Stránka 103 z 112

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 01. 01. 2018, 16:53
od misob
Teraz pozeram, ze HighFlyer i Airbus 380 boli rychlejsi a v podstate vystihli presne to iste co som napisal. Inak Rakusakov kolenovrtov som osobne aj ja zazil na linkach FR z BTS do SXF a STN. Islo vsetko o studentov, ktori mali hlboko do vrecak.

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 01. 01. 2018, 16:53
od vladivostok
Airbus380 píše:Tady nikdo nemluví o ceně a podobě terminálu, to s tím přeci vůbec nesouvisí. Tady jde o rozvržení letišť v jedné konurbaci (nepřesný výraz, ale přesnější mě v tomto případě nenapadá). Pokud by jeden dopravce (třeba QR) začal létat jak na VIE, tak na BTS, byl by to úplně identický případ jako nalétávání LHR i LGW zároveň. Pokud je souměstí VIE+BTS natolik silné a kapacita na VIE natolik malá, pak proč ne.

Já tedy vidím logičtější, že BTS bude sloužit jako spíš low-cost verze pro Vídeň+Bratislavu a VIE jako síťové letiště, není v tom nic špatného ani nelogického. Běžný Vídeňák na odlet do Bratislavy nepojede, protože proč taky, letiště je daleko a dostupné jen po silnici. Vídeňák kolenovrt klidně, protože proč by letěl z VIE, když BTS je sice jen po silnici, ale pouze hodinku a něco cesty.

Na druhé straně je poměr jiný, běžný Bratislavčan poletí klidně z VIE, protože to je kousek (výrazně blíž než pro Vídeňáka BTS).


To my je jasne uplne s tebou suhlasim ale kolko asijcov vie že VIE je tak blizko pri BTS ? vačšina nevie kde slovensko leži a ked potrebuje ist na služobku na slovensko tak pri kupe letenky da do vyhladavača BTS a až ked nič nenajde tak zoberie mapu a hlada najbližšie letisko ..Pochybujem že volaky napr japonec by letel do VIE ked by mohol priamo do BTS ty tiež keby potrebuješ ist do Malma tak nepoletiš do Kodane a odtial vlakom alebo busom do Malma ked možeš letieť priamo do Malma Pre to by to mohol QR využiť že žiadny sietovy dopravca do BTS nelieta

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 01. 01. 2018, 16:58
od misob
vladivostok píše:
misob píše:
m@rtin píše:Naopak, Qatar bude snizovat kapacitu ve Vidni z 1 A350 + 1 B787 na 2x B787. Budapest bude nove A333+A320 a Varsava A332+A320. V Praze se suska, ze by jeste letos mohl byt B787+A320. Kazdopadne si myslim, ze Qatar nakonec do BTS prijde. Jejich predatorske obsazovani trhu bude dale pokracovat s tim jak budou prichazet nova letadla...a ze jich maji objednana jeste kvanta. Muj ti je ten, ze budou do peti let letat do vsech hl.mest Evropy, vcetne Tirany, Kisineva, Ljublane nebo Bratislavy a dalsich.

Dale jsem hodne zvedavy, jaka bude dalsi ofenziva Emirates? Do Prahy snad od dubna 1x A380 + 1x B773 a navic jeste flydubai MAX8. Pricemz flydubai umetal cestu tam, kam nasledne prisla matky EK. Pokud flydubai v Praze po prichodu 2.frekvence EK vydrzi, bude Praha jedine letiste v Evrope, kam budou letat Emirates i flydubai dohromady.


No praveze QR teraz dava VIE 2xB787, A359 tam lietala len kratko, lebo ju pouzili na vytazenejsie linky a ked bude vo flotile viac A359, tak sa do VIE vrati (aspon podla info z AANET). Ako nehadam sa, ze QR nakoniec do BTS nepride, ale vzhladom k tomu, ze lieta do VIE i BUD, tak vidim skor potencial v nasadzovani vacsich lietadiel do tychto destinacii nez otvorenie linky do BTS. ale necham sa prekvapit.aj ked silno pochybujem, ze novy manazment BTS bude schopny dotiahnut nejakeho sietoveho dopravcu.


Novy manažment by mohol dotiahnuť ked už nič ine tak aspon Belaviu i ked to neni žiadny velky sietovy dopravca ale lietaju aj na vedlajšie letiska ako Charleroi,Berlin Schonefeld a Kiev Zhuliany do viedne nelietaju

No o Minsk zrejme nie je valny zaujem, kedze OS tam namiesto E95 cim dalej tym castejsie nasadzuje DH8. Holt, zbavili sa Fokkerov a Embraery su asi pre Minsk privelke...

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 01. 01. 2018, 17:04
od vladivostok
HighFlyer píše:
vladivostok píše:Porovnavať letisko v hlavnom meste čo stalo miliony eur k montovanym halam na vidieku vo HNN a FMM to mi tiež nepripada normalne ....

A nekomu jinemu zase nemusi pripadat "normalne" vyhodit stovky milionu eur za terminal letiste pro ultra low costy v predpoli Vidne, kdyz klidne stacila ta montovana hala.


To by bola pekna vizitka pre slovensko keby priletel prezident nejekeho štatu a vytala by ho tu montovana hala :D

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 01. 01. 2018, 17:11
od m@rtin
Jen bych rad upresnil cisla na londynskych letistich za rok 2016, ktera tu nepresne zaznela:

HEATHROW - 75,7 mil.
GATWICK - 43,1 mil.
STANSTED - 24,3 mil.
LUTON - 14,6 mil.
CITY - 4,5 mil.
SOUTHEND - 1,1 mil.

Pokud tedy srovnavat PRG nebo WAW, tak spise s Lutonem, Stansted je na mile vzdaleny. Jsem zvedav, o kolik milionu opet londynska letiste poskocila za rok 2017?

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 01. 01. 2018, 17:12
od misob
vladivostok píše:
HighFlyer píše:
vladivostok píše:Porovnavať letisko v hlavnom meste čo stalo miliony eur k montovanym halam na vidieku vo HNN a FMM to mi tiež nepripada normalne ....

A nekomu jinemu zase nemusi pripadat "normalne" vyhodit stovky milionu eur za terminal letiste pro ultra low costy v predpoli Vidne, kdyz klidne stacila ta montovana hala.


To by bola pekna vizitka pre slovensko keby priletel prezident nejekeho štatu a vytala by ho tu montovana hala :D

Pokial viem, tak salonik pre VIP lety je beztak v “starom terminale” (rozumej tu cudesnu pristavbu z 90-tych rokov, nech ma zas netahas za slovicka)

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 01. 01. 2018, 17:14
od misob
m@rtin píše:Jen bych rad upresnil cisla na londynskych letistich za rok 2016, ktera tu nepresne zaznela:

HEATHROW - 75,7 mil.
GATWICK - 43,1 mil.
STANSTED - 24,3 mil.
LUTON - 14,6 mil.
CITY - 4,5 mil.
SOUTHEND - 1,1 mil.

Pokud tedy srovnavat PRG nebo WAW, tak spise s Lutonem, Stansted je na mile vzdaleny. Jsem zvedav, o kolik milionu opet londynska letiste poskocila za rok 2017?

dik za upresnenie, bol som v tom, ze STN malo tych 15 milionu, splietol som si to s LTN. Takze STN je poctom pax de facto na urovni VIE.

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 01. 01. 2018, 17:17
od vladivostok
misob píše:Vladivostok: no ale realita je skratka taka: v BTS mas Ryan, Wizz, Pobedu a Flydubai. Teda vsetko aerolinky, ktorym je VIE bud pridraha alebo nezapada do ich obchodnej strategie ( viz. FZ v BTS vs EK vo VIE). Ci sa jedna o montovanu halu alebo luxusny terminal s pozlatenymi kluckami na WC a vodotryskoch kazdych 10m je uplne nepodstatne (ze na stavbe noveho terminalu sa ako tradicne nabalilo x firiem prisatych na stat nic nemeni na filozofii aeroliniek povazovat BTS za provincne low-cost letisko). Preco aj LCC vyssej kvality ako su EW,EZY ci DY lietaju radsej do VIE a v BTS skoncili? Odpovies mi prosim na tuto otazku? Ten mokry sen lietat do Ciny + narodny dopravca sice nebol vyplodom tunajsich diskuterov, ale (a co je asi 1000x horsie) vyplodom vedenia letiska a ministerstva dopravy. Inak porovnavat STN s BTS je viac nez uletene.Jednak branami STN prejde cca tolko cestujucich co branami WAW ci PRG a jednak STN bol postaveny primarne pre chartery a rozne exoticke dovolenkove destinacie vratane long-haul letov. Nikto zaciatkom 90-tych rokov nemohol tusit, ze nejaky Ryanair ci Easyjet budu lietat do kazdej diery v Europe a na LGW sa skratka vsetky ich lietadla nevmestia. PS: bol si vobec niekedy v hlavnom terminali STN?


Z teba by bol dobry politik vymyšlaš si a prekrucaš Kto porovnaval BTS a STN ? som len napisal že nikdo nečakal že emirates budu lietat na STN
EW nikdy do BTS nelietali
EZY sem lietali kedy ? pred 10-12 rokmi ? v čase ked tu kraloval sky europe a ryanair pre 3 lowcost tu nebolo miesto
DY tak to by aj mna zaujimalo kedže obsadensot mali velmi dobru
Nie na STN som nikdy nebol

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 01. 01. 2018, 17:17
od vladivostok
misob píše:Vladivostok: no ale realita je skratka taka: v BTS mas Ryan, Wizz, Pobedu a Flydubai. Teda vsetko aerolinky, ktorym je VIE bud pridraha alebo nezapada do ich obchodnej strategie ( viz. FZ v BTS vs EK vo VIE). Ci sa jedna o montovanu halu alebo luxusny terminal s pozlatenymi kluckami na WC a vodotryskoch kazdych 10m je uplne nepodstatne (ze na stavbe noveho terminalu sa ako tradicne nabalilo x firiem prisatych na stat nic nemeni na filozofii aeroliniek povazovat BTS za provincne low-cost letisko). Preco aj LCC vyssej kvality ako su EW,EZY ci DY lietaju radsej do VIE a v BTS skoncili? Odpovies mi prosim na tuto otazku? Ten mokry sen lietat do Ciny + narodny dopravca sice nebol vyplodom tunajsich diskuterov, ale (a co je asi 1000x horsie) vyplodom vedenia letiska a ministerstva dopravy. Inak porovnavat STN s BTS je viac nez uletene.Jednak branami STN prejde cca tolko cestujucich co branami WAW ci PRG a jednak STN bol postaveny primarne pre chartery a rozne exoticke dovolenkove destinacie vratane long-haul letov. Nikto zaciatkom 90-tych rokov nemohol tusit, ze nejaky Ryanair ci Easyjet budu lietat do kazdej diery v Europe a na LGW sa skratka vsetky ich lietadla nevmestia. PS: bol si vobec niekedy v hlavnom terminali STN?


Z teba by bol dobry politik vymyšlaš si a prekrucaš Kto porovnaval BTS a STN ? som len napisal že nikdo nečakal že emirates budu lietat na STN
EW nikdy do BTS nelietali
EZY sem lietali kedy ? pred 10-12 rokmi ? v čase ked tu kraloval sky europe a ryanair pre 3 lowcost tu nebolo miesto
DY tak to by aj mna zaujimalo kedže obsadensot mali velmi dobru
Nie na STN som nikdy nebol

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 01. 01. 2018, 17:18
od bureaucrat
vladivostok píše:To by bola pekna vizitka pre slovensko keby priletel prezident nejekeho štatu a vytala by ho tu montovana hala :D

Zahraniční delegace se vítají zpravidla už na ploše a všem je dost jedno, jestli v autokoloně pojedou kolem výstavních terminálů pro pax nebo montovaných hal (kterých je na letišti stejně k vidění spoustu). Popřípadě existují malé VIP terminály pro státní návštěvy jako T4 v PRG. Nějaká státní návštěva fakt neodůvodní milionové investice do nevyuzivanych terminálů pro pax.

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 01. 01. 2018, 17:20
od vladivostok
misob píše:
vladivostok píše:
misob píše:
No praveze QR teraz dava VIE 2xB787, A359 tam lietala len kratko, lebo ju pouzili na vytazenejsie linky a ked bude vo flotile viac A359, tak sa do VIE vrati (aspon podla info z AANET). Ako nehadam sa, ze QR nakoniec do BTS nepride, ale vzhladom k tomu, ze lieta do VIE i BUD, tak vidim skor potencial v nasadzovani vacsich lietadiel do tychto destinacii nez otvorenie linky do BTS. ale necham sa prekvapit.aj ked silno pochybujem, ze novy manazment BTS bude schopny dotiahnut nejakeho sietoveho dopravcu.


Novy manažment by mohol dotiahnuť ked už nič ine tak aspon Belaviu i ked to neni žiadny velky sietovy dopravca ale lietaju aj na vedlajšie letiska ako Charleroi,Berlin Schonefeld a Kiev Zhuliany do viedne nelietaju

No o Minsk zrejme nie je valny zaujem, kedze OS tam namiesto E95 cim dalej tym castejsie nasadzuje DH8. Holt, zbavili sa Fokkerov a Embraery su asi pre Minsk privelke...


To sa ani nečudujem ked austrian predava letenky za vyše 500e a napr LOT s prestupom vo WAW za 200e

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 01. 01. 2018, 19:03
od Fabo
Ked Videnak chce ist na letisko do BTS, musi prejst okolo letiska VIE a cez celu Bratislavu.
Ked Bratislavak chce ist na letisko do VIE, trva mu to mozno 10 minut dlhsie nez do BTS...

Uz to hovori o tom ake budu pomery preferencie v celom regione... Vieden nie je Amsterdam, aby sa nezmestil dopyt po cestovani do tej miery, ze sa musi stavat nove charterove letisko v okoli, a LCC alternativu uz ma.

To, ze by lietal do BTS Qatar, je sice pekna myslienka, ale realna asi len v tom pripade, ked si Qatar bude chciet urobit ciarku na zoznam, lebo budu chciet moct povedat "lietame do vsetkych statov Europy", nieco ako Turkish s KSC (stale si myslim, ze linka KSC-IST vznikla skor za ucelom lietania na Slovensko, nez za ucelom ocakavania velkej ziskovosti).

Co sa tyka inych vnutroeuropskych moznosti... LH Group lietat nebude, lebo VIE je za rohom, v OW nie je nikto kto by mal nejaku rozumnu polohu hubu, ST s nejakym HOP!om alebo tak cimsi je najrealnejsie, aj ked tazko povedat co si AFKL mysli o cislach typu pocet slovenskych cestujucich vo Viedni resp. pocet C/S cestujucich v BTS s OK

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 14. 01. 2018, 19:42
od vladivostok
Letisko BTS vybavilo v roku 2017 1,942,069 pasažierov čo je 3 najvyšši prevadzkovy vysledok v historii
https://www.bts.aero/o-letisku/press/tl ... -historii/
Nepravidelná charterová doprava natastla až o 35 percent.

Vyhliadky na rok 2018:
Konči
Berlin 4 krat tyzdene celoročne
Trapani 2 krat tyzdene sezone
Tuzla 2 krat tyzdene sezone

Nove spojenia v roku 2018:
Londyn Lutton 7 krat tyzdene celoročne Wizzair
Thessaloniky 2 krat tyzdene celorocne Ryanair
Malta 2 krat tyzdene sezone Wizzair
Burgas 2 krat tyzdene sezone Ryanair
Paphos 2 krat tyzdene sezone Ryanair
Tbilisi 2 krat tyzdene celorocne Georgian airways
Plus wizzair navyšuje počet letov do Kyjeva na 5 letov tyzdene a do Sofie a Luttonu bude lietat s A321
Pokial nedojde v dovolenkovych destinaciach k teroristickemu utoku a wizzair nepresunie svoje linky do VIE tak je docela realne že BTS prekona svoj rekord z roku 2008 2,2 milona pax

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 12. 02. 2018, 22:41
od alesesl
Bratislavske trubky, co k tomu dodat? Snad se jen poradne zasmat.

https://ekonomika.idnes.cz/letiste-m-r- ... oprava_rts

Re: Bratislava (BTS)

Napsal: 23. 02. 2018, 13:09
od Bon-Cu
vladivostok píše:Nove spojenia v roku 2018:
Londyn Lutton 7 krat tyzdene celoročne Wizzair
Thessaloniky 2 krat tyzdene celorocne Ryanair
Malta 2 krat tyzdene sezone Wizzair
Burgas 2 krat tyzdene sezone Ryanair
Paphos 2 krat tyzdene sezone Ryanair
Tbilisi 2 krat tyzdene celorocne Georgian airways


Malta aj Paphos budu celorocne, plus Pariz tiez od tohto roku celorocne. Na druhej strane, zda ze QS tento rok nebudu lietat TLV..