Air France C class s víno faktorem 10 (PEK - CDG, B777-200)

jonapet
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 256
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Status: Offline

Air France C class s víno faktorem 10 (PEK - CDG, B777-200)

Příspěvekod jonapet » 15. 09. 2017, 18:20

PEK – CDG
12. 9. 2017
AF 125
B777 – 200 ER
Load factor: 25% (cca 10 ze 40)
Víno faktor: 1 sklenička champagne, 1 sklenička Pouilly – Fuissé, 4 skleničky Chateauneuf-du-Pape, 5 skleniček Margaux a panák calvadosu

Dva dny před odletem z Číny jsem obdržel od Air France email s předmětem „Výjimečná nabídka upgradu do vyšší třídy“. Stejný email jsem obdržel i pro let směrem do Číny o týden dříve.
Pro cestu CDG - PEK byla nabídka následující:
upgrade1.jpg
upgrade1.jpg (83.63 KiB) Zobrazeno 1271 x

A ač se třeba uživateli micaello se nabídka zdála zajímavá, mne neoslovila z následujících důvodů:
- AF 128 je noční let (13:55 – 5:55), 10 h letu a pro mé mladé tělo není problém se vyspat i v rohu ve stoje, proto 13k CZK za business příplatek pro mě tedy nemá takovou hodnotu;
- v CDG jsem měl jen 2h na přestup a přesun mezi terminály, proto by pobyt v salonku byl velmi krátký; a
- linka byla obsluhována B777-300ER se seatingem 2-3-2 a hrozilo mi, že zůstanu uvězněn na prostředním sedadle;
- třináct tisíc je víc, než jsem dal za celou zpáteční letenku.
Když jsem však otevřel druhý email, kde se na mě usmála tato nabídka:

Pro cestu PEK - CDG byla nabídka následující:
nabídka upgrade.png
nabídka upgrade.png (18.52 KiB) Zobrazeno 1271 x

Tak jsem váhal asi jen pár minut, protože pro let AF 125 neplatilo ani jedno z předchozího:
- jedná se o zcela denní let (8:55 – 13:50), 11 h letu, proto si prostoru, jídla a vybraného vína budu moci užít dosytosti;
- upgradovaným letem začínám, takže se v klidu podívám do Skyteam salonku v PEK a nasnídám se
- linka je obsluhována B777-200ER se seatingem 1-2-1 s mnohem prostornější a útulnější kabinou blížící se skoro first class hard produktu;
- ceně 8,7 tis. se už opravdu nedalo odolat.

V den odletu jsem nedočkavostí vstal deset minut před budíkem a z hotelu kousek od Wangfujing se díky metru a airport expressu za hodinku přesunul na Terminál 2 pekingského letiště.

Pro Check-in letu do Paříže bylo to ráno vyčleněno 8 přepážek, z toho 3 byly určeny pro Sky Priority cestující. Podle očekávání proběhl check-in velmi efektivně a rychle. Odbavené zavazadlo vyfasovalo žlutou nálepku „Sky Priority“ a zmizelo v útrobách letiště. To jsem ještě nevěděl, že se s kufrem shledám až za 3 dny.
checkin.JPG
checkin.JPG (116.91 KiB) Zobrazeno 1271 x


Následuje zdlouhavá pasová a bezpečnostní kontrola. Ač v tu dobu odlétalo z T2 relativně málo linek a Číňanů je hodně, obsadit více, než 3 bezpečnostní rámy bylo nad jejich síly. To znamenalo 40 minuty na všechny nejméně příjemné letecké procedury. Nějakých osmdesát minut před odletem se konečně dostávám do salonku.

Volím míchaná vejce a trochu slaniny – obojí výborné. Káva byla naopak nepitelná… U skleničky džusu stihnu prolistovat China Daily a po chvíli objevím zákoutí s vínem, kde vyzkouším překvapivě pitelné bílé i červené víno Dragon Seal
salonek1.JPG
salonek1.JPG (90.08 KiB) Zobrazeno 1271 x

salonek2.JPG
salonek2.JPG (86.87 KiB) Zobrazeno 1271 x

salonek3.JPG
salonek3.JPG (87.36 KiB) Zobrazeno 1271 x

salonek4.JPG
salonek4.JPG (104.78 KiB) Zobrazeno 1271 x

Teď už ale není důvod ztrácet čas a v čase, který je na palubce uveden jako boarding time se vydávám k nedalekému gatu. Tam už stojí dlouhý had cestujících. Vyhlížím červenou tabuli „Sky Priority“, abych mohl všechny poprvé v životě předběhnout, ale nenacházím. Oslovím tedy check-in agentku, která mě po pohledu na moji palubku pošle do asi pětičlenné fronty u tabule „boarding zone 1“.

V letadle jsem pak asi o pět minut později. Mám sedadlo 3L, což znamená nástup předními dveřmi. Přivítání proběhne od stewardky slovy „welcome to business class“ a širokým úsměvem. První dojem ze vstupu do business kabiny je úžasný. Pro člověka zvyklého na cattle class se vše najednou zdá jako příšerné plýtvání místem.
kabina1.jpg
kabina1.jpg (97.29 KiB) Zobrazeno 1271 x

sedadlo1.jpg
sedadlo1.jpg (83.67 KiB) Zobrazeno 1271 x

První kontakt s CC přichází asi o minutu později, kdy za mnou přichází steward a přebírá ode mne ramínko s kabátem. Po dosednutí nastává chvíle pro prohlídku sedadla. Vedle palubního a duty free časopisu je k dispozici i malá lahev vody. V úschovném prostoru jsou pak na háčku uložena noise-cancelling sluchátka. Na sedáku je položena deka, polštář a pár papučí v plastové fólii s nápisem business.
sedadlo2.JPG
sedadlo2.JPG (91.03 KiB) Zobrazeno 1267 x

sluchatka.JPG
sluchatka.JPG (72.57 KiB) Zobrazeno 1267 x

sedadlo3.jpg
sedadlo3.jpg (76.06 KiB) Zobrazeno 1264 x

Jako první jsou nabízeny noviny. Na stojánku jsem zahlédl Le Figaro, NY Times a pak několik novin v sypaném čaji. Po chvíli příchází stewardka s táckem s welcome drinky. Na výběr je obligátní pomerančový džus nebo šampaňské. Co si vybere člověk, který businessem letí z velké části jen kvůli vínu, asi není třeba uvádět. Když se ptám, jakou značku šampaňského nabízejí, je mi odpovězeno, že neví, že jej nenalévala. Zde tedy hodnotím malým mínusem, ale stewardka přišla o chvíli později s informací „it is a good one, it is Laurent Perrier“.
welcome drink.jpg
welcome drink.jpg (90.85 KiB) Zobrazeno 1267 x

Ještě před startem prochází stewardka znovu, tentokrát s platem, na kterém jsou úhledně srovnány modré amenity kity. Na výběr mezi pánskou a dámskou verzí není. Krátce na to začínáme rolovat na start. V průběhu pojíždění kapitán oznamuje, že pro velký provoz bude start opožděn asi o 40 minut. Se skleničkou šampaňského v ruce mě však tato informace nechává zatím úplně klidným.

Po vystoupání přichází čas na rozdání menu. Menu je ve formátu A5 a vytištěné na tvrdém křídovém papíru. Nejvíce mne zajímají poslední tři strany týkající se vína. Zvláště radu sommeliera „Too many to choose from? Try them all.“ mám dnes v plánu si vzít k srdci.
menu1.JPG
menu1.JPG (65.38 KiB) Zobrazeno 1264 x

menu2.JPG
menu2.JPG (73.77 KiB) Zobrazeno 1264 x

menu3.JPG
menu3.JPG (99.91 KiB) Zobrazeno 1264 x

menu4.JPG
menu4.JPG (81.18 KiB) Zobrazeno 1264 x

První položkou gastronomické cesty je Mise en Bouche. Servis probíhá opět z plata, na kterém jsou vyskládány kanapky s lososem a cestujícím, kteří mají zájem, si sami mohou nabídnout. Stewarda s kanapkami následuje další steward s nápojovým vozíkem. K soustu na uvítanou žádám o skleničku burgundského od Louis Latour. Tím přivádím stewarda do úzkých podruhé, protože na vozíku má pouze jednu láhev bílého a jednu láhev červeného. A z bílého je to zrovna ta druhá Chateau l´Hospitalet z Languedocu. Předpokládám, že byl připraven jen na prosbu o bílé/červené. Láhev aromatického vermentina mi dokonce ukazuje a já podruhé musím upozornit, že bych si dal bílé víno z oblasti, která je trochu více na sever a produkuje výrazně rafinovanější vína, než toto. Louise Latoura má na vozíku kolegyně v druhé uličce, která mu po požádání láhev podá.
servis aperitivu.JPG
servis aperitivu.JPG (68.96 KiB) Zobrazeno 1260 x

mise en bouche.jpg
mise en bouche.jpg (87.85 KiB) Zobrazeno 1264 x

Louis Latour.JPG
Louis Latour.JPG (71.91 KiB) Zobrazeno 1264 x

Po sklizení nultého chodu přistává na stolku přede mnou bílý naškrobený ubrus, začíná první velká událost letu.

Znovu přijíždí vozík a následuje servis předkrmů. Zde není na výběr a všichni cestující dostávají vše, tedy jak salát s ořechy, tak čínský nudlový salát s marinovaným tofu a uzená kachní prsa na pikantním ratatouille. Všechny předkrmy jsou výborné, stejně jako pečivo, které je jako v dobré restauraci servírováno stewardem kleštičkami z košíku. Na výběr je světlé a tmavé. Ke kachním prsům přecházím na Chateauneuf-de-Pape. Víno je komplexní a lehké, proto kachnu skvěle doplňuje.
starter.jpg
starter.jpg (113.48 KiB) Zobrazeno 1260 x

ChdP.JPG
ChdP.JPG (81.38 KiB) Zobrazeno 1260 x


Odbočka pro máslofily. Podáváno je prémiové máslo z Isigny. Máslo tak vyhlášené, že jej výrobce označuje jako „grand cru“ mezi másly. Roztíratelnost je solidních 6 / 10.
máslo detail.JPG
máslo detail.JPG (168.25 KiB) Zobrazeno 1260 x

Hlavní chod je možno vybírat ze tří variant: I) biftek s rozmarýnovou omáčkou a gratinovanými bramborami, II) filet z mořského vlka s olivovým pyré a baby zeleninou a III) hovězí v ústřicové omáčce. Volím první a k němu plné a ovocné Bordeaux z podoblasti Margaux.
Jelikož jsme ve francouzské restauraci v oblacích, nesmí na závěr chybět ani trio famózních dezertů a duo francouzských sýrů. Jako digestiv volím calvados.
hlavní chod.jpg
hlavní chod.jpg (102.68 KiB) Zobrazeno 1258 x

servis dezertu.jpg
servis dezertu.jpg (92.6 KiB) Zobrazeno 1258 x

dezert.jpg
dezert.jpg (85.7 KiB) Zobrazeno 1258 x

S plným žaludkem se nechávám bavit palubním systémem zábavy, které o sobě tvrdí, že nabízí 1200 hodin zábavy. Nepočítal jsem to, ale na dva 10hodinové lety to vystačilo bohatě. Jako skvělou vychytávku hodnotím barevný ovladač s vlastním barevným displejem, na kterém si člověk může nezávisle na hlavní obrazovce prohlížet air show.
IFE.jpg
IFE.jpg (66.28 KiB) Zobrazeno 1258 x

air show.JPG
air show.JPG (78.07 KiB) Zobrazeno 1258 x

V pauze mezi chody lze požádat o „chicken pastry puff“, polévku, ovoce nebo „gourmet snack“. Kuřecí kapsu vidíte níže a jíst se to nedalo. Vrátil jsem to po prvním soustu. Že to nebude příliš oblíbené, jsem poznal už ze slov stewarda, který rozpečený alobal přede mě postavil se slovy „If you don't like it don't eat it“. Radu jsem poslechl a nechal si přinést „gourmet snack“, což byly stejné olivovo-rajčatové sušenky, které byly k aperitivu. Zde vidím slabé místo servisu a prostor pro zlepšení. Ke cti budiž, že po mém dotazu, jestli mají jenom jeden druh sušenek, dokázal steward zaimprovizovat a nabídnout mi porci sýrů z přebytečné porce.
chicken puff pastry.JPG
chicken puff pastry.JPG (86.68 KiB) Zobrazeno 1258 x

Do druhého servisu jsem plnými doušky (červeného vína) užíval komfortu, které business třída nabízí. Hard produkt je opravdu skvělý a míra soukromí je skoro perfektní. Díky natočení sedaček od sebe člověk vůbec nevnímá, že přes uličku sedí někdo další.

Zhruba dvě hodiny před přistáním přichází další porce jídla. Na předkrm se servíruje italský talíř s bresaolou a grilovanou zeleninou. Hlavní chod je pak výběr z I) dušeného hovězího s karamelizovanou cibulkou, bramborovou kaší a mrkví, II) zeleninové těstoviny nebo III) studený talíř s uzeným pstruhem a salátem z mořských plodů. Jako dezert pak citronový koláč.
second meal.jpg
second meal.jpg (100.99 KiB) Zobrazeno 1258 x

Po jídle už zbývalo jen smutně odpovědět na dotaz „may I offer you last glass of red wine?“ a rozloučit se s tímto krásným gastronomicko-leteckým zážitkem a nejpříjemněji utracenými osmi tisíci za dlouhou dobu.

MarcosFT
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: TATL flights
Status: Offline

Re: Air France C class s víno faktorem 10 (PEK - CDG, B777-200)

Příspěvekod MarcosFT » 17. 09. 2017, 11:41

Dobrý, díky. Jsem vždycky rád, když je nabídka rozumná a ne jednou jsem takhle upgrade koupil. Největší výhra byl asi let SCL-MEX s B789 Aeromexico. Cestou tam jsem upgrade nevzal ze stejného důvodu jako ty cestou do PEK. 2-2-2, noční let, kdy jsem byl ještě po cestě z Evropy..Zpět už jsem neodololal (1-2-1 konfigurace). Za ty prachy bych to také vzal, navíc dostaneš plný počet mil do FB, není to totiž operational upgrade. Pivo na palubě jen heineken, nevíš?

jonapet
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 256
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Status: Offline

Re: Air France C class s víno faktorem 10 (PEK - CDG, B777-200)

Příspěvekod jonapet » 17. 09. 2017, 13:44

Ano, pivo jen stejný Heineken v plechovce jako v Y... dával si ho Asiat přede mnou.

David Eiselt
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 36
Registrován: 26. 02. 2014, 08:48
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Air France C class s víno faktorem 10 (PEK - CDG, B777-200)

Příspěvekod David Eiselt » 18. 09. 2017, 05:37

Určitě máš za aukční byznys plný míle? :-?

MarcosFT
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: TATL flights
Status: Offline

Re: Air France C class s víno faktorem 10 (PEK - CDG, B777-200)

Příspěvekod MarcosFT » 18. 09. 2017, 07:27

Ano, u KLM a AF při upgrade, který si zaplatíš, dostaneš i míle. Alespoň tak hovoří můj flyinblue účet :) Platí i s upgradem u Aeroflotu, neplatilo však pro Aeromexico, kdy se z toho stala třída V. Ale AF/KLM určitě takto funguje.

Rofledman
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 56
Registrován: 29. 09. 2016, 10:45
Oblíbené typy letadel: B773, B744
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Air France C class s víno faktorem 10 (PEK - CDG, B777-200)

Příspěvekod Rofledman » 21. 09. 2017, 14:26

Super čtivo, potřeboval jsem vypnout od práce, tak jsem se pěkně začetl. Ač AF nemusím, C vypadá na pohodu. Vy vinaři to máte jednoduché, to já bych lil jen Heinekena :D co zavazadla? Error pri přestupu nebo neodletěly vubec? Kolegovi je nedávno poslali do jiné destinace a i cestou zpět se znovu zavazadla zatoulaly :D doma byly az 7 dní po příletu.

jonapet
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 256
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Status: Offline

Re: Air France C class s víno faktorem 10 (PEK - CDG, B777-200)

Příspěvekod jonapet » 22. 09. 2017, 16:41

O tom zavazadle jsem se zapomněl zmínit, díky za připomenutí.

Kufr v Pekingu dostal visačku Sky Priority. Přílet na CDG byl zpožděn asi o 20 minut, já jsem to stihnul přejít v pohodě (ač nerozumím systému, kdy jsem musel jít přes 2 rentgenové kontroly), ale kufr přeložit na letadlo do Prahy v CDG nezvládli.

V PRG jsem po příletu nahlásil nedoručené zavazadlo, to bylo v úterý cca v 17:00. Adresa pro doručení kufru v centru Prahy. Kufr podle world tracker přiletěl do Prahy dalším OK letem v úterý cca ve 22:00. Bláhově jsem si myslel, že když má člověk Sky priority, tak jej status upřednostní i při doručování zavazadel. V pátek jsem odlétal na služebku. Očekával jsem, že se kurýr ozve hned ve středu. Když nikdo nevolal, zavolal jsem na infolinku (středa 18:00). Tam mi ale jen řekli, že nic neví a mám čekat. Ve čtvrtek v 11:00 jsem tam volal znovu a prý už je na cestě. Nakonec ho dovezli ve čtvrtek v 17:00. Nevím, jestli je to celosvětový přístup, nebo jenom pražská specialita, že Sky priority zavazadla nijak nezvýhodňují...


Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti