Poprvé do Karibiku na křídlech AF/DL

Odpovědět
MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Poprvé do Karibiku na křídlech AF/DL

Příspěvek od MarcosFT »

Jeden dubnový pátek jsem měl ukrutnou chuť otevřít Skyscanner a zajít tak na nákupy letenek na pět následujících pracovních dnů. New York s B748 či Hong Kong s Cathay Pacific a A350. Rozhodoval jsem se de facto jen mezi těmito destinacemi, než mi můj dobrý kamarád poradil, že přes českého prodejce jdou zakoupit levné letenky kamkoliv do Karibiku. Ok, poletím teda na Svatý Kryštof. Routing zněl PRG-JFK-ATL-SJU-SKB-SJU-JFK-PRG. Nadšený jsem byl nejen ze segment do FB, ale I z přímých letů do a z Prahy.

Nicméně člověk míní a život mění, ve čtvrtek jsem potřeboval být stůj co stůj v Čechách. Rebooking na srpen a poplatek kolem 150 euro zamrzel. Zamrzel hned dvakrát, protože jsem se trefil do opět špatného termínu a letenku jsem musel měnit. Nakonec to nebyla úplně levná sranda, ale jak to mizí z kreditky postupně a ne najednou, tolik to nebolí.

Dva týdny před odletem mi dochází email o změně času letu z JFK do Portorika. Bohužel příjdu o přímý let Delty, jelikož bych nesplnil minimum timu connection. Nabídnut mi byl akorát let s Air France, který jsem tedy akceptoval. Po převystavení letenky jsem hned booknul i sedadlo na upper decku A380 a přestal litovat změny.

A380 CDG-JFK
A380 CDG-JFK


9:40 zněl bojový plán náčelníků od Air France. Usadil jsem se tedy na 3F v A321, po pencil jetu moje nejoblíbenější narrow body. Odlet byl plus minus na čas, klasické občerstvení, které v dnešní době rozhodně neurazí a po lehkém dospání přistáváme na čas na CDG. Přichází noční můra číslo jedna. Ono tranzitovat na CDG není nikdy jednoduché a ve stejný den si k tomu dát i JFK…no budiž. CDG je prostě bída všech bíd. Nakonec stojím asi 20 minut zaseknutý na pasové kontrole, a to ikdyž jsem v řadě SkyPriority. Z mého letu jde spousta česky mluvících na přestup na TATL.

Nakonec skočím rychle do podprůměrného salónku, který je však krapet lepší než katastrofy, které využívají cestující letící do Schengen area. Po vyřízení emailů a odhlášení se ze světa na pár hodin (AF nemá na palubě wifi), jsem s odebral ke gatu, kde pomalu začínal nástup cestujících. A380 jsem letěl poprvé s jinou společností, než BA. A I můj 4. boarding do velryby trval věčnost. Jsem trochu hlupák, boardovat mezi prvními widebody, ale čas do push backu uběhl relativně rychle díky datům. Odlet s nějakou půl hodinovou sekerou, taková normální klasika na long haul. Letadlo totálně natřískané. Spodní kabina je fakt šeredný dobytčák, nahoře je to opravdu lepší.

Menu economy
Menu economy


Lunch CDG-JFK
Lunch CDG-JFK


Následuje kulinářský zážitek v podobě velmi chutného jídla, fakt jsem byl mile překvapen. Nějaké levné sampanské k tomu, dvě tři bile a dobré vína a spánek až k pobřeží Kanady. IFE nic moc, obrazovka malá, výběr filmů o ničem, tak si alespoň dělám pořádek v MacBooku a mažu věci, které potřeba k životu již nejsou. Docela dobrá svačinka a začíná descent na JFK, kde přistáváme na čas. Klasická půl hodinka, než kápo zaparkuje u gatu a já si v terminal vyzvedávám kartičku na fast connection, díky které mám speciální frontu na imigrační. Kde není nikdo. Poslední dvě zámořské cesty jsem měl SSSS, tu poslední jsem nakonec na Newarku poznal, co to je secondary passport control. Teď se mi však SSSS vyhlo a imigrační bylo naprosto v pohodě. Vytisknout palubku na let do San Juanu a po svých přejít na T2, přes SkyPriority na cookies a něco k pití do SkyClubu a čas opět boardovat. Byl jsem psaný na upgrade listu, ale štěstí se neusmálo. Vyvolaný jsem byl akorát na aisle v economy comfort, což jsem, ani nevím proč ,odmítl. Ale měl jsem window exit, takže místa bylo tak i tak dost. 90 minut na taxi way, odlet tedy s pořádnou sekerou, ale zase bylo na JFK co sledovat. Počkal jsem na catering, klasická plechovka coly s tunou ledu, preclíky a dokonce i sendvič. Pravděpodobně dobrý, protože do mě zapadl docela rychle. A poslední dvě hodiny jsem prospal.

JFK
JFK


JFK
JFK
small plane jfk.jpg (25.03 KiB) Zobrazeno 4621 x


B739 21A JFK-SJU
B739 21A JFK-SJU


V San Juan to byla z letadla ven docela štreka, nicméně odvoz do Hamptonu již čekal a po chvíli jsem si tedy užíval sprchu. Chytla mě mlsná, takže jsem vyrazil ještě do nedalekého řetězce Deny’s. A spát. Ráno nebylo kam spěchat, proběhnul jsem se po pláži a nechal se opět odvézt na letiště. Check in Seaborne proběhl velice rychle, v malém Saabu jsem dostal samostatné sedadlo u exitu a přes rychlou kontrolu byl čas vydat se ke gatu.

San Juan
San Juan


Gate
Gate


Po boardingu na St. Maarten byl čas boardovat I naše letadlo na 230 mil dlouhý let. Seaborne odbavuje všechny lety z gatu D4. Poté se jde v zástupu po ploše do letadla. Odlet na čas, letadlo fakt příjemné, místa na nohy akorát. Servis akorát voda, ale “bottled”. Sorry, píšu to v 8:05 ráno, zrovna začínám descent do AMS a nemůžu si vzpomenou na český výraz.

Seaborne
Seaborne


Landing
Landing


Landing
Landing


Landing
Landing


Imigrační na St. Kitts formalita, další hezké razítko v pase. Ubytování jsem měl zajištěné asi kilometr od letiště ve vilce s krásnou zahradou. Vydal jsem se tam pěšky, nicméně po pár metrech chůze mi zastavil mladý frajer, a že mě prý sveze, že stejně nemá co dělat a jen se projíždí. Díky. Check in u Hazel richly, než aby mi ale poradila, co se tu dá dělat, hodí mě na starost Nickovi, jihoafričanovi, který tu je již počtvrté. Obchůdek je tu na rohu, koupíš tam bagetu a pivo. Tak jsme na jedno hned vyrazili. Z jednoho se stalo asi 6. STAG, docela dobrý.

carib.jpg


stag.jpg


Nick šel večer na kriket, je novinář, já odmítl, čekal jsem že kolem 7 večer vytuhnu. V 7 jsem si šel po okolí zaběhat a vytuhnul jsem až v 8. Ráno vstávačka v 6. Co na to říct. Pohled přes krásnou zahradu na Atlantik, vycházející slunce, kafíčko. Langzám jak sviňa. Hazel po chvíli udělala výtečnou snídani. Do 9 jsem se rozhodl vydělávat na živobytí, poté zaklapl noťas a vydal se na pár pivek, ještě bez Nicka, který to očividně po kriketu troche přehnal. Musím říct, že jsem se cítil troche zvláštně. V 9 ráno práce hotová a v 10 po třetím pivku. Ale tenhle styl života v Karibiku se mi libel, ikdyž je fakt, že tímto tempem bych tam do měsíce umřel na cirhózu jater.

Snidane
Snidane


Po lehkém obědě se jedu podívat do Bassetere. Stopnu si minibus u silnice, kterých tu jezdí mraky a každý má stejnou konečnou stanici. To už se připojil i Nick, který letí odpoledne do Miami a potřebuje koupit nějaký rum. Duty free obchody jsou tu všude, moc výhodný mi to však nepříjde. 2 pivka za 4 dolary, jasný signal k tomu, abychom zase zasedli. K tomu kuřecí stehýnka a zpět minibusem domů. Nick na letiště, já na koupačku k Mariottu.

Bus
Bus


Lunch
Lunch


Happy hour
Happy hour


Poslední den vstávám docela pozdě, ale stačí to akorát na snídani, cestou na letiště na malý oběd a opět hezký let do San Juan. Tentokrát bylo letadlo poloprádzné, narozdíl od letu sem, kdy bylo totálně plné.

Svaty Krystof
Svaty Krystof


Svaty Krystof
Svaty Krystof


Svaty Krystof
Svaty Krystof


Svaty Krystof
Svaty Krystof


B767 Svaty Krystof
B767 Svaty Krystof


Na letišti beru bus za 75 centů do starého města. Spíš byl tedy zadarmo. Měl jsem jen pěti dolarovou bankovku, ale akceptovány jsou jen mince. Řidič nad tím mávl rukou. Na nábřeží večeře s pivem Magna, procházka kolem hradu a snad nejkrásnější západ slunce, co jsem kdy viděl, s palmami na obzoru. San Juan mě upřímně nadchl. Nádherné městečko, příjemní lidé, na poměry relativně levné a dobré pivo. Spal jsem v jednom z hostelů ve starém městě a ráno v 5 valil s panem domácím na letišti. Odmítl 10 dolarů za odvoz, prý stejně jede pro ženu, která se vrací z pevninské části USA, takže mu začínají krušnější časy a 10 dolarů to nespraví.

Zapad slunce Portoriko
Zapad slunce Portoriko


Check in, dvě volná místa v Fku, ale jsem až třetí na listu. Kruci. Alespoň tedy Comfort, kterou jsem teď vzal. Sice aisle, nu což. Nakonec po střídání s dalším osazenstvem mám okno. Dívám se na jeden film, poslouchám hudbu a po třech a půl hodinách letu začíná descent na JFK. Servis byl stejný jako na letu do Portorika. Včetně sendviče, který jsem teď teda nesnědl – nebyl dobrý ani trochu.

Vic mista na nohy..
Vic mista na nohy..


SJU-JFK
SJU-JFK


Svacina SJU-JFK
Svacina SJU-JFK


Chtěl jsem vyrazit do města, přecijen bylo 11 dopoledne a na letišti jsem musel být znovu až v 8 večer. Nicméně po přistání jsem ještě při pojíždění zapnul mail, čímž jsem si zkazil radost. Takže do Sky Clubu, otevřít kancelář a stal se ze mě makačenko. Po chvílce začli přistávat první okupanti z Evropy, tak se bylo i na co dívat. Ve 4 končím s prací, jdu pro pivko. Brooklyn lager. Padlo jich několik, rychlá sprcha a ke gatu. Upgrade do Comfortu, lepší než nic, víc místa se hodí opravdu vždy. Před nástupem rychlá konverzace s Leošem Marešem.

Brooklyn Lager
Brooklyn Lager
brooklyn lager.jpg (42.82 KiB) Zobrazeno 4621 x


Odlet 15 minut po plánu, to znamená, že přílet bude o hodinu dřív. Jak jsem předpokládal, tak se stalo. Nad Bostonem dobra večeře, kuřecí se povedlo. Spánek, budíček těsně před Irskem, ale nakonec usínám dál. Snídaně nad La Manche, vlastně si beru jen pití a jogurt s krosantem nechávám. Ale hodnotím to určitě kladně, lepší než musli tyčinka v podání British Used To Be Good Airways.

JFK-PRG
JFK-PRG


Vecere JFK-PRG
Vecere JFK-PRG


Retro..ani se nedivim, ze to posilaji do takove p****e jako LKPR je..
Retro..ani se nedivim, ze to posilaji do takove p****e jako LKPR je..


Spím dál a probouzím se asi dvě vteřiny nad touch downem v Praze. Tady jsme u gatu samozřejmě hned a rychle opouštím starožitnost B767-400. Hrozný. IFE obrazovka jak z pravěku, kabina ošuntělá. Stíhám Flixbus pro čistý oblečení do Brna, zpoždění, ale za 25 korun prázdný bus. Doma řízeček od maminky, sbalit čistý hadry a zpět na letiště. Tentokrát ranním OKáčkem na Schiphol, pak dál.

Díky za přečtení a případné komentáře, po sobě jsem to nečetl, takže chyby tam asi jsou a omlouvám se. Co se týče výletu, Air France je takový standart, co neurazí ale ani nenadchne. Delta má všeobecně krasné interiéry narrow body letadel, B764 byla docela katastrofa, ale přežít se to dalo. Svatý Kryštof je určitě zajímavá destinace, relativně levná, turisty nepolíbená. San Juan mě neskutečně nadchl svojí atmosférou ve večerních hodinách. A flagship lounge Delty relativně ujde. Rozhodně příjemná změna od obyčejných United Clubů, Admirals Clubů a jiných Sky Clubů.
Přílohy
SKB
SKB


miro776
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 77
Registrován: 26. 09. 2015, 23:03
Oblíbené typy letadel: A350, A340, A330, E195
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG,BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Poprvé do Karibiku na křídlech AF/DL

Příspěvek od miro776 »

pekny vylet...

Poslední dvě zámořské cesty jsem měl SSSS, tu poslední jsem nakonec na Newarku poznal, co to je secondary passport control

btw, jak ta SSSS probihala ?

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Poprvé do Karibiku na křídlech AF/DL

Příspěvek od MarcosFT »

miro776 píše:pekny vylet...

Poslední dvě zámořské cesty jsem měl SSSS, tu poslední jsem nakonec na Newarku poznal, co to je secondary passport control

btw, jak ta SSSS probihala ?


O nic nejde. U gatu prohlidka. V CPH kdyz jsem letel se SAS, zadny otazky navic, nic. V BRU jen prohlidka pruricniho zavazadla (United). Secondary passport byla taky formalita, ale to rikam zpetne. Na miste mi do smichu nebylo :D

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Poprvé do Karibiku na křídlech AF/DL

Příspěvek od Night fly »

MarcosFT píše: San Juan mě neskutečně nadchl svojí atmosférou ve večerních hodinách.


Starej San Juan je fakt krasnej, v pohode se vyrovna Havane a rozhodne predci treba Santo Domingo. Conditio sine qua non je nicmene to, aby v pristavu nebyla zadna vyletni lod, pak je to naprostej masakr exponencialne se zhorsujici v zavislosti na poctu momentalne kotvicich lodi. Ale jakmile lode odplujou, je to klid, mir a pohoda...

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Poprvé do Karibiku na křídlech AF/DL

Příspěvek od Night fly »

MarcosFT píše:Secondary passport byla taky formalita, ale to rikam zpetne. Na miste mi do smichu nebylo :D


Mno, mam trochu jinou zkusenost z IAH na trase CCS-IAH-MEX (to vysvetluje leccos ;-) ). Zadrzeny pas, odvedeni nekam do suterenu do vetsi haly, kde nas podobne "postizenych" bylo nekolik, cekani na vytazeni zavazadla z tranzitu, podrobny vyslech "jako za starych dobrych casu" na US ambasade v PRG (co, proc, kam, s kym, jak, za kolik, kdo to plati atd.) + kontrola kufru, nejdriv zase vyslech (ci to je, co tam je, kdo to balil, kde to bylo posledni noc atd.). Pak otazka za sto bodov: "Chcete jeste nejak doplnit nebo zmenit svou vypoved, nez ten kufr otevru a presvedcim se sam?". Nicmene prohlidkou kufru to skoncilo, celkem to trvalo neco pres hodinu (nejdyl zabralo prineseni kufru) a odehravalo se to ve vsi US korektnosti.


MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Poprvé do Karibiku na křídlech AF/DL

Příspěvek od MarcosFT »

Hm, u me dlouho vyzvidal na prepazce, nez pak rekl, at ho nasleduju. Sli jsme do mensi mistnosti hned za prepazkama, kde byli dalsi urednici a par cmoudu. Rychle jsem se dostal na radu, rekl stejne odpovedi na to, na co se me ptal uz ten prvni na klasicke prepazce, tzn co delam, proc to delam a hlavni duvod byl asi ten, proc litam do usa na dva tri dny. Byl jsem tam totiz trikrat pred tim na "otocku", 3-4 noci a ted to bylo to stejne. A to ze letim ten vecer jeste do MIA, druhy den MIA-ATL-ORD-DTW-LAS, dalsi den LAS-MSP-BOS-PDL-LIS moc nejprve nechapali, ale pak naprosto v klidu po vysvetleni, ze mam rad litani, levne letenky, zajimave trasy atd atd..pak za mnou akorat letel do haly k baglum, znovu si vzal celni prohlaseni a vyhmatli me pri vystupu. Tam se dival do baglu, de facto ho zajimala jen zelenina nebo ovoce, ale ptal se taky co delam, na jak dlouho letim do US a tak. Ale zpetne rikam ze vsechno bylo v dobrem svetle, az bych rekl ze byli pratelsti.

LeeMer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 03. 08. 2015, 20:09
Oblíbené typy letadel: E170/175/190/195
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Poprvé do Karibiku na křídlech AF/DL

Příspěvek od LeeMer »

Díky za hezké čtení při cestě z práce. Cesta klasicky odpovídá tvému stylu cestování, nikde ne déle než noc :D Jo a jaké bylo to jejich pívo?

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Poprvé do Karibiku na křídlech AF/DL

Příspěvek od Lkprak »

Máš to pěkné kamaráde. Sfoukl jsem to na jeden zátah. Jak cestuješ, tak i píšeš (nemyšleno jakkoliv zle), lehce a s nadhledem.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Poprvé do Karibiku na křídlech AF/DL

Příspěvek od Airbus380 »

Co naplat, dalo se čekat, že výlet na můj ostrov bude fajn... :D Dobře, že jsi report sepsal, jako vždy se povedl. Doufám, že za pár dní přibude další :D

Nejvíc ze všeho se mi líbí fotka 767 na SKB, asi si ji dám vytisknout a pověsím na zeď. I s tím popiskem.

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Poprvé do Karibiku na křídlech AF/DL

Příspěvek od MarcosFT »

Karibsky pivko mi chutnalo, je fakt ze Carib asi trochu vic jak STAG, ale oboji hodnotim rozhodne kladne.

Krystofe, u te B767 jsem zrovna myslel na tvoje slova, jak ses nastvanej, ze letim na tvuj ostrov..no a kdyz jsem tam tu 767 po priletu z MIA videl, neodolal jsem ji vyfotit a hodit ji do reportu :D k dalsi ceste report psat nebudu, to by zdejsi osazenstvo nepochopilo, ale pridam jednu fotku mluvici za vse.

syd-jnb.jpg


:)))))

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Poprvé do Karibiku na křídlech AF/DL

Příspěvek od Fabo »

Hele, fakt myslis, ze se na tomhle webu najdou liti co nepochopi jakykoli zpusob a duvod letani? :D


Odpovědět