Jak jsem se konecne proletel s Beechcraftem 1900
Napsal: 27. 09. 2017, 11:43
Uvodem:
Jiz od mych studentskych let, ktere jsem ztravil na vychodnim pobrezi Kanady, v provincii Nove Skotsko (leta 1997-2005), jsem obdivoval letadla Beechcraft 1900, ktera letala na tamnich regionalich linkach. Spolecnosti Air Georgian, Air Alliance, Air Labrador operovali kratke trate pro Air Canadu z YHZ do YQM, YSJ, YFC atd. Nevim proc, ale toto letadlo mi prislo neskutecne sexy (jinak jsem na zensky). V tu dobu nebylo moc penez, abych vysazel 400-500 CAD za 40 min let. V Evrope jich taky moc neleta, mel jsem zalusk se proletet s Portugalii, ktera jich par mela, ale to mi nejak uteklo. V jedne evropske zemi jich ale na domacich i mezinarodnich linkach jeste leta hojny pocet. A tou zemi je Francie. Ale ma to jeden hacek. Vsechny linky operovane Beechem jsou relativne drahe, ceny zacinaji nekde na 170 eur za segment.
Jednou jsem takto pri hledani letenek na kayaku.es narazil na letenku z BOD do BES se spolecnosti Chalair Aviation za 59 eur operovanou prave Beechcraft 1900. Nemohl jsem tomu uverit, pac na strankach spolecnosti se ta sama letenka prodavala okolo 200 eur. Zbytecne jsem dlouho neotalel, rikam si to je dobra sance se proletet timto strojem kousek od baraku. Tak jsem to koupil pres nechvalne znameho prodejce edreams. Po 10 min dorazil eticket. Pak jsem zacal planovat jak se dostanu do BOD a z Brestu domu.
Nakonec se na me usmalo stesti, protoze jeden dobry kamarad, kteremu obcas kupuji letenky mel na ucte FB nejakych 7600 mil, ktere mely expirovat ke konci roku a nabidl mi zdarma k vyuziti. To se mi zrovna hodilo a tak po kombinovani ruznych moznosti, kde jsem chtel mit co nejvice novych letist jsem za 7500 mil a cca 31 eur taxy koupil letenku z NUE pres LYS do LRH (La Rochelle, mesto zname znamym poradem Pevnost Boyard, ktera se nachazi cca 5 km od pobrezi). Let z LYS do LRH na navic mezipristani v PIS (Poitiers).
Pro cestu do NUE jsem zvolil sluzeb autobusoveho dopravce Eurolines za nejakych 350 kc. Z LRH do BOD jsem vyuzil sluzeb spolecnost Flixbus. V Bordeaux nebyl moc cas na pamatky, nebot bus prijel nekdy k veceru a rano jsem mel odlet do Brestu jiz v 655 hod. Hotel jsem mel zarezervovany cca 2 km od letiste.
Pro cestu domu jsem uvazoval jak se dostat z BES do PRG. Jakonec jsem zvolil moznost dopravy Flixbusem do Nantes a pote rano NTE PRG. Jenze letenka stala uz pres 80 eur a to se mi za to moc davat nechtelo. Ale trn z paty mi vytrhl kolega z airways Airbus380 (diky moc Krystofe) a koupil mi tuto letenku ze sveho kreditu, ktery mu mel na konci zari vyprset. Doplatek penezi byl nakonec neco malo pres 6 eur. Bonus k tomu, ktery jsem zjistil po nakupu byl ten, ze let bude operovat spolecnost Air X Charter, od kterych si V7 pronajima kapacitu na leto.
Vsechno naplanovano, ted uz vyrazit na cestu. Cesta busem do NUE probehla naprosto v poradku. Mel jsem celou dvousedacku pro sebe, odhadem nas cestovalo tak 20 v celem buse. Ja a dalsi 2 vystoupili v NUE, nevim kolik lidi nastoupilo, ale par jich tam bylo. Na letiste jsem jel S-bahn.
06.09.2017
NUE-LYS
HOP! E145: F-GRGH
LF 18%
Linka NUE-LYS je nova linka od HOP a ja letel teprve na 2. rotaci. Necekal jsem zadny velky LF. Behem letu se podavalo male obcerstveni formou napoju a neceho sladkeho.
06.09.2017
LYS-PIS-LRH
HOP! ATR72: F-HAPL
LF cca 80%
Z LYS odleta ve spicku mnozstvi Embraeru 135/145, 170/190, ATR 72/72, plus CRJ 700/900/1000 do vsech koutu Francie. Ja se nejvice tesil na te svuj let do La Rochelle pres Poitiers. Let probehl standartne a nacas. Z LRH jsem jel autobusem do centra mesta, kde jsem mel cca 5 hod casu do odjezdu autobusu do BOD. La Rochelle je utulne mestecko, s uzkymi ulickami, velkym vlakovym nadrazim a pristavem. Jelikoz jsem tuto cestu absolvoval jako homeoffice, musel jsem najit nejaky podnik s wifi pripojenim a na par hodin pracovat, aby to sefovi nebylo divne.
Po prijezdu do BOD jsem si sel nakoupit nejake jidlo do Carrefouru pobliz autobusaku a pak se vydal na hotel tramvaji a busem. Na tramvajove zastavce me potesila jedna cilova stanice tramvaje pojmenovana po cloveku, ktery nasi zemi proslavil daleko vic nez ten trouba, co tam sedi tedka. Chtel jsem si dat sprchu, neco pojist a sup do postele, nebot druhy den rano me cekalo brzke vstavani.
07.09.2017
BOD-BES
CHALAIR AVIATION BEECHCRAFT 1900: F-HBCG
LF 89%
Jelikoz muj hotel byl necele 2km od terminalu, tak jsem se rozhodl to jit peso, nez resit nejake MHD. Na letiste jsem dorazil za necelych 20 min. Ranni spicka v BOD byla jiz v plnem proudu, krom regionalnich linek, odletalo KL do AMS, V7 do FAO a na Korsiku. Letiste docela hezke, takovy prumer, ale security absolutne nestihala. Jediny centralni bod na security a vse bylo jako hrdlo u lahve, fronta se skoro nehybala. Pracovnici mezi davem vyvolavali AMS, FAO, atd. Nechtelo se mi nekonecne dlouho cekat, tak jsem se pridal ke skupince lidi do AMS a prosel security do 10 min. Jinak bych tam asi stal dodnes.
Na let s Beechem jsem se neskutecne tesil. Boarding probihal relativne rychle. 16 pax bylo na palube. Druhy pilot uzavrel dvere kabiny. Chalair nebo behem letu palubni personal a v letadle neni ani toaleta. Na kazdeho pax cekala krabicka s obcerstvenim na sedacce. Po kratkem taxovani jeste za tmy jsme se velmi rychle odlepili od zeme a uhaneli smer sever. Pilotni kabina neni oddelena dvermi, takze clovek muzes sledovat praci pilotu za letu. To se mi moc libi, alespon neni nuda. Po asi hodince letu jsme zacali klesat a v Brestu jsme pristali vice mene nacas.
Jelikoz jsem mel v Brestu pres 7 hod casu a venku zacalo prset a ja musel jeste pracovat, tak jsem se rozhodl vyuzit prijemnych prostor letiste. Zde jsem byl tak do obeda a pote se vydal do mesta. Nejdrive autobusem, cca 5 min jizdy na konecnou zastavky mistni tramvajove linky a pak tramvaji. Cela cesta zabere tak 30 min, zalezi kde clovek vystoupi. Porad prselo a tak jsem nemel naladu nikde behat po meste. Tak jsem si zasel na obed a pote na vlakove nadrazi, kde byla wifina a ja mohl pokracovat v homeofficu. Asi tak 2 hodky pred odjezdem busu do Nantes se pocasi umoudrilo a ja vyrazil na kratkou obhlidku mesta.
Autobus prijel na cas. Finalni destinace byla Grenoble. No moc by se mi s nim nechtelo pres celou Francii. Cesta do Nantes trvala neco pres 4 hod se zastavkami pro vystup a nastup v Quimper, Lorient a Vannes. Do Nantes dorazil bus okolo 21 hod. Zastavka busu je cca 15 min tramvaji mimo centrum mesta. Hotel jsem mel kousek od hlavniho nadrazi, kde jsem dorazil neco malo pred 22 hod. Uz jsem nemel chut jit nekam do mesta, tak jsem si koupil neco k veceri, dal si sprchu a sel na kute.
pokracovani nize...
Jiz od mych studentskych let, ktere jsem ztravil na vychodnim pobrezi Kanady, v provincii Nove Skotsko (leta 1997-2005), jsem obdivoval letadla Beechcraft 1900, ktera letala na tamnich regionalich linkach. Spolecnosti Air Georgian, Air Alliance, Air Labrador operovali kratke trate pro Air Canadu z YHZ do YQM, YSJ, YFC atd. Nevim proc, ale toto letadlo mi prislo neskutecne sexy (jinak jsem na zensky). V tu dobu nebylo moc penez, abych vysazel 400-500 CAD za 40 min let. V Evrope jich taky moc neleta, mel jsem zalusk se proletet s Portugalii, ktera jich par mela, ale to mi nejak uteklo. V jedne evropske zemi jich ale na domacich i mezinarodnich linkach jeste leta hojny pocet. A tou zemi je Francie. Ale ma to jeden hacek. Vsechny linky operovane Beechem jsou relativne drahe, ceny zacinaji nekde na 170 eur za segment.
Jednou jsem takto pri hledani letenek na kayaku.es narazil na letenku z BOD do BES se spolecnosti Chalair Aviation za 59 eur operovanou prave Beechcraft 1900. Nemohl jsem tomu uverit, pac na strankach spolecnosti se ta sama letenka prodavala okolo 200 eur. Zbytecne jsem dlouho neotalel, rikam si to je dobra sance se proletet timto strojem kousek od baraku. Tak jsem to koupil pres nechvalne znameho prodejce edreams. Po 10 min dorazil eticket. Pak jsem zacal planovat jak se dostanu do BOD a z Brestu domu.
Nakonec se na me usmalo stesti, protoze jeden dobry kamarad, kteremu obcas kupuji letenky mel na ucte FB nejakych 7600 mil, ktere mely expirovat ke konci roku a nabidl mi zdarma k vyuziti. To se mi zrovna hodilo a tak po kombinovani ruznych moznosti, kde jsem chtel mit co nejvice novych letist jsem za 7500 mil a cca 31 eur taxy koupil letenku z NUE pres LYS do LRH (La Rochelle, mesto zname znamym poradem Pevnost Boyard, ktera se nachazi cca 5 km od pobrezi). Let z LYS do LRH na navic mezipristani v PIS (Poitiers).
Pro cestu do NUE jsem zvolil sluzeb autobusoveho dopravce Eurolines za nejakych 350 kc. Z LRH do BOD jsem vyuzil sluzeb spolecnost Flixbus. V Bordeaux nebyl moc cas na pamatky, nebot bus prijel nekdy k veceru a rano jsem mel odlet do Brestu jiz v 655 hod. Hotel jsem mel zarezervovany cca 2 km od letiste.
Pro cestu domu jsem uvazoval jak se dostat z BES do PRG. Jakonec jsem zvolil moznost dopravy Flixbusem do Nantes a pote rano NTE PRG. Jenze letenka stala uz pres 80 eur a to se mi za to moc davat nechtelo. Ale trn z paty mi vytrhl kolega z airways Airbus380 (diky moc Krystofe) a koupil mi tuto letenku ze sveho kreditu, ktery mu mel na konci zari vyprset. Doplatek penezi byl nakonec neco malo pres 6 eur. Bonus k tomu, ktery jsem zjistil po nakupu byl ten, ze let bude operovat spolecnost Air X Charter, od kterych si V7 pronajima kapacitu na leto.
Vsechno naplanovano, ted uz vyrazit na cestu. Cesta busem do NUE probehla naprosto v poradku. Mel jsem celou dvousedacku pro sebe, odhadem nas cestovalo tak 20 v celem buse. Ja a dalsi 2 vystoupili v NUE, nevim kolik lidi nastoupilo, ale par jich tam bylo. Na letiste jsem jel S-bahn.
06.09.2017
NUE-LYS
HOP! E145: F-GRGH
LF 18%
Linka NUE-LYS je nova linka od HOP a ja letel teprve na 2. rotaci. Necekal jsem zadny velky LF. Behem letu se podavalo male obcerstveni formou napoju a neceho sladkeho.
06.09.2017
LYS-PIS-LRH
HOP! ATR72: F-HAPL
LF cca 80%
Z LYS odleta ve spicku mnozstvi Embraeru 135/145, 170/190, ATR 72/72, plus CRJ 700/900/1000 do vsech koutu Francie. Ja se nejvice tesil na te svuj let do La Rochelle pres Poitiers. Let probehl standartne a nacas. Z LRH jsem jel autobusem do centra mesta, kde jsem mel cca 5 hod casu do odjezdu autobusu do BOD. La Rochelle je utulne mestecko, s uzkymi ulickami, velkym vlakovym nadrazim a pristavem. Jelikoz jsem tuto cestu absolvoval jako homeoffice, musel jsem najit nejaky podnik s wifi pripojenim a na par hodin pracovat, aby to sefovi nebylo divne.
Po prijezdu do BOD jsem si sel nakoupit nejake jidlo do Carrefouru pobliz autobusaku a pak se vydal na hotel tramvaji a busem. Na tramvajove zastavce me potesila jedna cilova stanice tramvaje pojmenovana po cloveku, ktery nasi zemi proslavil daleko vic nez ten trouba, co tam sedi tedka. Chtel jsem si dat sprchu, neco pojist a sup do postele, nebot druhy den rano me cekalo brzke vstavani.
07.09.2017
BOD-BES
CHALAIR AVIATION BEECHCRAFT 1900: F-HBCG
LF 89%
Jelikoz muj hotel byl necele 2km od terminalu, tak jsem se rozhodl to jit peso, nez resit nejake MHD. Na letiste jsem dorazil za necelych 20 min. Ranni spicka v BOD byla jiz v plnem proudu, krom regionalnich linek, odletalo KL do AMS, V7 do FAO a na Korsiku. Letiste docela hezke, takovy prumer, ale security absolutne nestihala. Jediny centralni bod na security a vse bylo jako hrdlo u lahve, fronta se skoro nehybala. Pracovnici mezi davem vyvolavali AMS, FAO, atd. Nechtelo se mi nekonecne dlouho cekat, tak jsem se pridal ke skupince lidi do AMS a prosel security do 10 min. Jinak bych tam asi stal dodnes.
Na let s Beechem jsem se neskutecne tesil. Boarding probihal relativne rychle. 16 pax bylo na palube. Druhy pilot uzavrel dvere kabiny. Chalair nebo behem letu palubni personal a v letadle neni ani toaleta. Na kazdeho pax cekala krabicka s obcerstvenim na sedacce. Po kratkem taxovani jeste za tmy jsme se velmi rychle odlepili od zeme a uhaneli smer sever. Pilotni kabina neni oddelena dvermi, takze clovek muzes sledovat praci pilotu za letu. To se mi moc libi, alespon neni nuda. Po asi hodince letu jsme zacali klesat a v Brestu jsme pristali vice mene nacas.
Jelikoz jsem mel v Brestu pres 7 hod casu a venku zacalo prset a ja musel jeste pracovat, tak jsem se rozhodl vyuzit prijemnych prostor letiste. Zde jsem byl tak do obeda a pote se vydal do mesta. Nejdrive autobusem, cca 5 min jizdy na konecnou zastavky mistni tramvajove linky a pak tramvaji. Cela cesta zabere tak 30 min, zalezi kde clovek vystoupi. Porad prselo a tak jsem nemel naladu nikde behat po meste. Tak jsem si zasel na obed a pote na vlakove nadrazi, kde byla wifina a ja mohl pokracovat v homeofficu. Asi tak 2 hodky pred odjezdem busu do Nantes se pocasi umoudrilo a ja vyrazil na kratkou obhlidku mesta.
Autobus prijel na cas. Finalni destinace byla Grenoble. No moc by se mi s nim nechtelo pres celou Francii. Cesta do Nantes trvala neco pres 4 hod se zastavkami pro vystup a nastup v Quimper, Lorient a Vannes. Do Nantes dorazil bus okolo 21 hod. Zastavka busu je cca 15 min tramvaji mimo centrum mesta. Hotel jsem mel kousek od hlavniho nadrazi, kde jsem dorazil neco malo pred 22 hod. Uz jsem nemel chut jit nekam do mesta, tak jsem si koupil neco k veceri, dal si sprchu a sel na kute.
pokracovani nize...