Za kačku na kukačku do Panamy

Odpovědět
LeeMer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 03. 08. 2015, 20:09
Oblíbené typy letadel: E170/175/190/195
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Za kačku na kukačku do Panamy

Příspěvek od LeeMer »

Původně jsem neměl v plánu psát z této cesty trip report. Ale protože jich tu z této destinace je snad jeden, tak jsem se rozhodl něco ve stručnosti sesmolit. A to i proto, že předpokládám, že dost z vás využilo, stejně jako já, chyby v nacenění letenek s Aeromexico z Amsterdamu do vybraných končin Střední a Jižní Ameriky. S několika členy tohoto fóra jsme řešili společný výlet tak dlouho až se nepodařilo najít vhodný termín ani pro dva. V našich diskuzích se stále točila Panama, Kuba a Ekvádor. Rád bych využil a zneužil kolegů z fóra, protože nevládnu jazykem španělských nájezdníků, ale situace si vynutila moji úplnou samostatnost. Nakonec to na společný výlet tedy nedopadlo a já uloupil letenku pro sebe do Panamy a to konkrétně do stejnojmenného města Ciudad de Panamá (dále v textu pro zjednodušení jako Panama).

Nákup letenek jsem provedl přes jednoho ze známých českých zprostředkovatelů leteckých radovánek, protože přímo přes Aeromexico se mi to nedařilo ani najít. Asi napotřetí se mi povedlo letenky zakoupit a e-ticket přistál v emailu, i když se až do odletu v systému Aeromexico jevil jako nezaplacený. Následovalo pár týdnů klidu a následně jsem zakoupil přískok do Amsterdamu s dostatečným předstihem jak pro přílet, tak i pro odlet. Zaprvé to bylo z důvodu rezervy v případě zimních rozmarů počasí a také pro relax v salonku. Do odletu Aeromexico ještě párkrát posunulo odlety z Panamy do Mexika, ale nebylo to nic kritického a v podstatě šlo ve výsledku o desítky minut. Hlavní let do Evropy zůstal stabilní. Dost bylo tlachání, pojďme se proletět.

Klasika v salónku v PRG.
Klasika v salónku v PRG.


PRG-AMS, KL1356, B737-800

Standardní hop do Amsterdamu. Ještě před příjezdem na letiště jsem trnul, že jsem něco doma zapomenul. Měl jsem jenom batoh a malý kufr a tak jsem se cítil nějak nesvůj pro tak dalekou cestu. Tento způsob balení jsem zvolil záměrně, protože jsem měl koupené letenky na přískoky odděleně a nechtělo se mi v Amsterdamu vylézat z letiště ven a nově odbavovat kufr. V Praze jsem ještě před oficiálním otevřením přepážky vyrazil na check-in. Dáma byla neuvěřitelně milá. Okamžitě začala řešit, že pokud bych chtěl, tak mi udělá letenky i na ty další lety, protože všechno bylo ve SkyTeamu. Nakonec by dokonce šlo i odbavené zavazadlo, ale jenom do Mexico City. Řekl jsem, že to není potřeba, že stejně v tom kufru nemám nic, co by ho vylučovalo jako kabinové zavazadlo. Paní ještě zuřivě chvilku klepala do počítače a nejednou ji tam vykoukla Panama, to už jsem neodolal a nechal tedy kufr o hmotnosti 6 kg putovat jako odbavené zavazadlo až do dalekých tropických krajů a jenom doufal, že to mají přes ty dvě letenky aerolinky nějak pořešené. Nerad bych přistával v Panamě a můj kufr rotoval na pásu v Amsterdamu.

Protože jsem se přejedl v salonku, kde mimochodem zavedli konečně sůl, tak jsem v letadle již nekonzumoval nic tuhého a požádal letušku pouze o žlutou vodu v podobě známého europiva. Nemohu zde napsat nic víc, opravdu šlo o tuctový evropský let, bez sebemenších problémů. Let proběhl nad mraky, tak ani neposkytnu žádnou fotografii. A myslím, že plechovku Heinekenu na stolečku si umíte představit.

Někde nad Německem.
Někde nad Německem.


Onen Heineken :)
Onen Heineken :)


Amsterdamský průmysl.
Amsterdamský průmysl.


AMS-MEX, AM26, B787-900

Na tento let jsem se nesmírně těšil. S Aeromexico jsem měl doposud pár kratších letů již za sebou, ale na mezikontinentální jsem byl zvědavý, navíc taky poprvé takovou dálku v plasťáku. Proběhnutí na Schipholu bylo jako obvykle bez sebemenších problémů a dokonce ani řada na pasovou kontrolu se tentokrát nekonala. Dostal jsem docela hlad a žízeň a moje kroky tak logicky zamířily do KLM Crown Lounge v neschengenskí části letiště, který prochází rekonstrukcí. Hotovo by mělo být na jaře 2019 s částečným otevřením v létě 2018. Musím říct, že mě doposud zveřejněné návrhy podoby interiéru salonku nenadchly, ale na co jsem zvědavý je přítomnost high-end restaurace. Zpátky ale do kruté současnosti. Personál zajištující catering v saloncích se rozhodl stávkovat a tak byli návštěvníci odsouzení k přísunu důležitých živin pouze pomocí celé řady více-, méně-, anebo vůbec alkoholických nápojů. Situace se naštěstí po čase zlepšila a stávkový výbor, či kýho šlaka, dosáhl svého a byl obnoven přísun tuhé stravy. Protože jsem byl nějaký čas na cestě a ještě mě téměř den na cestách čekal, tak jsem se rozhodl využít sprchy a před odletem se trošku osvěžit a upravit. Musel jsem využít, a nechápu proč tam jsou, oněch neosobních automatů na lísky, do kterých se zadávají požadavky na obsluhu salonku. Vyplnil jsem popravdě svoji příslušnost k platinovým kamarádům Flying Blue a okamžitě na mě zavolala vrchní sestra, aby vyřídila moje požadavky. Sprcha ji přišla jako nuda, takže se mě vyptala ještě na to, kam letím a podobně a vyzvala mě, abych se po sprše k ní ještě vrátil. Jako hodný kluk jsem po půlhodince přistál opět na židli před jejím stolíkem, dáma si vyžádala moji palubenku a začal kolotoč. Přišlo jí, že je škoda, že jsem se nezeptal na upgrade, což prý po ni chce 90% všech osob co ji osloví (sic). Proto už v době mého sprchování profoukla kanály u Aeromexico a zjistila, že let je jak v Y, tak i v C velmi prázdný. Já jsem se nadechoval, že něco řeknu, ale dáma pokračovala kadencí kulometu, že tedy požádala o můj upgrade, ale že na Aeromexico nikdo není, ale že mám jít na drink a že si mě ještě určitě zavolá. Ono „určitě si tě zavolám“ jsem si přeložil jako „máš smůlu demente, máš stejně letenku v R, takže šance je nula“. Ale poslechl jsem, dal si dvě piva a nějaké drobnosti v podobě sýru a úžasných sýrových krekrů.

Stávka.
Stávka.


KLM nás stále miluje.
KLM nás stále miluje.


Konečně jídlo.
Konečně jídlo.


Blížil se čas k vyražení na gate. Pomalu jsem se začal balit k opuštění salonku, když v tom vyhlásil rozhlas, abych se dostavil k pracovnicím salonku. Tam si mě odchytla moje stará známá a sdělila mi, že upgrade do business je možný, ale pouze na gate, protože ona do systému Aeromexico nevidí. To jsem pořád bral jako hop nebo trop a nějak tomu nevěnoval pozornost. Pak ale na mě ona dáma mrkla a naznačila, abych se k ní přiklonil. Do ucha mi špitla, máte to hotové a je to zdarma, jenom se u holek na gate ohlaste co nejdříve, abyste mohl nastupovat mezi prvními. Spadla mi čelist a přes mnoho děkování jsem se odebral na gate, kde měl za 10 minut začít nástup. Na přepážce bylo plno, protože s námi letěl tým mexických paralympioniků (nebo něco v tom duchu). V pauze jejich postupného odvozu do letadla jsem přiskočil k přepážce a oznámil, že bych tady snad měl mít upgrade. Paní se zamračila a ihned řekla, že to není možné. V temném koutě gate se ale zvedla supervisorka a řekla něco ve smyslu jako „platinum je jako titanium, udělej mu to“. Následně jsem dostal vysvětlení, že zdarma Aeromexico dělá upgrade na svých mezikontinentálních linkách jenom nejhodnotnějším členům svého věrnostního programu a na ostatní prdí, ale dostanu výjimku, bo let je téměř prázdný.

B789.
B789.


Převzal jsem nový boarding pass a vydal se ještě do podzemních prostor letiště vykonat potřebu, abych byl připraven na přísun luxusu na palubě Aeromexico. Vzhledem k nízké obsazenosti letu byl nástup velmi komorní jak v C tak i v Y a v zásadě probíhaly současně. V B789 mě čekal plnohodnotný skládací pelíšek, který ale na své využití musel počkat. Těšil jsem se na jídlo a servis na palubě. Skoro polovina pasažérů v C to ale okamžitě zalomila a zbytek letu provázelo jejich podřimování a pochrupávání. Než vůbec začnu popisovat, co se na palubě dělo je třeba říct, že od počátku byla světla na minimu a vše probíhalo v režimu „noc“. Po mém usazení ke mně přispěchala letuška s nabídkou uvítacího nápoje, oříšků a teplého ručníku. Oslovila mě sice jménem, ale pak vždy, až do konce letu, komunikovala prvně španělsky a až následně anglicky. Musím říct, že mě to nepřišlo úplně příjemné a kolikrát mi to přišlo jako zbytečné divadlo, protože dávno věděla, že španělský neumím.

C u Aeromexico.
C u Aeromexico.


C u Aeromexico.
C u Aeromexico.


C u Aeromexico.
C u Aeromexico.


C u Aeromexico.
C u Aeromexico.


Amenity kit.
Amenity kit.


Vzlet proběhl neznatelně a nebít hlášení kapitána a obrazovky IFE, tak ani nevím, že jsme vzlétli. Seděl jsem totiž vprostřed a neměl tak možnost výhledu ven z letadla. Tuto tichost a neznatelnost vzletu považuji za obrovskou devizu B787. Ještě před vzletem jsme obdrželi kakánkově hnědý amenity kit obsahující vše co by člověk očekával, kromě tužky. Je snad takový problém ji tam dát? Po nastoupání do letové hladiny začal servis rozdáním menu a okamžitým objednáním nápoje, což nepovažuji za ideální, bo člověk pak střílí lehce od boku, protože neví co za dobroty je na palubě. Jako amuse-bouche byl nabízen výběr světových sýrů doprovázen poprvé a naposled výběrem vín. Já jsem zvolil Chateau Bellegrave, které se stalo mým kamarádem po zbytek letu. Hlavní chod (ryba, pasta, kuře) přišel najednou se salátem a předkrmem. Nemám to rád, protože to najednou zaplní celý stoleček a není místo na pití a celkově to snižuje pocit pohodlí na palubě. Jídlu však není co vytknout až na to, že každý chod obsahoval rajčata. Takže jsem jich za celý let snědl asi kilo :) Po celou dobu mi letuška dolívala prvně zvolené víno, bez oslovení zda bych chtěl změnu. Nakonec do (asi každého na palubě) natlačila panáky, aby se šlo spinkat. Uposlechl jsem, ale ještě předtím jsem projel IFE. Obrazovka byla opravdu veliká, ale kvalita filmů byla mizerná a pozorovat pohyblivé čtverečky se mi opravdu nechtělo. Takže jsem změnil náhlavní sluchátka na špunty sluchátka, složil sedadlo na postel a ulehl ke spánku. První věc co mě zarazila a zabránila rychlému usnutí bylo neúměrné použití aviváže na deky a polštáře. Vše velmi intenzivně vonělo a opravdu to bylo nepříjemně silné. Otupěn únavou a alkoholem jsem nakonec pustil film Argo a usnul. V půlce letu jsem se vyděšeně probudil, když pilot hlásil, že opouštíme vzdušný prostor Íránu a bude zahájena distribuce alkoholických nápojů na palubě. Po protření očí jsem zjistil, že končí film Argo (sorry za spoiler :). Pak jsem opět upadl do bezvědomí. Po celou noc bylo k dispozici malé občerstvení v galley, ale nevím, že by si tam někdo něco vzal. Snídaně byla ve dvou variantách. Klasická omeleta anebo losos. Zvolil jsem lososa a nebyla to vůbec špatná volba. To už jsme ale střemhlav mířili k MEX.

Trasa letu.
Trasa letu.


Menu.
Menu.


Menu.
Menu.


Amuse-bouche.
Amuse-bouche.


Hlavní chod.
Hlavní chod.


Okýnko na hajzlíku.
Okýnko na hajzlíku.


Samoobsluha.
Samoobsluha.


Samoobsluha.
Samoobsluha.


Snídaně.
Snídaně.


Svačinka.
Svačinka.


Snídaně.
Snídaně.


Pokud si mohu dovolit zhodnotit C s Aeromexico, tak jsem byl lehce zklamaný přístupem posádky. Je faktem, že šlo o noční let a většina pasažérů ho celý prospala a posádka na to asi trošku pekla. Stejně tak jídlo, bylo sice chutné, ale bylo to takové lepší hezky naservírované Y. Premiový alkohol byl fajn.

Pokračování příště.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Za kačku na kukačku do Panamy

Příspěvek od Fabo »

Moc hezky. Ten sok z polovedomeho prijmuti informace o opusteni prostoru Iranu, kdyz letis uplne opacnym smerem, si umim celkem predstavit :D

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Za kačku na kukačku do Panamy

Příspěvek od prodejce »

Tripreport jsem ještě nečetl, zatím jen fotky prolítnul a už jsem hluboce pobouřen! Kdo to kdy viděl podávat sejra jako amuse-bouche??? :shock:

No co to má znamenat??

20171129_233700.jpg
20171129_233700.jpg (82.79 KiB) Zobrazeno 4517 x

Aeromexiko si tímto škrtám, ta aerolinka pro mě od této chvíle neexistuje! Sejra jako amuska - to je vrchol všeho!

Vždyť amuse-bouche má přeci být généralement cuisinés par composition d'ingrédients de toutes sortes, mêlant texture, saveurs, couleurs, les amuse-gueules sont souvent présentés sur des plateaux, chaque plateau étant rempli d'un « modèle » en de nombreux exemplaires ou, au contraire, réunissant un assortiment parmi lequel le mangeur fait son choix!

Alexx
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Příspěvky: 598
Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
Pohlaví: muž
Bydliště: Karviná, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Za kačku na kukačku do Panamy

Příspěvek od Alexx »

Argo jsem viděl v letadle tolikrát, že mohu potvrdit, že se u něj opravdu dobře usíná :-).

shady
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 12. 01. 2011, 19:57
Stav: Offline

Re: Za kačku na kukačku do Panamy

Příspěvek od shady »

AM cabin crew je naozaj hrozny. Primarny si myslim,ze kvoli ich slabej znalosti anglictiny. Ak nevies spanielsky, tak sa snazia vyhnut interakcii. Nemam na nich vobec dobre spomienky.
Takyto upgrade vzdy potesi, V C aspon mas istotu, ze vobec nieco dostanes, bez toho aby si to musel pytat priamo v galley.


marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Za kačku na kukačku do Panamy

Příspěvek od marthym »

No, takový upgrade za takovou cenu rozhodně potěší... :D

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Za kačku na kukačku do Panamy

Příspěvek od alesesl »

Fajn pocteni, tesim se na nejake dalsi foto z cesty po Paname, pokud se podelis.
Upgrade zdarma vzdy potesi, at uz je kdekoliv.

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Za kačku na kukačku do Panamy

Příspěvek od velpa.66 »

Těším se na pokračování. Letím v březnu ,tak potřebuji inspiraci a pár rad na cestu.

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Za kačku na kukačku do Panamy

Příspěvek od MarcosFT »

Vyuzil jsem stejnou akci a operational upgrade jsem dostal na letu Mexico City - Amsterdam. Let byl operovan B788, takze jsem mel jinou konfiguraci, nez v B789. Muzu potvrdit ze cabin crew byla opravdu strasna. Od zacatku vedeli, ze mluvim jen anglicky, ale celych 12 hodin letu na me porad zacinali mluvit spanelsky. Nehlede na to, ze mini cabin, kde jsem sedel, nebyla tak dobre opecovana, jako velka cast. Například jsme ani jednou nedostali vlhky a teply ubrousek, ze tri jidel v menu zbyla jen jedna moznost, a to polovina lidi sla po startu hned spat a ani nejedla. Sedadla ne ta nejlepší, jejich B789 je o neco lepsi, jak jsem mel moznost vyzkouset v breznu na SCL-MEX. Takze jak si rikal, platit za to by byly naprosto vyhozene peníze. V Y naopak AM lepsi prumer. Co je fakt parada, ze za op up jsem diky tride I dostal 100% mil do FB. Tak uvidíme jestli budu upgradovan znovu v unoru na platinum kartu.


Odpovědět