Stránka 2 z 2

Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY

Napsal: 04. 09. 2018, 19:39
od Admin
Na YouTube se nově objevil dobový dokument z roku 1980 o přeměně dálnice na přistávací dráhu a jejím využití pro přistávání vojenských letadel:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FDoZGoaG9_w[/youtube]

Re:

Napsal: 05. 09. 2018, 10:44
od MEA
context píše:
Dingo píše:No já si myslím, že ty prefabrikáty se dají snadno odstranit. U Vyškova jsou uprostřed takové kovové sloupky spojené řetězem. Ale povrch toho úseku je hrozný (klasická česká dálnice), takže nevím nevím, jestli by to podvozek letadel ustál.


áno, dajú sa veľmi ľahko odstrániť, dokonca majú drážky na vidlicu vysokozdvižného vozíka. Myslím, že do hodiny môže byť z D1 letisko.

Ale mal som na mysli hypotetickú situáciu, že by sa odstrániť "nestihli" - predpokladám, že "normálné" dopravné lietadlo by tam dokázalo sadnúť (samozrejme s vysunutým podvozkom)


síce je táto tém starina, ale oživená nedávno pridaným videom. ale odpoviem - nie, nedalo by a tam pristáť ani náhodou - najprv odstrániť prefabrikáty a odkloniť dopravu. mimochodom podobný, ale oveľa skôr vybudovaný úsek diaľnice je na slovensku aj pri sliači.

Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY

Napsal: 05. 09. 2018, 16:15
od JackBrno
Asi tak, tohle v žádném případě není myšleno jako nouzové letiště pro civilní letadla. Ani není důvod, do Brna od Vyškova doplachtí dopravák naprosto napohodu i bez motorů :) A jak tady někdo psal, že je povrch hrozný, tak evidentně neměl možnost jet autem po skutečné dráze na letišti. Zjistil by, že dálnice (i ten kus u Vyškova) jsou proti tomu luxusní :) Ale téma staré, tak nevím jestli tady ještě pisatelé úřadují :)

Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY

Napsal: 06. 09. 2018, 00:34
od Globik
JackBrno píše: A jak tady někdo psal, že je povrch hrozný, tak evidentně neměl možnost jet autem po skutečné dráze na letišti. Zjistil by, že dálnice (i ten kus u Vyškova) jsou proti tomu luxusní :) Ale téma staré, tak nevím jestli tady ještě pisatelé úřadují :)

Pokud někdo zavítá na západ ostrova Havaj, tak je tam autem volně přístupná dráha starého letiště. Letiště bylo zrušené roku 1970 a později přeměněno v park.
19.642557, -156.007297

Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY

Napsal: 06. 09. 2018, 09:56
od PavelD
To video je dýchnutí starých časů. Nechyběly ani nástěnky.
Škoda, že se takto dálnice nepoužívá alespoň 2x do roka.
Záběry na vojáky opravující díry ve vozovce, čištění kanálů
a vozovky celkově jsou inspirující :-)

Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY

Napsal: 06. 09. 2018, 23:01
od context
Globik píše:Pokud někdo zavítá na západ ostrova Havaj, tak je tam autem volně přístupná dráha starého letiště. Letiště bylo zrušené roku 1970 a později přeměněno v park.
19.642557, -156.007297

nevedel som to, kúsok pred tým som sa vrátil späť na hlavnú cestu...

PavelD píše:...Škoda, že se takto dálnice nepoužívá alespoň 2x do roka...

také letisko by sa vynímalo na FlightMemory :-)

Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY

Napsal: 07. 09. 2018, 01:28
od Globik
context píše:
Globik píše:Pokud někdo zavítá na západ ostrova Havaj, tak je tam autem volně přístupná dráha starého letiště. Letiště bylo zrušené roku 1970 a později přeměněno v park.
19.642557, -156.007297

nevedel som to, kúsok pred tým som sa vrátil späť na hlavnú cestu...

Tak holt přileť znovu. Máš to jen přes půlku severní polokoule :D

Re: Dálniční úseky jako nouzové RWY

Napsal: 09. 09. 2018, 11:34
od Karel_x
PavelD píše:To video je dýchnutí starých časů. Nechyběly ani nástěnky.
Škoda, že se takto dálnice nepoužívá alespoň 2x do roka. Záběry na vojáky opravující díry ve vozovce, čištění kanálů a vozovky celkově jsou inspirující :-)

Mě se zase líbilo, jak tankují třiadvacítky a vpředu sedí piloti a pokuřují :-). Pochopitelně to může být zkresleno teleobjektivem. V dnešní "korektní" době by to hádám vystřihli :-). Ty eroplány mi připomněli nedávno otištěné povídání jejich pilota:
https://technet.idnes.cz/jan-skladanyi- ... enstvi_erp
Stojí za to si projít i diskusi, jsou tam i kvalifikované názory, i kategorické názory těch, kteří o tehdejší realitě moc nevědí. Obojí je svým způsobem poučné.

Ještě by se dalo vzpomenout na přistání L-39 na čtyřproudu do Rosic u Brna (I/23), a potom odtažení po dálnici na výstaviště. V roce 1973.