Z Benátek přes Británii až na zelený ostrov (TR komplet)

Mailand
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717, E190
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Status: Online

Z Benátek přes Británii až na zelený ostrov (TR komplet)

Příspěvekod Mailand » 29. 11. 2017, 01:01

Již dlouhou dobu jakožto pasivní čtenář hltám různorodé cestopisy a tak si říkám, že možná nastal čas zkusit si to řemeslo i aktivně. Pokud tedy budete mít chuť číst dál, vězte, že jde o můj vůbec první plnohodnotný trip report.

Tolik na úvod a nyní již k samotné cestě, respektive jejímu plánování. Původně nijak promyšlená nebyla, vznikla vlastně náhodou, když jsem se jednoho březnového večera rozhodoval, co udělat s one-way letenkami za €1 na první květnový svátek od jistě všem dobře známé společnosti Volotea. Ty jsem koupil pro mě a mou drahocenou polovičku s hodně velkým předstihem už někdy začátkem podzimu (jedna z variant byla i přískok na nějakou pecku do Asie nebo Kanady, ale KUL a LGK jsme již dali první březnový týden díky promo akci Katarců po trase ZAG-DOH-KUL-LGK-KUL-DOH-BUD).

Začal jsem teda pokukovat i po evropských variantách a kromě uvažovaného známého španělského párty ostrova mě zaujala jediná destinace, kterou Ryanair v první polovině roku 2017 létal z VCE, a tou je jihoanglický Bristol. Už dlouho jsem tohle přístavní město chtěl navštívit a to pokud možno v kombinaci s prozkoumáním krás velšského knížectví (mimochodem, Wales se velšsky řekne Cymru). Jelikož letenka do Benátek byla na pátek před dvěma po sobě jdoucími prodlouženými víkendy, vyhrála varianta Bristol+Wales na celý týden.

Potom začalo hledání cesty zpět. Na projetí velšského venkova a dechberoucích pláží to bude chtít půjčit si auto. Ideálně by to chtělo ho půjčit v BRS a vrátit někde v LPL nebo MAN, odkud by se dalo letět zpět do PRG. One-way rental je celkem drahý a ceny letů do ČR po prodlouženém víkendu na den oslavy osvobození nejsou úplně ideální. V Rakousku tento den ale státní svátek není a tak jsou ceny letů do Vídně na relativním normálu. Moje cesta stejně většinou začíná a končí v BRQ, takže VIE je z pohledu času lepší varianta (a jako bonus může posloužit příletový salónek). Po krátkém rozhodování bylo jasno - když už budeme na ostrovech, tak se podíváme i do Dublinu a pro zpáteční cestu využijeme služeb Aer Lingus, kde aspoň dostanem nějaký drobný Aviosy k BA (taková byla úvaha, realita je potom 0 připsaných Aviosů). Teď už jen dokoupit BRS-DUB a je hotovo. Je tam ale spousta termínů, takže na nákup je celkem dost času. Když se ale dívám na půjčovny aut (mimochodem na západní Evropu celkem levné), zjišťuju, že v Irsku má Avis free one-way rental, tedy alespoň na trase Cork-Dublin. Měním plány a nacházím zajímavý let z Cardiffu do Corku - tyhle malý letiště mám fakt v oblibě. Let navíc operuje Flybe E190, což by byla moje premiéra (jak aerolinky, tak i Embraeru a obou letišť). Auto pro velšská dobrodružství tak nebudeme půjčovat v BRS, ale popojedeme až do Cardiffu. Lístky na autobus, popř. vlak jsou docela levný, a jelikož jsem fanoušek spíše vlaků než autobusů, volím o něco dražší vlak. Itinerář je hotov.

BRQ-PRG-VCE-BRS-CWL-ORK-DUB-VIE-BRQ
map.jpg
map.jpg (219.75 KiB) Zobrazeno 1005 x

Cestu jsme začali v pátek po obědě mým jinak oblíbeným Railjetem českých drah. Blížil se ovšem již zmiňovaný prodloužený víkend a tak se k bežným zástupům studentů přidali všemožní turisti a kdoví kdo ještě. Prostě se všichni rozhodli jet "naším" spojem, aniž by měli místenku (my jsme ji měli). Už na peróně mi bylo jasný, že dostat se vůbec na naše fleky bude úkol hodný statečného sportovního výkonu. Bylo to ještě daleko horší. Proplítat se mezi ovcemi úspěšně blokujícími uličku byl nadlidský výkon. Po asi deseti urputných minutách jsme se dopracovali k našim sedadlům, oznámili nešťastným (nejspíš) studentkám, že máme rezervaci, přičemž jsme byli docela rádi, že na tom místě neseděla nějaká stařenka o holi. Takto bylo vyhozeno pár dalších lidí, mezi nimi i cizinců (podle vzhledu španělé nebo italové a nějaká asi číňanka). Co si budou myslet o způsobu cestování v českých krajích, to ať si každý doplní. Já měl z toho vlaku pocit, no jak to říct: "Indie hadra!". To nám to tedy pěkně začíná. Už na odpudivém brněnském nádraží bylo zpoždění vlaku 25 minut a tak to zůstalo až do Prahy. To znamenalo, že nám ujel Airport Express bus, naštěstí jezdí každou půlhodinku.

PRG-VCE
Volotea B712: EC-MFJ
28.04.2017 20:00-21:20 (LF 98%)

Na letiště jsme tak dorazili hodinu a půl před plánovaným odletem. Bohužel se nám tím trochu zkrátila doba pobytu v Erste lounge (díky firefly za vouchery!). Za chvíli dosedla 717 mířící z VCE, pro mě vcelku překvapivě bez zpoždění. Boarding probíhal přes bus, což mě nepotěšilo, vzhledem k lehkému dešti. Letadlo téměř plné, naše místa ve 14. řadě nalevo, tzn. na dvousedadle. Let naprosto klidný, pohodlný a rychlý. Při přiblížení k VCE ještě otočka nad městem Padova, přistávat asi budeme z jihu, říkám si. Mýlím se, proletíme nad letištěm, ještě jedna otočka severně od Marco Pola a zanedlouho dosedáme. Výstup opět do busů a za chvíli jsme před terminálem.

DSC_0152.jpg
Nevlídné počasí v PRG

Jedné mladé hezké Italky, co se stará o rozdělování taxíků, se ptám, jestli by nám neporadila, kde odjíždí hotelové shuttle busy. Briskně nás navede a už čekáme s dalšími hloučky na odvoz. V tuto chvíli ovšem přichází největší fail naší výpravy. Objednal jsem totiž Best Western ve vesnici Quarto d'Altino (je to 4* se snídaní a byl za bezkonkurenční cenu, a to i v porovnání s Mestre). Dle jejich webu jede poslední free shuttle v 22:05, což v pohodě stíháme (ikdyž jsem měl původně obavy, že Volotea bude mít zpoždění). Jenže postupně odjedou všechny možné minibusy, až jsme na místě zůstali osamoceni a náš BW stále nikde. A to jsem jim pro jistotu psal, bohužel přes systém Amoma, což byla krutá chyba. Volám tedy na recepci, kde mi slečna oznamuje, že žádnou zprávu tam ode mě nemají a že poslední shuttle tak ani nejel. Máme si vzít taxi. Ptám se taxikáře, kolik by chtěl za odvoz do našeho hotelu a očekámám pěknou pálku. Té se taky dočkám - €40. Přemýšlím nad jinou variantou: vzít bus z Tessera za €1.5, dojet na Santa Lucia a přesednout na vlak za €3.4. Jenže už jsme ztratili půl hodinu čekáním na odvoz a autobus do Benátek odjíždí za 15 minut, tak to nestíháme. Leda zaplatit výpalné za osmi eurový lístek přímo z letiště. Nakonec zvítězí lennost a nasedáme do nového superba. Po 717 dalši premiéra. Postarší taxikář najede na dálnici a žene to s námi, jak kdyby právě vyloupil všechny bankomaty na letišti. Chvílemi na tachometru vidím i 180km/h, ale musím uznat, že auto jede fakt dobře, i při téhle rychlosti bylo celkem tichý. Za zřejmě rekordní čas na této trase nás týpek vyhazuje před hotelem a já jen smutně polykám nad sazbou, za kterou jsme mohli mít slušnou večeři. Kdybych jen poslal email přímo na recepci, případně tam rovnou zavolal. Za chyby se holt platí! První den cesty nakonec (i přes všechny předpoklady) dopadá naprostým fiaskem pozemní dopravy na úkor letecké.

Další den po snídani vyrážíme na vlakovou stanici. Procházíme vesničkou, předpověď počasí říká celý den azuro a dopoledne není vyjímkou. Po deseti minutách vstupujeme do nádražní mini budovy, kde několik párů německých důchodců zápasí s automaty na lístky. Po chvilce se už i nám tisknou 2x adult Trenitalia tikety. Vlak přijíždí už celkem naplněn a nikdo nevystupuje (i tak je to blahobyt oproti zážitku s ČD ze včerejška). Půlhodinovou jízdu se rozhodneme strávit nastojáka v prostoru u dveří.

DSC_0153.jpg
Šikmá vež je i v Benátkách

Je to moje třetí návštěva Benátek a jelikož poprvé jsem se zde ocitl jeden zářijový večer v roce 94 při přestupu na vlak do Říma, mám k tomuto místu velmi pozitivní vztah a moc rád se sem vracím. Projdeme se klasicky nejrůznějšími uličkami, nevynecháme ani profláknuté místa a hlad zaháníme v Dal Moro's Fresh Pasta To Go. Styl fastfood, ale pasta opravdu skvělá. Den celkem rychle uteče. Na večeři si zajdeme do místní zapadlé trattorie na pizzu a víno. Hemží se to v ní místními, což je vždy dobré znamení. Bohužel si už ale nepamatuju název. Jídlo i pití nám velmi chutná. Večer ještě povinná zmrzka nedaleko nádraží a potom už opět vlakem směr Quarto d'Altino. Za necelou hodinku už jsem vyvalen v posteli.

DSC02958.jpg
parkování smykem

DSC02971.jpg
tady skákal Johny Depp ve filmu Tourist

DSC02945.jpg
klasika

VCE-BRS
Ryanair B738: EI-EKD
30.04.2017 10:40-12:00 (LF 99%)

Po celkem ucházející snídani jsme se přesunuli tentokrát již dopředu objednaným shuttlem směrem k VCE. Hodina a půl před odletem vzhledem k nedělnímu ránu bohatě stačila. Boarding buhužel opět busem. Let jinak pohodový, prakticky nad celou severní Itálií a Francií vymetená obloha, Alpy jako na dlani. Jejich pozorovanim strávím dobrou třetinu letu. Nad Británií se ovšem počasí (jak jinak) kazí a v Bristolu dosedáme za poměrně silného větru a lehkého poprchání. Od letadla jdeme pěšky (sláva) do budovy, odkud je to pořádný kus cesty do hlavního terminálu. Ihned kupujeme lístky na bus od plnoštíhlého muže se silným britským přízvukem v budce na zastávce a za chvíli už si to štrádujeme do centra.

DSC_0159.jpg
VCE

DSC_0161.jpg
Alpy

DSC_0170.jpg
Holiday Inn Express Bristol

Jelikož máme na další den rezervován vlak do Cardiffu, takticky jsem zvolil Holiday Inn vedle nádraží, kde nás navíc vyklopí i bus. Odpoledne věnujeme procházce v centru, probíhá tady dokonce nějaký street food festival, ale většinou se jedná o cizí kuchyně a já mám děsnou chuť na klasické fish&chips. Stejně začíná zase poprchávat a tak si dáváme klasiku v podobě Cod a ne už tak tradiční Haddock (která je fenomenální). Jak se později ukáže, není to zdaleka naše poslední ryba s hranolkami.

DSC02974.jpg
fish&chips

DSC02986.jpg
Brunel's SS Great Britain

DSC02988.jpg
Cabot Tower

Další den po dobré (a vydatné) britské snídani vyrážíme okolo řeky až ke Cabot tower. Vstup je zdarma a výhled krásný, jen viditelnost není úplně nejlepší. Clifton Suspension Bridge už bohužel nestíháme. Bereme to ještě se zastávkou v Castle parku a potom už zpátky na hotel pro věci a jde se na vlak. Trochu zklamání je, že se vlastně jedná o dieslový motorák. Zklamání číslo dvě, že má zpoždění a třetí přichází na trase, jelikož nejede po mostě přes řeku Severn, ale vlaková trasa má pod ní tunel. Lístek stál sice o nějakou tu libru víc než autobus, ale mám prostě radši vlaky (šotouši jistě chápou).

V Cardiffu míříme směr centrum, v Travelodge se ptám, jestli si tam můžeme nechat carry-ony. Prý ne, ale slečna nás briskně nasměruje do nedalekého obřího nákupního centra, kde mají úložné skříňky. Z asi milionu možností si vybíráme zrovna tu s pokaženým zámkem, takže jsme hned o libru chudší. Další už funguje dobře. Začíná zase pršet, tentokrát pořádně. Nakoukneme do pár obchodů a po dešti jdeme omrknout místní ulice a hlavně zámek. Bohužel už budou zavírat, jak nám ostatně vehementně gestikuluje místní hlídač. Tak si to aspoň obejdeme zvenku.

DSC_0181.jpg
Cardiff

DSC_0183.jpg
Cardiff

DSC_0176.jpg
Cardiff

Večer se blíží a tak vyzvedáváme bagáž a přesunujeme se busem na letiště vyzvednout auto od Avisu (je sice pondělí, ale první máj, takže mají půjčovny v centru zavřeno). Nejprve se nám pán s gentlemanskou vizáží snaží prodat upgrade na brand new Mercedes (objednáno máme "208 or similar"). S díky odmítám. Následně se to samé opakuje s pojistkou. Po chvilce nám předává kartu s logem Renault od nového plně vybaveného Kadjaru 4x4 diesel. Prvotní nadšení střídají obavy. Jakmile totiž sjedeme z hlavního tahu na pobřežní mini cestičku, vyhýbat se s auty v protisměru je zážitek. Ale i tak to stojí za to, západ slunce, všudypřítomné ovečky pasoucí se na zelených pláních a čistý mořský vzduch po dešti hrají úchvatné představení. Nakonec dorazíme až do města Llanelli, kde máme rezervováno ubytko v Premier Inn.

DSC03005.jpg
South Wales

DSC03004.jpg
South Wales

Dopoledne se jdeme projít po pláži, která je jako všude v jižním Walesu písečná a poměrně rozlehlá. Potom už se odhlašujeme z hotelu a míříme koupit nějaký jídlo do Aldi, což je obchod velmi podobný Lidlu. Náš další cíl je v Pembrokeshire a nese název Pentre Ifan Burial Chamber. Jedná se o jakousi pradávnou hrobku. Je krásně, turistů je na tomhle místě minimum a tak si tady rovnou uděláme i menší piknik za přihlížení hojného počtu ovcí.

DSC_0187.jpg
Falafel se salámem

DSC03016.jpg
Pentre Ifan Burial Chamber

DSC03029.jpg
Pembroke NP

DSC_0192.jpg
Fishguard

Dále pokračujeme podél pobřeží s občasnými zastávkami a mini treky po pobřežních cestičkách. Zastavíme se i v městečku Fishguard. Lodě tu kotví na souši, zajímavé. Nakonec dorazíme do hotelu vedle Cleddau Bridge v Pembroke Dock. Na mostě se platí mýtné, ale to jen něco kolem libry. Po check-inu se vydáme na prohlídku městečka a zjišťujeme, že tady po osmé večer chcípl pes. Tak si aspoň dáme fish & chips v místním klasickém fastfood - je to celkem levný, dobrý a je toho hromada.

DSC03055.jpg
Cleddau Bridge Hotel

DSC03052.jpg
Pembroke Dock

DSC03074.jpg
Pembroke Castle

DSC_0188.jpg
vedle Pembroke Castle

Další den jedeme mrknout na blízký Pembroke Castle a potom omrknout West Angle Beach (tu bych přístě asi vynechal). Dále pokračujeme na jihovýchod, na chvíli se zastavíme u Freshwater West Beach, kde je vysoká koncentrace surfařů. Popojedeme k Barafundle Bay, kde parkujeme za £2 a stojí to opravdu za to. Zdejší pobřežní stezky nabízí úchvatné scenérie, střídají se žluté pláže s obrovitými útesy, na kterých jsou pro změnu zelené pastviny. Navíc nám přeje počasí a zpoza mraků se objevuje slunce.

DSC03087.jpg
West Angle Beach

DSC03091.jpg
Freshwater West Beach

DSC03136.jpg

DSC03148.jpg
Tenby

DSC03151.jpg
Tenby

DSC03154.jpg
Tenby

Po pár hodinách se vracíme k autu a jedeme do města Tenby. Je tady příjemná atmosféra, spousta hospůdek a barů a nechybí ani fish & chips, které mě opět velmi lákají, ale tentokrát odolávám. Večer se blíží a tak nastal čas na přesun do Swansea. Tady máme zase Premier Inn. Jeho umístění v centru znamená, že musíme zaplatit za auto na nedalekém parkovišti. Noční tarif je sice jenom £4, ale automat mi nebere kartu a jak je tady napsáno, tak ani nové libové mince, kterých mám plnou peněženku. Stará ani jedna. Jdeme teda na recepci a tam má týpek naštěstí poslední čtyři kusy starých mincí. Už za tmy se vydáváme na prohlídku okolí. Zjišťujeme, že bydlíme na ulici, která je plná hospod, kasin a dalších podivných podniků, před kterými se pohybují všelijaká individua.

DSC03158.jpg
Swansea

Ráno odjíždíme na jih do Mumbles, kde obdivujeme stanici s life boat. Počasí ale moc nepřeje a tak se přesouváme do hlavního cíle dne a tím je Brecon Beacon national park. Projížďka přes vrcholky má svoje kouzlo, výhledy jsou prostě parádní. Dojedeme skoro až k vodopádu Henrhyd Waterfall, kde dáme kratší trek. Bohužel už nezbývá čas na výstup na vrchol Pen y Fan, snad někdy příště. Za několik hodin máme na letišti v Cardiffu vrátit auto a nasednout na let Flybe do Corku, takže volíme rychlý přesun po dálnici. V protisměru je slušná zácpa, my ale naštěstí jedeme svižně.

DSC03164.jpg
Mumbles lifeboat station

DSC_0205.jpg
Brecon Beacon

DSC_0206.jpg
Brecon Beacon

Zbývá nám ještě nějaký čas a tak ho využíváme ke koupi doughnutů a pití v Sainsbury's a taky k rychlé návštěvě přístavního městečka Barry. Tady si koupíme v take away další fish & chips, tentokrát s curry omáčkou. Dají nám to do krabice (slovo krabička by nebylo přesné) s tím, že si to zbaštíme na letišti. Taky tak činíme a je to opět skvělé. Z jedné porce jsme najezení oba. Jak nás uvidí místní pohunek v teplákovce, dostane asi taky chuť a ptá se nás, v které že to restauraci jsme to tady sehnali a kolik to stálo. Odpovídám, že to máme z Barry a borec smutně odchází.

DSC03181.jpg
Barry


konec první části
Naposledy upravil(a) Mailand dne 05. 12. 2017, 23:02, celkem upraveno 4 x.

Mailand
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717, E190
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Status: Online

Z Benátek přes Británii až na zelený ostrov (část II.)

Příspěvekod Mailand » 29. 11. 2017, 01:02

DSC_0211.jpg
klid a pohoda před CWL

CWL-ORK
Flybe (Kids & Teens Livery) E195LR: G-FBEM
04.05.2017 20:30-21:35 (LF 35%)

Security check je otázkou dvou minut - tohle mám na malých letištích nejradši. V duty free obchodě se nám hodí nabídka 1+1 voda zdarma za libru (možná libru a půl, už si to přesně nepamatuju). Boarding je i vzhledem k malé obsazenosti letu rychlý a není vůbec problém se usadit téměř kdekoliv, ikdyž nám paní na check-inu tvrdila, že nás bohužel posadit k sobě nemůže, protože dvě místa vedle sebe nejsou k dispozici. Let směr Irsko je v čase západu slunce, což prezentuje i krásně zbarvený horizont. Závidím pilotům jejich výhled.

DSC_0212.jpg
naše letadlo s Kids & Teens Livery, to jsem si už před cestou přál a štěstí se usmálo..

DSC_0226.jpg
účtenka

DSC_0213.jpg
Eastern Airways

DSC_0215.jpg
nástup

V Corku dosedáme na čas a už téměř za tmy. V terminálu jdeme opět k Avis přepážce, kde máme objednaný Auris diesel. Dostáváme zase Renault, tentokrát ovšem pouze Megane sedan, což po předchozí zkušenosti přináší jisté zklamání. Ale jede se v něm taky dobře, o tom žádná. Jen sedíme jaksi moc "na zemi". Po půl hodince jízdy parkujeme před Blarney resortem. Hezký ubytování to je, mají tady i bazén, wellness a samozřejmě golf. Na to ale čas nemáme a tak dopoledne vyrážíme k Blarney castle. Tady už se (oproti Walesu) počet turistů zvyšuje a to hlavně těch japonských a čínských. Vstupné €15 za osobu nás ale odrazuje vzhledem k tomu, že jsme se tady chtěli zastavit tak na hodinku. Kupujeme si vodu a hotovky typu burger a pizza v místním malém supermarketu a piknikujeme v parku za přísného dohledu ptactva, které si nenechá ujít jediný spadnutý drobek.

DSC_0217.jpg

DSC03186.jpg
Cork se za chvíli ponoří do tmy

DSC03189.jpg
pokoj v Blarney Resortu překvapil svou velikostí, v pozitivním slova smyslu

Dnes nás ještě čeká přesun do města Killarney a rozmýšlíme se nad návštěvou destilérky Jameson (té v Midletonu, nikoliv Dublinu) nebo cestou na jižní cíp Irska. Nakonec vítězí cesta, což se později ukáže jako ne úplně ideální volba. Tři hodiny po okreskách utečou celkem rychle, ale čím blíže jsme cíli, tím se silnice zužuje a klikatí. Nakonec dojedeme na místo určení (Mizen Head Signal Station) a po výstupu z auta nás div neodfoukne vítr, ve kterém bych rozhodně čůrat nechtěl. Bylo mi trochu divný, že parkoviště je úplně prázdný, ovšem teď už je to jasný - chtělo to prostě při plánování použít appku windy. Budka se vstupenkama logicky zeje prázdnotou a brána je zamknutá. I přesto byla cesta zajímavá a bylo na ní co vidět, ostatně se často říká, že i cesta může být cíl.

DSC03196.jpg
jih Irska

Do Killarney přijíždíme už za tmy, hotel máme přímo v centru, auto necháme dle rady slečny z recepce na parkovišti u obchoďáku, což je na noc zdarma. Dole vedle lobby je i klasický irský pub. Večer si tak vychutnáme pintu Guinnesse za zpěvu živé muziky v podání místního týpka, který hraje hity typu Hotel California pokládané vtípky (kterým bohužel rozumím tak z dvaceti procent) a atmosféra je jednoduše úžasná.

DSC03238.jpg
noční Killarney

DSC03240.jpg
Beamish mi moc nejel, cider byl ovšem super

Další den jedeme na Ring of Kerry a očekáváme nějaké ty ovce na silnici. Hned po pár kilometrech se dočkáme. Potom zastavujeme na Ring of Kerry Lookout point, kde vystoupáme na kopec, výhled stojí za to. Na této okružní cestě zastavujeme celkem často, s menšími treky by to bez problémů vyšlo na celý den. Dnešní cíl je ale farmhouse u městečka Birr uprostřed Irska a tak musíme zase popojet.

DSC03251.jpg
počítat bych je nechtěl

DSC03274.jpg
Ring of Kerry Lookout

DSC03288.jpg
příjezdová cesta na farmu, Birr (jet bez navigace, tak tam bloudíme doteď)

DSC03280.jpg
náš kočár na farmě

Klasický B&B, který provozuje starší pár, přesně jak si to pamatuju z mé první cesty do Skotska v roce 97 (tehdy samozřejmě ještě kombinací bus+trajekt). Jinak v Birru nic moc k vidění není. Paní domácí nám doporučuje prohlídku nedaleké destilerky Kilbeggan Distillery, prý je lepší než jinak dost komerční sousední Tullamore. My ale míříme směr Dublin a stejně bych si to jako řidič asi moc "neužil".

Chvíli svištíme po dálnici a před Dublinem sjíždíme na okresky. Kolem jezera Liffey dojedeme až do Glenealo Valley. Tady se mi hodně líbí, takže podnikáme zase pár menších treků. Další zastávka Wicklow Mountains NP. Opět to ale nebyla úplně šťastná volba, protože je neděle a směrem k vodopádům Powerscourt nás vítá obří kolona aut čekajících na vjezd do areálu. Je azuro, 26 stupňů a tak celý Dublin a především všichni polští gastarbeiteři vyrazili trávit odpoledne sem. Točil se tady sice Excalibur a hromada dalších filmů a seriálů, ale za ty davy a 12 eur to nestálo. Věřím, že během pracovního týdne může být situace daleko lepší.

DSC03305.jpg
Turlough Hill

Večer míříme do centra Dublinu (samozřejmě v koloně). Parkujeme na nábřeží u řeky a jelikož mám hlad, tak po čichu vpadneme do první fish&chips hospůdky. A ukáže se to jako excelentní volba. Jejich uzená treska je famózní. Recenze na Googlu a poslední volný stolek v nedělní podvečer to jen potvrzují. Auto máme vracet okolo desáté na letišti, takže ještě povinná procházka okolo Temple bar na vytrávení.
Holiday Inn Express kousek od letiště ještě voní novotou a hlavně nabízí free shuttle, čehož samozřejmě využíváme. Snídaně dobrá, zatím asi jeden z top HI, co jsem zkusil.

DSC03347.jpg
Dublin

DSC03352.jpg
"povinná" fotka

DUB-VIE
Aer Lingus A320: EI-DES
08.05.2017 11:55-15:40 (LF 100%)

Checkin na let zpátky zkouším na notebooku, ale rozesazuje nás to. Tak to nedokončím a uvidíme co na nás zbyde na letišti. Přepážky jsou ale pro všechny Lingusy společné a řada vypadá hrozivě. Nezbývá než zkusit štěstí u samoobslužného kiosku. Bez možnosti výběru vyjíždí boarding passy 6D a 6E. To není špatný. Bohužel v letadle už tak nadšen nejsem, když se před nás i za nás posadí lidi s infanty. Co už. Jinak let probíhá v pohodě, jediná menší komplikace nastává když nás dlouhou dobu nechcou pustit na odlet. Do Vídně tak přilítáme s půl hodinovou sekerou.

DSC_0224.jpg
je jasný, kdo je tady doma

Co mě ovšem zarazí je fakt, že zajedeme až kamsi za C gaty a jede pro nás bus. To jsem u AE nečekal. Potom pasovka a tak tak stíháme OBB Railjet směr Hauptbahnhof. Tady přestup na ČD Railjet a za slabou hodinu a půl jsme v Brně. Pozn.: všimnul jsem si, že od podzimu OBB přidaly další RJ z letiště, takže se zkrátila doba přestupu na Hbf z 25 na 10 minut, což potěší.

Takový byl můj první pokus o trip report. Doufám, že se líbil, a že třeba někoho může inspirovat k cestě do těchto krásných koutů západní Evropy.
Naposledy upravil(a) Mailand dne 05. 12. 2017, 23:37, celkem upraveno 4 x.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1003
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Status: Offline

Re: Z Benátek přes Británii až na zelený ostrov (část I.)

Příspěvekod Lkprak » 29. 11. 2017, 13:15

Moc pěkné, výběrem místa i pojetím. A úžasné fotky. Moc se těším na pokračování.

Mailand
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717, E190
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Status: Online

Re: Z Benátek přes Británii až na zelený ostrov (část I.)

Příspěvekod Mailand » 29. 11. 2017, 21:37

Díky za pochvalu. Fotky by mohly být i lepší, ale je to foceno pouze kompaktem a mobilem.

Rofledman
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 58
Registrován: 29. 09. 2016, 10:45
Oblíbené typy letadel: B773, B744
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Z Benátek přes Británii až na zelený ostrov (část I.)

Příspěvekod Rofledman » 30. 11. 2017, 01:48

Paráda, člověk chtěl jít spát, ale tohle jsem prostě musel dočíst. Těším se na pokračování!

Mailand
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717, E190
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Status: Online

Re: Z Benátek přes Británii až na zelený ostrov (TR komplet)

Příspěvekod Mailand » 04. 12. 2017, 23:50

Díky. To se mi stává taky, že se začtu a jdu spát o hodně později oproti původnímu plánu.

marthym
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 264
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Status: Offline

Re: Z Benátek přes Británii až na zelený ostrov (TR komplet)

Příspěvekod marthym » 05. 12. 2017, 21:35

Hezké, čtivé, na prvotinu super... Dlouho bez chyb... A pak to přišlo: vyzáž, mítné... :crazy: Já vím, jsem na to ulítlej :-@

Roiman4
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: Z Benátek přes Británii až na zelený ostrov (TR komplet)

Příspěvekod Roiman4 » 05. 12. 2017, 22:29

Taky čtu před spaním, ale až dnes to vyšlo. Tý jo, buď rád, že Vám vyšlo v Anglii v tu dobu počasí. Do začátku Června to ušlo ,ale do teď by se počet krásných slunečných víkendu dal spočítat na dvou rukách :D Čekám, kdy bude další slunečný víkend a jen tak se nedočkám :D Ty úzké silničky na venkově jsou normálka a občas i někde ve městě jsou. Takže i s "mojím" autem se bojím. Jinak fakt super, Wales taky mam v plánu, NP s Hidden Blue Lake a Cadair Idris výšlap, kousek od toho ;)

Mailand
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717, E190
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Status: Online

Re: Z Benátek přes Británii až na zelený ostrov (TR komplet)

Příspěvekod Mailand » 05. 12. 2017, 23:16

@marthym: jo, to sedí, začátek jsem psal na PC a zbytek na mobilu v letadle, takže to podle toho vypadá :o každopádně opraveno, dík za hint

@Roiman: z počasí jsem byl celkem překvapen :D Tak snad ti taky vyjde. I já plánuju v budoucnu návrat, rád bych mrknul i na Snowdonia NP.

misob
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 102
Registrován: 21. 03. 2015, 00:30
Oblíbené typy letadel: CR7, E170
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Z Benátek přes Británii až na zelený ostrov (TR komplet)

Příspěvekod misob » 07. 12. 2017, 01:02

Moc pekný report.Írsko mám už dlhšie v pláne hlavne kvôli návštevám whisk(e)y pálenic :) Takže buď budem musieť využiť nejakú tú miestnu dopravu alebo sa bude musieť niekto obetovať a to auto tam riadiť za mňa :) Inak Aer Lingus používa vo VIE busboarding už dobrý rok, aspoň ja som vždy videl ich lietadlá odstavené na ploche a na tabuli vždy svietilo č. gatu D61 a vyššie, čo znamená bus. Asi ich EasyJet v prístupe k nástupným mostom preplatil :)

Mailand
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717, E190
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Status: Online

Re: Z Benátek přes Británii až na zelený ostrov (TR komplet)

Příspěvekod Mailand » 08. 12. 2017, 21:27

Jj mít řidiče je ideál :) Ale třeba v Midletonu jsem měl vyhlédnutý slušný hotel nedaleko palírny, takže by se dalo i takto.
Aer Lingus je holt LCC, víc než jsem si myslel, ovšem ceny tomu moc neodpovídají.


Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů