Žilina (ILZ)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Žilina (ILZ)
Tak ak sa to podari spravne zorganizovat, tak snad vyuzijes aj sluzby priamo moje... ale nepredbiehajme
Re: Žilina (ILZ)
ďakujem za ponuku:
tento rok sa nám to pekne rysuje:
doplnenie báz o PRG, MLA, LHR a s Tebou aj KSC
tento rok sa nám to pekne rysuje:
doplnenie báz o PRG, MLA, LHR a s Tebou aj KSC
Re: Žilina (ILZ)
Niektoré regionálne letiská môžu čoskoro zaniknúť http://www.ta3.com/clanok/1049052/niekt ... iknut.html
Re: Žilina (ILZ)
Žilinské letisko plánujú otvárať svetu
http://www.etrend.sk/relax/zilinske-let ... -trhu.html
http://www.etrend.sk/relax/zilinske-let ... -trhu.html
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Žilina (ILZ)
Plane reci. Lietadla vhodne na ILZ uz nikto z okolia okrem CSA neprevadzkuje, a CSA, ako sme mali moznost vidiet, to nefungovalo
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Žilina (ILZ)
Ono celkově situace v žilině je dost těžká. Játro OK se tam rozhodně nenaplní, možná by se trošku víc naplnilo, kdyby s code-share třeba LH létalo třeba do MUC (jen pro příklad). Tak jako tak by ale linka musela být někým dotována, což osobně do jisté míry podporuji, otázkou je, jestli je, kdo by ji dotoval. V žilině je jeden ´´způsob´´ určité možné veřejné podpory, který možná platí na celém slovensku, to nevím, neupřesním. Nějakým charterům bych věřil s dobrým business case třeba s atr72, to si dokážu v nějakém malém měřítku představit, krátká RWY bude ale ještě dlouho velkým omezením.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Žilina (ILZ)
72 se nevleze. 42 nebo Q300, pripadne Avro (spis asi male nez velke), ale to uz krom LX nikdo v okoli nema, a LX taky vyrazuje pristi rok.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Žilina (ILZ)
72 se nevleze na apron?? S ničim menším žádná cestovka podle mě chartery lítat chtít nebude (kvůli nákladům na sedačku).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Žilina (ILZ)
nn, delka drahy. Na apron by se to asi vlezlo.
(nebo mozna teren v okoli)
(nebo mozna teren v okoli)
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Žilina (ILZ)
Fabo píše:nn, delka drahy. Na apron by se to asi vlezlo.
(nebo mozna teren v okoli)
No jo, wikipedie ti dává za pravdu. Díky za upozornění. Ono by nebylo zapotřebí prodlužovat na 2100, stačilo by na 1500m aby tam přistálo dlouhé játro či dlouhá dášena, to už by mohlo přinést nějakou změnu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Žilina (ILZ)
Co si pamatuju co jsem mluvil s lidma z CSA, uz plna 42 byla celkem na hrane. Prodlouzeni by snad pomohlo, ale buhvi jak je to s terennimi pomery a pozemky, zda to je vubec proveditelne.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Žilina (ILZ)
Samozřejmě, myslel jsem to čistě teoreticky. Jinak proveditelné by to snad bylo, když existují plány na prodloužení i přes 2000m. Pozemkové a jiné poměry bohužel neznám, nedovolím si tudíž spekulovat. Vím pouze o jedné prvnotní nabídce, v rámci které by byl investor, který by expanzi rwy zaplatil. Tuto neformální nabídku letiště velmi správně (znaje teď okolnosti) odmítlo, či na ni nereagovalo pozitivně.
Re: Žilina (ILZ)
jvoj píše:Samozřejmě, myslel jsem to čistě teoreticky. Jinak proveditelné by to snad bylo, když existují plány na prodloužení i přes 2000m. Pozemkové a jiné poměry bohužel neznám, nedovolím si tudíž spekulovat. Vím pouze o jedné prvnotní nabídce, v rámci které by byl investor, který by expanzi rwy zaplatil. Tuto neformální nabídku letiště velmi správně (znaje teď okolnosti) odmítlo, či na ni nereagovalo pozitivně.
..vzhledem k tomu, že i na ostatních slovenských letištích chcípl pes, co se současného / budoucího možného provozu týče, tak diskuse o Žilině je stejně podobně zbytečná jako vlhké sny zastupitelů v Budějicích... teď už Pardubicích.....Varech.....a podobně. V Žilině a okolí má zájem a peníze o leteckou dopravu jen korejský management z KIA a to je málo. Nicméně malá Dášena i Jumbolino si se Žilinou poradí i teď, jenže koho budou vozit, kam a proč???
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Žilina (ILZ)
Petr31 píše:jvoj píše:Samozřejmě, myslel jsem to čistě teoreticky. Jinak proveditelné by to snad bylo, když existují plány na prodloužení i přes 2000m. Pozemkové a jiné poměry bohužel neznám, nedovolím si tudíž spekulovat. Vím pouze o jedné prvnotní nabídce, v rámci které by byl investor, který by expanzi rwy zaplatil. Tuto neformální nabídku letiště velmi správně (znaje teď okolnosti) odmítlo, či na ni nereagovalo pozitivně.
..vzhledem k tomu, že i na ostatních slovenských letištích chcípl pes, co se současného / budoucího možného provozu týče, tak diskuse o Žilině je stejně podobně zbytečná jako vlhké sny zastupitelů v Budějicích... teď už Pardubicích.....Varech.....a podobně. V Žilině a okolí má zájem a peníze o leteckou dopravu jen korejský management z KIA a to je málo. Nicméně malá Dášena i Jumbolino si se Žilinou poradí i teď, jenže koho budou vozit, kam a proč???
Neformální nabídka nebyla od KIA, ale to není vzhledem k okolnostem důležité. Jak jsem psal, beru to čistě teoreticky. Paradoxem je, že o větší letadlo by mohl být větší zájem než o menší, přez to, že je zapotřebí naplnit více míst. Chartery (turistické) žádná cestovka, žádný incomingový tour-operator nebude chtít létat krátkou dášenou a jumbolinem už vůbec ne, a to kvůli vysokým nákladům na sedačku. S dlouhým játrem či dášenou se již nějaké chartery létat dají (viz. například dlouhé játro InterSky na charterech k Balatonu).
Re: Žilina (ILZ)
Žilina bude opäť spojená s Prahou letecky. Lietať sa bude až 4-krát týždenne
http://www.zilinak.sk/prispevky/2518/zi ... t-tyzdenne
http://www.zilinak.sk/prispevky/2518/zi ... t-tyzdenne