Žilina (ILZ)

Hansie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 06. 03. 2013, 23:09
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: RE: Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod Hansie » 18. 10. 2015, 22:14

jvoj píše:
Petr31 píše:
jvoj píše:Samozřejmě, myslel jsem to čistě teoreticky. Jinak proveditelné by to snad bylo, když existují plány na prodloužení i přes 2000m. Pozemkové a jiné poměry bohužel neznám, nedovolím si tudíž spekulovat. Vím pouze o jedné prvnotní nabídce, v rámci které by byl investor, který by expanzi rwy zaplatil. Tuto neformální nabídku letiště velmi správně (znaje teď okolnosti) odmítlo, či na ni nereagovalo pozitivně.


..vzhledem k tomu, že i na ostatních slovenských letištích chcípl pes, co se současného / budoucího možného provozu týče, tak diskuse o Žilině je stejně podobně zbytečná jako vlhké sny zastupitelů v Budějicích... teď už Pardubicích.....Varech.....a podobně. V Žilině a okolí má zájem a peníze o leteckou dopravu jen korejský management z KIA a to je málo. Nicméně malá Dášena i Jumbolino si se Žilinou poradí i teď, jenže koho budou vozit, kam a proč???


Neformální nabídka nebyla od KIA, ale to není vzhledem k okolnostem důležité. Jak jsem psal, beru to čistě teoreticky. Paradoxem je, že o větší letadlo by mohl být větší zájem než o menší, přez to, že je zapotřebí naplnit více míst. Chartery (turistické) žádná cestovka, žádný incomingový tour-operator nebude chtít létat krátkou dášenou a jumbolinem už vůbec ne, a to kvůli vysokým nákladům na sedačku. S dlouhým játrem či dášenou se již nějaké chartery létat dají (viz. například dlouhé játro InterSky na charterech k Balatonu).

Ok. A co tedy bylo tím hlavním spouštěcím impulsem, když ne hospodářství, potažmo Kia? Turistické chartery nebo návaly z Oravy do Prahy do Oc Šestka? :-)


rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 687
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod rXD » 21. 10. 2015, 22:50

jdr píše:Žilina bude opäť spojená s Prahou letecky. Lietať sa bude až 4-krát týždenne
http://www.zilinak.sk/prispevky/2518/zi ... t-tyzdenne


Tak sa zas raz skladame na hejslovacky nezmysel. Otazka uz je len, ze kolko a ako Slovensko pre CSA pusta zilou tentokrat. Za starych dobrych slotovskych cias to fungovalo takto: http://www.info.sk/sprava/24739/letiska ... ali-linky/

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3876
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod HighFlyer » 22. 10. 2015, 03:48

rXD píše:Za starych dobrych slotovskych cias to fungovalo takto: http://www.info.sk/sprava/24739/letiska ... ali-linky/

Letisko Košice 5,018 mil. eur
Jak se s tim vnitrne vyrovnas?

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 937
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod maf » 22. 10. 2015, 20:47

HighFlyer píše:
rXD píše:Za starych dobrych slotovskych cias to fungovalo takto: http://www.info.sk/sprava/24739/letiska ... ali-linky/

Letisko Košice 5,018 mil. eur
Jak se s tim vnitrne vyrovnas?


No najma ked rozpocitame dotaciu na pocet pax, tak to BTS az tak tento stat nezdiera, ako tu roky citame.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 687
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod rXD » 23. 10. 2015, 17:38

maf, nie si ty tym slovenskym statom dotovanym lowcost terminalom Viedne trocha posadnuty? Vsak tu sa teraz o BTS vobec nebavime.

HighFlyer, ja sa s nicim nepotrebujem vyrovnavat. Letisko Kosice je ziskova sukromna spolocnost, ILZ/BTS/TAT/SLD su nasimi danami ziveni vecne stratovi paraziti (to, ze stat sa naviac zo zakona stara o ich ochranu a plati za sluzby vo verejnom zaujme, to na tom zakladnom rozdeleni nic nemeni.) A CSA sa na nich prizivuje, kedze si nimi nechava platit za stratove lietanie, len aby sa obhajila ich ekonomicky nezmyselna paraziticka existencia. To su jednoduche fakty.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2762
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod Fabo » 24. 10. 2015, 12:55

Aha, takze ignoraciou. OK, dobre vediet.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1281
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod Petr31 » 24. 10. 2015, 14:42

rXD píše:maf, nie si ty tym slovenskym statom dotovanym lowcost terminalom Viedne trocha posadnuty? Vsak tu sa teraz o BTS vobec nebavime.

HighFlyer, ja sa s nicim nepotrebujem vyrovnavat. Letisko Kosice je ziskova sukromna spolocnost, ILZ/BTS/TAT/SLD su nasimi danami ziveni vecne stratovi paraziti (to, ze stat sa naviac zo zakona stara o ich ochranu a plati za sluzby vo verejnom zaujme, to na tom zakladnom rozdeleni nic nemeni.) A CSA sa na nich prizivuje, kedze si nimi nechava platit za stratove lietanie, len aby sa obhajila ich ekonomicky nezmyselna paraziticka existencia. To su jednoduche fakty.


..k tomu ČSA....ke smlouvě jsou potřeba vždy 2 strany...není nic jednoduššího, než smlouvu s ČSA ze strany LZKZ vypovědět...a jinak, nechceš se nechat konečně vyšetřit? Těch Tvých blábolů už je tady víc než je únosné... :crazy:

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 937
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod maf » 24. 10. 2015, 21:04

rXD píše:Letisko Kosice je ziskova sukromna spolocnost, ILZ/BTS/TAT/SLD su nasimi danami ziveni vecne stratovi paraziti (to, ze stat sa naviac zo zakona stara o ich ochranu a plati za sluzby vo verejnom zaujme, to na tom zakladnom rozdeleni nic nemeni.)


Z vyssie uvedeneho clanku vyplyva, ze letisko KSC je taktiez dotovane statom, ale to je v poriadku, kazde letisko vykonava lety v statnom zaujme, teda kazde ma zato dostat odplatu-dotaciu. Teda nemel, ze z dani ziju vsetky letiska okrem KSC.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 687
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod rXD » 25. 10. 2015, 15:56

maf píše:Z vyssie uvedeneho clanku vyplyva, ze letisko KSC je taktiez dotovane statom, ale to je v poriadku, kazde letisko vykonava lety v statnom zaujme, teda kazde ma zato dostat odplatu-dotaciu. Teda nemel, ze z dani ziju vsetky letiska okrem KSC.


Z vyssie uvedeneho clanku vyplyva len to, ze novinari su obmedzeni podobne ako ty. Tu mas podrobny rozpis toho, ako sa dotovali slovenske letiska za r. 2010 (je to z vyrocnej spravy ministerstva dopravy, takze si to mozes dohladat za vsetky ostatne roky): http://www.voy.com/195032/212.html

Zakladny message je: "Podstatnú časť príjmov tvorili príjmy z dividend od ... akciovej spoločnosti Letisko Košice vo výške 589 135,69 Eur." co bol takmer jediny nerozpoctovy zdroj prijmov MDVRR. Takze ak novinari zoberu len to, ze KSC tak ako ostatne letiska dostalo dotaciu na ochranu, ale uz neuvedu, ze MDVRR si z Kosic aj zobralo zisk, ani to, ze ostatne letiska potrebuju dotacie aj na prevadzku a vsetko ostatne, tak im vyjde, ze aj KSC je dotovane. Samozrejme, aj ta dotacia je tretinova v porovnani s BTS alebo ILZ. Ale dolezite je to, ze aj toto je zavadzanie, lebo KSC tu dotaciu viac nez preplatilo tym, ze si z neho stat kadorocne vybera zisk (a tym, ze stat niekedy zarobil miliony EUR na jeho predaji). Na druhej strane, ILZ/BTS/TAT/SLD len paraziti na statnom rozpocte. A, ako som uz vela krat povedal, ani to by nebol problem, pokial by tie letiska stat previedol na kraje a tie nech si ich zivia kolko chcu - tak ako je to napr. v CR. Ale naco sa ma napr. z dani roznavcanov zivit ILZ alebo BTS, to vedia v tejto bananovej republike len hejslovaci.

beardie
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 923
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod beardie » 02. 05. 2016, 10:00

jdr píše:Žilina bude opäť spojená s Prahou letecky. Lietať sa bude až 4-krát týždenne
http://www.zilinak.sk/prispevky/2518/zi ... t-tyzdenne
predpokladam, ze toto uz zapadlo prachom

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2746
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod alesesl » 02. 05. 2016, 12:57

beardie píše:
jdr píše:Žilina bude opäť spojená s Prahou letecky. Lietať sa bude až 4-krát týždenne
http://www.zilinak.sk/prispevky/2518/zi ... t-tyzdenne
predpokladam, ze toto uz zapadlo prachom


Myslim, ze ano. Byt pro letecke nadsence urcite velmi zajimava linka, ale po ekonomicke strance, asi totalni nesmysl. Nedokazu si predstavit jakou koliv ziskovost na teto trase.

beardie
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 923
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod beardie » 02. 05. 2016, 13:05

no prave zrovna vcera vecer som rozmyslal nad Tour de Czechoslovakia ILZ-OSR-PRG-BTS-KSC za mile, kedze sa ich chcem zbavit, pravdepodobne by ma to po naceneni tax preslo, ale...

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod jdr » 28. 01. 2019, 19:33

Žilinský kraj prevezme od štátu akcie letiska, do dvoch rokov zriadi linku do Prahy
https://www.etrend.sk/firmy/zilinsky-kr ... tiska.html

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3940
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod whiskey » 28. 01. 2019, 19:41

jdr píše:Žilinský kraj prevezme od štátu akcie letiska, do dvoch rokov zriadi linku do Prahy
https://www.etrend.sk/firmy/zilinsky-kr ... tiska.html

a CSA sa zbavuje atr... taka skoda!

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2746
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Status: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvekod alesesl » 28. 01. 2019, 19:50

whiskey píše:
jdr píše:Žilinský kraj prevezme od štátu akcie letiska, do dvoch rokov zriadi linku do Prahy
https://www.etrend.sk/firmy/zilinsky-kr ... tiska.html

a CSA sa zbavuje atr... taka skoda!


No skoda, tuto linku bych si rad proletel, a nemusel se do Puchova drbat vlakem.



Zpět na “Evropská letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti