Airbus380 píše:Do Kataru nejsou potřeba žádná víza...(do 90 dní pobytu)
... pro Filipince?
Airbus380 píše:Do Kataru nejsou potřeba žádná víza...(do 90 dní pobytu)
flyingblue píše:Airbus380 píše:Do Kataru nejsou potřeba žádná víza...(do 90 dní pobytu)
... pro Filipince?
bugr píše:už jsem objednal transitní vízum.
tvl nejdražší letenka v životě a ani se neproletím
bugr píše:někde jsem četl, že to je tankování.
Já teď hlavně nevím ohledně víz do Číny. Ona vůbec Čína na přestup se mi nelíbí
Globik píše:bugr píše:někde jsem četl, že to je tankování.
Já teď hlavně nevím ohledně víz do Číny. Ona vůbec Čína na přestup se mi nelíbí
Proč?
Možná mě čeká let s dvěma dětma s přestupem (cca 10 hodin) v Číně. Rád bych věděl, co je na tom špatného, abych event.zvolil jinou trasu. Čínsky neumím ani slovo, ale alespoň už jsem trochu odposlouchal čínskou výslovnost angličtiny
Airbus380 píše:Špatného na tom je především fakt, že nikdy nikdo přesně neví, v jakých případech vlastně platí tranzitní víza zdarma (hlavně u složitějších multistopových routingů), nikdy nikdo neví, kdy se vízová politika změní (přičemž čínské ambasády v zahraničí operují vždy minimálně s několik let starými už dávno neplatnými informacemi)... Taky se stane, že si úředník postaví hlavu a tranzitní vízum prostě nevydá a člověk tak musí tvrdnout v tranzitu klidně 15-16 hodin.
Poslední takový případ byl s cestami do/z USA. Dříve se na ně vztahovaly klasická pravidla jako pro jakýkoliv jiný tranzit, tzn. zdarma do určitého počtu hodin (dle konkrétního letiště nebo routingu). Pak to ale změnili, aniž by kdokoliv vydal jakoukoli informaci a nyní při cestách z/do USA pře Čínu bezvízový tranzit oficiálně není možný nikdy (změna je zanesena jen v Timaticu, což je ale stěžejní). Ani to ovšem není 100%, protože znám osobně lidi, co i po této změně do USA přes Čínu cestovali v pohodě bez víza (konkrétně na trase PRG-PEK-HNL), naopak znám osobně lidi, co na totožné trase bez čínského víza už v Praze nebyli vpuštěni do letadla.
Nicméně pokud se jedná o jednoduchý přestup na hlavních letištích (PEK, PVG, CAN, XMN, apod.) do zemí mimo USA, pak asi fakt problém nenastane.
zennie píše:To je tak, když se zase plete tranzitní vízum a bezvízový tranzit...
V případě tranzitu přes PVG a XIY pro občany ČR není třeba vízum. Dle tohoto zdroje (https://www.travelchinaguide.com/embass ... 24hour.htm) je 24h tranzit pro Filipínce bez víza možný, zatímco 72h/144h tranzit by možný nebyl a bylo by třeba tranzitní vízum (ale to není tento případ).
Ad "opustit letiště" - na výstupu z terminálu žádná pasová kontrola není, relevantní je vstup do země. A ten proběhnout musí, protože let PVG-XIY je vnitrostátní. I když zůstane celou dobu na letišti.
Airbus380 píše:Ne, napsal jsem to dost nepřesně.
Pokud člověk nechce letiště (tranzitní prostor) opustit, tak opravdu nepotřebuje žádné vízum (neplatí při cestě z/do USA). Pokud člověk při delším přestupu chce letiště opustit, musí si na místě vyřídit tranzitní vízum zdarma, splňuje-li podmínky pro to podmínky, tedy konkrétně v případě PVG přestup kratší než 144 hodin (pokud se jedná o přímý tranzit), resp. 24 hodin (pokud se jedná o dva přestupy v Číně = s jedním vnitrostátním přeletem). Opět neplatí při cestě z/do USA.
Hlavně jsem tím chtěl poukázat na to, proč přestup v Číně spoustu lidí děsí: 1) spousta lidí nechápe, kdy tranzitní vízum vyřizovat nemusí, kdy ho bude mít zdarma a kdy ho musí vyřídit předem, 2) Vízové podmínky se často mění, 3) Oficiální úřady (jako ambasády) o změnách nemají sebemenší tušení.