Hong Kong na upper decku

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4155
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od whiskey »

krakra píše:Mě fascinuje, jak někdo prostě hodně létá a ke všemu v businessu, připadá mi to, že to ke dneska hodně běžné.

je to hodne invidiualne a nemusi to byt vobec rocket science. Jeden priklad z praxe - u mna to bolo tak, ze prvy OK+ Gold som vylietal sluzobne v 2004 (na 30 segmentov to tusim bolo, t.j. z BTS via PRG zopar tripov po Europe a jeden TATL s OK a DL). Prveho LH SEN som vylietal (uz v inej firme) v 2006, ked sa za urcitych podmienok dali lietat longhauly v businesse - 2x sluzobka BTS-MUC-PVG, 1x BTS-MUC-FRA-JNB, k tomu economy VIE-PVG-CGK-BKK-VIE a bolo vymalovane. Vtedy stala u M&M awardova letenka v C do Severnej Ameriky ci Juznej Afriky 90k mil, takze ked clovek nazbieral 100k mil na senatora, uz mal zarobene na jednu slusnu C award letenku. K tomu sa dali vtedy robit veci, ako napriklad zarobit 15k award mil za 100€ predplatne na rozne nemecke noviny na jeden M&M ucet - takze som predplatil 6x noviny nemeckym kolegom a mal som za 600€ 90k mil na dalsi longhaul award v C. Pripadne tesne po vstupe Egyptairu do *A sa dali kupit longhaul C letenky cez CAI za 1000€, ktore davali plne mile do M&M, takze clovek letel za prijatelne peniaze na dovolenku, a este si tym pomahal pri rekvalifikacii statusu.
Po dalsej zmene zamestnania som lietal v podstate s jednou vynimkou (ked som raz isiel za cocikom na pivo) uz len intra-EU v Y, ale ked clovek nalieta 120 segmentov za rok, tak sa z toho dal vybuchat SEN status a zarobit slusne award mile i pri sucasnych mizernych earningoch za predpokladu, ze to clovek rozumne bookoval a vedel, ktore booking classes potrebuje. K tomu sa dalo velmi dobre zarabat na milach za Hilton stays, kde naviac casto davali 3-4-nasobne promotions (to uz tiez vyrazne obmedzili v poslednych 3 rokoch). Kedze Hilton Hhonors umoznuje double dip (body na ich ucet a zaroven mile na FFP aerolinky), tak to vedeli byt desiatky tisic mil za rok, ak clovek stravil za rok povedzme 92 noci v Hilton properties ako napr. ja v 2014.
V konecnom dosledku to znamenalo, ze na longhaul rodinne dovolenky sa vzdy lietalo v C, ci uz na awardy alebo nejake longhaul promotion fares (TK Valentine's Day promo, OS z GVA 1111CHF kupovane 11.11.2011 atd.), raz za rok/dva v F (na ilustraciu rozsahu - 2007 US West Coast, 2008 JAR, 2009 NZ/AU/Salamunove ostrovy, 2010 HKG/Guam/Saipan/Tinian, 2010 Vietnam, 2011 Malajzia, 2012 Guam/Truk/Pohnpei/Kosrae/Majuro/Hawaii, 2013 Palau/Yap, 2014 Falklandy/Juzna Amerika, 2016/2017/2018 Japonsko).
Posledne dva roky lietam minimalne, ten rok tusim len 12 segmentov. Takze minam posledne mile a vo februari ma M&M downgradne na FTL po 11 rokoch senatorovania, Hilton z Diamondu po tusim 5 rokoch a posledne Hilton body som minul na Hilton Tokyo o dva tyzdne (svojho casu som byval napr. v Japonsku 2 tyzdne gratis v kuse, stalo ma to len pol miliona Hilton bodov, teraz to budu rozne ryokany atd.).
Su firmy, ktore zamestnancom neumoznuju zbierat na vlastne programy, takze nic z vyssie uvedeneho by nebolo mozne. Potom su zase firmy, kde sa i dnes lieta bezne v premiovych triedach a casto sa stava, ze tito ludia vobec neriesia nejake statusy, lebo vzdy lietaju v C alebo F tak ci onak. Potom su eurposlanci, ktori lietaju v sezone tyzdenne v C v ATRku Austrianu do BRU ci BSL za nase peniaze a stretavam ich v SEN lounge vo VIE. No a su aj ludia, ktori su tak chudobni, ze musia lietat za vlastne v F, lebo nemaju na private jet...


krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od krakra »

whiskey píše:
krakra píše:Mě fascinuje, jak někdo prostě hodně létá a ke všemu v businessu, připadá mi to, že to ke dneska hodně běžné.

je to hodne invidiualne a nemusi to byt vobec rocket science. Jeden priklad z praxe - u mna to bolo tak, ze prvy OK+ Gold som vylietal sluzobne v 2004 (na 30 segmentov to tusim bolo, t.j. z BTS via PRG zopar tripov po Europe a jeden TATL s OK a DL). Prveho LH SEN som vylietal (uz v inej firme) v 2006, ked sa za urcitych podmienok dali lietat longhauly v businesse - 2x sluzobka BTS-MUC-PVG, 1x BTS-MUC-FRA-JNB, k tomu economy VIE-PVG-CGK-BKK-VIE a bolo vymalovane. Vtedy stala u M&M awardova letenka v C do Severnej Ameriky ci Juznej Afriky 90k mil, takze ked clovek nazbieral 100k mil na senatora, uz mal zarobene na jednu slusnu C award letenku. K tomu sa dali vtedy robit veci,

Su firmy, ktore zamestnancom neumoznuju zbierat na vlastne programy, takze nic z vyssie uvedeneho by nebolo mozne. Potom su zase firmy, kde sa i dnes lieta bezne v premiovych triedach a casto sa stava, ze tito ludia vobec neriesia nejake statusy, lebo vzdy lietaju v C alebo F tak ci onak. Potom su eurposlanci, ktori lietaju v sezone tyzdenne v C v ATRku Austrianu do BRU ci BSL za nase peniaze a stretavam ich v SEN lounge vo VIE. No a su aj ludia, ktori su tak chudobni, ze musia lietat za vlastne v F, lebo nemaju na private jet...


Princip je prostě mít zaměstnání/povolání, při kterém je létání běžné.

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od zdenda »

bureaucrat píše:Děkuji za zajímavý TR. Tvé reporty mám fakt rád a líbí se mi tvůj suverénní styl.

krakra píše:Mě fascinuje, jak někdo prostě hodně létá a ke všemu v businessu, připadá mi to, že to ke dneska hodně běžné.


Letecké tempo některých tady je skutečně šílené, to člověk může jenom obdivovat. Věřím ale, že od určité hranice se začnou projevovat nějaké úspory z rozsahu (salonky, bonusovky, upgrade,...) a lidé jako MarcosFT je naplno využívají.

Ano. Velmi suverenni styl. Vcetne "przneni" češtiny (zacheckinovat....).....

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od Fabo »

krakra píše:
whiskey píše:
krakra píše:Mě fascinuje, jak někdo prostě hodně létá a ke všemu v businessu, připadá mi to, že to ke dneska hodně běžné.

je to hodne invidiualne a nemusi to byt vobec rocket science. Jeden priklad z praxe - u mna to bolo tak, ze prvy OK+ Gold som vylietal sluzobne v 2004 (na 30 segmentov to tusim bolo, t.j. z BTS via PRG zopar tripov po Europe a jeden TATL s OK a DL). Prveho LH SEN som vylietal (uz v inej firme) v 2006, ked sa za urcitych podmienok dali lietat longhauly v businesse - 2x sluzobka BTS-MUC-PVG, 1x BTS-MUC-FRA-JNB, k tomu economy VIE-PVG-CGK-BKK-VIE a bolo vymalovane. Vtedy stala u M&M awardova letenka v C do Severnej Ameriky ci Juznej Afriky 90k mil, takze ked clovek nazbieral 100k mil na senatora, uz mal zarobene na jednu slusnu C award letenku. K tomu sa dali vtedy robit veci,

Su firmy, ktore zamestnancom neumoznuju zbierat na vlastne programy, takze nic z vyssie uvedeneho by nebolo mozne. Potom su zase firmy, kde sa i dnes lieta bezne v premiovych triedach a casto sa stava, ze tito ludia vobec neriesia nejake statusy, lebo vzdy lietaju v C alebo F tak ci onak. Potom su eurposlanci, ktori lietaju v sezone tyzdenne v C v ATRku Austrianu do BRU ci BSL za nase peniaze a stretavam ich v SEN lounge vo VIE. No a su aj ludia, ktori su tak chudobni, ze musia lietat za vlastne v F, lebo nemaju na private jet...


Princip je prostě mít zaměstnání/povolání, při kterém je létání běžné.



Toto bude tvorit vacsinu frequent flyerov.
A potom su este ludia, ktori lietaju radi, casto a za vlastne... U nas na fore napriklad cocik, aj ked ten zda sa presedlal hlavne na vlaciky.
Ale tu to musia byt ludia na dost vysokych poziciach s dost dobrym platom. Biznisove letenky sice sli za posledne roky brutalne dole, a na relaciach, kde predtym bola 80-90 tisic uz dobra cena sa dnes s trochou stastia da kupit letenka za 30-40, ale stale to nie je uplne malo. Hlavne u tychto ludi casto nastava situacia, ze limitujuci faktor nie su peniaze, ale volno.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4155
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od whiskey »

Fabo píše:Toto bude tvorit vacsinu frequent flyerov.
A potom su este ludia, ktori lietaju radi, casto a za vlastne... U nas na fore napriklad cocik, aj ked ten zda sa presedlal hlavne na vlaciky.
Ale tu to musia byt ludia na dost vysokych poziciach s dost dobrym platom. Biznisove letenky sice sli za posledne roky brutalne dole, a na relaciach, kde predtym bola 80-90 tisic uz dobra cena sa dnes s trochou stastia da kupit letenka za 30-40, ale stale to nie je uplne malo. Hlavne u tychto ludi casto nastava situacia, ze limitujuci faktor nie su peniaze, ale volno.

tak ale cocik lieta vacsinou cinske domestic cheapo fares, kde mas F za 8-10k CZK :) A ako vravis, coraz viac je z neho sotous...


LeeMer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 03. 08. 2015, 20:09
Oblíbené typy letadel: E170/175/190/195
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od LeeMer »

Díky za čtivý report na cestu z práce domů vláčkem :D Uvítal bych, alespoň malinko z Hong Kongu, např. kam jít na pivo apod. A jinak pravda pravdoucí, jídlo u KLM není žádná výhra a to zejména na dlouhých letec v Y. KLM to ale kompenzuje vždy úžasně profesionálním, empatickým a přátelským palubním personálem.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od Fabo »

whiskey píše:
Fabo píše:Toto bude tvorit vacsinu frequent flyerov.
A potom su este ludia, ktori lietaju radi, casto a za vlastne... U nas na fore napriklad cocik, aj ked ten zda sa presedlal hlavne na vlaciky.
Ale tu to musia byt ludia na dost vysokych poziciach s dost dobrym platom. Biznisove letenky sice sli za posledne roky brutalne dole, a na relaciach, kde predtym bola 80-90 tisic uz dobra cena sa dnes s trochou stastia da kupit letenka za 30-40, ale stale to nie je uplne malo. Hlavne u tychto ludi casto nastava situacia, ze limitujuci faktor nie su peniaze, ale volno.

tak ale cocik lieta vacsinou cinske domestic cheapo fares, kde mas F za 8-10k CZK :) A ako vravis, coraz viac je z neho sotous...


No hej, odkedy je zenaty, uz to stoji za h***o :P

Predtym to bolo ine, ked lietal Singapore Suites sam v celej 380ke, pripadne EWR-SIN...

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4155
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od whiskey »

Fabo píše:No hej, odkedy je zenaty, uz to stoji za h***o :P
Predtym to bolo ine, ked lietal Singapore Suites sam v celej 380ke, pripadne EWR-SIN...

ja by som ho tolko nedemonizoval, suites na kratky inter-Asian hop nestoji zas tolko a jednosmerka z EWR za mile tiez nie je draha :))

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od Fabo »

whiskey píše:
Fabo píše:No hej, odkedy je zenaty, uz to stoji za h***o
Predtym to bolo ine, ked lietal Singapore Suites sam v celej 380ke, pripadne EWR-SIN...

ja by som ho tolko nedemonizoval, suites na kratky inter-Asian hop nestoji zas tolko a jednosmerka z EWR za mile tiez nie je draha :))
Jeho nechceš démonizovať, pritom sám ani nedáš F award, radšej skúšaš J s F sedačkou... A potom tak aj dopadneš :-P

Ale ja by som mal byť ticho, keď míle vyhadzujem za európsky jednosmerný biznis

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4155
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od whiskey »

Fabo píše:Jeho nechceš démonizovať, pritom sám ani nedáš F award, radšej skúšaš J s F sedačkou... A potom tak aj dopadneš :-P
Ale ja by som mal byť ticho, keď míle vyhadzujem za európsky jednosmerný biznis

tak ja som socka, awardy uz len v C aj to zlavnene, a aj tak uz mam na M&M ucte sekeru. Koniec sladkych casov...

mattsun
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 20. 08. 2014, 01:50
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od mattsun »

Fabo píše:Toto bude tvorit vacsinu frequent flyerov.
A potom su este ludia, ktori lietaju radi, casto a za vlastne... U nas na fore napriklad cocik, aj ked ten zda sa presedlal hlavne na vlaciky.
Ale tu to musia byt ludia na dost vysokych poziciach s dost dobrym platom. Biznisove letenky sice sli za posledne roky brutalne dole, a na relaciach, kde predtym bola 80-90 tisic uz dobra cena sa dnes s trochou stastia da kupit letenka za 30-40, ale stale to nie je uplne malo. Hlavne u tychto ludi casto nastava situacia, ze limitujuci faktor nie su peniaze, ale volno.


Tak ono sa s tym da "vybabrat" aj v dnesnych casoch len treba sledovat rozne promo ceny na biz triedu a obcas si prilepsit roznymi bodmi za ubytovanie atd. Ja mam vyhodu ze vsetky moje ci uz pracovne alebo sukromne cesty vedu smerom do Azie/Australie a ze som presedlal z Emirates na Qatar. Prvu slusnu kopku bodov som nazbieral za 1450€ biz letenku z Mnichova do Auklandu a spat a ani neviem ako a zrazu som mal v poste po cca pol roku platinovu kartu za minimalne investovane peniaze ( medzitym som este napr vychatal letenku z Bruselu do Tokya za 600€ a opat plno bodov ako aj napr ubytovanie v Hong Kongu cez Rocketmiles ktore mi za 3noci v hotely Icon a zaplatenych 400€ pripisalo do uctu akciovych 40.000 bodov. Napr naposledy som rovnako bookoval ubytoavnie v Prahe na jednu noc co ma stalo 200€, ale vychytal som 15.000 bodov ). No a potom sa ti stane aj take ze letenky Vieden - Taipei kupis za 680€ v economy a vdaka statusu ta na 3 zo 4 segmentov upgradnu do biz :) ). Naposledy mesiac dozadu som nasiel napr biz letenky Budapest - Tokyo Haneda v biz za 820€ ( samozrejme na druhy den rano ako som kupil tam uz neboli ) a opat dalsie body na ucet...momentalne ich tam mam takmer 200.000, takze si v podstate za ne mozem zamenit biz letenku kde ma len napadne ( alebo upgradovat viacere eco letenky )

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od zdenda »

Co je na tom trip reportu tak zajimaveho?Proste nejaky zbohatlik si upgradoval delsi vylet a ma mocnou potrebu to sdelit ostatnim:-(

mattsun
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 20. 08. 2014, 01:50
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od mattsun »

:D :D :D ... :roll:

odteraz teda poprosime iba TR s Ryanair-om ktory vsak musi zacat tym ze nestastnikovi dali doplatit sumu za o 3cm vyssiu prirucnu batozinu...

nam tu kadejaki zbohatlici predsa republiku rozvracat nebudu :!:

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od Fabo »

Zavist je spatna vlastnost... to ji ovsem nebrani v rozsireni...

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Hong Kong na upper decku

Příspěvek od MarcosFT »

LeeMer píše:Díky za čtivý report na cestu z práce domů vláčkem :D Uvítal bych, alespoň malinko z Hong Kongu, např. kam jít na pivo apod. A jinak pravda pravdoucí, jídlo u KLM není žádná výhra a to zejména na dlouhých letec v Y. KLM to ale kompenzuje vždy úžasně profesionálním, empatickým a přátelským palubním personálem.


Díky. Pivka se hodně střídají. A záleží taky na typu večera. Pokud jen posedět, tak kamkoliv v Soho, kde je nějaká happy hour. Pokud se pak pokračuje někam na taneček, tak základ je 7eleven :D :D


Odpovědět