Světová letiště - statistiky pasažérů za rok 2014
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Evropská letiště - statistika za r. 2015
Ještě než bude svět, je tu Evropa - https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_t ... _in_Europe - IST, AMS, LGW (s jednou vzletovou a přistávací dráhou!), MUC s BMW a pojišťovnami - a Sabiha nebo Kodaň. Zajímavě poskočil i Stansted a Luton.
Re: Světová letiště - statistiky pasažérů za rok 2014
me docela prekvapuje Keflavik s +25.5% docela by me zajimalo ktera aerolinka to tak zvedla, Simferopol sice +80% masakr, ale tam to zas tolik prekvapivy neni..
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Světová letiště - statistiky pasažérů za rok 2014
WOW Air, rekl bych
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Světová letiště - statistiky pasažérů za rok 2014
r2d2 píše:me docela prekvapuje Keflavik s +25.5% docela by me zajimalo ktera aerolinka to tak zvedla, Simferopol sice +80% masakr, ale tam to zas tolik prekvapivy neni..
Wow Air? Celkově je dost nových linek na Island. A daří se i Icelandair.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Světová a evropská letiště za rok 2016: výsledky
Viděli jste už obě statistiky?
Evropa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_t ... isional.29
Svět: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_b ... statistics
V Evropě mě zaujalo AMS, ve světě pak LAX, HKG (70 mil.), ICN i SEA
Evropa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_t ... isional.29
Svět: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_b ... statistics
V Evropě mě zaujalo AMS, ve světě pak LAX, HKG (70 mil.), ICN i SEA
Re: Světová a evropská letiště za rok 2016: výsledky
[quote="persona"]Viděli jste už obě statistiky? ...
Viděl. Předpokládám, že letos Frederic Chopin přeskočí Václava Havla, i když i nárůst leden LKPR meziročně není špatný
Viděl. Předpokládám, že letos Frederic Chopin přeskočí Václava Havla, i když i nárůst leden LKPR meziročně není špatný
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Světová letiště - statistiky pasažérů za rok 2014
Pro mě je velkou záhadou, jak to, že WAW už dávno PRG nepředehnala. Vždyť k tomu má všechny předpoklady už drahnou dobu. Letos jim to ale podle mě asi už klapne, růst low-costů mají větší než v PRG, dálkovek taky víc...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 167
- Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
- Stav: Offline
Re: Světová letiště - statistiky pasažérů za rok 2014
Airbus380 píše:Pro mě je velkou záhadou, jak to, že WAW už dávno PRG nepředehnala. Vždyť k tomu má všechny předpoklady už drahnou dobu. Letos jim to ale podle mě asi už klapne, růst low-costů mají větší než v PRG, dálkovek taky víc...
Přesně tak. Vlastně mi přijde divné že PRG za rok 2016 má víc pasažérů než WAW. Třeba teď se koukám na FlightRadar a po světě teď lítá 19 letadel do/z PRG, kdežto z/do WAW 36. Na druhou stranu Varšava PRG předstihla už dávno protože má dvě letiště a ty dohromady za 2016 přepravily 16 milionů cestujících. Musíme si taky uvědomit, že ve Varšavě žijí skoro 2 mil. lidí, v Praze 1 mil – takže se rychlejší růst WAW dá předpokládat.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Světová letiště - statistiky pasažérů za rok 2014
Co se týče Varšavy vs. Prahy, tak se tady slušně míchají jabka s hruškama.
Praha měla a zatím mám stále více cestujících, protože:
1. Praha je 5. nejnavštěvovanější město v Evropě, kam ročně zavítá bez mála 6 milionů turistů. Varšava je hooodně daleko za Prahou. I do Krakova přijede více turistů než do Varšavy
2. Praha je stále bohatší region s vyšší kupní silou
Enormní růst Varšavy je především z důvodu rozvíjející se společnosti LOT, která chce z WAW udělat hub a daří se jí to. Praha prostě síťového dopravce nemá a asi mít už nikdy nebude. Nevěřím, že by majitel ČSA sloučil všechny své společnosti Travel Service, Smart Wings, ČSA pod jednu značku řekněme Czechia Airlines a koupil dálkovky.
U čísel PRG a WAW je tedy potřeba rozlišovat transfery (hub and spoke) a letiště jako cílovou destinaci (point to point). Neznám čísla, ale troufám si tvrdit, že Praha, jako cílová destinace má pořád více cestujících než Chopin a Modlin dohromady. Tranzit u WAW bude již díky Dreamlinerům hodně silný.
Také není pravda, že je Varšava 2x tak větší jako Praha, jak tu někdo psal. Opět je potřeba trochu hrát si s čísly. Praha, jako katastr obce, má již bez mála 1,3 milionu obyvatel a stále roste. K tomuto číslu je ale třeba připočítat velmi silný satelit, který kolem Prahy za posledních 20 let vyrostl a blíží se počtem obyvatel 700 tisícům, přičemž jen za posledních 15 let vyrostl o 200 tisíc obyvatel. Praha jako aglomerace má tedy přibližně již 2 miliony obyvatel. Varšava s aglomerací nemá více jak 2,5 milionu obyvatel. Dá se tedy říci, že obě aglomerace jsou si z hlediska počtu obyvatel přibližně podobné.
Rozdíl je samozřejmě ve velikosti Polska (40 mil.) a ČR (11 mil.) a konkurence, která je nadosah (Praha - Mnichov, Vídeň, Frankfurt 5 h autem) (Varšava - nic). V Polsku jsou hodně silné regionální letiště, ale s rozšiřující se sítí rychlých železnic a raketového růstu dálniční sítě v Polsku se dá jednoznačně potvrdit, že Varšava bude časem mnohem větší letiště než Praha.
Podtrženo sečteno, LOT, dálnice a 40 mil. obyvatel udělá z WAW větší letiště než Praha. Otázkou budou pouze point to point cestující, kterých bude mít Praha srovnatelně, ne-li více.
Praha měla a zatím mám stále více cestujících, protože:
1. Praha je 5. nejnavštěvovanější město v Evropě, kam ročně zavítá bez mála 6 milionů turistů. Varšava je hooodně daleko za Prahou. I do Krakova přijede více turistů než do Varšavy
2. Praha je stále bohatší region s vyšší kupní silou
Enormní růst Varšavy je především z důvodu rozvíjející se společnosti LOT, která chce z WAW udělat hub a daří se jí to. Praha prostě síťového dopravce nemá a asi mít už nikdy nebude. Nevěřím, že by majitel ČSA sloučil všechny své společnosti Travel Service, Smart Wings, ČSA pod jednu značku řekněme Czechia Airlines a koupil dálkovky.
U čísel PRG a WAW je tedy potřeba rozlišovat transfery (hub and spoke) a letiště jako cílovou destinaci (point to point). Neznám čísla, ale troufám si tvrdit, že Praha, jako cílová destinace má pořád více cestujících než Chopin a Modlin dohromady. Tranzit u WAW bude již díky Dreamlinerům hodně silný.
Také není pravda, že je Varšava 2x tak větší jako Praha, jak tu někdo psal. Opět je potřeba trochu hrát si s čísly. Praha, jako katastr obce, má již bez mála 1,3 milionu obyvatel a stále roste. K tomuto číslu je ale třeba připočítat velmi silný satelit, který kolem Prahy za posledních 20 let vyrostl a blíží se počtem obyvatel 700 tisícům, přičemž jen za posledních 15 let vyrostl o 200 tisíc obyvatel. Praha jako aglomerace má tedy přibližně již 2 miliony obyvatel. Varšava s aglomerací nemá více jak 2,5 milionu obyvatel. Dá se tedy říci, že obě aglomerace jsou si z hlediska počtu obyvatel přibližně podobné.
Rozdíl je samozřejmě ve velikosti Polska (40 mil.) a ČR (11 mil.) a konkurence, která je nadosah (Praha - Mnichov, Vídeň, Frankfurt 5 h autem) (Varšava - nic). V Polsku jsou hodně silné regionální letiště, ale s rozšiřující se sítí rychlých železnic a raketového růstu dálniční sítě v Polsku se dá jednoznačně potvrdit, že Varšava bude časem mnohem větší letiště než Praha.
Podtrženo sečteno, LOT, dálnice a 40 mil. obyvatel udělá z WAW větší letiště než Praha. Otázkou budou pouze point to point cestující, kterých bude mít Praha srovnatelně, ne-li více.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Světová letiště - statistiky pasažérů za rok 2014
S většinou řečeného lze souhlasit, byl bych jen malinko opatrný při vymezování velikosti obou měst. Metropolitní oblast Varšavy o 950 tis. Kč lidí víc než Praha (3 105 vs. 2 156 tis. )jakkoli ta se může velikostí lišit, nemluvě o klasifikaci regionů NUTS podle EU), ale obecně bývá považována za asi nejpřesnější vymezení velikosti města. Katastr (municipality), aglomerace, metropolitní oblast, neřkuli definice dle NUTS - to vše dá trochu jiná čísla.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Nejrušnější evropská letiště 2017
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_t ... rovisional) - pár jich ještě chybí, ale to podstatné tu je.
+ https://ekonomika.idnes.cz/letectvi-let ... oprava_cfr
Velmi jsem se divil, že by Vídeň náhle překročila 30 mil. pasažérů, ale autor na na idnes si spletl součet pasažérů za celou Flughafen Wien Group
(Vienna Airport and the foreign strategic investments in Malta Airport and Kosice Airport) reported a total of 30.9 million passengers in the year 2017, comprising a year-on-year increase of 6.9%. Wikipedia to z tiskovky převzala správně: http://www.viennaairport.com/en/company ... 6031056393
Amsterdam jede jak blázen - příští rok už to bude asi dvojka. A ani Mnichov nebo Gatwick nejsou drobci. A Kodaň.
+ https://ekonomika.idnes.cz/letectvi-let ... oprava_cfr
Velmi jsem se divil, že by Vídeň náhle překročila 30 mil. pasažérů, ale autor na na idnes si spletl součet pasažérů za celou Flughafen Wien Group
(Vienna Airport and the foreign strategic investments in Malta Airport and Kosice Airport) reported a total of 30.9 million passengers in the year 2017, comprising a year-on-year increase of 6.9%. Wikipedia to z tiskovky převzala správně: http://www.viennaairport.com/en/company ... 6031056393
Amsterdam jede jak blázen - příští rok už to bude asi dvojka. A ani Mnichov nebo Gatwick nejsou drobci. A Kodaň.