Letištní požární technika

Odpovědět
fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Letištní požární technika

Příspěvek od fricoolinek2 »

(podobné téma se mi nepodařilo najít, zakládám)

Obrázek

Asi každý z nás na ně kouká s obdivem a řikájí si, že jak jednou hrdinně zachrání životy nebo majetek.

Nicméně - víte o nějakém přehledu, kolik % těchto letištních speciálů se aspoň 1x za svou životnost dočká skutečně ostrého nasazení, kdy jim lze k dobru připočíst záchranu majetku a především životů? Např. požár Superjetu před 3 roky byl tak rychlý, že zřejmě, ani začátek požárního útoku třeba o 60 sekund by dost možná už nezachránil ani jeden lidský život navíc.


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Letištní požární technika

Příspěvek od whiskey »

videl som za tie roky hafo vselijakych vehiklov, ale toto je moj favorit
Obrázek

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letištní požární technika

Příspěvek od Fabo »

fricoolinek2 píše:
16. 09. 2022, 18:14
Nicméně - víte o nějakém přehledu, kolik % těchto letištních speciálů se aspoň 1x za svou životnost dočká skutečně ostrého nasazení, kdy jim lze k dobru připočíst záchranu majetku a především životů?
No, definuj "skutecne ostre nasazeni"...

Na letistich hori relativne bezne, stejne jako kdekoli jinde. A pak samozrejme nejrychlejsi moznost jak neco uhasit jsou letistni hasici, zejmena kdyz to je v bezpecne zone.

Kdyz chytne treba kos v kurackem koutku, nebo trava za hangarem, pocita se to? Byl to treba maly ohen, ten kos v kurackem koutku treba nekdo uhasil tak, ze prinesl kybl vody ze zachodu nebo u sebe mel petku s matonkou, ale kdyby to tam zustalo, tak od toho muze chytnout neco horsiho, tak je to zachrana majetku?

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Letištní požární technika

Příspěvek od fricoolinek2 »

https://www.prg.aero/hzs-technika

Na tyhle věci jsou tam (relativně) běžné CASky https://www.prg.aero/hzs-technika

jeffer
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 03. 08. 2019, 11:09
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letištní požární technika

Příspěvek od jeffer »

To je ťažké. Bol som na exkurzii na LKPR u Provozu letiště, jazdili sme po všetkých plochách (appron, TWY, RWY). Do toho vo vysielačke volanie, že došlo k leteckej nehode. Vežník zmačkol červený hríbik, vráta na hasičskej stanici išli nahor a hasičské špeciály von. Bol zaujímavé vidieť 3 alebo 4 veľké hasičské autá zhromaždené okolo jedného lietadla.

A čo sa vlastne stalo? Na RWY 30 pristával v režime krátkeho pristátia lietadiel kategórie ligh (takže bez narušenia prevádzky na 06/24) Cirrus SR22 (tuším to bol dokonca prelet nového). Pri pristátí mu praskla pneumatika hlavného podvozku. Pilot lietadlo bezpečne odstavil na zavretom úseku RWY 04/22 medzi RWY 12/30 a TWY L (teraz už TWY R). Formálne to bola letecká nehoda, takže vežník, či chcel, či nie, musel ten hríbik zmačknúť. No a hasiči sa previezli tam, zistili, že žiadnu prácu na mieste nemajú a zase sa previezli späť.

No a teraz tá otázka: Bol to ostrý zásah, alebo nie?


JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 262
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Letištní požární technika

Příspěvek od JiS_Progressus »

jeffer píše:
21. 09. 2022, 15:31
To je ťažké. Bol som na exkurzii na LKPR u Provozu letiště, jazdili sme po všetkých plochách (appron, TWY, RWY). Do toho vo vysielačke volanie, že došlo k leteckej nehode. Vežník zmačkol červený hríbik, vráta na hasičskej stanici išli nahor a hasičské špeciály von. Bol zaujímavé vidieť 3 alebo 4 veľké hasičské autá zhromaždené okolo jedného lietadla.

A čo sa vlastne stalo? Na RWY 30 pristával v režime krátkeho pristátia lietadiel kategórie ligh (takže bez narušenia prevádzky na 06/24) Cirrus SR22 (tuším to bol dokonca prelet nového). Pri pristátí mu praskla pneumatika hlavného podvozku. Pilot lietadlo bezpečne odstavil na zavretom úseku RWY 04/22 medzi RWY 12/30 a TWY L (teraz už TWY R). Formálne to bola letecká nehoda, takže vežník, či chcel, či nie, musel ten hríbik zmačknúť. No a hasiči sa previezli tam, zistili, že žiadnu prácu na mieste nemajú a zase sa previezli späť.

No a teraz tá otázka: Bol to ostrý zásah, alebo nie?
Ano byl. On by autor témaru mohl trochu zagooglit, super počtení může být třeba diplomka pana Čelikovského.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Letištní požární technika

Příspěvek od fricoolinek2 »

jeffer píše:
21. 09. 2022, 15:31

No a teraz tá otázka: Bol to ostrý zásah, alebo nie?

Specifikoval bych to tak, kdy díky specifickým schopnostem letištního speciálu (ve srovnání s běžnou CASkou) byly zachráněny životy, zdraví a majetek, či takovému stavu alespoň nějak bylo přiblíženo.


Odpovědět