PRG-(BTS)-KSC
Napsal: 30. 11. 2017, 14:44
Tohle léto jsem se potřeboval dostat na daleký východ do Košic a jelikož se mi nechtělo cestováním ve vlaku strávit celou noc, rozhodl jsem se podívat, co nabízí ČSA. Čas odletu 17:35 je přímo ideální, člověk odpracuje co je třeba a pak se v klidu vydá na letiště. Přílet v 19:50 zas znamená, že krátce po osmé už sedí v hospodě v centru Košic. A to se za 2 tisíce vyplatí.
PRG- BTS (OK 966)
ATR 42-500 (OK-KFN)
LF: 90 %
V ten odletu byla odpoledne nad Prahou slušná bouře, chvíli jsem se i obával, jak si malinké ATR s takovým počasím pořadí. Představa boardingu z autobusu v dešti taky nebyla vůbec příjemná. Ale jak to už s letní bouří bývá, odezněla stejně rychle jako přišla a po páté bylo už zase hezké počasí.
Nástup v Praze probíhal klasicky od gatů na dolním podlaží a pak autobusem k odparkovaným ATR. Hned na začátku mě překvapila pestrost cestujících. Nechyběli business cestující, rodiny s dětmi (ale naštěstí žádní infanti), studenti, P2P i transferující pasažéři (dle c/s DL, AZ a myslím, že i KE).
Jelikož jsem měl nejlevnější tarif od ČSA, nemohl jsem si vybrat místo v letadle bez dalšího poplatku. Nicméně místenková loterie se na mě usmála a získal jsem sedadlo u okna, dokonce 11A, což je u ATR výborné pro rychlý výstup po přistání. Boarding probíhal svižně a z
Zajímavý byl poměrně vysoký počet cestujících, load factor byl kolem 90 %, napočítal jsem jenom 5 volných míst, z toho jedno bylo vedle mého.
Sedadlo v ATR je měkké a pohodlné, legroom není nic extra, pro člověka mé postavy však stačí.
Let probíhal hladce, umoudřené počasí umožnilo občas i zajímavý výhled. Hluk v ATR není nijak nesnesitelný a s puštěnou hudbou ve sluchátkách se to dá krásně vydržet. Posádka ČSA milá, profesionální a příjemná. K nim můžu říct skutečně jenom chválu. Po 50 minutách letu jsme přistáli v BTS.
BTS- KSC (OK 966)
ATR 42-500 (OK-KFN)
LF: 85 %
V Bratislavě značná část (víc než polovina) cestujících vystoupila a už jsem si myslel, že do Košic poletíme poloprázdní. Na letišti v BTS byl velký klid, kromě nás snad jenom jedno koupácké letadlo TVS a vládní letadla. Viděl jsem jak novou vládní letku, tak i tu starou, která se pár dnů po mém mezipřistání prý odebrala někam do muzea na poslední odpočinek.
Po chvilce však začali boardovat cestující z Bratislavy. Tady to byli zpravidla business cestující. Letadlo se zaplnilo téměř jako při odletu z PRG, i sedadlo vedle mě bylo pro druhou část letu obsazené.
Druhá část letu byla ještě kratší a po necelých padesáti minutách jsme přistáli na letišti v Košicích. Výhodu takhle malých letišť je, že doslova 5 minut od landingu je človek už před terminálem. Závěrem mohu říct, že jsem s tímhle spojením velice spokojený. Pokud bude příležitost, určitě i v budoucnu upřednostním letadlo před vlakem. Nevýhodou je, že v 17:35 se létá jenom Po, St a Pa. Pokud je ale obsazení konstantě takhle vysoké, jako jsem zažil já, myslím, že by byla šance na rozšíření i na další dny nebo na jiné slovenské letiště, třeba TAT.
PRG- BTS (OK 966)
ATR 42-500 (OK-KFN)
LF: 90 %
V ten odletu byla odpoledne nad Prahou slušná bouře, chvíli jsem se i obával, jak si malinké ATR s takovým počasím pořadí. Představa boardingu z autobusu v dešti taky nebyla vůbec příjemná. Ale jak to už s letní bouří bývá, odezněla stejně rychle jako přišla a po páté bylo už zase hezké počasí.
Nástup v Praze probíhal klasicky od gatů na dolním podlaží a pak autobusem k odparkovaným ATR. Hned na začátku mě překvapila pestrost cestujících. Nechyběli business cestující, rodiny s dětmi (ale naštěstí žádní infanti), studenti, P2P i transferující pasažéři (dle c/s DL, AZ a myslím, že i KE).
Jelikož jsem měl nejlevnější tarif od ČSA, nemohl jsem si vybrat místo v letadle bez dalšího poplatku. Nicméně místenková loterie se na mě usmála a získal jsem sedadlo u okna, dokonce 11A, což je u ATR výborné pro rychlý výstup po přistání. Boarding probíhal svižně a z
Zajímavý byl poměrně vysoký počet cestujících, load factor byl kolem 90 %, napočítal jsem jenom 5 volných míst, z toho jedno bylo vedle mého.
Sedadlo v ATR je měkké a pohodlné, legroom není nic extra, pro člověka mé postavy však stačí.
Let probíhal hladce, umoudřené počasí umožnilo občas i zajímavý výhled. Hluk v ATR není nijak nesnesitelný a s puštěnou hudbou ve sluchátkách se to dá krásně vydržet. Posádka ČSA milá, profesionální a příjemná. K nim můžu říct skutečně jenom chválu. Po 50 minutách letu jsme přistáli v BTS.
BTS- KSC (OK 966)
ATR 42-500 (OK-KFN)
LF: 85 %
V Bratislavě značná část (víc než polovina) cestujících vystoupila a už jsem si myslel, že do Košic poletíme poloprázdní. Na letišti v BTS byl velký klid, kromě nás snad jenom jedno koupácké letadlo TVS a vládní letadla. Viděl jsem jak novou vládní letku, tak i tu starou, která se pár dnů po mém mezipřistání prý odebrala někam do muzea na poslední odpočinek.
Po chvilce však začali boardovat cestující z Bratislavy. Tady to byli zpravidla business cestující. Letadlo se zaplnilo téměř jako při odletu z PRG, i sedadlo vedle mě bylo pro druhou část letu obsazené.
Druhá část letu byla ještě kratší a po necelých padesáti minutách jsme přistáli na letišti v Košicích. Výhodu takhle malých letišť je, že doslova 5 minut od landingu je človek už před terminálem. Závěrem mohu říct, že jsem s tímhle spojením velice spokojený. Pokud bude příležitost, určitě i v budoucnu upřednostním letadlo před vlakem. Nevýhodou je, že v 17:35 se létá jenom Po, St a Pa. Pokud je ale obsazení konstantě takhle vysoké, jako jsem zažil já, myslím, že by byla šance na rozšíření i na další dny nebo na jiné slovenské letiště, třeba TAT.