Norská letiště
Norská letiště
Ahoj, musím se podělit o zážitky. V prní řadě upozorňuju, že jsem blázen do Norska takže to asi nebude moc objektivní Byl jsem v Oslu a Bodoe. Byl jsem v Norsku poprvé a jak už jsem napsal, straně jsem se těšil. V Oslu na letišti se mi moc líbili kožená křesla, která měla pod sedadlem držák na nohy. Takže jste si ho mohli vytáhnout a klidně se na tom křesle úplně natáhnout. Co mě teda překvapilo, kolik bylo v Oslu arabů. Značení perfektní, jen když jdete na odlet tak musíte projít skrz několik DUTY FREE. Jinak na letišti přímo zastávka vlaku (asi klasika ve většině států) ovšem vláček není nejlevnější (ale je velice moderní a čistý) a do centra Osla jede cca 30min. Personál velice ochotný a moc příjemný. Také se mi líbilo, že na letišti je pár zaměstnanců, kteří mají na sobě vestičky a chodí po letišti a radí lidem, když nevědí kam jít, pomáhají s kuframa když si řeknete atd.
Dále jsem byl v Bodoe. Letiště o velikosti BRQ. Letiště se nachází v krásné přírodě (hlavně přistáni v době polárních nocí je zážitek . Vybavení letiště moderní, velmi čisté a personál opět neskutečně ochotný. To je ale asi způsobeno povahou Norů. STalo se nám, že jsme přilítli o půlnoci a letiště zavírá od 1 do 5. když jsme se ptali jestli nevědí o nějakém hostelu, řekli nám, že zamknou letiště a my můžem zůstat v odletové hale, že no problem. Celkem šok pro nás. Tak jsme byli uplně sami na letišti Probudil jsem se kolem 7 ráno a akorát šla kolem mě pani z check inu a ptala se jak jsme se vyspali Ani nebyla nasraná z toho, že musí být v práci od rána. Opět byla velice milá a řekla nám adresu pár hostelů a i tam zatelefonovala. A to byla z check inu. Jinak letiště v Bodoe je také vojenská základna, tak neni nic divného, když vám nad hlavami přeletí ve formaci 4 F-16ky
Souhrn: V Norsku je letecká doprava nečím úplně bežným. Jsou tam veliké vzdálenosti tak skoro každě městečko má vlastní letiště. A po mé zkušenosti mě úplně nadchla tyhle "venkovská" letiště.
Jsem se moc rozepsal, ale byl bych rád jestli máte nějaké zkušenosti s jinými letišti než s Oslem, tak aby jste se taky rozepsali.
Dále jsem byl v Bodoe. Letiště o velikosti BRQ. Letiště se nachází v krásné přírodě (hlavně přistáni v době polárních nocí je zážitek . Vybavení letiště moderní, velmi čisté a personál opět neskutečně ochotný. To je ale asi způsobeno povahou Norů. STalo se nám, že jsme přilítli o půlnoci a letiště zavírá od 1 do 5. když jsme se ptali jestli nevědí o nějakém hostelu, řekli nám, že zamknou letiště a my můžem zůstat v odletové hale, že no problem. Celkem šok pro nás. Tak jsme byli uplně sami na letišti Probudil jsem se kolem 7 ráno a akorát šla kolem mě pani z check inu a ptala se jak jsme se vyspali Ani nebyla nasraná z toho, že musí být v práci od rána. Opět byla velice milá a řekla nám adresu pár hostelů a i tam zatelefonovala. A to byla z check inu. Jinak letiště v Bodoe je také vojenská základna, tak neni nic divného, když vám nad hlavami přeletí ve formaci 4 F-16ky
Souhrn: V Norsku je letecká doprava nečím úplně bežným. Jsou tam veliké vzdálenosti tak skoro každě městečko má vlastní letiště. A po mé zkušenosti mě úplně nadchla tyhle "venkovská" letiště.
Jsem se moc rozepsal, ale byl bych rád jestli máte nějaké zkušenosti s jinými letišti než s Oslem, tak aby jste se taky rozepsali.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16. 07. 2008, 19:24
- Oblíbené typy letadel: ATR, A340-600
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Norská letiště
No tak ulítlí na Norsko jsme tu dva Já jsem měl možnost vyzkoušet komfort letiště Trondheim-Værnes, předpokládám, že se jedná o takové střední letiště v norském srovnání. Letiště mě ničím nepřekvapilo, možná rozlehlostí prostor pro pasažéry. Žádný superkomfort, ale naprost dostatečné. Duty-free taky musíte projít, abyste se dostali ke gate. A nedá to nekoupit si na rozloučenou lahvinku akvavitu
Jinak taky mám obecně slabost pro menší letiště. V Norsku by bez nich nedali ani ránu. Doufám, že nějaké z těchto menších v dohledné době vyzkouším, i let s Widerøe by byl zážitek
Jinak taky mám obecně slabost pro menší letiště. V Norsku by bez nich nedali ani ránu. Doufám, že nějaké z těchto menších v dohledné době vyzkouším, i let s Widerøe by byl zážitek
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Norská letiště
Hiko píše:No tak ulítlí na Norsko jsme tu dva Já jsem měl možnost vyzkoušet komfort letiště Trondheim-Værnes, předpokládám, že se jedná o takové střední letiště v norském srovnání. Letiště mě ničím nepřekvapilo, možná rozlehlostí prostor pro pasažéry. Žádný superkomfort, ale naprost dostatečné. Duty-free taky musíte projít, abyste se dostali ke gate. A nedá to nekoupit si na rozloučenou lahvinku akvavitu
Jinak taky mám obecně slabost pro menší letiště. V Norsku by bez nich nedali ani ránu. Doufám, že nějaké z těchto menších v dohledné době vyzkouším, i let s Widerøe by byl zážitek
Akvavit, eeeee, právě se mi zvedl kufr
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16. 07. 2008, 19:24
- Oblíbené typy letadel: ATR, A340-600
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Norská letiště
Tak jsem se vrátil po inspekci po Norsku, navštívil jsem několik regionálních až lokálních letišť, pln zážitků.
Moss/Rygge - Linka z Prahy s Norwegian v červnu, letiště je nové, jako jedno z mála není pod správou AVINORu, předělané z vojenské základny, pokud se nemýlím. Je tu vše tak, jak má být, přehledné, ale u letiště takové velikosti se ani nedá zabloudit. Bus zdarma z/na blízkou vlakovou zastávku, odkud jezdí spoje z/do Oslo.
Rygge, jinou fotku bohužel nemám.
Bodø - Jako kolega, který zakládal toto vlákno, mám podobný názor. Velikostně srovnané s Rygge, vnitrostátní linky. V Bodø je letiště hned vedle města, v klidu dostupné pěšky. Vypadá moderně, i když má pár let za sebou. Moc se mi líbilo, asi nejvíce z těch, co jsem v Norsku navštívil. Použil jsem ho na přískok do Tromsø.
Boarding v Bodø
Pestrá nabídka v Bodø
Tromsø - Letiště i s pravidelným mezinárodním provozem (Riga, Londýn, Archandělsk, Murmansk, Stockholm) a absolutním nedostatkem sedadel ve vstupní hale. Tento prostor mi připadal jak nějaké nádraží u ČD. Další části letiště však mají sedadel dost, letěl jsem odtud dvakrát - jednou s Widerøe do Lakselvu, podruhé zpět do Bodø s Norwegian. Spojení s centrem FlyBuss, ale mě se více osvědčila místní mhd s více jak poloviční cenou 26NOK oproti 55NOK s FlyBussem.
Odletová hala v Tromsø
Můj Dash Widerøe do Lakselvu
Lakselv - Zážitek jak hrom, s asi třemi regionálními lety denně a dvěma check-in přepážkami je toto letiště (zvané trochu nepochopitelně The North Cape Airport) rozhodně tím nejmenším, které jsem v životě navštívil. Pěšky do Lakselvu asi dva kilometry, doprava taxi, ale zajíždí sem i linkové autobusy, které sem dopravují obyvatele z okolí. V loňském roce odbavilo toto letiště zhruba 55 000 pasažérů.
Letiště v Lakselvu prochází procesem rozšiřování parkoviště
Sandefjord - Letiště pro návrat do Prahy s Wizz. Pro ukrácení chvíle jsem uvítal wifi zdarma, jinak kromě jedné restaurace v odletové hale zde není jiná možnost pro urychlení času. Mají tu na můj vkus také málo míst k sezení, i když více než v Tromsø. Zato síť destinací nabrala zajímavý rozměr, i když se jedná především o nízkonákladovky. Ale létá sem i KLM. Spojení s Oslo podobné jako u Rygge, akorát cesta vlakem pak trochu delší. Zastavují tu i regionální spoje dopravující cestující z okolních měst, toto letiště lze podle mě spíše chápat čistě jako Sandefjord-Torp než Oslo-Sandefjord/Torp.
Jinak personál všude perfektní, nesetkal jsem se s jediným důvodem, proč bych jej měl hodnotit negativně. Norové jako národ jsou zvyklí létat, především tam na severu, v klidu si přijdou na letiště 15 minut před odletem a vědí, že vše stihnou.
Moss/Rygge - Linka z Prahy s Norwegian v červnu, letiště je nové, jako jedno z mála není pod správou AVINORu, předělané z vojenské základny, pokud se nemýlím. Je tu vše tak, jak má být, přehledné, ale u letiště takové velikosti se ani nedá zabloudit. Bus zdarma z/na blízkou vlakovou zastávku, odkud jezdí spoje z/do Oslo.
Rygge, jinou fotku bohužel nemám.
Bodø - Jako kolega, který zakládal toto vlákno, mám podobný názor. Velikostně srovnané s Rygge, vnitrostátní linky. V Bodø je letiště hned vedle města, v klidu dostupné pěšky. Vypadá moderně, i když má pár let za sebou. Moc se mi líbilo, asi nejvíce z těch, co jsem v Norsku navštívil. Použil jsem ho na přískok do Tromsø.
Boarding v Bodø
Pestrá nabídka v Bodø
Tromsø - Letiště i s pravidelným mezinárodním provozem (Riga, Londýn, Archandělsk, Murmansk, Stockholm) a absolutním nedostatkem sedadel ve vstupní hale. Tento prostor mi připadal jak nějaké nádraží u ČD. Další části letiště však mají sedadel dost, letěl jsem odtud dvakrát - jednou s Widerøe do Lakselvu, podruhé zpět do Bodø s Norwegian. Spojení s centrem FlyBuss, ale mě se více osvědčila místní mhd s více jak poloviční cenou 26NOK oproti 55NOK s FlyBussem.
Odletová hala v Tromsø
Můj Dash Widerøe do Lakselvu
Lakselv - Zážitek jak hrom, s asi třemi regionálními lety denně a dvěma check-in přepážkami je toto letiště (zvané trochu nepochopitelně The North Cape Airport) rozhodně tím nejmenším, které jsem v životě navštívil. Pěšky do Lakselvu asi dva kilometry, doprava taxi, ale zajíždí sem i linkové autobusy, které sem dopravují obyvatele z okolí. V loňském roce odbavilo toto letiště zhruba 55 000 pasažérů.
Letiště v Lakselvu prochází procesem rozšiřování parkoviště
Sandefjord - Letiště pro návrat do Prahy s Wizz. Pro ukrácení chvíle jsem uvítal wifi zdarma, jinak kromě jedné restaurace v odletové hale zde není jiná možnost pro urychlení času. Mají tu na můj vkus také málo míst k sezení, i když více než v Tromsø. Zato síť destinací nabrala zajímavý rozměr, i když se jedná především o nízkonákladovky. Ale létá sem i KLM. Spojení s Oslo podobné jako u Rygge, akorát cesta vlakem pak trochu delší. Zastavují tu i regionální spoje dopravující cestující z okolních měst, toto letiště lze podle mě spíše chápat čistě jako Sandefjord-Torp než Oslo-Sandefjord/Torp.
Jinak personál všude perfektní, nesetkal jsem se s jediným důvodem, proč bych jej měl hodnotit negativně. Norové jako národ jsou zvyklí létat, především tam na severu, v klidu si přijdou na letiště 15 minut před odletem a vědí, že vše stihnou.
Naposledy upravil(a) Hiko dne 16. 11. 2014, 18:15, celkem upraveno 2 x.
Re: Norská letiště
Hiko: pěkné, díky za report z cest po norských letištích. Alespoň jsem si připoměl můj trip před 3 lety Praha Gardermoen - Alta - Lakselv - Tromso - Bodo - Trondheim - Praha. Nějaký fotky jsem měl v galerii na planes.cz. Mě se líbí letiště v Tronheimu (byl jsem tam už 2x), i když vzdálenost od města je pekelná (hodinu busem, nebo se dá jet vlakem). Ano Norové jsou zvyklí lítat a ono to i mezi velkými městy často vychází jako levnější varianta veřejné dopravy - při tom jaké ceny nabízí Norwegian a jaké ceny mají Norske Statbaner. A ty linky ve středním a severním Norsku jsou dotované jako dopravní obslužnost z peněz komun, pravidelně po uplynutí určité doby se na to vyhlašují tendry (některé linky jako Oslo - Roros teď lítá DOT z Litvy, asi jsou levnější než Wideroe).
Jinak mají ještě v Lakselvu v odletové hale toho vycpanýho soba??
Jinak mají ještě v Lakselvu v odletové hale toho vycpanýho soba??
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16. 07. 2008, 19:24
- Oblíbené typy letadel: ATR, A340-600
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Norská letiště
Orus-x píše:Jinak mají ještě v Lakselvu v odletové hale toho vycpanýho soba??
Hehe, mají
Naposledy upravil(a) Hiko dne 16. 11. 2014, 10:26, celkem upraveno 1 x.
Re: Norská letiště
Hiko: jo díky Já se ho tenkrát úplně leknul. Ještě mě tam zaujala jedna věc, jel jsem do vnitrozemí do Karasjoku pravidelnou autobusovou linkou, kterou obsluhoval takový hybrid - napůl autobus (asi 12 míst k sezení) - napůl kamion (v zadní části). Jinak jsme teda jeli jako 2 jediní cestující
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16. 07. 2008, 19:24
- Oblíbené typy letadel: ATR, A340-600
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Norská letiště
Orus-x píše:Hiko: jo díky Já se ho tenkrát úplně leknul. Ještě mě tam zaujala jedna věc, jel jsem do vnitrozemí do Karasjoku pravidelnou autobusovou linkou, kterou obsluhoval takový hybrid - napůl autobus (asi 12 míst k sezení) - napůl kamion (v zadní části). Jinak jsme teda jeli jako 2 jediní cestující
Já takový bus potkal v Bodø na cestě do Kjerringøy, víceméně turistická linka v sobotu vezla asi deset lidí, takže nejspíš úspěch. Zážitek je i cesta zahrnující přepravu lodí, za těch 90 NOK to stálo
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16. 07. 2008, 19:24
- Oblíbené typy letadel: ATR, A340-600
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Norská letiště
Avinor, správce drtivé většiny norských letišť, podle http://reise.adressa.no/reise/article4278810.ece zveřejnil plány na zlepšení letištní infrastruktury na mnoha místech v Norsku. Investice je vyčíslena na 24 miliard NOK (NOK=cca 3,3CZK), hlavní část shrábne OSL a výstavba terminálu 2 (dokončení 2017), Bergen taky dostane nový terminál (2016), zvětšení prostor se dočká i Stavanger a TRD. Uvažuje se i o výstavbě třetí dráhy na OSL a druhé pro BGO.
Mají vzniknout i dvě zcela nová regionální letiště, která by byla schopna přijmout i letouny typu B737 apod. Místa jsou Lofoty (Gimsøy) a Helgeland u polárního kruhu, první nahradí dvě stávající letiště stávající Svolvær a Leknes, druhé má nastoupit místo dosluhujících (a čekajících na uzavření) letiště Mo i Rana a Mosjøen. Také se počítá s prodlužováním drah na některých nejmenších letištích proto, aby bylo v regionální dopravě využívat i větší stroje než Dash8.
Zní to rozhodně zajímavě
Mají vzniknout i dvě zcela nová regionální letiště, která by byla schopna přijmout i letouny typu B737 apod. Místa jsou Lofoty (Gimsøy) a Helgeland u polárního kruhu, první nahradí dvě stávající letiště stávající Svolvær a Leknes, druhé má nastoupit místo dosluhujících (a čekajících na uzavření) letiště Mo i Rana a Mosjøen. Také se počítá s prodlužováním drah na některých nejmenších letištích proto, aby bylo v regionální dopravě využívat i větší stroje než Dash8.
Zní to rozhodně zajímavě
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16. 07. 2008, 19:24
- Oblíbené typy letadel: ATR, A340-600
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Norská letiště
Na webu stavangerský lokálních novin Aftenbladet funguje velmi zajímavý servis pro všechny, kteří rádi sledují (i takto na dálku) provoz na letištích - samozřejmě z místního letiště Stavanger-Sola (cca 4,1 mil pax v roce 2011).
http://www.aftenbladet.no/webkamera/flyplassen/
http://www.aftenbladet.no/webkamera/flyplassen/
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16. 07. 2008, 19:24
- Oblíbené typy letadel: ATR, A340-600
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Norská letiště
Trocha novinek a čerstvých dojmů z několika norských letišť, které jsem měl letos čest navštívit:
Trondheim TRD
Letos jsem odtud odlétal do Bergenu (srpen) a Oslo (říjen). Letiště už se může chlubit novou částí na úrovni terénu, kde jsou brány hlavn2 pro vrtuláky od Widerøe.
Nový kus trondheimského terminálu - pro regionální lety.
Rozšířena byla i odletová hala, kde došlo k přesunu bezpečnostní kontroly, která hlavně v ranní špičce prudce nestíhala, nyní naprosto v pohodě.
Odletová hala letiště Trondheim - Værnes.
Ještě se dokončuje rekonstrukce železniční zastávky, která bude přímo spojena s novou částí terminálu pro regionální lety. Zkratkou to bude z letadla do vlaku cca 50 metrů. Trať Trondheim - letiště - Steinkjer (dále pokračuje až za polární kruh) má být elektrifikována, ale už od nového jízdního řádu se protahují regionální vlaky ze severu, které nyní končily v Trondheimu, ještě dál na jih. Tzn. další tisíce obyvatel kraje budou mít přímé a rychlé spojení s letištěm.
Zastávka Værnes v srpnu 2014.
Ještě dát trochu do pucu mezinárodní část...
Moss/Rygge RYG
Moje první místo v Norsku v rámci srpnové cesty, letenka z Wroclawi za pár euro . Letiště pořád stejně příjemné, akorát vzdálenost od Oslo znamená, že pro obyčejné smrtelníky s běžným českým platem je cesta dál do metropole docela drahá. Tentokrát jsem nekupoval lístky (na vlak) předem, ale u příletů mě odchytili všudypřítomní Poláci, kteří si udělali z přepravy z letišť hrající si na Oslo (=Rygge, Sandefjord) do samotného města dobrý byznys, ale přeci jen nabízejí levnější přepravu než norské železnice nebo autobusy. Cesta Rygge - Oslo bussterminal transitem, kde mezi třemi cestujícími nechyběla jedna jeptiška, byla rozhodně zajímavá
Výdej bagáže na Rygge.
Bergen BGO
Přílet v srpnu z Trondheimu, pak za pár dní odlet do Prahy. Letiště spíš nestíhá, už se staví další část, která bude pro vnitrostátní lety, současný terminál pak jen pro mezinárodní. Už aby to bylo... A cesta do centra města, kam jezdí jen autobusy, taky není zrovna nejideálnější. Snad už brzy dovedou bybanen až k letišti.
Nedělní ráno před odletem do Prahy.
Ålesund AES
Letiště regionálního charakteru na západním pobřeží. Mezinárodní provoz obstarávají lety na Gatwick, do Amsterdamu a Gdaňsku. Přiletěl jsem tam v říjnu právě z Gdaňsku, letadlo bylo překvapivě zcela plné. Naopak letiště ničím nepřekvapilo. Jen na autobus do města jsme museli počkat cca 40 minut, tohle zatím nemají moc zkoordinované se samotnými přílety. Poláci, kteří v Norsku pracují (a že jich byla v letadle naprostá většina), měli od letiště svůj vlastní odvoz auty nebo firemními busy.
Už pojíždíme na letišti v Ålesundu.
Oslo OSL
Navštíveno v říjnu při přestupu z Trondheimu dále do Prahy. Na letišti se dějí velké věci, staví se celý nový prst, nová příletová hala, železniční stanice bude taky zcela v novém. Všechno se upíná k roku 2017, kdy už bude hotovo. Cca 22 milionů pax za rok má čím dál větší nároky
Tihle miláčci budou za pár let odbavováni u zbrusu nové části letiště.
Trondheim TRD
Letos jsem odtud odlétal do Bergenu (srpen) a Oslo (říjen). Letiště už se může chlubit novou částí na úrovni terénu, kde jsou brány hlavn2 pro vrtuláky od Widerøe.
Nový kus trondheimského terminálu - pro regionální lety.
Rozšířena byla i odletová hala, kde došlo k přesunu bezpečnostní kontroly, která hlavně v ranní špičce prudce nestíhala, nyní naprosto v pohodě.
Odletová hala letiště Trondheim - Værnes.
Ještě se dokončuje rekonstrukce železniční zastávky, která bude přímo spojena s novou částí terminálu pro regionální lety. Zkratkou to bude z letadla do vlaku cca 50 metrů. Trať Trondheim - letiště - Steinkjer (dále pokračuje až za polární kruh) má být elektrifikována, ale už od nového jízdního řádu se protahují regionální vlaky ze severu, které nyní končily v Trondheimu, ještě dál na jih. Tzn. další tisíce obyvatel kraje budou mít přímé a rychlé spojení s letištěm.
Zastávka Værnes v srpnu 2014.
Ještě dát trochu do pucu mezinárodní část...
Moss/Rygge RYG
Moje první místo v Norsku v rámci srpnové cesty, letenka z Wroclawi za pár euro . Letiště pořád stejně příjemné, akorát vzdálenost od Oslo znamená, že pro obyčejné smrtelníky s běžným českým platem je cesta dál do metropole docela drahá. Tentokrát jsem nekupoval lístky (na vlak) předem, ale u příletů mě odchytili všudypřítomní Poláci, kteří si udělali z přepravy z letišť hrající si na Oslo (=Rygge, Sandefjord) do samotného města dobrý byznys, ale přeci jen nabízejí levnější přepravu než norské železnice nebo autobusy. Cesta Rygge - Oslo bussterminal transitem, kde mezi třemi cestujícími nechyběla jedna jeptiška, byla rozhodně zajímavá
Výdej bagáže na Rygge.
Bergen BGO
Přílet v srpnu z Trondheimu, pak za pár dní odlet do Prahy. Letiště spíš nestíhá, už se staví další část, která bude pro vnitrostátní lety, současný terminál pak jen pro mezinárodní. Už aby to bylo... A cesta do centra města, kam jezdí jen autobusy, taky není zrovna nejideálnější. Snad už brzy dovedou bybanen až k letišti.
Nedělní ráno před odletem do Prahy.
Ålesund AES
Letiště regionálního charakteru na západním pobřeží. Mezinárodní provoz obstarávají lety na Gatwick, do Amsterdamu a Gdaňsku. Přiletěl jsem tam v říjnu právě z Gdaňsku, letadlo bylo překvapivě zcela plné. Naopak letiště ničím nepřekvapilo. Jen na autobus do města jsme museli počkat cca 40 minut, tohle zatím nemají moc zkoordinované se samotnými přílety. Poláci, kteří v Norsku pracují (a že jich byla v letadle naprostá většina), měli od letiště svůj vlastní odvoz auty nebo firemními busy.
Už pojíždíme na letišti v Ålesundu.
Oslo OSL
Navštíveno v říjnu při přestupu z Trondheimu dále do Prahy. Na letišti se dějí velké věci, staví se celý nový prst, nová příletová hala, železniční stanice bude taky zcela v novém. Všechno se upíná k roku 2017, kdy už bude hotovo. Cca 22 milionů pax za rok má čím dál větší nároky
Tihle miláčci budou za pár let odbavováni u zbrusu nové části letiště.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Norská letiště
Hiko píše:Moss/Rygge RYG
Moje první místo v Norsku v rámci srpnové cesty, letenka z Wroclawi za pár euro . Letiště pořád stejně příjemné, akorát vzdálenost od Oslo znamená, že pro obyčejné smrtelníky s běžným českým platem je cesta dál do metropole docela drahá. Tentokrát jsem nekupoval lístky (na vlak) předem, ale u příletů mě odchytili všudypřítomní Poláci, kteří si udělali z přepravy z letišť hrající si na Oslo (=Rygge, Sandefjord) do samotného města dobrý byznys, ale přeci jen nabízejí levnější přepravu než norské železnice nebo autobusy. Cesta Rygge - Oslo bussterminal transitem, kde mezi třemi cestujícími nechyběla jedna jeptiška, byla rozhodně zajímavá
Ahoj Hiko,
nešlo nevyužít akce RYR za pár zlotých, takže v říjnu letíme. Říkáš tedy, že není třeba kupovat lístek na vlak/bus, ale "postarají" se o nás Poláci? A jak to řešit pak s cestou Oslo - RYG?
Díky!
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16. 07. 2008, 19:24
- Oblíbené typy letadel: ATR, A340-600
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Norská letiště
Ahoj, lístek není třeba kupovat předem. Po výstupu do haly tam pravděpodobně budou stát nějací naháněči z Polska, kdyby ne, zkuste se podívat na parkoviště P10 (parkovací dům přilepený hned k hale, projdete jen celou halou), kde ty polské dodávky parkují. Určitě vás rádi vezmou . Minule jsem jel s janbuss.no, ale očividně dle googlu (když zadám "przewozy rygge oslo") existuje více takových společností. Rozvážejí dle potřeby na adresy v Oslo a okolí, staví v každém případě u autobusového nádraží v Oslo.
Na zpáteční cestu se s nimi určitě domluvíte
Na zpáteční cestu se s nimi určitě domluvíte
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Norská letiště
Moc díky za odpověď! A ještě jak se přibližně pohybují jejich ceny?
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16. 07. 2008, 19:24
- Oblíbené typy letadel: ATR, A340-600
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Norská letiště
micaello píše:Moc díky za odpověď! A ještě jak se přibližně pohybují jejich ceny?
Není zač. Vloni jsem s janbussem jel za 120 NOK