jvoj píše:Petr31 píše:jvoj píše:Samozřejmě, myslel jsem to čistě teoreticky. Jinak proveditelné by to snad bylo, když existují plány na prodloužení i přes 2000m. Pozemkové a jiné poměry bohužel neznám, nedovolím si tudíž spekulovat. Vím pouze o jedné prvnotní nabídce, v rámci které by byl investor, který by expanzi rwy zaplatil. Tuto neformální nabídku letiště velmi správně (znaje teď okolnosti) odmítlo, či na ni nereagovalo pozitivně.
..vzhledem k tomu, že i na ostatních slovenských letištích chcípl pes, co se současného / budoucího možného provozu týče, tak diskuse o Žilině je stejně podobně zbytečná jako vlhké sny zastupitelů v Budějicích... teď už Pardubicích.....Varech.....a podobně. V Žilině a okolí má zájem a peníze o leteckou dopravu jen korejský management z KIA a to je málo. Nicméně malá Dášena i Jumbolino si se Žilinou poradí i teď, jenže koho budou vozit, kam a proč???
Neformální nabídka nebyla od KIA, ale to není vzhledem k okolnostem důležité. Jak jsem psal, beru to čistě teoreticky. Paradoxem je, že o větší letadlo by mohl být větší zájem než o menší, přez to, že je zapotřebí naplnit více míst. Chartery (turistické) žádná cestovka, žádný incomingový tour-operator nebude chtít létat krátkou dášenou a jumbolinem už vůbec ne, a to kvůli vysokým nákladům na sedačku. S dlouhým játrem či dášenou se již nějaké chartery létat dají (viz. například dlouhé játro InterSky na charterech k Balatonu).
Ok. A co tedy bylo tím hlavním spouštěcím impulsem, když ne hospodářství, potažmo Kia? Turistické chartery nebo návaly z Oravy do Prahy do Oc Šestka?