post-Covid let II. STR-> VIE

Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1059
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Stav: Offline

post-Covid let II. STR-> VIE

Příspěvek od Marty-t »

Protože se místnímu smartobijci můj report z prvního post-Covidového letu ( viewtopic.php?f=42&t=10577 ) líbil natolik, že jej vzal 2x přes kopírák, pokračuji nanovo v tomto reportu jak to bylo s cestou nazpět.

Lufthansa nám nezkrachovala, akcionáři vlastnící 98 procent akcií souhlasí s formou podpory německé vlády firmě i EU souhlasí, tak můj let OS188 taky dneska poletí...

Budím se ráno o hodinu dřív než jsem měl nataženého budíka. Nevadí - mám koupený stejně flexibilní lístek na vlak se slevou BahnCard25, tak prostě jen vyrazím směr jednání ve Stuttgartu o hodinu dřív. Na nádraží čeká překvapení - Regionální express Würzburg-Stuttgart jede jen do Möckmühlu, dál je jen schienenersatzverkehr (SEV) neboli náhradní autobusová doprava. Hmm tak to se hoďka dřív bude hodit - určo bude zpoždění... Na nádraží stojí žlutý vlak společnosti Abellio - hmm dosud to jezdily výlučně DB. A hele má mít WiFi - jenže i přes prázdný vlak je WiFi nefunkční. Nevadí. Cesta ubíhá rychle a v pohodě, po cca hodině a čtvrt přijíždíme do dědiny kde lišky dávají dobrou noc - Möckmühl. Alles klar, tak hlášení, že z důvodu prací na kolejích mezi Möckmühlem a Neckarsulmem si máme přestoupit na SEV - na náhradní bus - do Neckarsulmu. OK. Z relativně prázdného vlaku vystupuje tak 40-50 lidí. Jdeme přes most pro pěší nad kolejemi k nádražíčku a před ním je v parčíku evidentně jediná široko daleko točka a zastávka pro busy. Jenže bus tu není. Všichni v klidu čekají, ale po 5-10 minutách každý vytáhne telefon a někomu zběsile telefonuje co se mu přihodilo. Pár lidí se se mnou nevěřícně kouká na info tabuli kde jsou všechny spoje zrušené - jen u jednoho regionálního vlaku svítí, že za 15 minut pojede směr Heilbronn, což je cca o 2 zastávky dál za Neckarsulmem - tak lidem co na to taky koukají tvrdím, pojďte se vrátit na perón podívat se jestli fakt pojede nebo je to zapomenutá chyba. Já, že to mohli mezitím opravit nebo se ten rychlík jen musel vrátit. Nikdo nejde a čekají na bus. Prý mají naplánované schůzky a nemůžou pokoušet riziko, že by bus zrovna přijel a odjel bez nich. Tak jdu teda zpátky na perón sám, ostatní dál marně čekají na SEV. Najednou přifrčí malý regionální vlak v barvách DB, nastoupím do něj, vymete ještě menší nádražíčka a přichází za mnou průvodčí - jo výluka - ta dnes začíná v 9 hodin, ale my tama projedeme o 15 minut dřív - nebojte... Povídám jí o rychlíku a o lidech marně čekajících na bus. Pokrčí rameny, prý jim to oznámili včera narychlo jako havárii co se dnes mezi 9-17 hod musí opravit a úplně stopnout veškerý provoz. Aha, tak opravdu Thilo Sarrazin měl pravdu “Deutschland schafft sich ab”... Dorážíme do Heilbronnu, vedle na koleji stojí obstarožní expres zřejmě ještě “made in DDR” a má napsáno Tübingen via Stuttgart vyjíždí za 5 minut. Tak to by bylo.

O půl paté pak vyjíždím z centra Stuttgartu S-bahnem S2 za 3,10 EUR na letiště. Cca za 45minut pod něj přijíždíme a koukám, že jsem se svojí běžnou 1,5 hodinou rezervou na nepředvídané udělal chybu. Jsem tu totiž strááášně brzo. Na security není ani noha, a to vše soustředili na Terminálu 3. Kupuju si v Edece před securitkou za 1,70 EUR sendvič a hladce procházím a za 10 minut už sedím na gatu. S tím sendvičem to byl dobrý tah - veškerá občerstvení v bezpečnostní zóně mají zavřeno, fungují jen automaty a duty free shop s voňavkami a alkoholem. Využívám místní skvěle rychlé WiFi na 3 hodiny zdarma - po VPNce prakticky nepoznám rozdíl práce z kanceláře nebo z gatu ve STR.

Obrázek
prázdný STR

Obrázek
tokto dlouhé fronty jsem zatím na security zažil jen na BRQ

Obrázek
momentka z gatu

Obrázek
boarding

Obrázek
naše “pražanda”

Obrázek


Při čekání na gate lidé dodržují rozestupy a spořádaně drží frontu. Na minutu přesně nás nachobotovávají do Embraeru s názvem City of Prague, se kterým jsem naposledy letěl z Mnichova na letenku BMI místo do Brna do Vídně... Vzpomínky ( viewtopic.php?f=42&t=9980 ). No nic - u dveří mne rakouským přízvukem vítá letuška a podává desinfekci, opět sedadla 2+2, ale tentokrát mám jako jeden z mála štěstí, že jsem bez souseda. Zaplněnost tak 80-90pct. Instruktáž - mimo jiné zdůrazňují, že pokud vypadnou kyslíkové masky máme si povinně sundat stávající povinnou ochranu nosu a úst. Protože jsme jeden z mála dnešních letů, jsme odbaveni v předstihu a bez čekačky na rozjezdovou dráhu hned vzlétáme.

Obrázek
docela plno

Trápí mne klimatizací vysušený vzduch. Dřív se na člověka lidi dívali blbě když si prdnul, dnes úplně stejně když si odkašle... Naštěstí je tu servis - opět voda, čaj nebo káva... Pak novinka - Rakousko prý určilo povinnost pro všechny cestující vyplnit formulář pro případ, že by někdo na letu byl do 14 dnů testován jako Covid pozitivní. Potom by se o nutnosti karantény dozvěděli i ostatní. Až na výdobytek nového formuláře přijdou i němci, zkopírují jej, přivedou k dokonalosti a budou prohlašovat, že oni proti Covidu-19 mají nejlepší opatření na světě... No nic, zpět do letadla. Přichází ještě jeden formulář pro ty kdo prohlásí, že byli v posledních 14 dnech mimo EU nebo v Portugalsku, Andoře, Anglii, Švédsku, San Marinu nebo Vatikánu. Ti jej musí teď vyplnit a odevzdat, cestující pak budou náhodně kontrolovat na letišti vojáci.

Obrázek
povinný formulář pro všechny letící do Rakouska


Obrázek
u ex- K und K národů se počítá, že umí německy nebo anglicky, takže překlady formuláře na zadní straně pro ostatní národy...


Oblétáme Vídeň ze severu, fotím dálniční křižovatku S1 s brněnskou A5 a pak už ze severu přistáváme na dráhu kolmou na Dunaj. Jsme tu o 15 minut dřív než bylo plánováno. Výstup opět chobotem, akorát jsem si všiml, že naše letadlo muselo asi letět hodně rychle, protože začla nějak platit teorie relativity - až do dneska jsem měl za to, že jevy jako zkracování časoprostoru se dějí jen u rychlosti blízké rychlosti světla nebo v blízkosti černé díry... A ono ne - při výstupu se totiž dříve dodržovaná 1,5 metrová vzdálenost zcvrkla na “já už taky potřebuju nutně ven”...


Obrázekuploader image
dálniční křížení S1 a brněnské A5tky


No nic, vystupuji mezi posledními. Můj FFP3 respirátor koupený v lednu v záchvěvu paniky ze zkušeností se hrou Pandemic (pro znalé hry: ne a ne nakazit ten proklatý Madagaskar - ale Covid-19 to zvládl... :wink: Neznalí se můžou mrknout na hru samotnou: https://www.superhry.cz/games/1552/ ) vzbudil pozornost a jsem “náhodně” vybrán aby si mne proklepli vojáci. Ti chtějí vidět mé doklady a vědět ve kterých zemích jsem v posledních 14 dnech byl tak říkám Česko-Rakousko-Německo a teď v opačném pořadí domů do Brna. Ptají se jak tam pojedu, říkám autem které mám ve Vidni. Pokývou hlavou a můžu jít. Další vojenský checkpoint. Tady měří kamerou automaticky všem teplotu. Teprve pak jsou pásy s kufry a východ z bezpečné zóny...

Obrázek
ti co by jim hrozila karanténa se můžou otestovat přímo na letišti

Interspar stále zavřený, vedle otevřený MCDonald s ignoruji, takže hladový do S7čky. Mám štěstí - přijíždí nový vlak - v něm funguje skvělá WiFi, tak se nořím do surfování a vyruší mne až hláška, že přijíždíme na Praterstern. Tady si užívám při přestupu na S1 výhledu na noční světla z atrakcí Prateru. Přijíždí double decker S1čka - jede až do Bernhardstalu - schválně se podivejte kde leží tato konečná s 1604 obyvateli - pár km před Břeclaví. To je k vzteku. Proč ty všechny vlaky nezajedou o pár km dál do významného železničního uzlu v ČR, to vážně nechápu. Že by jako měla osádka ÖBB vlaku pak nárok na příplatek za práci v cizí zemi, že by nebyla poptávka nebo by nestihli o pár km delší zajížďkou točit soupravy ? Asi ne - pohledem na jízdní řád doma zjišťuji, že aspoň každý cca pátý spoj do Bernhardstalu přeci jen je protažený až do Břeclavi... Tak to fakt nevím proč tam teda nekončí každý. Že by se politici v Česku a Rakousku furt neuměli nebo nedokázali domluvit ? Nebo nějaký ouřada našel pádný důvod proč tohle takto funguje podobně jako za časů železné opony - to fakt netuším... Asi jdu na věci moc logicky.

Obrázek
na rozdíl od německých drah jezdí rakouské ÖBB na minutu přesně, navíc když přijede tento krasavec je to prostě paráda...

Obrázek

Obrázek

double decker končící v polích před Břeclaví... (=Bernhardstal) :crazy:

No nic přijíždíme k P+R, nastupuji a jedu pěkně s tempomatem po S1 a A5 na její konec kde opět sjíždím na Poysdorf-nord a jedu směr Schratenberg a Valtice. V noci to ale není dobrý nápad. Během chvilky mi do cesty postupně vběhla srnka a dva zajíci. Naštěstí je tu 50tka, já ji dodržuji, a tak stíhám 3x po sobě na 3 kilometrech prudce zabrzdit a skoro zastavit. Všechna zvířátka tak bez úhony mizí do tmy. V Brně jsem po D2 pohodlně v 11 v noci. Mno červenec asi zase vynechám a v srpnu pojedu zase po dlouhé době místo letu raději celou cestu autem. A na podzim se uvidí jaká bude situace. To lítání v dnešní době je opravdu nic moc zážitek...

Díky že jste to dočetli až sem. Přeji při Vašich post-Covid letech hodně štěstí a pevné zdraví. Rozhodně nás ještě čeká velmi turbulentní doba....


zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 248
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: post-Covid let II. STR-> VIE

Příspěvek od zdenda »

Marty-t píše:Protože se místnímu smartobijci můj report z prvního post-Covidového letu ( viewtopic.php?f=42&t=10577 ) líbil natolik, že jej vzal 2x přes kopírák, pokračuji nanovo v tomto reportu jak to bylo s cestou nazpět.

Lufthansa nám nezkrachovala, akcionáři vlastnící 98 procent akcií souhlasí s formou podpory německé vlády firmě i EU souhlasí, tak můj let OS188 taky dneska poletí...

Budím se ráno o hodinu dřív než jsem měl nataženého budíka. Nevadí - mám koupený stejně flexibilní lístek na vlak se slevou BahnCard25, tak prostě jen vyrazím směr jednání ve Stuttgartu o hodinu dřív. Na nádraží čeká překvapení - Regionální express Würzburg-Stuttgart jede jen do Möckmühlu, dál je jen schienenersatzverkehr (SEV) neboli náhradní autobusová doprava. Hmm tak to se hoďka dřív bude hodit - určo bude zpoždění... Na nádraží stojí žlutý vlak společnosti Abellio - hmm dosud to jezdily výlučně DB. A hele má mít WiFi - jenže i přes prázdný vlak je WiFi nefunkční. Nevadí. Cesta ubíhá rychle a v pohodě, po cca hodině a čtvrt přijíždíme do dědiny kde lišky dávají dobrou noc - Möckmühl. Alles klar, tak hlášení, že z důvodu prací na kolejích mezi Möckmühlem a Neckarsulmem si máme přestoupit na SEV - na náhradní bus - do Neckarsulmu. OK. Z relativně prázdného vlaku vystupuje tak 40-50 lidí. Jdeme přes most pro pěší nad kolejemi k nádražíčku a před ním je v parčíku evidentně jediná široko daleko točka a zastávka pro busy. Jenže bus tu není. Všichni v klidu čekají, ale po 5-10 minutách každý vytáhne telefon a někomu zběsile telefonuje co se mu přihodilo. Pár lidí se se mnou nevěřícně kouká na info tabuli kde jsou všechny spoje zrušené - jen u jednoho regionálního vlaku svítí, že za 15 minut pojede směr Heilbronn, což je cca o 2 zastávky dál za Neckarsulmem - tak lidem co na to taky koukají tvrdím, pojďte se vrátit na perón podívat se jestli fakt pojede nebo je to zapomenutá chyba. Já, že to mohli mezitím opravit nebo se ten rychlík jen musel vrátit. Nikdo nejde a čekají na bus. Prý mají naplánované schůzky a nemůžou pokoušet riziko, že by bus zrovna přijel a odjel bez nich. Tak jdu teda zpátky na perón sám, ostatní dál marně čekají na SEV. Najednou přifrčí malý regionální vlak v barvách DB, nastoupím do něj, vymete ještě menší nádražíčka a přichází za mnou průvodčí - jo výluka - ta dnes začíná v 9 hodin, ale my tama projedeme o 15 minut dřív - nebojte... Povídám jí o rychlíku a o lidech marně čekajících na bus. Pokrčí rameny, prý jim to oznámili včera narychlo jako havárii co se dnes mezi 9-17 hod musí opravit a úplně stopnout veškerý provoz. Aha, tak opravdu Thilo Sarrazin měl pravdu “Deutschland schafft sich ab”... Dorážíme do Heilbronnu, vedle na koleji stojí obstarožní expres zřejmě ještě “made in DDR” a má napsáno Tübingen via Stuttgart vyjíždí za 5 minut. Tak to by bylo.

O půl paté pak vyjíždím z centra Stuttgartu S-bahnem S2 za 3,10 EUR na letiště. Cca za 45minut pod něj přijíždíme a koukám, že jsem se svojí běžnou 1,5 hodinou rezervou na nepředvídané udělal chybu. Jsem tu totiž strááášně brzo. Na security není ani noha, a to vše soustředili na Terminálu 3. Kupuju si v Edece před securitkou za 1,70 EUR sendvič a hladce procházím a za 10 minut už sedím na gatu. S tím sendvičem to byl dobrý tah - veškerá občerstvení v bezpečnostní zóně mají zavřeno, fungují jen automaty a duty free shop s voňavkami a alkoholem. Využívám místní skvěle rychlé WiFi na 3 hodiny zdarma - po VPNce prakticky nepoznám rozdíl práce z kanceláře nebo z gatu ve STR.

Obrázek
prázdný STR

Obrázek
tokto dlouhé fronty jsem zatím na security zažil jen na BRQ

Obrázek
momentka z gatu

Obrázek
boarding

Obrázek
naše “pražanda”

Obrázek


Při čekání na gate lidé dodržují rozestupy a spořádaně drží frontu. Na minutu přesně nás nachobotovávají do Embraeru s názvem City of Prague, se kterým jsem naposledy letěl z Mnichova na letenku BMI místo do Brna do Vídně... Vzpomínky ( viewtopic.php?f=42&t=9980 ). No nic - u dveří mne rakouským přízvukem vítá letuška a podává desinfekci, opět sedadla 2+2, ale tentokrát mám jako jeden z mála štěstí, že jsem bez souseda. Zaplněnost tak 80-90pct. Instruktáž - mimo jiné zdůrazňují, že pokud vypadnou kyslíkové masky máme si povinně sundat stávající povinnou ochranu nosu a úst. Protože jsme jeden z mála dnešních letů, jsme odbaveni v předstihu a bez čekačky na rozjezdovou dráhu hned vzlétáme.

Obrázek
docela plno

Trápí mne klimatizací vysušený vzduch. Dřív se na člověka lidi dívali blbě když si prdnul, dnes úplně stejně když si odkašle... Naštěstí je tu servis - opět voda, čaj nebo káva... Pak novinka - Rakousko prý určilo povinnost pro všechny cestující vyplnit formulář pro případ, že by někdo na letu byl do 14 dnů testován jako Covid pozitivní. Potom by se o nutnosti karantény dozvěděli i ostatní. Až na výdobytek nového formuláře přijdou i němci, zkopírují jej, přivedou k dokonalosti a budou prohlašovat, že oni proti Covidu-19 mají nejlepší opatření na světě... No nic, zpět do letadla. Přichází ještě jeden formulář pro ty kdo prohlásí, že byli v posledních 14 dnech mimo EU nebo v Portugalsku, Andoře, Anglii, Švédsku, San Marinu nebo Vatikánu. Ti jej musí teď vyplnit a odevzdat, cestující pak budou náhodně kontrolovat na letišti vojáci.

Obrázek
povinný formulář pro všechny letící do Rakouska


Obrázek
u ex- K und K národů se počítá, že umí německy nebo anglicky, takže překlady formuláře na zadní straně pro ostatní národy...


Oblétáme Vídeň ze severu, fotím dálniční křižovatku S1 s brněnskou A5 a pak už ze severu přistáváme na dráhu kolmou na Dunaj. Jsme tu o 15 minut dřív než bylo plánováno. Výstup opět chobotem, akorát jsem si všiml, že naše letadlo muselo asi letět hodně rychle, protože začla nějak platit teorie relativity - až do dneska jsem měl za to, že jevy jako zkracování časoprostoru se dějí jen u rychlosti blízké rychlosti světla nebo v blízkosti černé díry... A ono ne - při výstupu se totiž dříve dodržovaná 1,5 metrová vzdálenost zcvrkla na “já už taky potřebuju nutně ven”...


Obrázekuploader image
dálniční křížení S1 a brněnské A5tky


No nic, vystupuji mezi posledními. Můj FFP3 respirátor koupený v lednu v záchvěvu paniky ze zkušeností se hrou Pandemic (pro znalé hry: ne a ne nakazit ten proklatý Madagaskar - ale Covid-19 to zvládl... :wink: Neznalí se můžou mrknout na hru samotnou: https://www.superhry.cz/games/1552/ ) vzbudil pozornost a jsem “náhodně” vybrán aby si mne proklepli vojáci. Ti chtějí vidět mé doklady a vědět ve kterých zemích jsem v posledních 14 dnech byl tak říkám Česko-Rakousko-Německo a teď v opačném pořadí domů do Brna. Ptají se jak tam pojedu, říkám autem které mám ve Vidni. Pokývou hlavou a můžu jít. Další vojenský checkpoint. Tady měří kamerou automaticky všem teplotu. Teprve pak jsou pásy s kufry a východ z bezpečné zóny...

Obrázek
ti co by jim hrozila karanténa se můžou otestovat přímo na letišti

Interspar stále zavřený, vedle otevřený MCDonald s ignoruji, takže hladový do S7čky. Mám štěstí - přijíždí nový vlak - v něm funguje skvělá WiFi, tak se nořím do surfování a vyruší mne až hláška, že přijíždíme na Praterstern. Tady si užívám při přestupu na S1 výhledu na noční světla z atrakcí Prateru. Přijíždí double decker S1čka - jede až do Bernhardstalu - schválně se podivejte kde leží tato konečná s 1604 obyvateli - pár km před Břeclaví. To je k vzteku. Proč ty všechny vlaky nezajedou o pár km dál do významného železničního uzlu v ČR, to vážně nechápu. Že by jako měla osádka ÖBB vlaku pak nárok na příplatek za práci v cizí zemi, že by nebyla poptávka nebo by nestihli o pár km delší zajížďkou točit soupravy ? Asi ne - pohledem na jízdní řád doma zjišťuji, že aspoň každý cca pátý spoj do Bernhardstalu přeci jen je protažený až do Břeclavi... Tak to fakt nevím proč tam teda nekončí každý. Že by se politici v Česku a Rakousku furt neuměli nebo nedokázali domluvit ? Nebo nějaký ouřada našel pádný důvod proč tohle takto funguje podobně jako za časů železné opony - to fakt netuším... Asi jdu na věci moc logicky.

Obrázek
na rozdíl od německých drah jezdí rakouské ÖBB na minutu přesně, navíc když přijede tento krasavec je to prostě paráda...

Obrázek

Obrázek

double decker končící v polích před Břeclaví... (=Bernhardstal) :crazy:

No nic přijíždíme k P+R, nastupuji a jedu pěkně s tempomatem po S1 a A5 na její konec kde opět sjíždím na Poysdorf-nord a jedu směr Schratenberg a Valtice. V noci to ale není dobrý nápad. Během chvilky mi do cesty postupně vběhla srnka a dva zajíci. Naštěstí je tu 50tka, já ji dodržuji, a tak stíhám 3x po sobě na 3 kilometrech prudce zabrzdit a skoro zastavit. Všechna zvířátka tak bez úhony mizí do tmy. V Brně jsem po D2 pohodlně v 11 v noci. Mno červenec asi zase vynechám a v srpnu pojedu zase po dlouhé době místo letu raději celou cestu autem. A na podzim se uvidí jaká bude situace. To lítání v dnešní době je opravdu nic moc zážitek...

Díky že jste to dočetli až sem. Přeji při Vašich post-Covid letech hodně štěstí a pevné zdraví. Rozhodně nás ještě čeká velmi turbulentní doba....

Nedá mi to musím reagovat... report vypadá napsanej v noci pod vlivem....neva:-) vcera jsem letel VIE TXL s E 195 v byznysu 2F. Jidla a piti na 1.10 h letu spousta:-). Ten formulář jsem vyplnil tak trochu, odevzdal pohledné stevardce Austrianu tzv. Aussteigekarte takže pochybuji že by šlo o iniciativu rakouských orgánů....

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1059
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Stav: Offline

Re: post-Covid let II. STR-> VIE

Příspěvek od Marty-t »

Díky za zpětnou vazbu, po náročném dni a 22 hodinách v kuse na nohách asi bude příště lepší jít spát a nepsat hned tripreport. Ale ty situace jsem měl tak živě v sobě - no podle toho ta 2ka taky tak vypadá...

@Zdenda: já osobně bych relaci Brno-Berlín (o ni asi šlo ne ?) raději řešil přímou Vindobonou např. RJ256 nebo případně jiným EC s přestupem v Praze. Jízdní doba vlaku centrum-centrum za 7:15 hod. přece není o tolik horší než 2 hod autem do VIE, 1-2 hod (já bych asi měl větší rezervu) čekání na letišti, 1 hodina letu a další hodina na vymotání se a cestu do centra. Tj. takto jen o 1-2 hodiny kratší než vlak. Vlak má taky první třídu... Tak proto by mne docela zajímalo co bylo důvodem volby letu z VIE ? Vzhledem k businessu to asi poměr cena/rychlost jako u mne nebylo, ne ? Docela mne důvod ze zvědavosti zajímá - předem díky...


Odpovědět