje v soustavném poklesu výkonů, které jsou nepoměrně nižší i než v době nejhlubší krize, to vše jen dokresluje naprostou zoufalost všech zúčastněných při správě této instituce. Také to, že je letiště finančně stabilizované, je třeba brát s velkou rezervou a spíše jen jako vyjádření pro tisk (pokud tím ovšem ministr nemínil, že je stabilně ve ztrátě), které nelze nijak ověřit, protože nezveřejňují žádná data. Lze o tom ale s úspěchem pochybovat, protože necelých 700000 odlétajících cestujících ročně, z nichž cca 75 % tvoří LC, kde lze
celkový výnos za cestujícího odhadovat na maximálne 50% stanovené letištní taxy těžko pokryje náklady na provoz, dluhovou správu za terminál a další. A úspory, jako kosmetické snížení počtu zaměstnanců nebo fakt, že v loňském roce nebylo investováno (ve srovnání s předcházejícími léty) prakticky nic například do údržby již tak problematických VPD, což jsou jen odložené náklady, které se v mnohem větší míře projeví projeví v následujících letech, nejspíš nemohly posunout hospodaření do černých čísel.
Na druhou strany je ale třeba přiznat, že právě z pohledu těch, co letiště ovládají, je to ideální situace, ke které to spělo už od doby, kdy vedení letiště téměř naprosto bojkotovalo spolupráci a poskytování informací pro zpracování studie poradcem (a nyní vůbec neřeším, zda ta studie mohla přinést něco objevného). Do kapes různých šíbrů typu Poora či Výboha sice nepoteče, ale pořád bude kapat, vedení letiště si také přijde na svých pár EUR, poradce si také vyúčtoval, takže i ten je na svém.... značka ideál. A že jedno letiště umírá před očima, to vlastně nikoho (kromě pár fandů) nebolí. A až budou výkony zcela marginální, tak to mohou zavřít a místo toho si tam pan ředitel může nechat postavit krásné golfové hřiště, kde si s ministrem dopravy mohou u 14. jamky notovat, jak se jim krásně podařilo na letišti rozlétat.... sice jen golfové míčky, ale i to se počítá.