Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

pavelj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 12. 08. 2017, 20:21
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

Příspěvekod pavelj » 22. 11. 2017, 17:26

Na počátku výletu bylo víceméně náhodné objevení letenky PRG-HAM-SZG v ceně necelé 2000 Kč na webu Eurowings. Cestování z Prahy do Salzburgu přes Hamburg je sice trochu divné, ale když už to dopravce nabídl, nedalo se odolat. Protože cestu bylo nutno zakončit někde blíže domovu, zbývalo zajistit poslední segment SZG-VIE, který obstaral Austrian Airlines a jeho pravidelná linka. Ta navíc dobře časově navazovala na přílet z Hamburgu.

map.gif
Mapa letů
map.gif (108.63 KiB) Zobrazeno 1230 x


17. 11. 2017
PRG-HAM
EW7779
A320 (D-AEWT)

Pražské letiště nemám rád. Je to takové autobusové nádraží s cenami michelinské restaurace. Jednou za pár let ale jsem ochotný to přežít, což přišlo právě teď. Na let jsem se odbavil s třídenním předstihem online, takže po příjezdu na letiště stačilo pokračovat rovnou k bezpečnosti. Téměř bez čekání a bez problémů jsem prošel a následně zamířil na oběd. O zpestření pobytu se postaral náhodný cestující muzikant, který celkem slušně zahrál na veřejné piano u brány D1. Jinak se nic zásadního nedělo, pouze přišla SMS a e-mail, že let bude o 15 minut opožděn. Předpokládal jsem, že salámovou metodou z toho bude nakonec minimálně půlhodina, což už by začínalo hrozit nestihnutým přestupem v Hamburgu. V plánovaném čase odletu ve 12.30 letadlo sotva přiletělo z předchozího letu, takže odletět alespoň ve 13.00 se začalo jevit jako téměř nereálné. Pomalu jsem si začínal říkat, že pokud to tak půjde dál a zpoždění naroste až do jistoty ulétnutí dalšího letu, vykašlu se na to a pojedu vlakem domů. Z úvah mě probral ohlášený boarding, jehož jsem se rozhodl zúčastnit :-). Po nástupu jsem zamířil k sedadlu 27A a udělalo mi radost, že obě vedlejší zůstala volná. Těsně před nástupem bylo ohlášeno, že důvodem zpoždění je přetížení letových cest. S tím člověk opravdu nic nenadělá.

Po vzletu za typického podzimního počasí typu šedý hnus až na zem jsem se začal těšit nad mraky a na modrou oblohu. Sice pořád trochu hrozilo nestihnutí přestupu, ale to jsem nemohl ovlivnit, takže nezbývalo, než si užit let a trochu jednotvárný výhled. Eurowings má tři tarify, přičemž ten nejlevnější, který jsem měl koupený, neobsahuje občerstvení. To je k dispozici placenou formou, ale na hodinovém letu nebylo nutné. Na severu Německa bylo ten den lepší počasí než v Praze, takže před přistáním šlo dohlédnout až na zem a podívat se na Labe, které Hamburgem protéká. Po přistání nás přivítala duha a letištní autobus. První uvedené potěší, druhé méně, protože autobus prodlužuje čas dosažení terminálu, což při těsném přestupu není chtěné. Z prvního monitoru po vstupu do terminálu jsem zjistil bránu pro další odlet a u ní hlášení „GO TO GATE“, takže nakonec všechno v pořádku. Rychlejší chůzí jsem dorazil k bráně a zařadil se na konec fronty. Čekání na nástup trvalo možná 20 minut, takže původní plán dát si v klidu odpolední kávu musel být zrušen.

IMG_0174-min.JPG
Check-in tentokrát netřeba

IMG_0175-min.JPG
PRG

IMG_0176-min.JPG
Praha logojet

IMG_0178-min.JPG
PRG-HAM

IMG_0185-min.JPG
PRG-HAM

IMG_0188-min.JPG
Po přistání v HAM

IMG_0189-min.JPG
Výstup z letadla


17. 11. 2017
HAM-SZG
EW7274
A319 (D-AGWG)

Nástup v Hamburgu nebyl ani nástupním mostem, ani autobusem. Po průchodu bránou jsme sešli na plochu a k letadlu došli pěšky. Schody byly přistaveny k předním a zadním dveřím a cestujícím bylo podle řady, ve které seděli, doporučeno použít jedny z nich. Nevím, jestli se to všem podařilo pochopit, protože v uličce v letadle se sráželi cestující postupující proti sobě. Já jsem do své 20. řady zcela bez váhání nastupoval zadními dveřmi. Prostřední sedadlo zůstalo volné a u uličky obsazené. Takže takové klasické business uspořádání na krátký let, ale vzadu. Před spuštěním motorů kapitán ohlásil, že je ještě nutno počkat na vyložení několika zavazel cestujících, kteří se k letu nedostavili. Kromě toho slíbil „smooth flight“ díky příznivému počasí na trase letu i v cíli a délku letu jednu hodinu.

Po krátkém pobytu na zemi v Hamburgu jsme tedy opět zamířili na jih a znovu přiletěli nad podzimní počasí, které bylo nejen v Praze, ale také nad většinou střední Evropy. Za letu se opět nabízelo placené občerstvení pro cestující s nejnižším tarifem a bezplatné pro ty s vyšším. Také bylo k dispozici bezdrátové připojení k internetu. To jsem nepotřeboval a nevyužil, ale vzpomínám, že nejlevnější tarif stál okolo 4 EUR. Po nějakém čase ve FL390 jsme začali pomalu klesat k Salzburgu. V dálce byly k vidění Alpy vyčnívající z oblačnosti, do níž jsme postupně klesali, až nás opět pohltil šedý hnus. Dráha salzburského letiště je téměř ve směru příletu, takže bez velkého zatáčení jsme na minutu přesně v 16:15 hladce přistáli. Venku bylo možné zahlédnout známý Hangar-7, jehož návštěva by při delším času na přestup určitě připadala v úvahu. Po krátkém pojíždění jsme zastavili na stojánce vedle letadla EasyJet. Jeho linky jsou v zimní sezóně určitě hojně využívány pro lyžařské výlety. Po vystoupení z letadla následoval autobus a přeprava k terminálu. Druhé největší rakouské letiště není moc vybaveno na přestupující cestující. Cestou od letadla není jiná možnost než vyjít skoro až na ulici před terminál, z čehož plyne, že před dalším letem bylo nutno znovu (a trochu neplánovaně) projít bezpečnostní kontrolou. Čekání zabralo asi 10 minut, takže žádný velký problém. Menší zdržení způsobil pes, kterého bylo potřeba chytit a zavřít do tašky pro průchod rentgenem. Moc se mu do toho nechtělo, ale nakonec musel. Prostor odletových bran je v Salzburgu poměrně miniaturní a obsahuje duty-free obchod a rychlé občerstvení. Vyzkoušel jsem oboje. V obchodě jsem nakoupil vodu, což se málem nepodařilo, protože skener u pokladny odmítal načíst palubní vstupenku v mobilu. Paní pokladní už to chtěla vzdát a ptala se, jestli ty vody opravdu hodlám pít. Tak jsem potvrdil, že určitě ano, a po ručním zadání údajů všechno nakonec zafungovalo. V rychlém občerstvení jsem si dal párek a malé pivo (nic moc jiného teplého nebylo) a čekal jsem na let do Vídně. Brána se změnila z čísla 6 na 2, což ale vzhledem k místním vzdálenostem nebyl žádný velký problém.

IMG_0191-min.JPG
Na ploše v HAM

IMG_0193-min.JPG
Po vzletu z HAM

IMG_0202-min.JPG
Na ploše v SZG

IMG_0204-min.JPG
Občerstvovací koutek

dog-x-ray.jpg
Toto asi viděl bezpečnostní pracovník


17. 11. 2017
SZG-VIE
OS924
Dash-8 (OE-LGF)

Po vypuštění na plochu šli cestující k letadlu pěšky. Seděl jsem opět vzadu, takže jsem šel rovnou k zadním dveřím. Celkem letělo odhadem okolo 30 cestujících. Většina určitě pokračovala dalšími lety z Vídně, protože létat ze Salzburgu do Vídně je jinak docela nesmysl a vlak je lepší volba. Let by to byl pěkný za světla. Start s výhledem na centrum města s pevností Hohensalzburg a horami v pozadí by určitě potěšil. V tomto případě se však startovalo v 18:40, což je čas, kdy v polovině listopadu už opravdu světlo není. Zrychlení poloprázdného turbopropu však potěší vždy. Salzburg jsme jen zahlédli a brzy prolétli nad vrstvu oblačnosti. Let byl krátký, a tak brzy po vzletu následovalo občerstvení. Tentokrát žádný low-cost model, takže zdarma pro všechny. Rozdávala se voda v malé plastové lahvičce a volitelně čaj nebo káva. Zvolil jsem vodu a kávu. Kapitán ohlásil letové údaje – výšku 17.000 stop, rychlost, venkovní teplotu a očekávaný zbývající čas letu. Blížící se přistání se dalo poznat pouze podle zhasnutí světel v kabině a vysunutí podvozku. Přistáli jsme od jihu na dráhu 34 vídeňského letiště krátce před půl osmou. Chystal jsem se pokračovat vlakem ve 20:03, takže včasný přílet potěšil. Jak už je zvykem, na stojánce čekal autobus. Cesta však byla krátká a následný průchod důvěrně známým terminálem rychlý. Ve Vídni je stejně jako na většině civilizovaných míst součástí letiště i nádraží, z nějž jsem téměř prázdným railjetem odjel v plánovaných 20:03. Cesta na hlavní nádraží ve Vídni trvala asi 15 minut. Po příjezdu už jen stačilo přejít pár kroků do hotelu vedle nádraží (Motel One Wien-Hauptbahnhof).

IMG_0205-min.JPG
railjet

IMG_0208-min.JPG
Noční pohled na nádraží z hotelu

IMG_0210-min.JPG
Nádraží Wien Hauptbahnhof ve dne


Krátký jednodenní výlet se třemi segmenty rozhodně potěšil. Vidět modrou oblohu v listopadu je vzácné, navíc když se nakonec stihl i přestup v Hamburgu, není si na co stěžovat. A třeba zase někdy příště…


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2536
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

Příspěvekod alesesl » 22. 11. 2017, 17:52

AHoj, takove vylety mam nejradsi. Hezky zvoleny routing. Kolik vysla letenka SZG-VIE?

Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 868
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

Příspěvekod Marty-t » 22. 11. 2017, 18:06

malé dloubnutí jako reakce na:
Pražské letiště nemám rád
a
důvěrně známý terminál VIE
ááá - pán je taky z Moravy ? :wink:

Na kolik ty tři segmenty vyšly ? A jaký byl účel návštěvy Vídně ???

Jinak hezký čtivý TR. Jen tak dál !

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 237
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Status: Offline

Re: Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

Příspěvekod velpa.66 » 22. 11. 2017, 19:05

P9271828.JPG
náhled do hangáru
Pěkné,škoda že jsi nezůstal v SZG déle. Hangár 7 stojí za návštěvu.
V létě jsme letěli větší oklikou PED-STN-SZG-STN-BRQ .

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 321
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Status: Offline

Re: Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

Příspěvekod marthym » 22. 11. 2017, 23:39

Marty-t píše:malé dloubnutí jako reakce na:
Pražské letiště nemám rád
a
důvěrně známý terminál VIE
ááá - pán je taky z Moravy ? :wink:

Na kolik ty tři segmenty vyšly ? A jaký byl účel návštěvy Vídně ???

Jinak hezký čtivý TR. Jen tak dál !


Přesně. Byl jsem rád za nový TR po delším čase a hned na začátek takový "kaz" s řečí o autobusovém nádraží.. :D O cenách v PRG víme každý své (naposledy jsem si tam v restauraci dal něco při pracovní cestě). Ale třeba co oceňuju, je supermarket a možnost další leteké i neletecké zábavy - byť kino dávno zrušili.


bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 470
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Status: Offline

Re: Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

Příspěvekod bubo » 23. 11. 2017, 08:44

marthym píše: ....Ale třeba co oceňuju, je supermarket...

ve Vidni je ten supermarket primo v hale par kroku, nemusis slapat do vedlejsiho baraku ;-). A maji tam pult s teplyma vecma, treba leberkase.... ano, mam Viden radeji nez PRG, tak si me zaradte do skatulky...

Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 868
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

Příspěvekod Marty-t » 23. 11. 2017, 09:25

bubo píše:ano, mam Viden radeji nez PRG, tak si me zaradte do skatulky...

Já zas mám VIE radši nejen kvůli Heisse Theke Intersparu, ale kvůli tomu, že je pro mne blíž, má větší nabídku letů a hlavně se člověk přímo na letiště dostane pohodlně vlakem ze středu města...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2536
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

Příspěvekod alesesl » 23. 11. 2017, 09:36

Marty-t píše: A jaký byl účel návštěvy Vídně ???


Myslim, ze je to jasne napsane hned v prvnim odstavci: Protože cestu bylo nutno zakončit někde blíže domovu, zbývalo zajistit poslední segment SZG-VIE, který obstaral Austrian Airlines a jeho pravidelná linka.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1040
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Status: Offline

Re: Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

Příspěvekod Lkprak » 23. 11. 2017, 17:58

bubo píše:
marthym píše: ....Ale třeba co oceňuju, je supermarket...

ve Vidni je ten supermarket primo v hale par kroku, nemusis slapat do vedlejsiho baraku ;-). ...
¨

Zrovna v PRG je ta Billa taky přímo v baráku, od nejbližších check-inových přepážek na T2 vzdálená vzdušnou čarou tak 100 m.

Jinak moc pěkný TR.

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 470
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Status: Offline

Re: Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

Příspěvekod bubo » 23. 11. 2017, 19:56

Lkprak píše:Zrovna v PRG je ta Billa taky přímo v baráku, od nejbližších check-inových přepážek na T2 vzdálená vzdušnou čarou tak 100 m.
Jinak moc pěkný TR.


Vlastne jo..ja jsem na to zapomnel. Ale furt radeji z Vidne ;-)

pavelj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 12. 08. 2017, 20:21
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

Příspěvekod pavelj » 23. 11. 2017, 20:03

Děkuji moc za ohlasy. Jak Marty-t správně odhalil, jsem z Moravy :-) Mám to do Vídně blíž než do Prahy, takže většina letů je z VIE. Letiště jsem si oblíbil, i když samozřejmě všechno má svá pro a proti. Když se přijede autem, parkování je dražší, navíc rakouská dálniční známka... Samozřejmě úplně nejblíž bych měl Brno (jeden TR o cestě z BRQ jsem nedávno psal) a rád bych z Brna létal častěji, jenom nabídka destinací je taková jaká je.

K dotazu na cenu letu SZG-VIE - to byl standardní jednosměrný tarif Austrianu, takže nic moc výhodného. Konkrétně 98 EUR.

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 522
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Z Prahy do Vídně oklikou (PRG-HAM-SZG-VIE) včetně rentgenového snímku psa

Příspěvekod jencik » 24. 11. 2017, 07:43

Zase z T1 si to človek k Bille odslape, podobne vo Viedni tuším z T1. Pokiaľ by som ale mal PRG pochváliť, tak je to asistencia cestujúcim, to vo Viedni zvládajú veľmi žalostne, hlavne na odlete, prílet už v pohode.



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů