Stránka 1 z 5

Žilina (ILZ)

Napsal: 18. 03. 2011, 23:00
od context
Ako je to s IFR v Žiline? Dá sa tam pristávať za zhoršeného počasia? Ako napr. dnes večerný let?
nemáte info koľko malo byť PAX na dnešnom lete PRG-ILZ 22:00-23:00 ?

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 19. 03. 2011, 05:23
od Fabo
Zalezi od konkretneho pocasia. Zilina ma len najzakladnejsie vybavenie pre priblizenie, a to NDB/NDB procedura. Konkretne minima pozriem ked dospim...

plus zaznam pocasia na LZZI dnes cca od desiatej do druhej, ktory zajtra rozanalyzujem:

LZZI 190000Z AUTO 09003KT 070V130 //// OVC008/// 00/M00 Q1019=
LZZI 182300Z AUTO 09002KT //// OVC005/// 00/M01 Q1018=
LZZI 182200Z VRB02KT 4200 RASN BKN005 OVC012 00/M01 Q1018=
LZZI 182100Z 13002KT 6000 -RASN BKN007 OVC018 01/M00 Q1018=
LZZI 182000Z 07004KT 9999 -RASN SCT007 OVC012 02/M00 Q1017=

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 19. 03. 2011, 15:21
od Fabo
Tak teda podme na to. Z mapy LZZI-7-1 z AIPu vidim, ze minimalna vyska zakladne oblacnosti je 1083ft nad urovnu letiska.

Vcera v dobe priletu, teda 2200Z, bolo zamracene vo vyske 1200 stop, co by samo o sebe znamenalo pocasie nad minima. Zaroven vsak bola velka oblacnost vo vyske 500 stop a viditelnost na minime - 4200 metrov. Pre porovnanie, lietadlo by malo mat vysku 1083 stop v idealnom pripade cca 5 km od letiska. a pod tuto vysku nesmie bez vizualneho kontaktu s letiskom sklesat. Teda pocasie vyzera skor zle ako dobre.

Dalsie dve METARy su uz automaticky generovane, a obsahuju teda menej udajov, ale stale obsahuju zakladnu oblacnosti - raz v 500ft a raz v 800, teda hlboko pod minimami. Takze vyzera to, ze vcera v Ziline ATRko nebolo.

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 19. 03. 2011, 19:27
od context
Fabo píše:Tak teda podme na to. Z mapy LZZI-7-1 z AIPu vidim, ze minimalna vyska zakladne oblacnosti je 1083ft nad urovnu letiska.

Vcera v dobe priletu, teda 2200Z, bolo zamracene vo vyske 1200 stop, co by samo o sebe znamenalo pocasie nad minima. Zaroven vsak bola velka oblacnost vo vyske 500 stop a viditelnost na minime - 4200 metrov. Pre porovnanie, lietadlo by malo mat vysku 1083 stop v idealnom pripade cca 5 km od letiska. a pod tuto vysku nesmie bez vizualneho kontaktu s letiskom sklesat. Teda pocasie vyzera skor zle ako dobre.

Dalsie dve METARy su uz automaticky generovane, a obsahuju teda menej udajov, ale stale obsahuju zakladnu oblacnosti - raz v 500ft a raz v 800, teda hlboko pod minimami. Takze vyzera to, ze vcera v Ziline ATRko nebolo.


Ďakujem za vyčerpávajúcu analýzu !
No nebolo... Volali mi 22:18 :evil: že ráno nepoletím...

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 19. 03. 2011, 23:00
od whiskey
context píše:Ďakujem za vyčerpávajúcu analýzu !
No nebolo... Volali mi 22:18 :evil: že ráno nepoletím...


nafot lounge, ked poletis, na to som fest zvedavy!!

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 19. 03. 2011, 23:35
od context
whiskey píše:nafot lounge, ked poletis, na to som fest zvedavy!!

už keď tam budem nafotím :wink:
inak mi celkom vtipne ponúkli odlet z BTS

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 20. 03. 2011, 00:14
od Night fly
context píše:inak mi celkom vtipne ponúkli odlet z BTS
.

No a co :?: Mne raz tiez, uz v momente, ked som bol na letisku - a zavolali nejakych taxikarov z Bytce. Na tych asi 180km sme mali presne 1h30 (a to este cez Povazsku nebola dialnica). A stihlo sa to...

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 20. 03. 2011, 01:35
od whiskey
Night fly píše:
context píše:inak mi celkom vtipne ponúkli odlet z BTS
.

No a co :?:

keby chcel letiet z BTS, tak si kupi letenku z BTS, a nie z ILZ, ze ano :wink:
Der Weg ist das Ziel...

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 20. 03. 2011, 01:55
od Night fly
whiskey píše:
Night fly píše:
context píše:inak mi celkom vtipne ponúkli odlet z BTS
.

No a co :?:

keby chcel letiet z BTS, tak si kupi letenku z BTS, a nie z ILZ, ze ano :wink:
Der Weg ist das Ziel...


Ak bolo za danej situacie na vyber letiet z BTS alebo neletiet vobec... :?: Alebo prebookovat na nasledujuci den bez istoty, ze sa pocasie zlepsi :?:

Der Weg ist das Ziel...

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 20. 03. 2011, 13:00
od context
Whiskey to vystihol správne...
Jedným z cieľov tejto cesty bol už samotný štart ILZ, takže preto som zvolil zmenu dátumu odletu.
Našťastie som odolal nezrušiteľnej tarife pri rezervácií hotela :wink:

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 20. 03. 2011, 13:14
od Night fly
OK, jasne. Mne nakoniec ako skusenost na ILZ stacil spiatocny let, ked sme v celom lietadle leteli traja - ja so zenou a jedna profi basketbalistka z Ruzomberku.

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 20. 03. 2011, 16:15
od alesesl
context píše:Whiskey to vystihol správne...
Jedným z cieľov tejto cesty bol už samotný štart ILZ, takže preto som zvolil zmenu dátumu odletu.
Našťastie som odolal nezrušiteľnej tarife pri rezervácií hotela :wink:


Snad to brzy vyjde. Ja se chystam taky booknout bonusovku od OK, nebot s nema mile uz nesbiram do ILZ a zpet. Zaparime nekde?

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 20. 03. 2011, 22:19
od context
Night fly píše:OK, jasne. Mne nakoniec ako skusenost na ILZ stacil spiatocny let, ked sme v celom lietadle leteli traja - ja so zenou a jedna profi basketbalistka z Ruzomberku.

pri mojom poslednom lete z ILZ som mal 2,5 spolucestujúceho. Kórejec z KIA a mamička s infantom. (Tá ma prekvapila - mal som za to, že "aplikované" aupair v UK lietajú zásadne FR a po výrazne dobrej "aplikácií" s BA (award z manželovho konta))
Na spiatočke bolo 17 pasažierov.

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 21. 03. 2011, 13:21
od Airbus380
Kdykoliv vidím cokoliv o lince do Žiliny, vždycky se dočtu, že s tím lítá horzně málo lidí. Fakt se to ČSA vyplatí? Navíc když vezmu v úvahu poměrně časté rušení letů kvůli počasí...?

Re: Žilina (ILZ)

Napsal: 08. 04. 2011, 11:35
od context
Night fly píše:
context píše:inak mi celkom vtipne ponúkli odlet z BTS
.

No a co :?: Mne raz tiez, uz v momente, ked som bol na letisku - a zavolali nejakych taxikarov z Bytce. Na tych asi 180km sme mali presne 1h30 (a to este cez Povazsku nebola dialnica). A stihlo sa to...


prepáč, že som nereagoval skôr. Problém prečo som odmietol BTS je ten, že vzhľadom na čas odletu z BTS by som v HAM bol až 19:30. Tým pádom by mi z 2 dní v HAM zostal iba jeden... To bol primárny dôvod.