LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 654
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od RadekFM »

Dotaz na ty co byli v LA, ma cenu pri prestupu z AKL do LON v LAX jet do mesta kdyz je cca 7 hod casu ? da se nekam dojet ? jak daleko je to do centra busem nebo nejakym spojem ?


persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od persona »

Co mě táhne na Los Angeles? (odpověď pro Zlin142 a ostatní):

Poprvé jsme tam utekli na 2 dny v březnu 2008 z chladného Seattlu a bylo to okouzlení na první pohled: všude tisíce květů, zelené parky, palmy, na obzoru hory. Bylo to jako ve filmu: přiletět a sundat kabáty, když bylo večer LAX rozálené od 30°C denního vedra (v televizi jsme sledovali lidi z LA na plážích, kteří špatnou angličtinou popisovali, jak je to teplo super).

Letos v lednu jsme tam byli na týden a když jsem viděl reklamu u LAX na Virgin Atlantic ("From LHR to LAX with WOW), nastalo dojetí - zvláště když jsme s VS letěli a poslouchali posádku z Virgin America v shuttle do hotelu. LA má sice hrozně špinavý a ošklivý downtown (mrakodrapy jsou jen průměrné), plný bezdomovců, ale jinak je to paráda. Byli jste v The Getty Center and Museum? Architektonicky úžasný komplex v kopcích nad LA s výhledem na Beverly Hills (zdarma s vláčkem, který vás tam dopraví z parkoviště). Zašli jste do obřího Griffith Parku, kde se natáčela část Stmívání? Byli jste v Norton Simon Museum? Krásná galerie s impresionisty a velmi kvalitní kolekcí (na americké poměry), jen za 4 USD. Prošli jste si Rodeo Drive a vzpomenuli na Pretty Woman? Nakupovali jste v Pasadeně (asi nejhezčí "čtvrť" - město v metropolitní oblasti). Dali jste si kávu u Muzea dobývání Západu a pozorovali hory kousek od vás? Prošli jste se pěšky z hotelu u letiště na zastávku MetroLink (místní metro/ligh rail) a pozorovali přístávající letadla nad vámi? Procházeli jste se po Long Beach s výletem za Queen Mary? Dali jste si dobrý hamburger v Johnny Rockets (retro resturant á la 50. léta celý z chromu a červených sedaček - kójí). Užívali jste si přelet nad nočním LA a denní vizualitu města a jeho proslulé dálnice a sklady a natažené elektrické vedení (podobně jako v Terminátorovi 2). Byli jste v Bradbury House - vstup zdarma (viz příloha), kde se natáčel Blade Runner nebo Čínská čtvrť?

Samozřejmě, že i LA má mínusy: a) až na metro/light rail doprava jen busem, která je čato příšerně zdlouhavá (neřídíme auto), občas méně příjemné čtvrti (a spousta méně čistotných Mexičanů a dalších etnik) a blbá obslužnost supermarkety ve středu města nebo jednotlivých částí města, ale jako celek je to velice zajímavé město, "real Americana" :) A tak to vidím já - přítelkyně, ač miluje evropskou kulturu, Paříž a Londýn, si jej zamilovala ještě daleko více.

Příští leden bychom rádi na měsíc a podívali se po okolí - hlavně do hor a oblastí v metropolitní oblasti.

Ad ubytování: Motel 6 je základ, dobré sazby mívá Quality Inn a další síťové hotely - přehled na http://www.choicehotels.com nebo si najděte stránky Ramady a ta paří do druhé velké konkurenční sítě. Pokud máte auto (my bohužel ne), je možné za 40 - 50 přespávat v motelech daleko za městem. Pořád také existuje týdenní pas na kalifornský Amtrak.
LA Downtown.jpg


Za 7 hodin se dá v pohodě dojet do centra a zpět - zdarma letištním busem (15 min.) na LAX Aviation Station , tam koupit za 5 USD jednodenní jízdenku na MHD v automatu a s jedním přestupem je člověk tak za 50 min. v centru.
Přílohy
Bradbury House.jpg

MartinO2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 164
Registrován: 18. 03. 2008, 22:17
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od MartinO2 »

Taky pridam svou trosku do mlyna.
Asi jsem stejnej typ jako zlin142. Byl jsem na vetsine mist, ktera persona vyjmenoval, ale musim rict, ze celkovy dojem z LA jsem mel docela spatny. Takove San Francisco se mi libilo 10x vic nez Los Angeles.
To cim je podle me zapad USA naprosto nejzajimavejsi jsou prirodni krasy, poust, ocean, hory, kanony... Narodnich parku je na zapade skutecne hodne a kazdy jeden ma co nabidnou, neco unikatniho, cim se odlisuje od toho co zname tady.
A ohledem porovnani mest v Evrope a USA. Pro me to je jako porovnavat Alfa Romeo s Hyunday (az na nekolik malo vyjimek). Mozna je to tim, ze jsem v USA pobyval docela dlouho, ve vsem uz vidim jenom uniformnosti, opakujici se jidlo, opakujici se budovy, opakujici se auta, urban sprawl ve sve nejhorsi podobe(specialne LA). V mech ocich jsou mesta v Evrope o nekolik trid vys.
Ja osobne bych svuj cas na zapade USA bych vyuzil urcite jinak nez prohlidkou LA :-)

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od persona »

Martin02: Já pochopitelně do značné míry souhlasím a také bych si moc přál projet všechny kaňony, parky a pouště (a máme bezva fotovybavení, které by bylo fajn převážet v autě), jenže jsem nikdy neřídil a přítelkyně má řidičák jen jako kus papíru udělaný před 8 lety. Když bydlíš v Praze nebo Brně, nepotřebuješ auto, nemluvě o velkých městech západní Evropy a tudíž ani nebyl důvod si ho nikdy pořídit a naprosto tu chybí praxe. Nemám pro auto prostě ve svém životě využití a ty statisíce za vůz a benzín raději investuji do cestování. Uznávám ovšem, že specielně na západě USA je to výhoda. Ale bohužel. Navíc milujeme oba velkoměsto, a tak si to užíváme jinak a LA má tu výhodu, že je tam v zimě teplo a příjemně. Do San Francisca se těším, bude, ale zatím to nebylo prioritou, jakkoli mě doteď mrzí, že jsem nefotil ráno při přiblížení na letiště v Oaklandu. Ty neskutečně zelené kopce v okolí s cestičkami - nádhera. Nemluvě o Vertigu :)

MartinO2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 164
Registrován: 18. 03. 2008, 22:17
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od MartinO2 »

Za volantem jsem toho nakroutil uz dost (i LGV), mozna proto posledni dobou ridim vyslovene s nechuti (jezdim uz skoro vylucne sockou:-). Vzdycky se radeji necham svezt, nez bych mel ridit...
ALE nic z toho by mi nezabranilo vyjet z mest na zapade do prirody. Pokud aspon pritelkyne ridicak ma, chtelo by to zkusit...(podle me je pro nezkuseneho ridice USA jedno z nejlepsich mist kde trenovat).
Proti gustu zadny, je samozrejme vase vec, kam jdete a co vas zajima, ale myslim si, ze skutecne o hodne prichazite. Mozna ne priste, nekdy jindy, ale v nejlepsim duchu bych vam doporucil si dat jednou "nature" vylet :-)
PS:Pokud te odrazuje cena ridicaku v CR, muzes si ho udelat taky v USA za smesnou castku (desitky dolaru, kazdy stat to ma jinak) na mistnim DMV (Department of Motor Vehicles). Primitivni test (v porovnani s tim v CR, asi na 20min)+jizda(vlevo, vpravo, zaparkovat, emergency stop, u-turn, dalsich asi 20-30min).


pejco3am
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 04. 10. 2008, 03:21
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od pejco3am »

persona píše:Martin02: Já pochopitelně do značné míry souhlasím a také bych si moc přál projet všechny kaňony, parky a pouště (a máme bezva fotovybavení, které by bylo fajn převážet v autě), jenže jsem nikdy neřídil a přítelkyně má řidičák jen jako kus papíru udělaný před 8 lety. Když bydlíš v Praze nebo Brně, nepotřebuješ auto, nemluvě o velkých městech západní Evropy a tudíž ani nebyl důvod si ho nikdy pořídit a naprosto tu chybí praxe. Nemám pro auto prostě ve svém životě využití a ty statisíce za vůz a benzín raději investuji do cestování. Uznávám ovšem, že specielně na západě USA je to výhoda. Ale bohužel.


Ja jsem po sesti letech od autoskoly ridil poprve az v USA a hned asi 600 mil za vikend. Bez jedineho problemu. Ze zacatku jsem byl dost nejisty, ale provoz v USA mi prijde klidnejsi (mozna i kvuli nizsim rychlostem v nekterych statech), orientace jednodussi diky ulicim v pravem uhlu, dobre oznacenym pruhum, prednostem v jizde apod. Svou roli take hraje automaticka prevodovka. Ridil jsem i v New Yorku, tam uz to takovy klidek nebyl, ale bezny turista tam ridit nepotrebuje :)

Takze auto fakt doporucuju pronajmout i s minimem zkusenosti - kdyz si zaplatite CDW/LDW, tak ho muzete klidne vratit po kouskach a nebudete platit nic navic :)

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od OR »

Ja osobne bych se na LA take skoro vykaslal. Byl jem tam pul dne a uz do mesta nemusim.

Nocnim zivotem, a obecne atmosferou mne podstatne vice zaujalo San Diego (Zoo, Balboa Park muzeum CV-41 Midway se spoustou letadel, obrovske muzeum modelove zeleznice, Gaslamp quartier vecer, okoli pristavu, zajet na obed tramvaji do mexicke Tijuany). V San Diegu je velmi dobra sit autobusu a tramvaji, auto neni potreba.

BtW:na SAN je take velmi zajimave priblizeni, je to hodne zatizene letiste s jednou drahou.

VanillA
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 322
Registrován: 22. 02. 2009, 11:57
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od VanillA »

Ted jsem se díval na půčovny aut a narazil jsem na National Car Rental:
http://www.nationalcar.com/

Ceny jsou celkem pěkný i včetně pojištění a unlimited miles and distance.
Nikde jsem tam ale nenašel podmínku zda je možné cestovat od jiného státu..

Nakonec mi vyrazil dech poplatek za to, že jsem řidič pod 25 let(22). Za to si půjčovna učtuje $175 na 6 dní půjčení auta. V tomto případě to znamená, že cena nejlevnějšího auta je nižší než poplatek za pojištění pro řidiče pod 25 let..

Nedá se to nějak obejít? :-) Respektive jsou půjčovny kde si na nějaký věk řidiče nehrají?

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od Kamyl »

No ja mam taky dotaz, kdyz uz tady tak frci ten OT o ridicakach...:) Jak to je v USA s rizenim aut z pujcoven? Da se normalne na nas ridicak, nebo tam musim nekde delat nejake jejich prezkouseni? Nekde jsem cetl, ze bez jejich ridicaku tm nelze ridit, tak ted nevim jak to je...

VanillA
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 322
Registrován: 22. 02. 2009, 11:57
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od VanillA »

Musí stačiti mezinárodní, který vydají za poplatek na větším úřadě :-)

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od Night fly »

VanillA píše:Musí stačiti mezinárodní, který vydají za poplatek na větším úřadě :-)


Uz dvakrat (naposledy pred mesicem) jsem si pujcoval auto na Portoriku (SJU) jen na tuzemsky RP (model 1996).

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od Kamyl »

Dik moc...:)

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od Zlin142 »

Kamyl píše:Jak to je v USA s rizenim aut z pujcoven? Da se normalne na nas ridicak, nebo tam musim nekde delat nejake jejich prezkouseni?


Český řidičák stačí. Mezinárodní se "doporučuje", ale v životě ho po mně nikdo nikdy nechtěl - ať už to byla xy-krát půjčovna všech možných značek nebo jednou policie v Hilo, HI kdy mě stavěli za drobný přesupek :wink: .

VanillA píše:Respektive jsou půjčovny kde si na nějaký věk řidiče nehrají?


Mrkni se do - graficky značně nepřehledné - diskuse na http://www.akcniletenky.com. Tohle téma je tam celkem často a obšírně diskutováno.

VanillA píše:Za to si půjčovna učtuje $175


To je ale nejspíš bez pojištění?
Doporučuju si auto zarezervovat přes nějakou evropskou stránku dané půjčovny v tvém případě např. http://www.nationalcar.co.uk/Hotdeals/630/uk/zluk_usacan kde tě týdenní (týden paradoxně může vyjít levněji než 6 dní, dřív ho můžeš vrátit vždy - pokud není na smlouvě uvedeno jinak) pronájem auta z LAX třídy economy vyjde na £127.97 (to je nějakých 197 USD ovšem all inclusive s veškerým pojištěním, taxami a poplatky, jediné co je možné a záhodné si připlatit cca. 5 dolarů denně za roadside assistance, která se v případě poruchy někde uprostřed ničeho a nutnosti odtahu může hodit).

Další stránky které jsem za poslední dva roky osobně vyzkoušel a byl spokojen:

http://www.holidayautos.DE (zajímavý je jejich produkt premium umožňující jednosměrné pronájmy mezi CA-NV, CA-AZ, CA-CO, FL-GA a opačně, pouze zprostředkovatel auto půjčujete obvykle u Alamo)
http://www.budget.co.uk Zajímavé ceny bez nutnosti hradit pronájem předem.
http://prepaid.thrifty.co.uk/packages-usa.cfm

Spousta lidí přísahá např. na Hertz jako že je nejlepší, ale z mé vlastní zkušenosti jsem mezi velkými řetězci půjčoven ve Státech žádné zásadní rozdíly nezaznamenal a beru to nejlevnější

persona píše:Já pochopitelně do značné míry souhlasím a také bych si moc přál projet všechny kaňony, parky a pouště (a máme bezva fotovybavení, které by bylo fajn převážet v autě), jenže jsem nikdy neřídil a přítelkyně má řidičák jen jako kus papíru udělaný před 8 lety. Když bydlíš v Praze nebo Brně, nepotřebuješ auto, nemluvě o velkých městech západní Evropy a tudíž ani nebyl důvod si ho nikdy pořídit a naprosto tu chybí praxe.


Ale nemít auto a nemít papíry jsou ale dvě odlišné věci, nemyslíš? Tím druhým se - řekl bych - o spoustu krás a zážitků připravuješ - v západní části Států zejména, protože tam nemít auto je jak nemít nohy (bohužel). A takové úžasné scenérie které jsou k vidění např. Canyonlands v Utahu nebo národním parku Glacier v Montaně jsou s jakýmkoli městem jednoduše nesrovnatelné.
Proti občanské válce na českých silnicích je řízení ve Státech pohoda - všude tři p*dele místa, počínaje parkovišti a dálničními pruhy konče, jezdí se slušně disciplinovaně, na naše poměry pomalu a víceméně dle předpisů, značení je blbuvzdorné (vertikální) a velmi dobré (horizontální).
Auta z půjčoven jsou téměř výhradně automaty a s tím se sžiješ velmi rychle.

skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od skater »

Kamyl píše:No ja mam taky dotaz, kdyz uz tady tak frci ten OT o ridicakach...:) Jak to je v USA s rizenim aut z pujcoven? Da se normalne na nas ridicak, nebo tam musim nekde delat nejake jejich prezkouseni? Nekde jsem cetl, ze bez jejich ridicaku tm nelze ridit, tak ted nevim jak to je...


Přezkoušení potřeba není, ale mezinárodní řidičák bych doporučil. Stojí padesát korun (a jedno foto) a člověk si ušetří stres z toho, že zrovna narazí na někoho, kdo zrovna bude pinktlich a bude dělat problémy.
Ale je pravda, že na oficiálnost dokladů si Američané moc nehrají. Když chtějí vidět ID, myslí tím cokoliv, kde je tvoje jméno a fotka. Takže jak v půjčovně, tak v národních parcích jsem se běžně legitimoval českou občankou.

Jinak s www.nationalcar.com není problém jezdit mezi státy - osobní zkušenost z minulého měsíce - půjčeno na LAX, vráceno v DEN. One-way fee činil 199 USD. Jinak v LAX u National Car funguje jakási kooperace s Alamo - pobočky mají samostatně, ale mají společný shuttle.

Jinak souhlasím se Zlin142, že je dobré občas vyzkoušet jak http://www.nationalcar.com/ tak i http://www.nationalcar.co.uk. V době, kdy jsem bookoval já, to dávalo stejný ceny, ale někdy je tam dost vysoký rozdíl. Roadside Plus Assistance jsme ušetřili, ale je fakt, že když jsme píchli těsně před vjezdem do Death Valley, tak jsem znervózněl, jestli jsme si ho přece jen dát neměli. Ale naštěstí do Las Vegas jsme dojeli na rezervě a oprava gumy (na počkání) v servisu kousek od centra Las Vegas stála 15,5 USD včetně daně!!!!

A poslední, na co bych rád reagoval, je rychlost na silnicích: sice limity vypadají opticky jako dost nízké, ale Američané vše ošetřují značkami a tam, kde by Češi dali 70 km/h, Američan klidně střelí 65 mil/h, takže ve finále cesta docela ubíhá. Rychlost se v USA nedodržuje úplně přesně, ale málokdo letí výrazně rychleji než je limit. I Ferrari Vás v USA předjede tak, že máte dost času si ho prohlédnout. S poslední finta jsou policejní auta při kraji silnice. Málokdy v něm sedí skutečný policista, většinou je to jen nastrčená umělá figurína, což však zjistíte až poté, co předepsanou rychlostí policejní auto minete.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: LAX, YYZ - přestup / zkušenosti

Příspěvek od persona »

zlin141 píše: Ale nemít auto a nemít papíry jsou ale dvě odlišné věci, nemyslíš? Tím druhým se - řekl bych - o spoustu krás a zážitků připravuješ - v západní části Států zejména, protože tam nemít auto je jak nemít nohy (bohužel). A takové úžasné scenérie které jsou k vidění např. Canyonlands v Utahu nebo národním parku Glacier v Montaně jsou s jakýmkoli městem jednoduše nesrovnatelné.
Proti občanské válce na českých silnicích je řízení ve Státech pohoda - všude tři p*dele místa, počínaje parkovišti a dálničními pruhy konče, jezdí se slušně disciplinovaně, na naše poměry pomalu a víceméně dle předpisů, značení je blbuvzdorné (vertikální) a velmi dobré (horizontální).
Auta z půjčoven jsou téměř výhradně automaty a s tím se sžiješ velmi rychle.


Já souhlasím, ale přítelkyně má jen ty papíry a X let neseděla za volantem (ani jednou) a řídit odmítá. Já nemám ani ty papíry a navíc bych byl hrozně nervózní - navíc mě i z auta (sezení v něm) bolí celé tělo snad až na 4x4 off-road, kde se sedí vysoko. To jak tady někdo psal o měnění rezervy bych nezvládl - jsem technický antitalent v oblasti aut. Technice rozumím jen ve spojení s estetikou -foťák, kamera, vlaky atd :D Netřeba mě přesvědčovat, že bez auta nemůžu na spoustu míst - třeba si průkaz jednou pořídím. Myslím, že nejde srovnávat nesrovnatelné: města a krajinu. Nevím co je to vertikální a horizontální značení :lol:


Odpovědět