Bratislava (BTS)

Odpovědět
rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od rXD »

Dik, beriem. Ale, aby sme to dali do historickeho kontextu, ten let BTS-KSC bol v case, ked Slovak Airlines prakticky bola len uctovna firma, ktora nemala ziadne vlastne lietadla, a len formalne vyuzivala ten Jak, aby raz za cas letela do Kosic. Podla toho clanku v Trende to bolo do 2002. A o realnom vyzname toho lietania vypoveda aj fakt, ze na Wiki to spomenute vobec nie je.

V casoch, ked firma dostala 3 lietadla z ruskych deblokacii a realne lietala pravidelne linky, uz Kosice v letovych planoch neboli, presne ako som napisal.


Major
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 10
Registrován: 21. 06. 2011, 15:47
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od Major »

HighFlyer píše:
beardie píše:Možno Air Slovakia?

Ne ne, Air Slovakia provozovala spis vyhradne charterovy byznys se 727, 733 a 752 a byl to soukromy dopravce. S tou 752 letali po jistou dobu unikatni linku BHX-BTS-ATQ, nez byla liberalizovana prava na linky mezi Britanii a Indii.


A este mali pravidelky do TLV,LCA,KWI,BEY, MXP a BGY a letenky sme vypisovali rucne.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od rXD »

Doklad, ze ked realne Slovak Airlines lietali, tak do Kosic uz nie, mas tu z web archivu:
http://web.archive.org/web/200501050508 ... id/538.csp
2005:
Pravidelné destinácie
Brusel - informácie o meste
Brusel - informácie o letiskách
Londýn - informácie o meste
Londýn - informácie o letisku
Moskva - informácie o meste
Moskva - informácie o letiskách
TEL AVIV - informácie o meste
TEL AVIV - informácie o letisku
2006:
http://web.archive.org/web/200604290432 ... id/538.csp
Brusel - informácie o meste
Brusel - informácie o letisku
Moskva - informácie o meste
Moskva - informácie o letisku

ale 2001:
http://web.archive.org/web/200201102148 ... vdopr.php3
Bratislava - Košice
Bratislava - Moscow
Poprad/Tatry - Moscow

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od Fabo »

rXD píše:
HighFlyer píše:
rXD píše:Spomenme si len na Slovak Airlines, ktore jednoducho do Kosic ani nelietali.

A ja si myslel, ze aspon historii KSC mas nastudovanou, ale i v tomto jsem se mylil. Spolecnost Slovak Airlines linku BTS-KSC-BTS provozovala a diky tomu mam ve svem palubnim deniku unikatni dva segmenty s Jak 40.


No, asi si si to s niecim splietol. Slovak Airlines KSC-BTS nelietali, a Jak 40 vo flotile nemali :-) https://en.wikipedia.org/wiki/Slovak_Airlines . Ale, mozno ta nejaky Jak ponosil po kosickej zoo... http://www.zookosice.sk/?zookosice=zviera&id=7


takze poucenie, lekcie rXD o historii letectva na Slovensku nebrat.

HighFlyer píše:A pro jistotu ocituji i toto, abychom zde meli i pro budouci generace potvrzeno, ze rXD neni nejvetsi znalec kosickeho letiste.

rXD píše:No, asi si si to s niecim splietol. Slovak Airlines KSC-BTS nelietali, a Jak 40 vo flotile nemali :-) https://en.wikipedia.org/wiki/Slovak_Airlines.


Clovek si musi obcas dat tu praci a hledat i jinde nez ve Wikipedii (ktera je jinak relativne spolehliva).


Wiki ma pravdu (svojim sposobom). 6Q neprevadzkovali YK40, bol to wet lease.
Co sa tyka vymenovanych destinacii, tie platili ku koncu prevadzky spolocnosti.

6Q prevadzkovali linku BTS-KSC od roku 98 do 2002, takze nie nejaky superkratky usek (a la Cirrus FRA-BTS).
Zo zaciatku so Saabom 340 v konkurencii Tatra Air, a (a tu som zvedavy ci sa najde nejaky pamatnik :D ) SK Air.
Niekolko rokov sa na tejto linke tocili aj ATRky CSA, no v roku 2001 zacal lietat SkyEurope a rychlo vytlacili konkurenciu OK aj 6Q.

HighFlyer píše:
beardie píše:Možno Air Slovakia?

Ne ne, Air Slovakia provozovala spis vyhradne charterovy byznys se 727, 733 a 752 a byl to soukromy dopravce. S tou 752 letali po jistou dobu unikatni linku BHX-BTS-ATQ, nez byla liberalizovana prava na linky mezi Britanii a Indii.


Air Slovakia prevadzkovala istu dobu aj rozne pravidelne podivnosti typu linka do Kuvajtu raz za dva tyzdne a pod.
Vacsina biznisu hlavne v neskorsich rokoch boli chartery a ACMI. Napr. v roku 2009 lietala Air Slovakia vela za SkyEurope.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od Fabo »

rXD píše:Dik, beriem. Ale, aby sme to dali do historickeho kontextu, ten let BTS-KSC bol v case, ked Slovak Airlines prakticky bola len uctovna firma, ktora nemala ziadne vlastne lietadla, a len formalne vyuzivala ten Jak, aby raz za cas letela do Kosic. Podla toho clanku v Trende to bolo do 2002. A o realnom vyzname toho lietania vypoveda aj fakt, ze na Wiki to spomenute vobec nie je.

V casoch, ked firma dostala 3 lietadla z ruskych deblokacii a realne lietala pravidelne linky, uz Kosice v letovych planoch neboli, presne ako som napisal.


Slovenske Aerolinie prevzali vsetky tri 154ky z Ruska v roku 98. Rovnako v roku 98 prevzali Saab 340. Takze ziadna "uctovna firma", ale spolocnost so 4 lietadlami...

V roku 2002 prebrala prvy B733


vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od vladivostok »

HighFlyer píše:Bratislava za rok 2018 rekord 2,3 mil. cestujicich. Tak jsem velmi zadostiv na financni vysledky. Jestli prijde aspon cerna nula po desetileti ohromnych ztrat (jeden rok dokonce >10 mil. eur, nechce se mi dohledavat ktery). Anebo jestli kalibruji model "Cim vic se leta, tim vic prodelavame" :mrgreen:


Letisko BTS je za rok 2018 v prevádzkovom zisku a celková strata za rok 2018 je okolo 800tisic eur Presne čísla budú neskôr
HighFleyer nie 10 ale 12 miliónov bola rekordná strata ale tiež neviem presný rok

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od rXD »

Tu mas detailnu historiu SA v troch verziach:
https://aero.sme.sk/c/1898347/slovenske ... rokov.html
http://www.slovakairlines.sk/historia
https://slovakaviation.sk/clanky/80-his ... i-airlines

Dal som ti aj linky priamo na historicke verzie webu aerolinii. Iste je, ze do r 2001, ked lietali v podstate len do Moskvy, chaoticky obcas lietali aj do Kosic. Ale, od r 2002, ked ich ministerstvo nastartovalo znova navysenim zakl.imania o 600mil SKK, a ked sa zaviedla hromada novych liniek ta aerolinia zacala realne nieco znamenat (ine ako pendlovanie do Moskvy) a isla sa dramaticky rozvijat, tak uz do Kosic nelietala. Cize v tom case, ked uz by bol aj dovod, aby ludia z vychodu na tie lety SA do BRU/LON/TLV atd prestupovali, tak uz sa na nich dlabalo. A tak to ostalo az do ich konca v 2007.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od HighFlyer »

Fabo píše:...a tu som zvedavy ci sa najde nejaky pamatnik :D SK Air

Myslim, ze najde ;-) SK Air = ve flotile jedine letadlo Jetstream 31. Koncem tisicileti letali take ZHR-BRQ-KSC-KBP vv. Usek ZRHBRQ se pomalu chytal, KSCKBP taky, akorat na BRQKSC bylo v prumeru asi 1,5 cestujiciho na segment, takze to cele skoncilo. Kratce jeste zkouseli KSC-VIE-KSC, kdyz uz to letal Austrian, coz byl posledni vykrik pred uplnym krachem (a skoncila by tak kterakoli aerolinka, ktera by poslechla rXD a zacala provozovat KSC-VIE v konkurenci s OS, tuplem pak VIE-PRG).

SK Air byla ovsem zaznamenanihodny pokus i z toho duvodu, ze jako slovenska aerolinka mela prava na linku ze Svycarska (ZRH) do Ceska (BRQ) jeste davno pred dohodami o open skies. A tu linku prevzala od (...a tu som zvedavy ci sa najde nejaky pamatnik :D) Air Engiadina (Do328).

A zpatky k BTS-KSC: Letaly tam stroje jeste jedne spolecnosti. Byly to Danube Wings a jejich AT7. Samy na sebe tuto linku provozovaly jen velmi kratkou dobu, pozdeji BTS-KSC-BTS letaly jejich AT7 v najmu ACMI pro SkyEurope.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od HighFlyer »

vladivostok píše:
HighFlyer píše:Bratislava za rok 2018 rekord 2,3 mil. cestujicich. Tak jsem velmi zadostiv na financni vysledky. Jestli prijde aspon cerna nula po desetileti ohromnych ztrat (jeden rok dokonce >10 mil. eur, nechce se mi dohledavat ktery). Anebo jestli kalibruji model "Cim vic se leta, tim vic prodelavame" :mrgreen:

Letisko BTS je za rok 2018 v prevádzkovom zisku a celková strata za rok 2018 je okolo 800tisic eur Presne čísla budú neskôr
HighFleyer nie 10 ale 12 miliónov bola rekordná strata ale tiež neviem presný rok

Ano, proto jsem pred cislovku 10 dal znaminko > (tedy vice nez). Nepamatoval jsem si z hlavy, jestli to bylo 11 nebo 12 mil. EUR. Dekuji tedy za upresneni.

Ten provozni zisk v roce 2018 a celkova ztrata 800 tis. EUR davaji tusit velmi vysoke odpisy z investic. A ty investice se timto tempem vrati zrejme v dobe, kdy si toto forum budou cist nasi vnukove.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od Fabo »

HighFlyer píše:A zpatky k BTS-KSC: Letaly tam stroje jeste jedne spolecnosti. Byly to Danube Wings a jejich AT7. Samy na sebe tuto linku provozovaly jen velmi kratkou dobu, pozdeji BTS-KSC-BTS letaly jejich AT7 v najmu ACMI pro SkyEurope.


Myslim, ze to mas mirne naopak :D AT7 v podani V5 letaly "na sebe" po krachu NE. (pak vc. linky BTS-TAT-KSC)
Resp. zacli v posledni sezone NE. Mam ale dojem, ze na ACMI BTS-KSC toho zas tak moc nebylo. Tam se spis vyskytovali bile litevske Boeingy a Air Slovakia, z dvou duvodu, jednak tam byvalo i v lete 2009 nekdy celkem dost cestujicich (i kdyz ne vzdycky) a hlavne se tocil Manchester jako BTS-KSC-MAN-KSC-BTS. Ale je pravdou, ze se tam ke konci vyskytlo fakt snad vsechno, kdyby v lete 2009 pristala v KSC OM-RANka ani bych nebyl omc prekvapen :lol:

Nicmene zpatky k tematu, V5 ovsem taky, s ruznou pravidelnosti... nevyjmenoval jsem je ale zamerne, protoze samozrejme nemeli zadny presah s dobou kdy letala 6Q

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od alesesl »

Fabo píše:
HighFlyer píše:A zpatky k BTS-KSC: Letaly tam stroje jeste jedne spolecnosti. Byly to Danube Wings a jejich AT7. Samy na sebe tuto linku provozovaly jen velmi kratkou dobu, pozdeji BTS-KSC-BTS letaly jejich AT7 v najmu ACMI pro SkyEurope.


Myslim, ze to mas mirne naopak :D AT7 v podani V5 letaly "na sebe" po krachu NE. (pak vc. linky BTS-TAT-KSC)


Ano, V5, kdyz krachovalo NE, tak jim pujcovali letadla i s posadkou, aby obslouzili linky typu BTS-KSC.

Jinak V5 provozovalo samo na sebe linku KSC-TAT-BTS-BSL tusim. Letel jsem jednou usek KSC_TAT_BTS za 49 eur.
V5 letalo pravidelne taky na trase dalsi linky, kterou jsem letet a to BTS-ZAD.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od Fabo »

alesesl píše:
Fabo píše:
HighFlyer píše:A zpatky k BTS-KSC: Letaly tam stroje jeste jedne spolecnosti. Byly to Danube Wings a jejich AT7. Samy na sebe tuto linku provozovaly jen velmi kratkou dobu, pozdeji BTS-KSC-BTS letaly jejich AT7 v najmu ACMI pro SkyEurope.


Myslim, ze to mas mirne naopak :D AT7 v podani V5 letaly "na sebe" po krachu NE. (pak vc. linky BTS-TAT-KSC)


Ano, V5, kdyz krachovalo NE, tak jim pujcovali letadla i s posadkou, aby obslouzili linky typu BTS-KSC.

Jinak V5 provozovalo samo na sebe linku KSC-TAT-BTS-BSL tusim. Letel jsem jednou usek KSC_TAT_BTS za 49 eur.
V5 letalo pravidelne taky na trase dalsi linky, kterou jsem letet a to BTS-ZAD.


Meli taky KSC-BGY, nejake lety z BTS do Italie, CTA treba, a chartery, nekolikrat v lete treba z Kosic do Simferopolu pro telesne postizene na lecebni pobyty. Byla to zajimava aerolinka... chvili lety s 737 od CSA do Britanie... skoda, ze se mi s ni nejak nepovedlo letet.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od HighFlyer »

Fabo píše:
HighFlyer píše:Myslim, ze to mas mirne naopak :D AT7 v podani V5 letaly "na sebe" po krachu NE. (pak vc. linky BTS-TAT-KSC

Dekuji za upresneni. Ja jeste upresnim takovou perlicku, ze tesne pred krachem zazadali v MUC o sloty (a dostali je) na linku KSC-BRQ-MUC a snad i nahrali kapacitu do rezervacnich systemu (koupit to ale neslo a kod LH na tom samozrejme nebyl).

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od MEA »

moja posledna skusenost BTS-RAK-BTS
load factor velmi slusny, v podstate plny stroj tam aj naspak
cestaci najma slovaci/ cesi co sa isli pozriet do jednoduchej arabarne, marocania z rakuska a zopar zahranicnikov

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Bratislava (BTS)

Příspěvek od vladivostok »

Dneska vláda rokuje o národnom dopravcovy Tak kdo ma záujem môže si prečítať analýzu realizovateľnosti v ktorej nájdete plusy a mínusy, náklady, preferovaný typ lietadla ako aj zamýšľa e destinácie

http://www.rokovania.sk/File.aspx/ViewD ... fixFile=m_


Odpovědět