Letištní požární technika
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Letištní požární technika
(podobné téma se mi nepodařilo najít, zakládám)
Asi každý z nás na ně kouká s obdivem a řikájí si, že jak jednou hrdinně zachrání životy nebo majetek.
Nicméně - víte o nějakém přehledu, kolik % těchto letištních speciálů se aspoň 1x za svou životnost dočká skutečně ostrého nasazení, kdy jim lze k dobru připočíst záchranu majetku a především životů? Např. požár Superjetu před 3 roky byl tak rychlý, že zřejmě, ani začátek požárního útoku třeba o 60 sekund by dost možná už nezachránil ani jeden lidský život navíc.
Asi každý z nás na ně kouká s obdivem a řikájí si, že jak jednou hrdinně zachrání životy nebo majetek.
Nicméně - víte o nějakém přehledu, kolik % těchto letištních speciálů se aspoň 1x za svou životnost dočká skutečně ostrého nasazení, kdy jim lze k dobru připočíst záchranu majetku a především životů? Např. požár Superjetu před 3 roky byl tak rychlý, že zřejmě, ani začátek požárního útoku třeba o 60 sekund by dost možná už nezachránil ani jeden lidský život navíc.
Re: Letištní požární technika
videl som za tie roky hafo vselijakych vehiklov, ale toto je moj favorit
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Letištní požární technika
No, definuj "skutecne ostre nasazeni"...fricoolinek2 píše: ↑16. 09. 2022, 18:14Nicméně - víte o nějakém přehledu, kolik % těchto letištních speciálů se aspoň 1x za svou životnost dočká skutečně ostrého nasazení, kdy jim lze k dobru připočíst záchranu majetku a především životů?
Na letistich hori relativne bezne, stejne jako kdekoli jinde. A pak samozrejme nejrychlejsi moznost jak neco uhasit jsou letistni hasici, zejmena kdyz to je v bezpecne zone.
Kdyz chytne treba kos v kurackem koutku, nebo trava za hangarem, pocita se to? Byl to treba maly ohen, ten kos v kurackem koutku treba nekdo uhasil tak, ze prinesl kybl vody ze zachodu nebo u sebe mel petku s matonkou, ale kdyby to tam zustalo, tak od toho muze chytnout neco horsiho, tak je to zachrana majetku?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Letištní požární technika
https://www.prg.aero/hzs-technika
Na tyhle věci jsou tam (relativně) běžné CASky https://www.prg.aero/hzs-technika
Na tyhle věci jsou tam (relativně) běžné CASky https://www.prg.aero/hzs-technika
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 14
- Registrován: 03. 08. 2019, 11:09
- Pohlaví: muž
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Letištní požární technika
To je ťažké. Bol som na exkurzii na LKPR u Provozu letiště, jazdili sme po všetkých plochách (appron, TWY, RWY). Do toho vo vysielačke volanie, že došlo k leteckej nehode. Vežník zmačkol červený hríbik, vráta na hasičskej stanici išli nahor a hasičské špeciály von. Bol zaujímavé vidieť 3 alebo 4 veľké hasičské autá zhromaždené okolo jedného lietadla.
A čo sa vlastne stalo? Na RWY 30 pristával v režime krátkeho pristátia lietadiel kategórie ligh (takže bez narušenia prevádzky na 06/24) Cirrus SR22 (tuším to bol dokonca prelet nového). Pri pristátí mu praskla pneumatika hlavného podvozku. Pilot lietadlo bezpečne odstavil na zavretom úseku RWY 04/22 medzi RWY 12/30 a TWY L (teraz už TWY R). Formálne to bola letecká nehoda, takže vežník, či chcel, či nie, musel ten hríbik zmačknúť. No a hasiči sa previezli tam, zistili, že žiadnu prácu na mieste nemajú a zase sa previezli späť.
No a teraz tá otázka: Bol to ostrý zásah, alebo nie?
A čo sa vlastne stalo? Na RWY 30 pristával v režime krátkeho pristátia lietadiel kategórie ligh (takže bez narušenia prevádzky na 06/24) Cirrus SR22 (tuším to bol dokonca prelet nového). Pri pristátí mu praskla pneumatika hlavného podvozku. Pilot lietadlo bezpečne odstavil na zavretom úseku RWY 04/22 medzi RWY 12/30 a TWY L (teraz už TWY R). Formálne to bola letecká nehoda, takže vežník, či chcel, či nie, musel ten hríbik zmačknúť. No a hasiči sa previezli tam, zistili, že žiadnu prácu na mieste nemajú a zase sa previezli späť.
No a teraz tá otázka: Bol to ostrý zásah, alebo nie?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 262
- Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKAA
- Stav: Offline
Re: Letištní požární technika
Ano byl. On by autor témaru mohl trochu zagooglit, super počtení může být třeba diplomka pana Čelikovského.jeffer píše: ↑21. 09. 2022, 15:31To je ťažké. Bol som na exkurzii na LKPR u Provozu letiště, jazdili sme po všetkých plochách (appron, TWY, RWY). Do toho vo vysielačke volanie, že došlo k leteckej nehode. Vežník zmačkol červený hríbik, vráta na hasičskej stanici išli nahor a hasičské špeciály von. Bol zaujímavé vidieť 3 alebo 4 veľké hasičské autá zhromaždené okolo jedného lietadla.
A čo sa vlastne stalo? Na RWY 30 pristával v režime krátkeho pristátia lietadiel kategórie ligh (takže bez narušenia prevádzky na 06/24) Cirrus SR22 (tuším to bol dokonca prelet nového). Pri pristátí mu praskla pneumatika hlavného podvozku. Pilot lietadlo bezpečne odstavil na zavretom úseku RWY 04/22 medzi RWY 12/30 a TWY L (teraz už TWY R). Formálne to bola letecká nehoda, takže vežník, či chcel, či nie, musel ten hríbik zmačknúť. No a hasiči sa previezli tam, zistili, že žiadnu prácu na mieste nemajú a zase sa previezli späť.
No a teraz tá otázka: Bol to ostrý zásah, alebo nie?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline