Žilina (ILZ)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od Fabo »

Tak ak sa to podari spravne zorganizovat, tak snad vyuzijes aj sluzby priamo moje... ale nepredbiehajme :)


context
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1391
Registrován: 26. 02. 2007, 23:47
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od context »

ďakujem za ponuku:
tento rok sa nám to pekne rysuje:
doplnenie báz o PRG, MLA, LHR a s Tebou aj KSC :D

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od jdr »

Niektoré regionálne letiská môžu čoskoro zaniknúť http://www.ta3.com/clanok/1049052/niekt ... iknut.html

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od jdr »

Žilinské letisko plánujú otvárať svetu
http://www.etrend.sk/relax/zilinske-let ... -trhu.html

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od Fabo »

Plane reci. Lietadla vhodne na ILZ uz nikto z okolia okrem CSA neprevadzkuje, a CSA, ako sme mali moznost vidiet, to nefungovalo


jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od jvoj »

Ono celkově situace v žilině je dost těžká. Játro OK se tam rozhodně nenaplní, možná by se trošku víc naplnilo, kdyby s code-share třeba LH létalo třeba do MUC (jen pro příklad). Tak jako tak by ale linka musela být někým dotována, což osobně do jisté míry podporuji, otázkou je, jestli je, kdo by ji dotoval. V žilině je jeden ´´způsob´´ určité možné veřejné podpory, který možná platí na celém slovensku, to nevím, neupřesním. Nějakým charterům bych věřil s dobrým business case třeba s atr72, to si dokážu v nějakém malém měřítku představit, krátká RWY bude ale ještě dlouho velkým omezením.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od Fabo »

72 se nevleze. 42 nebo Q300, pripadne Avro (spis asi male nez velke), ale to uz krom LX nikdo v okoli nema, a LX taky vyrazuje pristi rok.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od jvoj »

72 se nevleze na apron?? S ničim menším žádná cestovka podle mě chartery lítat chtít nebude (kvůli nákladům na sedačku).

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od Fabo »

nn, delka drahy. Na apron by se to asi vlezlo.
(nebo mozna teren v okoli)

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od jvoj »

Fabo píše:nn, delka drahy. Na apron by se to asi vlezlo.
(nebo mozna teren v okoli)

No jo, wikipedie ti dává za pravdu. Díky za upozornění. Ono by nebylo zapotřebí prodlužovat na 2100, stačilo by na 1500m aby tam přistálo dlouhé játro či dlouhá dášena, to už by mohlo přinést nějakou změnu.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od Fabo »

Co si pamatuju co jsem mluvil s lidma z CSA, uz plna 42 byla celkem na hrane. Prodlouzeni by snad pomohlo, ale buhvi jak je to s terennimi pomery a pozemky, zda to je vubec proveditelne.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od jvoj »

Samozřejmě, myslel jsem to čistě teoreticky. Jinak proveditelné by to snad bylo, když existují plány na prodloužení i přes 2000m. Pozemkové a jiné poměry bohužel neznám, nedovolím si tudíž spekulovat. Vím pouze o jedné prvnotní nabídce, v rámci které by byl investor, který by expanzi rwy zaplatil. Tuto neformální nabídku letiště velmi správně (znaje teď okolnosti) odmítlo, či na ni nereagovalo pozitivně.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od Petr31 »

jvoj píše:Samozřejmě, myslel jsem to čistě teoreticky. Jinak proveditelné by to snad bylo, když existují plány na prodloužení i přes 2000m. Pozemkové a jiné poměry bohužel neznám, nedovolím si tudíž spekulovat. Vím pouze o jedné prvnotní nabídce, v rámci které by byl investor, který by expanzi rwy zaplatil. Tuto neformální nabídku letiště velmi správně (znaje teď okolnosti) odmítlo, či na ni nereagovalo pozitivně.


..vzhledem k tomu, že i na ostatních slovenských letištích chcípl pes, co se současného / budoucího možného provozu týče, tak diskuse o Žilině je stejně podobně zbytečná jako vlhké sny zastupitelů v Budějicích... teď už Pardubicích.....Varech.....a podobně. V Žilině a okolí má zájem a peníze o leteckou dopravu jen korejský management z KIA a to je málo. Nicméně malá Dášena i Jumbolino si se Žilinou poradí i teď, jenže koho budou vozit, kam a proč???

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od jvoj »

Petr31 píše:
jvoj píše:Samozřejmě, myslel jsem to čistě teoreticky. Jinak proveditelné by to snad bylo, když existují plány na prodloužení i přes 2000m. Pozemkové a jiné poměry bohužel neznám, nedovolím si tudíž spekulovat. Vím pouze o jedné prvnotní nabídce, v rámci které by byl investor, který by expanzi rwy zaplatil. Tuto neformální nabídku letiště velmi správně (znaje teď okolnosti) odmítlo, či na ni nereagovalo pozitivně.


..vzhledem k tomu, že i na ostatních slovenských letištích chcípl pes, co se současného / budoucího možného provozu týče, tak diskuse o Žilině je stejně podobně zbytečná jako vlhké sny zastupitelů v Budějicích... teď už Pardubicích.....Varech.....a podobně. V Žilině a okolí má zájem a peníze o leteckou dopravu jen korejský management z KIA a to je málo. Nicméně malá Dášena i Jumbolino si se Žilinou poradí i teď, jenže koho budou vozit, kam a proč???


Neformální nabídka nebyla od KIA, ale to není vzhledem k okolnostem důležité. Jak jsem psal, beru to čistě teoreticky. Paradoxem je, že o větší letadlo by mohl být větší zájem než o menší, přez to, že je zapotřebí naplnit více míst. Chartery (turistické) žádná cestovka, žádný incomingový tour-operator nebude chtít létat krátkou dášenou a jumbolinem už vůbec ne, a to kvůli vysokým nákladům na sedačku. S dlouhým játrem či dášenou se již nějaké chartery létat dají (viz. například dlouhé játro InterSky na charterech k Balatonu).

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Žilina (ILZ)

Příspěvek od jdr »

Žilina bude opäť spojená s Prahou letecky. Lietať sa bude až 4-krát týždenne
http://www.zilinak.sk/prispevky/2518/zi ... t-tyzdenne


Odpovědět