Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od flyingblue »

Airbus380 píše:Do Kataru nejsou potřeba žádná víza...(do 90 dní pobytu)


... pro Filipince?


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od Fabo »

flyingblue píše:
Airbus380 píše:Do Kataru nejsou potřeba žádná víza...(do 90 dní pobytu)


... pro Filipince?


Pro Filipince to neplati, ale i ti muzou vyuzit 96 hod tranzitni viza zdarma s nakupem letenky, nebo zustat v tranzitnim prostoru bez viz.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od Airbus380 »

Aj, no jo, info o Filipínce jsem přehlédl. Ale jak říká Fabo...

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od bugr »

už jsem objednal transitní vízum.
tvl nejdražší letenka v životě a ani se neproletím :D :D :D

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od flyingblue »

bugr píše:už jsem objednal transitní vízum.
tvl nejdražší letenka v životě a ani se neproletím :D :D :D


Dobry skutek!


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od Globik »

bugr píše:někde jsem četl, že to je tankování.

Já teď hlavně nevím ohledně víz do Číny. Ona vůbec Čína na přestup se mi nelíbí :)


Proč?
Možná mě čeká let s dvěma dětma s přestupem (cca 10 hodin) v Číně. Rád bych věděl, co je na tom špatného, abych event.zvolil jinou trasu. Čínsky neumím ani slovo, ale alespoň už jsem trochu odposlouchal čínskou výslovnost angličtiny :D

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od bugr »

to je jen pocitový, hlavně bych nechtěl letět letadlem plným číňanů, jejich kultura cestování nic moc.

Ale zas jestli ten China Eastern lítá poloprázdnej tak to je u dálkovky obrovský plus.

adamk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 21. 08. 2018, 23:32
Oblíbené typy letadel: B747, A330, E170, BAe146
Pohlaví: muž
Bydliště: Pardubice
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od adamk »

Globik píše:
bugr píše:někde jsem četl, že to je tankování.

Já teď hlavně nevím ohledně víz do Číny. Ona vůbec Čína na přestup se mi nelíbí :)


Proč?
Možná mě čeká let s dvěma dětma s přestupem (cca 10 hodin) v Číně. Rád bych věděl, co je na tom špatného, abych event.zvolil jinou trasu. Čínsky neumím ani slovo, ale alespoň už jsem trochu odposlouchal čínskou výslovnost angličtiny :D


Záleží kde máš ten přestup, ale všechno co lítá z Prahy (Šanghaj, Peking, Xian, Chengdu) je v pohodě, letiště jsou dobre značena, všechno v angličtině, lidi celkem taky rozumí a domluvit se dá, navíc je to všude kromě Xianu napojené na metro, takže jsi za chvilku v centru. Myslím, ze se není čeho bát, ale zase v Číně člověk nikdy neví :D

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od Airbus380 »

Špatného na tom je především fakt, že nikdy nikdo přesně neví, v jakých případech vlastně platí tranzitní víza zdarma (hlavně u složitějších multistopových routingů), nikdy nikdo neví, kdy se vízová politika změní (přičemž čínské ambasády v zahraničí operují vždy minimálně s několik let starými už dávno neplatnými informacemi)... Taky se stane, že si úředník postaví hlavu a tranzitní vízum prostě nevydá a člověk tak musí tvrdnout v tranzitu klidně 15-16 hodin.

Poslední takový případ byl s cestami do/z USA. Dříve se na ně vztahovaly klasická pravidla jako pro jakýkoliv jiný tranzit, tzn. zdarma do určitého počtu hodin (dle konkrétního letiště nebo routingu). Pak to ale změnili, aniž by kdokoliv vydal jakoukoli informaci a nyní při cestách z/do USA pře Čínu bezvízový tranzit oficiálně není možný nikdy (změna je zanesena jen v Timaticu, což je ale stěžejní). Ani to ovšem není 100%, protože znám osobně lidi, co i po této změně do USA přes Čínu cestovali v pohodě bez víza (konkrétně na trase PRG-PEK-HNL), naopak znám osobně lidi, co na totožné trase bez čínského víza už v Praze nebyli vpuštěni do letadla.

Nicméně pokud se jedná o jednoduchý přestup na hlavních letištích (PEK, PVG, CAN, XMN, apod.) do zemí mimo USA, pak asi fakt problém nenastane.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od Globik »

Tohle nějak nechápu (tvrdnutí v tranzitu vs.nepusteni na palubu v PRG):
Takže tranzitní vízum musím mít, i když nechci opustit letiště? Nebo ne? Konkrétně by se jednalo o PVG.
Airbus380 píše:Špatného na tom je především fakt, že nikdy nikdo přesně neví, v jakých případech vlastně platí tranzitní víza zdarma (hlavně u složitějších multistopových routingů), nikdy nikdo neví, kdy se vízová politika změní (přičemž čínské ambasády v zahraničí operují vždy minimálně s několik let starými už dávno neplatnými informacemi)... Taky se stane, že si úředník postaví hlavu a tranzitní vízum prostě nevydá a člověk tak musí tvrdnout v tranzitu klidně 15-16 hodin.

Poslední takový případ byl s cestami do/z USA. Dříve se na ně vztahovaly klasická pravidla jako pro jakýkoliv jiný tranzit, tzn. zdarma do určitého počtu hodin (dle konkrétního letiště nebo routingu). Pak to ale změnili, aniž by kdokoliv vydal jakoukoli informaci a nyní při cestách z/do USA pře Čínu bezvízový tranzit oficiálně není možný nikdy (změna je zanesena jen v Timaticu, což je ale stěžejní). Ani to ovšem není 100%, protože znám osobně lidi, co i po této změně do USA přes Čínu cestovali v pohodě bez víza (konkrétně na trase PRG-PEK-HNL), naopak znám osobně lidi, co na totožné trase bez čínského víza už v Praze nebyli vpuštěni do letadla.

Nicméně pokud se jedná o jednoduchý přestup na hlavních letištích (PEK, PVG, CAN, XMN, apod.) do zemí mimo USA, pak asi fakt problém nenastane.

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od zennie »

To je tak, když se zase plete tranzitní vízum a bezvízový tranzit...

V případě tranzitu přes PVG a XIY pro občany ČR není třeba vízum. Dle tohoto zdroje (https://www.travelchinaguide.com/embass ... 24hour.htm) je 24h tranzit pro Filipínce bez víza možný, zatímco 72h/144h tranzit by možný nebyl a bylo by třeba tranzitní vízum (ale to není tento případ).

Ad "opustit letiště" - na výstupu z terminálu žádná pasová kontrola není, relevantní je vstup do země. A ten proběhnout musí, protože let PVG-XIY je vnitrostátní. I když zůstane celou dobu na letišti.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od Globik »

zennie píše:To je tak, když se zase plete tranzitní vízum a bezvízový tranzit...

V případě tranzitu přes PVG a XIY pro občany ČR není třeba vízum. Dle tohoto zdroje (https://www.travelchinaguide.com/embass ... 24hour.htm) je 24h tranzit pro Filipínce bez víza možný, zatímco 72h/144h tranzit by možný nebyl a bylo by třeba tranzitní vízum (ale to není tento případ).

Ad "opustit letiště" - na výstupu z terminálu žádná pasová kontrola není, relevantní je vstup do země. A ten proběhnout musí, protože let PVG-XIY je vnitrostátní. I když zůstane celou dobu na letišti.

Teď se tu už asi pletou dva dotazy - jeden původní a jeden můj. A poslední rozpor je v tom, co napsal Airbus380. A jedna věc z toho je navíc v rozporu s tím, co jsi napsal Ty.
"Ani to ovšem není 100%, protože znám osobně lidi, co i po této změně do USA přes Čínu cestovali v pohodě bez víza (konkrétně na trase PRG-PEK-HNL), naopak znám osobně lidi, co na totožné trase bez čínského víza už v Praze nebyli vpuštěni do letadla. "

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od Airbus380 »

Ne, napsal jsem to dost nepřesně.

Pokud člověk nechce letiště (tranzitní prostor) opustit, tak opravdu nepotřebuje žádné vízum (neplatí při cestě z/do USA). Pokud člověk při delším přestupu chce letiště opustit, musí si na místě vyřídit tranzitní vízum zdarma, splňuje-li podmínky pro to podmínky, tedy konkrétně v případě PVG přestup kratší než 144 hodin (pokud se jedná o přímý tranzit), resp. 24 hodin (pokud se jedná o dva přestupy v Číně = s jedním vnitrostátním přeletem). Opět neplatí při cestě z/do USA.

Hlavně jsem tím chtěl poukázat na to, proč přestup v Číně spoustu lidí děsí: 1) spousta lidí nechápe, kdy tranzitní vízum vyřizovat nemusí, kdy ho bude mít zdarma a kdy ho musí vyřídit předem, 2) Vízové podmínky se často mění, 3) Oficiální úřady (jako ambasády) o změnách nemají sebemenší tušení.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od Globik »

Omlouvám se, že jsem tu asi udělal zmatek svým dotazem do diskuze ještě neuzavřeného jiného dotazu. Jde mi o toto:
Let HNL-PVG-PRG nebo obráceně, nechci opustit tranzitní prostor.
Dotazy jsou tyto:
1) Co k tomu potřebuju kromě letenky?
2) Proč nepustili lidi v Praze do letadla, když třeba neměli v úmyslu opustit tranzit a tedy do Číny de jure nevstupovali?
Airbus380 píše:Ne, napsal jsem to dost nepřesně.

Pokud člověk nechce letiště (tranzitní prostor) opustit, tak opravdu nepotřebuje žádné vízum (neplatí při cestě z/do USA). Pokud člověk při delším přestupu chce letiště opustit, musí si na místě vyřídit tranzitní vízum zdarma, splňuje-li podmínky pro to podmínky, tedy konkrétně v případě PVG přestup kratší než 144 hodin (pokud se jedná o přímý tranzit), resp. 24 hodin (pokud se jedná o dva přestupy v Číně = s jedním vnitrostátním přeletem). Opět neplatí při cestě z/do USA.

Hlavně jsem tím chtěl poukázat na to, proč přestup v Číně spoustu lidí děsí: 1) spousta lidí nechápe, kdy tranzitní vízum vyřizovat nemusí, kdy ho bude mít zdarma a kdy ho musí vyřídit předem, 2) Vízové podmínky se často mění, 3) Oficiální úřady (jako ambasády) o změnách nemají sebemenší tušení.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Let z Filipíny s dvěma přestupy v Číně

Příspěvek od Airbus380 »

Protože dle Timaticu zkrátka není možný bezvízový tranzit přes Čínu, nehledě na to, jestli člověk chce nebo nechce opustit tranzitní prostor, pokud letí z nebo do USA. Takže pokud se zaměstnanci v HNL budou řídit Timaticem, k letence je nutné mít vyřízené standardní vízum do Číny přes čínskou ambasádu/konzulát v USA.

Vím, že to řešili Student Agency, u kterých měli lidi zakoupenou právě onu letenku PRG-PEK-HNL ještě před změnou (tedy s tranzitním vízem zdarma) a obesílali je s informací, že je nutné si vízum vyřídit. Měli tedy vždy dlouhý stop v Pekingu (víc než 20 hodin), ale jak říkám, Timatic v tomto hovoří jasně a rozdíly mezi tranzitem sterilní tranzitní zónou a vstoupením do Číny bohužel nevidí.

Výtažek z Timaticu:

china-transit.png
china-transit.png (19.45 KiB) Zobrazeno 4989 x


Opět ale říkám, vím o lidech, kterým bezvízový tranzit, navzdory Timaticu, prošel bez řečí. O tom prostě transfer v Číně je – občas se neřídí dle svých vlastních pravidel, protože jsou tak složitá, že v nich mají bordel sami Číňani.


Odpovědět