Letištní požární technika

Odpovědět
fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 184
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Letištní požární technika

Příspěvek od fricoolinek2 »

(podobné téma se mi nepodařilo najít, zakládám)

Obrázek

Asi každý z nás na ně kouká s obdivem a řikájí si, že jak jednou hrdinně zachrání životy nebo majetek.

Nicméně - víte o nějakém přehledu, kolik % těchto letištních speciálů se aspoň 1x za svou životnost dočká skutečně ostrého nasazení, kdy jim lze k dobru připočíst záchranu majetku a především životů? Např. požár Superjetu před 3 roky byl tak rychlý, že zřejmě, ani začátek požárního útoku třeba o 60 sekund by dost možná už nezachránil ani jeden lidský život navíc.


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4071
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Letištní požární technika

Příspěvek od whiskey »

videl som za tie roky hafo vselijakych vehiklov, ale toto je moj favorit
Obrázek

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3024
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letištní požární technika

Příspěvek od Fabo »

fricoolinek2 píše:
16. 09. 2022, 18:14
Nicméně - víte o nějakém přehledu, kolik % těchto letištních speciálů se aspoň 1x za svou životnost dočká skutečně ostrého nasazení, kdy jim lze k dobru připočíst záchranu majetku a především životů?
No, definuj "skutecne ostre nasazeni"...

Na letistich hori relativne bezne, stejne jako kdekoli jinde. A pak samozrejme nejrychlejsi moznost jak neco uhasit jsou letistni hasici, zejmena kdyz to je v bezpecne zone.

Kdyz chytne treba kos v kurackem koutku, nebo trava za hangarem, pocita se to? Byl to treba maly ohen, ten kos v kurackem koutku treba nekdo uhasil tak, ze prinesl kybl vody ze zachodu nebo u sebe mel petku s matonkou, ale kdyby to tam zustalo, tak od toho muze chytnout neco horsiho, tak je to zachrana majetku?

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 184
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Letištní požární technika

Příspěvek od fricoolinek2 »

https://www.prg.aero/hzs-technika

Na tyhle věci jsou tam (relativně) běžné CASky https://www.prg.aero/hzs-technika

jeffer
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 03. 08. 2019, 11:09
Pohlaví: muž
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letištní požární technika

Příspěvek od jeffer »

To je ťažké. Bol som na exkurzii na LKPR u Provozu letiště, jazdili sme po všetkých plochách (appron, TWY, RWY). Do toho vo vysielačke volanie, že došlo k leteckej nehode. Vežník zmačkol červený hríbik, vráta na hasičskej stanici išli nahor a hasičské špeciály von. Bol zaujímavé vidieť 3 alebo 4 veľké hasičské autá zhromaždené okolo jedného lietadla.

A čo sa vlastne stalo? Na RWY 30 pristával v režime krátkeho pristátia lietadiel kategórie ligh (takže bez narušenia prevádzky na 06/24) Cirrus SR22 (tuším to bol dokonca prelet nového). Pri pristátí mu praskla pneumatika hlavného podvozku. Pilot lietadlo bezpečne odstavil na zavretom úseku RWY 04/22 medzi RWY 12/30 a TWY L (teraz už TWY R). Formálne to bola letecká nehoda, takže vežník, či chcel, či nie, musel ten hríbik zmačknúť. No a hasiči sa previezli tam, zistili, že žiadnu prácu na mieste nemajú a zase sa previezli späť.

No a teraz tá otázka: Bol to ostrý zásah, alebo nie?


JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 261
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Letištní požární technika

Příspěvek od JiS_Progressus »

jeffer píše:
21. 09. 2022, 15:31
To je ťažké. Bol som na exkurzii na LKPR u Provozu letiště, jazdili sme po všetkých plochách (appron, TWY, RWY). Do toho vo vysielačke volanie, že došlo k leteckej nehode. Vežník zmačkol červený hríbik, vráta na hasičskej stanici išli nahor a hasičské špeciály von. Bol zaujímavé vidieť 3 alebo 4 veľké hasičské autá zhromaždené okolo jedného lietadla.

A čo sa vlastne stalo? Na RWY 30 pristával v režime krátkeho pristátia lietadiel kategórie ligh (takže bez narušenia prevádzky na 06/24) Cirrus SR22 (tuším to bol dokonca prelet nového). Pri pristátí mu praskla pneumatika hlavného podvozku. Pilot lietadlo bezpečne odstavil na zavretom úseku RWY 04/22 medzi RWY 12/30 a TWY L (teraz už TWY R). Formálne to bola letecká nehoda, takže vežník, či chcel, či nie, musel ten hríbik zmačknúť. No a hasiči sa previezli tam, zistili, že žiadnu prácu na mieste nemajú a zase sa previezli späť.

No a teraz tá otázka: Bol to ostrý zásah, alebo nie?
Ano byl. On by autor témaru mohl trochu zagooglit, super počtení může být třeba diplomka pana Čelikovského.


Odpovědět