Dálniční úseky jako nouzové RWY

Dingo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 246
Registrován: 12. 10. 2005, 10:03
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Dálniční úseky jako nouzové RWY

Příspěvek od Dingo »

Slyšel jsem, že dálniční úsek vedoucí kolem vyškovského letiště se v případě napadení ČR a následného zničení letišť dá rychle přestavět na RWY... Co je na tom pravdy? Je v ČR takových míst více?
http://www.mapy.cz/#centerX=139118080@c ... izIds=none


Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY

Příspěvek od Kamyl »

Dingo píše:Slyšel jsem, že dálniční úsek vedoucí kolem vyškovského letiště se v případě napadení ČR a následného zničení letišť dá rychle přestavět na RWY... Co je na tom pravdy? Je v ČR takových míst více?
http://www.mapy.cz/#centerX=139118080@c ... izIds=none

Jo, slysel jsem to uz od vice lidi, zrejme to tak opravdu je. I podle toho, ze ve zminovanych usecich neni klasicky stredovy travnaty pas, ale jen nejake betonove zabrany, ktere mohou byt behem chvilky odstraneny... Dalsi takovy usek je pobliz Velkeho Mezirici, podle mapy bych to tipoval na tenhle usek: http://www.mapy.cz/#centerX=136572928@c ... izIds=none

context
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1391
Registrován: 26. 02. 2007, 23:47
Bydliště: PU
Stav: Offline

Příspěvek od context »

Podobný úsek diaľnice je aj medzi Pieštanmi a Novým Mestom nad Váhom. Súvislá pevná asfaltová plocha. (odhadujem 2,5km) Len v strede sú uložené betónové dielce. Aj po stranách je široká trávnatá plocha. Dokonca aj tá tráva rastie na premostení. Zaujímalo by ma či by tam bolo možné pristáť aj bez odstraňovania tých betónových prefabrikátov? (výška toho betónu - výška podvozka)

Dingo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 246
Registrován: 12. 10. 2005, 10:03
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Příspěvek od Dingo »

No já si myslím, že ty prefabrikáty se dají snadno odstranit. U Vyškova jsou uprostřed takové kovové sloupky spojené řetězem. Ale povrch toho úseku je hrozný (klasická česká dálnice), takže nevím nevím, jestli by to podvozek letadel ustál.

context
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1391
Registrován: 26. 02. 2007, 23:47
Bydliště: PU
Stav: Offline

Příspěvek od context »

Dingo píše:No já si myslím, že ty prefabrikáty se dají snadno odstranit. U Vyškova jsou uprostřed takové kovové sloupky spojené řetězem. Ale povrch toho úseku je hrozný (klasická česká dálnice), takže nevím nevím, jestli by to podvozek letadel ustál.


áno, dajú sa veľmi ľahko odstrániť, dokonca majú drážky na vidlicu vysokozdvižného vozíka. Myslím, že do hodiny môže byť z D1 letisko.

Ale mal som na mysli hypotetickú situáciu, že by sa odstrániť "nestihli" - predpokladám, že "normálné" dopravné lietadlo by tam dokázalo sadnúť (samozrejme s vysunutým podvozkom)


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2916
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY

Příspěvek od Night fly »

Dingo píše:Slyšel jsem, že dálniční úsek vedoucí kolem vyškovského letiště se v případě napadení ČR a následného zničení letišť dá rychle přestavět na RWY... Co je na tom pravdy? Je v ČR takových míst více?
http://www.mapy.cz/#centerX=139118080@c ... izIds=none


Ano, je to pravda, nektere useky dalnic byly skutecne staveny jako zalozni letiste. Je ale treba take brat v potaz, ze vsechny citovane useky (Vel.Mezirici, Vyskov, Piestany) se stavely v 70.-80.letech, tj. za studene valky. A minimalne v pripade Vel.Mezirici si zcela presne vybavuju, ze v pripade velkych manevru Varsavske smlouvy byvala D1 v tomto useku zavrena...

wampa
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 386
Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY

Příspěvek od wampa »

Night fly píše:Ano, je to pravda, nektere useky dalnic byly skutecne staveny jako zalozni letiste. Je ale treba take brat v potaz, ze vsechny citovane useky (Vel.Mezirici, Vyskov, Piestany) se stavely v 70.-80.letech, tj. za studene valky. A minimalne v pripade Vel.Mezirici si zcela presne vybavuju, ze v pripade velkych manevru Varsavske smlouvy byvala D1 v tomto useku zavrena...


Dulezite je si uvedomit, ze nez by se takove "letiste pripravilo", tak normalni letadlo doleti pekne daleko. V pripade te predpokladane (v tech 70-80 letech) valky, by uz na upravy byl cas, a nejake takove letiste by nepritel mozna zapomel vybombardovat. Osobne si myslim ze takova mista najdeme po cele evrope.

Bumpy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 85
Registrován: 16. 02. 2007, 11:12
Stav: Offline

Příspěvek od Bumpy »


Cherokee
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Cherokee »

Pokial si dobre pamatam, tak usek pri Valasskom Mezirici ma na zaciatku tychto usekov aj parkoviska, ktore sluzili ako stojanky. Keby sa mi chcelo, tak by som nasiel aj stare fotografie. Myslim, ze sa tam robili aj cvicenia v ramci Varsavskej zmluvy, ale tak casto to zase nebolo. Tieto plochy boli urcene skor pre stihacie, stihacie-bombardovacie lietadla. Pochybujem, ze by niekto planoval tieto plochy pre transportne stroje.

context
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1391
Registrován: 26. 02. 2007, 23:47
Bydliště: PU
Stav: Offline

Příspěvek od context »

Cherokee píše:Pokial si dobre pamatam, tak usek pri Valasskom Mezirici ma na zaciatku tychto usekov aj parkoviska, ktore sluzili ako stojanky. Keby sa mi chcelo, tak by som nasiel aj stare fotografie. Myslim, ze sa tam robili aj cvicenia v ramci Varsavskej zmluvy, ale tak casto to zase nebolo. Tieto plochy boli urcene skor pre stihacie, stihacie-bombardovacie lietadla. Pochybujem, ze by niekto planoval tieto plochy pre transportne stroje.


nechcem byť puntičkár ale to nie je Valaske ale Velké Mezirici :-)

btw: za predchádzajúcej éry sa dokonca povrávalo, že sú tam nejaké bunkre pre migy... ale to je fakt asi iba poviedka...

Cassidy
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 104
Registrován: 29. 06. 2004, 21:54
Stav: Offline

Příspěvek od Cassidy »

Pamatuju si, že v 70. letech se to u Velkého Meziřící testovalo a přistávaly tam na dálnici stíhačky jak na ranvej. Sám jsem to viděl.

kolemjdouci
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 24. 08. 2007, 23:02
Stav: Offline

Příspěvek od kolemjdouci »

V polovině osmdesátých let jsem se během základní vojenské služby dostal k PVO(S) . Krom jiného měla naše jednotka zajistit protivzdušnou obranu letiště na dálničním úseku Velké Meziříčí - Měřín ...

Tak se to tenkrát jmenovalo. Jestli se dobře pamatuju, tak tenkrát tam byly jen lehké kovové sloupky a na nich natažený asi drát nebo slabý řetěz. Nemám tušení, zda se s podobným využitím počítá i dnes.

Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 343
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Eagle »

Na dálničním úseku Měřín se několikrát i létalo. Na úseku u Vyškova už bohužel ne, protože po jeho dobudování již nebylo společenské klima na to, aby armáda někde létala ze silnice a auta si to šinula přes město.
Na obou úsecích jsou pěkně vidět připravená stání pro letadla.

Papinak73
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 328
Registrován: 17. 12. 2006, 02:12
Stav: Offline

Příspěvek od Papinak73 »

Pamatuji na pěknou fotoreportáž v Letectví z přistání L 39 na dálnici u Velkého Meziříčí někde v sedmdesátých létech a pak jeho následné přepravě přes Brno na veletrh.

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Příspěvek od bubo »

Papinak73 píše:Pamatuji na pěknou fotoreportáž v Letectví z přistání L 39 na dálnici u Velkého Meziříčí někde v sedmdesátých létech a pak jeho následné přepravě přes Brno na veletrh.


a nebylo to nekde bliz Brnu ?


Odpovědět