Ethiopian v hlavní roli a koupání s tučňáky v Cape Town

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Status: Offline

Ethiopian v hlavní roli a koupání s tučňáky v Cape Town

Příspěvekod davcabic » 18. 05. 2020, 12:31

Píše se únor a nás děsí jen bouře Sabine nad Evropou. Už odpoledne před ranním odletem bouře způsobuje problémy západněji v Evropě a další den se má dostávat k nám. Jde o cestu na letiště a padlé stromy, ale hlavně také o rušení letů, i těch do Bruselu.

10. 2. 2020 PRG-BRU, CSA630
0655-0825
A319, reg. OK-NEP
age 11.4 years
obsazenost Y 131/144


Naštěstí nakonec všechno dobře vychází a orkán nám jen zajišťuje přistání v Bruselu jako na horské dráze. A319 na přistání úplně driftuje, letíme dopředu ale bokem, skvělé!

Brusel se nám ale vůbec nelíbí a vyhlašuji ho nejhnusnějším velkým městem v Evropě. Je to asi dané tím, že je zima, nikde zeleno a po silném větru je všude větší bordel než obvykle a parky jsou zavřené. Ano, určitá místa jsou pěkná, Atomium a pár oblastí v centru to zachraňuje, jenže vše ostatní subjektivně hrůza.

10. 2. 2020 (MAN)-BRU-ADD, ET729
2130-0630
777-200LR, reg. ET-ANR
age 8.6 years
obsazenost Y cca 90%


Na letiště přijíždíme dříve kvůli nezáživnému městu, nepříjemnému počasí a vidině užít si pro nás výjimečný salonek Diamond Lounge na prstu B. Za mě to byl skvělý zážitek, jídla i pití byl dostatek, panoval tam klid a k dispozici byly i sprchy. Na let jsem odcházel veselý po mnoha gin tonikách.

Na 772LR jsem se moc těšil, ve verzi LR to je premiéra a Ethiopian mají v tripl sedmách konfiguraci sedadel 3-3-3, což nemá nemají například ani Qatar Airways (3-4-3). Slibovalo to tedy pohodlnější zážitek.

Od Ethiopijců jsem očekával hodně, všude se prezentují jako nejlepší africká aerolinka v mnoha ohledech, právě to očekávání byl asi kámen úrazu.

dscn0053.jpg
Zástupy letadel domácí aerolinky.
dscn0053.jpg (405.1 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0050.jpg
Ladný, ale špinavější čumák Dreamlineru. To by se Qatarcům nestalo.
dscn0050.jpg (439.86 KiB) Zobrazeno 832 x


11. 2. 2020 ADD-JNB, ET809
0840-1305
777-200LR, reg. ET-ANP
age 9.1 years
obsazenost Y cca 95%


Na další segment dostáváme stejný typ letadla, tady je to už ale velké zklamání. Měla to být nová A350, ale je to opět s původním interiérem obouchaná tripl sedma. Největší motory si užívám, ale kabinu a servis už ne tak docela.

d7100689_9657_478d_9_Bhyb8.jpg
Výhled na Adis Ababu. Zvláštní pocit být na takovouto zemí. Chudoba, sucho?
d7100689_9657_478d_9_Bhyb8.jpg (523.84 KiB) Zobrazeno 832 x


Den 1: Johannesburg
Z letiště jsme chtěli jet Gautrainem (vlakem), ale protože cena za něj byla dražší jak za taxi, nechali jsme se ulovit místním taxikářem s vlastním autem. Dovezl nás do hotelu, cestou jsme směnili peníze na ulici a k večeru jsme se vydali nakoupit si do obchoďáku večeři i další den do vlaku. Ještě poznámka, bydleli jsme v Sandtonu, kde si člověk může relativně bezpečně chodit venku kde chce a zajít se podívat třeba na velkou sochu místního hrdiny Nelsona Mandelinky, který je připomínám na mnoha místech. Směna peněz na ulici s taxikářem byla ještě v pohodě, za to výběr z bankomatu v nejlepším nákupním centru byl nepříjemný zážitek. Ve zkratce si vychytralého otrapu bryskně odvedla místní ochranka a nám naštěstí zůstaly peníze i karty.

dscn0080.jpg
Výhled na zahradu v prvním ubytování. Na koupání nebo slunění nebyl čas a stejně bylo chladno.
dscn0080.jpg (615.4 KiB) Zobrazeno 832 x


Den 2: Johannesburg a odjezd do Cape Town
Další den se brzy ráno vystěhováváme z hotelu a čeká na nás u recepce včerejší řidič, se kterým máme domluvenou prohlídku Johannesburgu z auta. Něco přes dvě hodinky projíždíme různé části města, které vypadají různorodě. Občas nám říká, že by rozhodně nebylo bezpečné venku chodit jakožto cizinec. V ulicích je rušno, dost odpadků, k vidění je prodej bílého prášku, krerý si kupující odsypávají lopatkami do pytlíčků a silnice ve čtvrtích jsou rozbité. Viděli jsme okolí obrovské univerzity, centrum s nejvyšší budovou, Gold Reef City, Apartheid Museum, industriální čtvrť a tak dále. Nakonec nás dováží na nádraží, odkud za hodinku odjíždíme do Kapského města vlakem, to má ale zabrat 33 hodinek :D (Původně jsme kupovali vlak s 27 hodinovou cestou, ale bohužel ho změnili na osobák.) Na nádraží si vyzvedáváme lístky, ještě kupujeme vody do vlaku, v krámu po nás nějaký pobuda neodbytně somruje peníze, ale my jsme taky neodbytní. Při odchodu security vybírá účtenky a kontroluje podle nich nákup.

dscn0129.jpg
Vlajka v centru JNB.
dscn0129.jpg (518.41 KiB) Zobrazeno 832 x


Den 3: Vlak Shosholoza Meyl
Vlak je složen asi ze 17 vagónů a podle recenzí jsem čekal, že bude narvaný. Nevím proč, ale náš spoj je poloprázdný, u průvodčího dostáváme příslib, že kupé pro čtyři bude celou dobu jen pro dva, a tak se cesta stává daleko pohodlnější. V kupé samozřejmě lůžka, povlečení se dá zakoupit u personálu, v každém vagónu je na jedné straně záchod a druhé sprcha. Největší výhodou je pak jídelní vůz.

img_7729.jpg
Jídlo v restauračním voze, přiměřený byl výběr i ceny.
img_7729.jpg (589.72 KiB) Zobrazeno 832 x


Cesta byla dlouhá, ale když je člověk poprvé v Africe, stačí se zabavit koukáním z okna. Krajina je po většinu cesty vyprahlá, ale zajímavá. Trať obklopují nekonečné roviny či hory, projíždí se dlouhé tunely. Některé zastávky svým stylem připomínají koloniální styl s nádechem safari. Cestou jsou vidět také pštrosi, kopytnící či opice posedávající na stožárech vysokého napětí.

dscn0175.jpg
Místní trucky jsou pořádně dlouhé.
dscn0175.jpg (543.15 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0180.jpg
Kdybyste někdo věděl, co skladují v těchto silech můžete napsat. Bylo jich tam mnoho a jsou obrovská. Pole pšenice jsme ale neviděli.
dscn0180.jpg (496.19 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0155.jpg
A další věc, co mi zajímá k čemu slouží/sloužila. Viděli jsme mnoho obrovských přesně geometricky nasypaných hromad. Mají pod tím odpadky nebo je to vytěžené z dolů na zlato? https://www.google.com/maps/@-26.8402408,26.7802156,2912a,35y,38.64t/data=!3m1!1e3
dscn0155.jpg (393.12 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0211.jpg
Fotbalové hřiště uprostřed Jižní Afriky, ten kámen je určitě míč!
dscn0211.jpg (439.6 KiB) Zobrazeno 832 x


img_7957.jpg
Náš dlouhý vlak právě vyjel z dlouhého tunelu. Do Kapského města se z vnitrozemí řádně klesá a vlaku se pálily brzy.
img_7957.jpg (614.45 KiB) Zobrazeno 832 x


Vlak taky nabírá postupně zpoždění, restaurace se uzavírá a asi 100km před Kapským Městem se vlak porouchává. Stojíme ve stanici, kam přijíždějí soupravy nadzemního metra jak z hororu a z nich vyskakují halekající zvířata. Náš vlak je hlídán personálem, aby do něj nikdo nemohl. Postupně se stmívá a v době, kdy už jsme měli být dávno v cíli nám oznamují, že závadu neumí opravit a že ráno přijde další technik, který to snad zprovozní. To je vcelku pozdě, máme domluvené jak půjčení auta, tak předání klíčů od apartmánu, k tomu nám paní odpovídá, že ta stanice kde jsme není úplně bezpečná. Po delší době komunikací a variant máme možnost jet s nějakým kamarádem řidiče Uberu, který veze jiné cestující. Vlak vedoucí si celou dobu řidiče i auta natáčí, "prověřuje" řidiče a nás ubezpečuje, že to bude v pohodě. Pak se řítíme nocí v tenkém autě asi 140km/h v protisměrném provozu, fakt hnusný pocit. Na dálnici se už člověk cítil bezpečněji, ale zase se objevily cedule, nebezpečná zóna, nezastavujte, v případě problému volejte tel. č. ... hned za plotem totiž byly slamy. Zaplať pandu řidič neni gauner a dováží nás opravdu na letiště, kde si půjčujeme auto.

dscn0289.jpg
Vymlácená okna, vyrvané sedačky, některé dveře se na jízdu nezavírají. Představte si toto na lince S nebo v pražském metru.
dscn0289.jpg (454.74 KiB) Zobrazeno 832 x


Pár koleček po parkovišti pro nacvičení řízení na druhé straně a můžeme vyrazit do apartmánu v Simon´s Town. Od teď konečně začíná hezká dovolená!

Den 4: Mys Dobré naděje
Hned ráno se jdeme podívat na tučňáky, které máme skoro u domu. Pak nakoupit, ceny v obchodech jsou podle mě stejné nebo i nižší, pivo se musí kupovat v liquor storech. A pak na celý den vyrážíme do národního parku oblasti Cape Point. Jsme tam brzy a nic netušící si dáváme svačinu na parkovišti. Pak jdeme na Cape Piont, prozkoumáme turistické krámky, jdeme samozřejmě i na samotný mys dobré naděje. Cestou potkáváme něco jako koně s dlouhýma rovnýma rohama a spousty paviánů. U turistického centra jsme svědky, jak se pavián pokouší ukrást paní batůžek, ta se ale nedá, vytrhne mu ho z rukou a praští ho s ním. Říkáme si, že bychom fakt nechtěli být v její situaci. Zanedlouho nasedáme do auta, zavírají se poslední dveře, jenže v tu chvíli k nám vletí pavián, je nás v autě pět. Vzadu sedí ječícímu na klíně, druhý ho drží za kožich, aby nekousl a já vpředu utíkám z auta, aby měl taky kudy utéct. Pavián, vyděšený stejně jako my, zdrhá dveřmi z auta a venku dostává od ochránkyně parku strašnou nakládačku holí! Ochránci tam jsou všude kolem, asi tyhle situace dost dobře znají, proto mají hole a praky v rukou. Vzpamatováváme se z šoku a paní se ujišťuje, jestli jsme v pořádku. Naštěstí nikoho z nás nekousl, ani neškrábl. Výsledek byl tedy takový, že pavián dostal děsně naloženo, i když ani kousek jablíčka neukradl, paní ohnula hůl a my se klepali :D

dscn0414.jpg
Vlez mi na záda.
dscn0414.jpg (539.81 KiB) Zobrazeno 832 x


img_8125.jpg
Dřevěný chodník k samotnému Mysu Dobré Naděje. (Není to nejjižnější bod Afriky, ani se zde nemísí oceány.)
img_8125.jpg (532.04 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0432.jpg
Většinou jsou roztomilí, ale umí například lišácky číhat pod auty a v pravou chvíli "zaútočit".
dscn0432.jpg (592.48 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0345.jpg
Nádherné cestičky a vyhlídky na Capa Point. Poblíž je umístění maják upozorňující na Mys.
dscn0345.jpg (432.23 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0344.jpg
Výhled na Mys dobré naděje a obří čistou pláž u něj. Voda je tam ale pěkně studená.
dscn0344.jpg (356.87 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0446.jpg
Lidé pěkně v kontaktu místní faunou, mít batůžek je nevýhoda, jídlo znamená bitvu :D Jinak jsou všichni hodní.
dscn0446.jpg (427.33 KiB) Zobrazeno 832 x


Ten den jsme se ještě zastavili na dalších částech pobřeží. Potkali další paviány a pochodující pštrosy po parkovišti. Na večer si prohlídli pěkné historické centrum Simon´s Townu a zamířili domů.

dscn0456.jpg
Hrabal se v koši pár minut až vytáhl oběd pro celou rodinu.
dscn0456.jpg (596.76 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0452.jpg
Volně žijící pštros dvouprstý v Jižní Africe.
dscn0452.jpg (403.55 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0338.jpg
Ještěrka připomínající spíš draka.
dscn0338.jpg (391.39 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0513.jpg
V klidném ubytování v Simon´s Town byl výhled na False Bay, kam občas zaplouvají i velryby.
dscn0513.jpg (630.61 KiB) Zobrazeno 832 x


Den 5: Stolová hora
Další den jsme se vydali na do národní botanické zahrady Kirstenbosch, která je brána do seznamu 10 nejhezčích na světě. Zahrada byla opravdu skvělá, velká a lidé tam přes den ve velkém pořádali pikniky. Náš cíl byl ale ještě dál. Přímo ze zahrady jsme se vydali na Stolovou horu. Strmým svahem jsme stoupali po úzké cestě. Dohromady pak až k nejvyššímu bodu hory 950 výškových metrů. Na hoře bylo horko, ale horší bylo pálení slunce a museli jsme jít celí zahalení. K vidění byla nádherná příroda, spousta květin, taky nějakých zvířat a davy lidí, avšak jen u lanovky. Po svých nahoru vyjde jen zlomek turistů.

dscn0621.jpg
Výhled ze Stolové hory na pláže na západě Kapského Města.
dscn0621.jpg (375.68 KiB) Zobrazeno 832 x


93966789_926474701119316_933158817028374528_n.jpg
Výhled na centrum Cape Town, fotbalový stadion a vrcholy Lions Head a Signal Hill.
93966789_926474701119316_933158817028374528_n.jpg (536.27 KiB) Zobrazeno 832 x


93519946_582101705733162_5494676245889155072_n.jpg
Stolová hora není nahoře všude úplně rovná.
93519946_582101705733162_5494676245889155072_n.jpg (635.13 KiB) Zobrazeno 832 x


93476073_632612430915027_8729329082736574464_n.jpg
A její nejvyšší bod Maclear´s beacon ve výšce 1086 m nad mořem, kousek od moře.
93476073_632612430915027_8729329082736574464_n.jpg (353.58 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0704.jpg
V botanické zahradě byla k vidění kapradí vzrostlé jako strom.
dscn0704.jpg (424.62 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0693.jpg
Vyhlídkový chodníček v zahradě Kirstenbosch pod Stolovou horou.
dscn0693.jpg (445.12 KiB) Zobrazeno 832 x


Den 6: Tučňáci a Cape Town
Poslední den jsme se moc těšili na návštěvu pláže s tučňáky. Byli fantastičtí, na jedné pláži s nima člověk mohl i plavat a na druhé straně rezervace byli dřevěné chodníky a vyhlídky. Pak jsme se vydali do města, nejhezčí byla turistický Waterfront, zašli jsme ale i na náměstí mezi trhovce. V těchto částech města už se člověk zas necítil moc dobře, ale nebezpečné to tam není. Po pozdním obědě jsme se vydali už na letiště vrátit auto a odletět zpět do Johannesburgu. Teď už jsme navštívili všechna letiště a Praha s Bruselem vyhrávají. Dále CPT a zas o kus horší JNB, jestli se dobře pamatuji. A na závěr Addis Ababa. Za povšimnutí stojí, že v JNB a hlavně v CPT je vidět strašně moc letadel v barvách British Airways. Zaprvé tam je jejich franšíza Comair, co léta s B737 vnitrostátní i lety do okolních zemí. Ale taky tam BA létá víckrát za den velkými letadly, myslím, protože jsem viděl tři najednou, myslím, že tam "točí" tak nějak pořád nějaké náhradní navíc.

img_8382.jpg
Tučnák s námi na Boulder´s Beach.
img_8382.jpg (483.28 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0796.jpg
Na plážích byly opravdu spousty tučňáků. Ty huňatí mění svoje peří a po tu dobu nesmí do vody.
dscn0796.jpg (468.69 KiB) Zobrazeno 832 x


0082112b_fec2_4044_9_mwrZL.jpg
Plavání s tučňáky. Jsou strašně rychlí, zobáky mají ostrý, ale lidi si s rybami nepletou.
0082112b_fec2_4044_9_mwrZL.jpg (447.75 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0800.jpg
Hlídá si svoje vejce. A je to potřeba, viděli jsme vraždu v přímém přenosu, kdy racek ukradl vejce, rozklovl ho a zbaštil nevylíhnuté mimino.
dscn0800.jpg (478.12 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0855.jpg
Čtvrť BO-KAAP s barevnými domky, kde žije muslimská menšina.
dscn0855.jpg (537.8 KiB) Zobrazeno 832 x


16. 2. 2020 CPT-JNB, FA102
1735-1940
B737-800 ZS-SJT
age 17.4 years
obsazenost Y cca 100%


Tady jsem nic neočekával, ale přišlo překvapení! Letadlo obyčejné, jenže vše rychlé, bezproblémové a palubní občerstvení levné jako v sámošce na vesnici! Nakoupil jsem kafe, čaj, oříšky, gintonic, wrap za pár randů. A dobrý to bylo.
Letadlo bylo staré, ale mohlo se povést ještě starší. Ve flotile mají totiž také aspoň jednoho classica 737-400, ten ale letěl jen o let před námi, jaká škoda. Pro ujasnění, o let před námi znamenalo asi o dvacet minut dříve. Mezi CPT a JNB létá denně nespočet spojů, asi 4 společnosti a ve špičkách třeba po 10 minutách.

Den 7: noc a dopoledne jsme strávili v Aero Guest Lounge u JNB, ubytování nabízelo transfer z letiště a na něj zdarma. Večeři i snídani si člověk mohl dokoupit a prostředí ubytování bylo krásné v africkém stylu.

img_8495.jpg
Tohle jsem fakt chtěl vyzkoušet a pštrosí steak k večeři byl výborný!
img_8495.jpg (370.33 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0939.jpg
Poslední ubytování u letiště bylo v africkém stylu s nádhernou zahradou a bazénem.
dscn0939.jpg (506.43 KiB) Zobrazeno 832 x


17. 2. 2020 JNB-ADD, ET808
1410-2025
787-9, reg. ET-AUP
age 2.3 years
obsazenost Y cca 90%


img_8508.jpg
Domácí South African a naše letadlo v JNB.
img_8508.jpg (402.04 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0864.jpg
Mango Airlines jsou vidět vždy zdaleka.
dscn0864.jpg (511.62 KiB) Zobrazeno 832 x


dscn0969.jpg
Kilimandžáro 5885 m.n.m., nejvyšší hora Afriky po našem pravoboku.
dscn0969.jpg (144.17 KiB) Zobrazeno 832 x


Na tomto letu byl opět změněn typ letadla. Let se mi líbil, byl denní a měli jsme možnost sledovat Afriku z výšky. Velice mi zaujal obří důl, našel jsem ho pak na mapě a je to největší díra vyhloubená člověkem v Africe. Na satelitním snímku google maps bylo vidět, jak se jim utrhla a sesunula obří masa terénu, silnice i koleje byly přerušené :D Snad to nikoho nezamordovalo. Dále jsem se těšil, že bychom mohli vidět Kilimandžáro a stalo se. Přistáváme večer a vystupujeme do neuvěřitelně přeplněného letiště.

Zde je místo vyjádřit se k letišti a cateringu na palubě. Letiště od Ethiopien interpretováno jako moderní a krásný přestupní bod. Sežral jsem jim to a těšil se :D Realita je ale jiná, na Afriku možná pěkný, ale ve srovnání s Evropou nebo Asií tragédie. Záchody jsou kapacitně v přestupních špičkách nedostačující i nechutné, když už něco funguje, je vidět, že je to dělané na poněkolikáté. Třeba zásobník na mýdlo. Po prvním pokusu zbyly díry v žulové desce umyvadel. Po druhém pokusu části držáků na zdi. A jako třetí již fungující pokus byly tu a tam postavené obyčejné pumpičky. Security byla zvláštní. Rámy nikdy nepípaly a občas pak člověka kontrolovali ručním skenerem kovů. Dřevěné hodinky na ruce zůstat nesměly, i když nepípaly. Zaměstnanci seděli na bednách. Celková čistota v terminálu pokulhávala, někde byly rozestavěné barely s vodou, po terminálu byla rozptýlená i různá dřevěná lehátka. A takové duty free shopy jsem nikde neviděl, spíše připomínaly tržnici či vietnamské obchody. Zaměstnanci buď smutně vyhlíželi zákazníky (těch mi bylo líto) a nebo důsledně kontrolovali, zda cestující nekradou. Méně informačních cedulí podtrhával nesystematický průchod k určitým gatům a nějaká zábradlí byla třeba uvolněná.

Nyní catering. Opět se Ethiopian chlubí novou výrobnou/kuchyní, odkud se dodává všechen catering do letadel. Ale kvalita je spíše slabší. Hlavně je to opravdu pořád na stejný styl a když většina lidí letí tedy s přestupy 4 lety, rozhodně se to přejí. Po jídle na prvním letu mi bylo v letadle zle jako nikdy v životě, ale to mohl ovlivnit i bohatý salonek :D

img_8509.jpg
Catering na letech Ethiopijců. Tady byly dobré crackery, houska s máslem a pivo. Plechovka s černouškem se mi fakt líbila, ale obsahem bylo lepší Bavaria.
img_8509.jpg (369.36 KiB) Zobrazeno 832 x


Celkem vzato, už bych s nimi jen tak znovu neletěl. Nicméně na Afriku je to asi velice dobrý produkt, jak aerolinka, tak i letiště. Moc oceňuji, že se fakt snaží, inovují a tak dále. Vážím si toho, vážím si lidí, kteří pracují pro aerolinku nebo na letišti a bylo mi jich občas líto. Jak se snaží, ale ani tak nemohou poskytnout tu kvalitu, na kterou jsme zvyklí. Svět je prostě dále.

18. 2. 2020 ADD-BRU-(MAN), ET728
0100-0615
787-8, reg. ET-ATG (Star Alliance livery)
age 2.8 years
obsazenost Y cca 80%


Zde jsem už jen marně doufal ve změnu typu na vysněnou A350, bohužel. Ani poslední let nebyl operovaný vysněným letadlem, kvůli kterému jsem vlastně tyto letenky kupoval a dával výlet dohromady. (Další již déle očekávaný let s Cathay Pacific a A350-1000 zřejmě opět nevyjde a mě zbydou oči pro pláč. Ovšem to nevadí, nejmodernější letadla budou nadále ještě dlouho létat, a tak můžu být šťastný, že jsem ještě stihl zažít všechny 4 motorové obludy, které jsou nyní masivně odstavovány a jejich stavy natrvalo redukovány.)

18. 2. 2020 PRG-BRU, CSA631
0910-1035
A319, reg. OK-REQ
age 8.8 years
obsazenost Y 83/144


I při tomto letu bylo větrno a takový pocit driftování jsem zažil i na druhém letu A319, skoro to tedy přisuzuji typu letadla, kratšímu trupu a v poměru větší směrovce.

Hodnocení ČSA na závěr: myslel jsem si, že je to vyhořelá společnost, ale neskutečně mile mi překvapila. Skvělý servis, profesionální vystupování a pohodlí Airbusů s pěkným interiérem.

img_8521.jpg
Snídaně na lince ČSA byla famózní. S porcelánem v exitové řadě jsem si připadal jako v businessu!
img_8521.jpg (374.99 KiB) Zobrazeno 832 x


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4007
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Ethiopian v hlavní roli a koupání s tučňáky v Cape Town

Příspěvekod whiskey » 18. 05. 2020, 14:05

Fajny report. Klasicka otazka - vyhliadkovy let na UH-1 z Waterfrontu v CPT ste preco nedali? :-) Jeden z najlepsich zazitkov v CPT.

michal4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 270
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Ethiopian v hlavní roli a koupání s tučňáky v Cape Town

Příspěvekod michal4 » 18. 05. 2020, 16:29

Připojuji se s pochvalou. Po dlouhé době report, který jsem přečetl jedním dechem a nekončí za branou letiště.

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Status: Offline

Re: Ethiopian v hlavní roli a koupání s tučňáky v Cape Town

Příspěvekod davcabic » 18. 05. 2020, 19:59

Vřele děkuji za reakce. A nad letem jsem ani neuvažoval, protože jsem předpokládal závratné sumy. Ale tak do vzdáleného příště zajímavý nápad, když na to koukám..

Dominik
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 12. 11. 2018, 22:31
Status: Offline

Re: Ethiopian v hlavní roli a koupání s tučňáky v Cape Town

Příspěvekod Dominik » 21. 05. 2020, 11:05

Zdravim. Toto mi pripomenulo moj trip do Cape Townu spred par rokov. Je to naozaj krasne miesto. My sme leteli AF380 z Pariza do JNB naspat KL777 do Amsterdamu. A do CT sme sa dostali spominanou Comair "British Airways". Ja som si tiez vsimol ze sa tam vyskytovalo viacero BA lietadiel. Mna zarazilo ze v JNB som videl odstaveny BA A380 na tarmaku bez toho aby bol nejak obsluzeny..Pekne citanie.


pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2133
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Status: Offline

Re: Ethiopian v hlavní roli a koupání s tučňáky v Cape Town

Příspěvekod pavelpmi » 21. 05. 2020, 15:28

Já si vzpomínám, že tam přes den velryby odpočívaly. Ale už je to pár let.

Obrázek



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 10 hostů