Jak jsem se konecne proletel s Beechcraftem 1900

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2498
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Jak jsem se konecne proletel s Beechcraftem 1900

Příspěvekod alesesl » 27. 09. 2017, 11:43

Uvodem:

Jiz od mych studentskych let, ktere jsem ztravil na vychodnim pobrezi Kanady, v provincii Nove Skotsko (leta 1997-2005), jsem obdivoval letadla Beechcraft 1900, ktera letala na tamnich regionalich linkach. Spolecnosti Air Georgian, Air Alliance, Air Labrador operovali kratke trate pro Air Canadu z YHZ do YQM, YSJ, YFC atd. Nevim proc, ale toto letadlo mi prislo neskutecne sexy (jinak jsem na zensky). V tu dobu nebylo moc penez, abych vysazel 400-500 CAD za 40 min let. V Evrope jich taky moc neleta, mel jsem zalusk se proletet s Portugalii, ktera jich par mela, ale to mi nejak uteklo. V jedne evropske zemi jich ale na domacich i mezinarodnich linkach jeste leta hojny pocet. A tou zemi je Francie. Ale ma to jeden hacek. Vsechny linky operovane Beechem jsou relativne drahe, ceny zacinaji nekde na 170 eur za segment.

Jednou jsem takto pri hledani letenek na kayaku.es narazil na letenku z BOD do BES se spolecnosti Chalair Aviation za 59 eur operovanou prave Beechcraft 1900. Nemohl jsem tomu uverit, pac na strankach spolecnosti se ta sama letenka prodavala okolo 200 eur. Zbytecne jsem dlouho neotalel, rikam si to je dobra sance se proletet timto strojem kousek od baraku. Tak jsem to koupil pres nechvalne znameho prodejce edreams. Po 10 min dorazil eticket. Pak jsem zacal planovat jak se dostanu do BOD a z Brestu domu.

Nakonec se na me usmalo stesti, protoze jeden dobry kamarad, kteremu obcas kupuji letenky mel na ucte FB nejakych 7600 mil, ktere mely expirovat ke konci roku a nabidl mi zdarma k vyuziti. To se mi zrovna hodilo a tak po kombinovani ruznych moznosti, kde jsem chtel mit co nejvice novych letist jsem za 7500 mil a cca 31 eur taxy koupil letenku z NUE pres LYS do LRH (La Rochelle, mesto zname znamym poradem Pevnost Boyard, ktera se nachazi cca 5 km od pobrezi). Let z LYS do LRH na navic mezipristani v PIS (Poitiers).

Pro cestu do NUE jsem zvolil sluzeb autobusoveho dopravce Eurolines za nejakych 350 kc. Z LRH do BOD jsem vyuzil sluzeb spolecnost Flixbus. V Bordeaux nebyl moc cas na pamatky, nebot bus prijel nekdy k veceru a rano jsem mel odlet do Brestu jiz v 655 hod. Hotel jsem mel zarezervovany cca 2 km od letiste.

Pro cestu domu jsem uvazoval jak se dostat z BES do PRG. Jakonec jsem zvolil moznost dopravy Flixbusem do Nantes a pote rano NTE PRG. Jenze letenka stala uz pres 80 eur a to se mi za to moc davat nechtelo. Ale trn z paty mi vytrhl kolega z airways Airbus380 (diky moc Krystofe) a koupil mi tuto letenku ze sveho kreditu, ktery mu mel na konci zari vyprset. Doplatek penezi byl nakonec neco malo pres 6 eur. Bonus k tomu, ktery jsem zjistil po nakupu byl ten, ze let bude operovat spolecnost Air X Charter, od kterych si V7 pronajima kapacitu na leto.

Vsechno naplanovano, ted uz vyrazit na cestu. Cesta busem do NUE probehla naprosto v poradku. Mel jsem celou dvousedacku pro sebe, odhadem nas cestovalo tak 20 v celem buse. Ja a dalsi 2 vystoupili v NUE, nevim kolik lidi nastoupilo, ale par jich tam bylo. Na letiste jsem jel S-bahn.

1.jpg
Muj bus do NUE na Florenci


06.09.2017
NUE-LYS
HOP! E145: F-GRGH
LF 18%


Linka NUE-LYS je nova linka od HOP a ja letel teprve na 2. rotaci. Necekal jsem zadny velky LF. Behem letu se podavalo male obcerstveni formou napoju a neceho sladkeho.

4.jpg
Palubka na vsechny dnesni lety


2.jpg
Brzy rano bylo na letisti relativne rusno


3.jpg
Na skok do salonku. Cerstve vystiskana pomerancova stava prekvapila


5.jpg
Jedno z mych oblibenych letadel


6.jpg
Kabina behem letu s velmi nizkou obsazenosti


7.jpg
Par minut pred pristanim v LYS


06.09.2017
LYS-PIS-LRH
HOP! ATR72: F-HAPL
LF cca 80%


Z LYS odleta ve spicku mnozstvi Embraeru 135/145, 170/190, ATR 72/72, plus CRJ 700/900/1000 do vsech koutu Francie. Ja se nejvice tesil na te svuj let do La Rochelle pres Poitiers. Let probehl standartne a nacas. Z LRH jsem jel autobusem do centra mesta, kde jsem mel cca 5 hod casu do odjezdu autobusu do BOD. La Rochelle je utulne mestecko, s uzkymi ulickami, velkym vlakovym nadrazim a pristavem. Jelikoz jsem tuto cestu absolvoval jako homeoffice, musel jsem najit nejaky podnik s wifi pripojenim a na par hodin pracovat, aby to sefovi nebylo divne.

8.jpg
Neskutecne mnozstvi domacich letu


9.jpg
Regionalni stojanka


10.jpg
Na gatu tesne pred nastupem


11.jpg
Pro dnesek jsem vyfasoval albina


12.jpg
Totozne obcerstveni bylo i na letu NUE-LYS


13.jpg
Terminal a vez v PIS


14.jpg
Po ani ne 15 min zastavce pokracujeme 20 min skokem do LRH


15.jpg
Most pres Biskajsky zaliv na ostrov Ré


16.jpg
Po vystupu v LRH


17.jpg
Terminal letiste vypada moc hezky, akorat je tam pusto a prazdno


18.jpg
Temple protestant de l'Eglise unie de France


19.jpg
Église Saint-Sauveur


20.jpg
Pristav, zrovna byl odliv


22.jpg
La Chouffe je moje oblibene belgicke pivko


23.jpg
Hezky reseny hotel Ibis v centru


24.jpg
Hlavni nadrazi v La Rochelle odkud odjizdi autobusy Flixbus


Po prijezdu do BOD jsem si sel nakoupit nejake jidlo do Carrefouru pobliz autobusaku a pak se vydal na hotel tramvaji a busem. Na tramvajove zastavce me potesila jedna cilova stanice tramvaje pojmenovana po cloveku, ktery nasi zemi proslavil daleko vic nez ten trouba, co tam sedi tedka. Chtel jsem si dat sprchu, neco pojist a sup do postele, nebot druhy den rano me cekalo brzke vstavani.

25.jpg
Na tramvajove zastavce v Bordeaux


26.jpg
muj hotel u letiste


07.09.2017
BOD-BES
CHALAIR AVIATION BEECHCRAFT 1900: F-HBCG
LF 89%


Jelikoz muj hotel byl necele 2km od terminalu, tak jsem se rozhodl to jit peso, nez resit nejake MHD. Na letiste jsem dorazil za necelych 20 min. Ranni spicka v BOD byla jiz v plnem proudu, krom regionalnich linek, odletalo KL do AMS, V7 do FAO a na Korsiku. Letiste docela hezke, takovy prumer, ale security absolutne nestihala. Jediny centralni bod na security a vse bylo jako hrdlo u lahve, fronta se skoro nehybala. Pracovnici mezi davem vyvolavali AMS, FAO, atd. Nechtelo se mi nekonecne dlouho cekat, tak jsem se pridal ke skupince lidi do AMS a prosel security do 10 min. Jinak bych tam asi stal dodnes.

27.jpg
Prichod za tmy k terminalu


29.jpg
Chalair Aviation odbavuje AF


28.jpg
Rusne ctvrtecni rano


Na let s Beechem jsem se neskutecne tesil. Boarding probihal relativne rychle. 16 pax bylo na palube. Druhy pilot uzavrel dvere kabiny. Chalair nebo behem letu palubni personal a v letadle neni ani toaleta. Na kazdeho pax cekala krabicka s obcerstvenim na sedacce. Po kratkem taxovani jeste za tmy jsme se velmi rychle odlepili od zeme a uhaneli smer sever. Pilotni kabina neni oddelena dvermi, takze clovek muzes sledovat praci pilotu za letu. To se mi moc libi, alespon neni nuda. Po asi hodince letu jsme zacali klesat a v Brestu jsme pristali vice mene nacas.

30.jpg
Touto kraskou poletim do Brestu


31.jpg
Obcerstveni behem letu vcetne spuntu do usi


32.jpg
S timto strojem se chci jeste nekdy proletet


Jelikoz jsem mel v Brestu pres 7 hod casu a venku zacalo prset a ja musel jeste pracovat, tak jsem se rozhodl vyuzit prijemnych prostor letiste. Zde jsem byl tak do obeda a pote se vydal do mesta. Nejdrive autobusem, cca 5 min jizdy na konecnou zastavky mistni tramvajove linky a pak tramvaji. Cela cesta zabere tak 30 min, zalezi kde clovek vystoupi. Porad prselo a tak jsem nemel naladu nikde behat po meste. Tak jsem si zasel na obed a pote na vlakove nadrazi, kde byla wifina a ja mohl pokracovat v homeofficu. Asi tak 2 hodky pred odjezdem busu do Nantes se pocasi umoudrilo a ja vyrazil na kratkou obhlidku mesta.

33.jpg
Prilety v BES. Za zajimavost stoji prilet z ostrova Ouessant. Tato linka se leta tusim 2x denne


34.jpg
Vzdusny terminal letiste BES


35.jpg
Vstup do terminalu


36.jpg
Hlavni nadrazi, vedle ktereho se nachazi take autobusova stanice


37.jpg
Radnice


38.jpg
Nakonec vysvitlo i slunicko


Autobus prijel na cas. Finalni destinace byla Grenoble. No moc by se mi s nim nechtelo pres celou Francii. Cesta do Nantes trvala neco pres 4 hod se zastavkami pro vystup a nastup v Quimper, Lorient a Vannes. Do Nantes dorazil bus okolo 21 hod. Zastavka busu je cca 15 min tramvaji mimo centrum mesta. Hotel jsem mel kousek od hlavniho nadrazi, kde jsem dorazil neco malo pred 22 hod. Uz jsem nemel chut jit nekam do mesta, tak jsem si koupil neco k veceri, dal si sprchu a sel na kute.

39.jpg
Flixbus zacina trasu v Brestu, takze dorazil nacas


40.jpg
Vytouzena postel po dlouhem dni


pokracovani nize...
Naposledy upravil(a) alesesl dne 27. 09. 2017, 22:41, celkem upraveno 1 x.


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2498
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Jak jsem se konecne proletel s Beechcraftem 1900

Příspěvekod alesesl » 27. 09. 2017, 11:57

Na letiste jsem vyrazil okolo 8 hodiny. Nejprve tramvaji linky 2 do zastavky Pirmil, pak linkou 3 na konecnou Neustrie a odtud busem na letiste. Nesel mi udelat OLCI, a davalo mi to hlasku, at se odbavim gratis na prepazce. Vse probehlo v pohode, byl jsem tam mezi prvnimi. To jsem jeste netusil jak mi pani dala misto, a po nastupu do letadla jsem zjistil, ze je to snad nejlepsi flek, krom jumpseatu v letadle.

41.jpg
Muj hotel Grand Monarque rano pred odchodem


42.jpg
Kanal v centru mesta pobliz zastavky tramvaje Saint-Mihiel


43.jpg
Nantes urcite stoji za navstevu


44.jpg
Na letiste jsem dorazil neco malo pres 2 hod pred odletem


08.09.2017
NTE-PRG
AIR X CHARTER B735: 9H-AHA
LF cca 95%


Let byl velmi slusne obsazen, cestina byla slyset ve velke hojnosti. Hodne lidi co se vracelo z pracovniho tydne, asi predpokladam, ze meli neco docineni s Airbusem, jehoz fabrika se nachazi v arealu letiste. Na plose stala Beluga, ale nepodarilo se mi ji odfotit. Letadlo Air X Charter uz ma neco za sebou. Starsi osoupany interier, osoupane operky, krasne zaplnene popelniky. Ovsem dech mi vyrazila novotou zarici toaleta. To byl snad nejnovejsi dil v celem letadle. Let do PRG probehl nacas. Bylo moc fajn se proletet 26 letym strojem. Po priletu jsem chytil MHD do centra a sel jeste odpoledne do prace, dodelat to co jsem nestihl, nebot me cekala tydenni dovolena s detma a pritelkyni v Krkonosich.

45.jpg
FIDS


46.jpg
Flybe taxuje na odlet do Southamptonu


47.jpg
K letadlu se slo hezky pesky, zadna jizda busem na vzdalenost 50m od gatu


48.jpg
735 maltske spolecnosti Air X Charter


49.jpg
Dlouhy had pasazeru ceka az se dostane na palubu


50.jpg
Nejlepsi flek na palube


51.jpg
Trosku toho retra


52.jpg
Da si nekdo zvejku?


53.jpg
Tap Express do LIS


54.jpg
Novotou zarici toaleta


55.jpg
Soused pro priletu do PRG


Hezky den preji.
Alesesl

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2264
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Jak jsem se konecne proletel s Beechcraftem 1900

Příspěvekod Fabo » 27. 09. 2017, 12:04

Krásný. Budu si muset někdy udělat podobný výlet za exotikou :-)

Jen tak pro zajímavost, kolik tě asi vyšel celý výlet?

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2498
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Jak jsem se konecne proletel s Beechcraftem 1900

Příspěvekod alesesl » 27. 09. 2017, 14:27

Fabo píše:Jen tak pro zajímavost, kolik tě asi vyšel celý výlet?


Poslal jsem ti SZ.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1025
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Status: Offline

Re: Jak jsem se konecne proletel s Beechcraftem 1900

Příspěvekod Lkprak » 29. 09. 2017, 13:27

Rozhodně dobře využitý homeoffice :D a moc pěkné čtení.
(Jinak ta tramvajová trať k "Lycée Václav Havel" bylo otevřena teprve předloni, vůbec tramvaje zažívají momentálně ve Francii obrovskou renesanci, ale to asi na jiný server :) )


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2498
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Jak jsem se konecne proletel s Beechcraftem 1900

Příspěvekod alesesl » 29. 09. 2017, 13:53

Lkprak píše:Rozhodně dobře využitý homeoffice :D a moc pěkné čtení.
(Jinak ta tramvajová trať k "Lycée Václav Havel" bylo otevřena teprve předloni, vůbec tramvaje zažívají momentálně ve Francii obrovskou renesanci, ale to asi na jiný server :) )


Ahoj, diky za pochvalu. Ano tramvaje jsou tedka ve francouzskych mestech popularni a to je jen dobre. Napr. z centra Bordeaux na letiste by se mi nechtelo busem. Treba v TLS jezdi primo az na letiste, v NTE stoji kousek od letiste a poslednich 5 min se jede busem. Navic doprava v techto lokalitach na letiste je za ceny normalniho MHD a ne zadne vypalne, jako na jinych letistich z toho duvodu, ze clovek leti.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1025
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Status: Offline

Re: Jak jsem se konecne proletel s Beechcraftem 1900

Příspěvekod Lkprak » 29. 09. 2017, 15:04

alesesl píše:
Lkprak píše:Rozhodně dobře využitý homeoffice :D a moc pěkné čtení.
(Jinak ta tramvajová trať k "Lycée Václav Havel" bylo otevřena teprve předloni, vůbec tramvaje zažívají momentálně ve Francii obrovskou renesanci, ale to asi na jiný server :) )


Ahoj, diky za pochvalu. Ano tramvaje jsou tedka ve francouzskych mestech popularni a to je jen dobre. Napr. z centra Bordeaux na letiste by se mi nechtelo busem. Treba v TLS jezdi primo az na letiste, v NTE stoji kousek od letiste a poslednich 5 min se jede busem. Navic doprava v techto lokalitach na letiste je za ceny normalniho MHD a ne zadne vypalne, jako na jinych letistich z toho duvodu, ze clovek leti.


Jo, tím v TLS bych se býval loni projel, kdyby se prvním spojem dalo stihnout můj ranní odlet do CDG. :D Ale alespoň jsem vyzkoušel tramvaj z letiště v Orly, kde, ano, byla o dost levnější než kombinace OrlyValu a RER.

A v Nice by měla být otevřena tramvajová trať na letiště snad příští rok.



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů