krakra píše:Mě fascinuje, jak někdo prostě hodně létá a ke všemu v businessu, připadá mi to, že to ke dneska hodně běžné.
je to hodne invidiualne a nemusi to byt vobec rocket science. Jeden priklad z praxe - u mna to bolo tak, ze prvy OK+ Gold som vylietal sluzobne v 2004 (na 30 segmentov to tusim bolo, t.j. z BTS via PRG zopar tripov po Europe a jeden TATL s OK a DL). Prveho LH SEN som vylietal (uz v inej firme) v 2006, ked sa za urcitych podmienok dali lietat longhauly v businesse - 2x sluzobka BTS-MUC-PVG, 1x BTS-MUC-FRA-JNB, k tomu economy VIE-PVG-CGK-BKK-VIE a bolo vymalovane. Vtedy stala u M&M awardova letenka v C do Severnej Ameriky ci Juznej Afriky 90k mil, takze ked clovek nazbieral 100k mil na senatora, uz mal zarobene na jednu slusnu C award letenku. K tomu sa dali vtedy robit veci, ako napriklad zarobit 15k award mil za 100€ predplatne na rozne nemecke noviny na jeden M&M ucet - takze som predplatil 6x noviny nemeckym kolegom a mal som za 600€ 90k mil na dalsi longhaul award v C. Pripadne tesne po vstupe Egyptairu do *A sa dali kupit longhaul C letenky cez CAI za 1000€, ktore davali plne mile do M&M, takze clovek letel za prijatelne peniaze na dovolenku, a este si tym pomahal pri rekvalifikacii statusu.
Po dalsej zmene zamestnania som lietal v podstate s jednou vynimkou (ked som raz isiel za cocikom na pivo) uz len intra-EU v Y, ale ked clovek nalieta 120 segmentov za rok, tak sa z toho dal vybuchat SEN status a zarobit slusne award mile i pri sucasnych mizernych earningoch za predpokladu, ze to clovek rozumne bookoval a vedel, ktore booking classes potrebuje. K tomu sa dalo velmi dobre zarabat na milach za Hilton stays, kde naviac casto davali 3-4-nasobne promotions (to uz tiez vyrazne obmedzili v poslednych 3 rokoch). Kedze Hilton Hhonors umoznuje double dip (body na ich ucet a zaroven mile na FFP aerolinky), tak to vedeli byt desiatky tisic mil za rok, ak clovek stravil za rok povedzme 92 noci v Hilton properties ako napr. ja v 2014.
V konecnom dosledku to znamenalo, ze na longhaul rodinne dovolenky sa vzdy lietalo v C, ci uz na awardy alebo nejake longhaul promotion fares (TK Valentine's Day promo, OS z GVA 1111CHF kupovane 11.11.2011 atd.), raz za rok/dva v F (na ilustraciu rozsahu - 2007 US West Coast, 2008 JAR, 2009 NZ/AU/Salamunove ostrovy, 2010 HKG/Guam/Saipan/Tinian, 2010 Vietnam, 2011 Malajzia, 2012 Guam/Truk/Pohnpei/Kosrae/Majuro/Hawaii, 2013 Palau/Yap, 2014 Falklandy/Juzna Amerika, 2016/2017/2018 Japonsko).
Posledne dva roky lietam minimalne, ten rok tusim len 12 segmentov. Takze minam posledne mile a vo februari ma M&M downgradne na FTL po 11 rokoch senatorovania, Hilton z Diamondu po tusim 5 rokoch a posledne Hilton body som minul na Hilton Tokyo o dva tyzdne (svojho casu som byval napr. v Japonsku 2 tyzdne gratis v kuse, stalo ma to len pol miliona Hilton bodov, teraz to budu rozne ryokany atd.).
Su firmy, ktore zamestnancom neumoznuju zbierat na vlastne programy, takze nic z vyssie uvedeneho by nebolo mozne. Potom su zase firmy, kde sa i dnes lieta bezne v premiovych triedach a casto sa stava, ze tito ludia vobec neriesia nejake statusy, lebo vzdy lietaju v C alebo F tak ci onak. Potom su eurposlanci, ktori lietaju v sezone tyzdenne v C v ATRku Austrianu do BRU ci BSL za nase peniaze a stretavam ich v SEN lounge vo VIE. No a su aj ludia, ktori su tak chudobni, ze musia lietat za vlastne v F, lebo nemaju na private jet...