Dálniční úseky jako nouzové RWY
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 246
- Registrován: 12. 10. 2005, 10:03
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Dálniční úseky jako nouzové RWY
Slyšel jsem, že dálniční úsek vedoucí kolem vyškovského letiště se v případě napadení ČR a následného zničení letišť dá rychle přestavět na RWY... Co je na tom pravdy? Je v ČR takových míst více?
http://www.mapy.cz/#centerX=139118080@c ... izIds=none
http://www.mapy.cz/#centerX=139118080@c ... izIds=none
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
- Oblíbené typy letadel: B747, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY
Dingo píše:Slyšel jsem, že dálniční úsek vedoucí kolem vyškovského letiště se v případě napadení ČR a následného zničení letišť dá rychle přestavět na RWY... Co je na tom pravdy? Je v ČR takových míst více?
http://www.mapy.cz/#centerX=139118080@c ... izIds=none
Jo, slysel jsem to uz od vice lidi, zrejme to tak opravdu je. I podle toho, ze ve zminovanych usecich neni klasicky stredovy travnaty pas, ale jen nejake betonove zabrany, ktere mohou byt behem chvilky odstraneny... Dalsi takovy usek je pobliz Velkeho Mezirici, podle mapy bych to tipoval na tenhle usek: http://www.mapy.cz/#centerX=136572928@c ... izIds=none
Podobný úsek diaľnice je aj medzi Pieštanmi a Novým Mestom nad Váhom. Súvislá pevná asfaltová plocha. (odhadujem 2,5km) Len v strede sú uložené betónové dielce. Aj po stranách je široká trávnatá plocha. Dokonca aj tá tráva rastie na premostení. Zaujímalo by ma či by tam bolo možné pristáť aj bez odstraňovania tých betónových prefabrikátov? (výška toho betónu - výška podvozka)
Dingo píše:No já si myslím, že ty prefabrikáty se dají snadno odstranit. U Vyškova jsou uprostřed takové kovové sloupky spojené řetězem. Ale povrch toho úseku je hrozný (klasická česká dálnice), takže nevím nevím, jestli by to podvozek letadel ustál.
áno, dajú sa veľmi ľahko odstrániť, dokonca majú drážky na vidlicu vysokozdvižného vozíka. Myslím, že do hodiny môže byť z D1 letisko.
Ale mal som na mysli hypotetickú situáciu, že by sa odstrániť "nestihli" - predpokladám, že "normálné" dopravné lietadlo by tam dokázalo sadnúť (samozrejme s vysunutým podvozkom)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY
Dingo píše:Slyšel jsem, že dálniční úsek vedoucí kolem vyškovského letiště se v případě napadení ČR a následného zničení letišť dá rychle přestavět na RWY... Co je na tom pravdy? Je v ČR takových míst více?
http://www.mapy.cz/#centerX=139118080@c ... izIds=none
Ano, je to pravda, nektere useky dalnic byly skutecne staveny jako zalozni letiste. Je ale treba take brat v potaz, ze vsechny citovane useky (Vel.Mezirici, Vyskov, Piestany) se stavely v 70.-80.letech, tj. za studene valky. A minimalne v pripade Vel.Mezirici si zcela presne vybavuju, ze v pripade velkych manevru Varsavske smlouvy byvala D1 v tomto useku zavrena...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 386
- Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY
Night fly píše:Ano, je to pravda, nektere useky dalnic byly skutecne staveny jako zalozni letiste. Je ale treba take brat v potaz, ze vsechny citovane useky (Vel.Mezirici, Vyskov, Piestany) se stavely v 70.-80.letech, tj. za studene valky. A minimalne v pripade Vel.Mezirici si zcela presne vybavuju, ze v pripade velkych manevru Varsavske smlouvy byvala D1 v tomto useku zavrena...
Dulezite je si uvedomit, ze nez by se takove "letiste pripravilo", tak normalni letadlo doleti pekne daleko. V pripade te predpokladane (v tech 70-80 letech) valky, by uz na upravy byl cas, a nejake takove letiste by nepritel mozna zapomel vybombardovat. Osobne si myslim ze takova mista najdeme po cele evrope.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 446
- Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Pokial si dobre pamatam, tak usek pri Valasskom Mezirici ma na zaciatku tychto usekov aj parkoviska, ktore sluzili ako stojanky. Keby sa mi chcelo, tak by som nasiel aj stare fotografie. Myslim, ze sa tam robili aj cvicenia v ramci Varsavskej zmluvy, ale tak casto to zase nebolo. Tieto plochy boli urcene skor pre stihacie, stihacie-bombardovacie lietadla. Pochybujem, ze by niekto planoval tieto plochy pre transportne stroje.
Cherokee píše:Pokial si dobre pamatam, tak usek pri Valasskom Mezirici ma na zaciatku tychto usekov aj parkoviska, ktore sluzili ako stojanky. Keby sa mi chcelo, tak by som nasiel aj stare fotografie. Myslim, ze sa tam robili aj cvicenia v ramci Varsavskej zmluvy, ale tak casto to zase nebolo. Tieto plochy boli urcene skor pre stihacie, stihacie-bombardovacie lietadla. Pochybujem, ze by niekto planoval tieto plochy pre transportne stroje.
nechcem byť puntičkár ale to nie je Valaske ale Velké Mezirici
btw: za predchádzajúcej éry sa dokonca povrávalo, že sú tam nejaké bunkre pre migy... ale to je fakt asi iba poviedka...
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24. 08. 2007, 23:02
- Stav: Offline
V polovině osmdesátých let jsem se během základní vojenské služby dostal k PVO(S) . Krom jiného měla naše jednotka zajistit protivzdušnou obranu letiště na dálničním úseku Velké Meziříčí - Měřín ...
Tak se to tenkrát jmenovalo. Jestli se dobře pamatuju, tak tenkrát tam byly jen lehké kovové sloupky a na nich natažený asi drát nebo slabý řetěz. Nemám tušení, zda se s podobným využitím počítá i dnes.
Tak se to tenkrát jmenovalo. Jestli se dobře pamatuju, tak tenkrát tam byly jen lehké kovové sloupky a na nich natažený asi drát nebo slabý řetěz. Nemám tušení, zda se s podobným využitím počítá i dnes.