Thajsko s OK a KE
Napsal: 06. 01. 2018, 22:42
Po posledních Vánocích se rodiče rozhodli, že by je chtěli strávit jinak, proto jsme se rozhodli, že zkusíme jet místo Vánoc do Thajska. Rodiče vybrali lokaci a všechno ostatní, s tím, že já za nimi doletím později, kvůli škole a práci. Vybrali ostrov Koh Lanta, nejbližší letiště bylo tedy Krabi. Odlétali o týden dříve a hledat pro ně levnější letenky bylo rozhodně snazší než pro mě, neboť jsem byl dost omezený termínem. Nakonec se jako nejlevnější volba ukázala OK+KE PRG-ICN-BKK a na separátní rezervaci TG s úsekem BKK-KBV. Přestupy byly poměrně dlouhé, nicméně druhá nejlevnější volba bylo EK, v době, kdy jsem to kupoval byla o 5 tisíc dražší. Ale rád jsem se chtěl podívat do Soulu, takže jsem vzal raději OK+KE.
PRG-ICN
OK 190
A330-300 OK-YBA
LF: 14/222
ETD: 18:30-12:35
ATD: 18:41-12:26
Na tenhle let jsem se hodně těšil. Ráno jsem vstával do práce ve 4.00 a tajně jsem doufal, že let alespoň částečně prospím. Na letiště jsem dorazil krátce po čtvrté odpoledne a vydal se na check-in, jen, aby mi vytiskli palubku na druhý let do BKK, protože ten do mobilu nešel dát. Měl jsem předem rezervováno místo 48H, to jsem si při OLCI ale měnil na 59A, tajně jsem doufal, že vedle zůstane volno.
Na odbavení bylo pár lidí, ale nečekalo se. Po pasovce jsem se vydal MC salonku, abych něco sezobnul, ale nic moc jídla nebylo, tak jsem spíš pil. Před šestou jsem se vydal do B8, kde už se nastupovalo do chlouby ČSA. Dnešní náklad byl 14 byznys 222 eco. Ještě ráno bylo o 2 byznysy méně.
V letadle zbyly poslední české noviny, které mi letuška vnutila, ale když ke mně přišel český spolusedící, vnutil jsem je jemu. Na sedadle byla lahev vody, deka, polštářek a pantofle s kartáčkem a pastou. Místa na nohy bylo pro mě dost, ale nejsem žádný dlouhán, takže se složím víceméně všude. Od gate nás vytlačili v 18:41, nahodili jsme motory vydali se k dráze 24. CPT dnes byl Josef Vacula (natáčeli s ním na JustPlanes) a FO Judita Svobodová.
Start bez čekání, poté otočka za Kladnem a následně trasa přes Polsko, Lotyšsko, Bělorusko, Rusko, Mongolsko, Čína, okolo Pekingu a přes moře k ICN. Hned za Polskem se podávala večeře. Já si předem objednal VGML, na což se mě ptala stevardka už před startem, takže jsem jídlo dostal dříve. První jídlo bylo tofu s kešu a s (asi ) orientální rýží. Chuťově velmi dobré na množství taky. Jako salát byla syrová zelenina, jako desert ananas a k tomu margarín (dobře roztíratelný), ale bez housky. Housku jsem vyloudil při normálním servisu, ale ta není veganská, takže vegan by měl smůlu . Ostatní cestující měli na výběr: kuře s rýží nebo bibimbap, dost možná byla i třetí volba a to evropská, ale ta dozadu nedorazila. Jídlo jsem splách celkem pitelným červeným vínem, po jídle si dal ještě jedno a plánoval usnout.
Bohužel jsem se kroutil asi 5 hodin ale moc nespal, nakonec jsem otevřel oči nad Čínou a pár minut potom se podával druhý servis. Tentokrát „guláš“ z cukety, rýže a čočka. Salát opět syrová zelenina a desert žlutý meloun. Hlavní jídlo bylo ještě lepší a rozhodně byla oboje jídla lepší než většina veganských jídel, co jsem jedl na zemi. Tentokrát jsem nevyžebral housku, takže roztíratelnost margarínu nemohu posoudit. Za Pekingem jsme pomalu začali klesat a postupně sklesávali až k Soulu, kde jsem přistávali na dráhu 16 o 20 minut dříve.
Poté výstup na Concourse a cesta vlakem do hlavního terminálu. Projížděli jsme také okolo nového terminálu 2, který se bude 18. ledna otevírat pro KE, AF, KL a DL.
Soul
Na přestu v Soulu jsem měl 22 hodin, takže jsem zvolil variantu, že se ubytuju blízko letiště, ale zároveň s rozumnou dostupností do centra. Na booking jsem rezervoval hostel Familiar ve čtvrti Unseo, druhá stanicena vlaku z letiště, což se ukázalo jako dobrá volba. Pokoj pro 6 v bytě korejské rodiny, která byla moc příjemná, jen anglicky moc nevládla, jsem měl celý pro sebe. I přes značnou únavu jsem se rozhodl vydat do města, cesta vlakem na centrální stanici asi 45 minut. Stání ve vlaku mě však tak unavilo, že jsem v centru došel jen do nákupního centra naproti nádraží pro kafe a potom na večeři do McDonald´s přímo na nádraží a vydal se zpět na hostel. Ráno budíček v 6 a rovnou se vydávám vlakem na letiště.
ICN-BKK
KE 657
B747-400 HL7460
F/C/Y100%
Směrem do Bangkoku jsem letěl jen s kabinovým zavazadlem, vydávám se tedy rovnou na bezpečnostní kontrolu a pasovku. V terminálu jsou 4 vchody na kontroly využívám vchod 2, kde je poměrně masivní fronta zhruba na 30 minut. Po kontrole se ocitám v terminálu a jdu na snídani. Rozhodnu se pro tradiční bulgogi bibimbap, když jsem ho měl v Praze na Bílé hoře v restauraci, byl fakt dobrý. Tentokrát mi teda moc nejede, takže sním jen rýži a maso, zbytek nechávám. Plánovaný odlet je v 9:05 po osmé tedy přícházím na gate 25, kam právě dotahují naši krásku. V zápětí ohlašují zpoždění nástupu o 20 minut kvůli předletové přípravě.
Místo jsem měl opět rezervované, a to 65J. Před nástupem však vyhlašují jména, aby kontaktovali pracovníky a slyším i zkomoleninu mého, proto se pro jistotu vydávám k přepážce. Tam mi slečna vysvětlí, že je změna konfigurace a dostávám 61J. Nástup je 8,35 a před devátou jsme všichni usazeni. dalších 20 minut se však nic neděje, a od letadla odchází pozemní pracovníci. V 10 kapitán hlásí, že na letišti je mlha a další info za hodinu. Já mám v plánu další přestup v BKK, ovšem na jiné rezervaci a začínám chytat nervy, protože na následující dva dny jsou všechny lety do KBV obsazeny krom večerních, ze kterých pak ale nestíham trajekt na ostrov, který jezdí jen do 10 večer. Mezitím nám letušky roznášejí pití, kdo
V 11.45 se dáváme do pohybu a jsme pátí na vzlet. Po vzletu ihned vlétáme do mlhy a zhruba 2 kilometry výše z ní vylétáme. Točíme se doleva nad moře a podél pobřeží letíme k Taiwanu. Jakmile ztrácíme Koreu z dohledu začíná se podávat oběd. Na tento let mám předobjednané MOML (halal jídlo) Opět dostávám mezi prvními, nicméně, když letušky během stáni značily sedadla s objednanýma jídlama, zhruba třetina cestujících si dávala něco jiného. K jídlu bylo maso (buď jehně nebo kráva, nepoznal jsem to) zelenina, tofu a šafránová rýže a s chutí toto jídlo vyhlašuju nejlepším, jaké jsem v letadle jedl. Salát k jídlu byl dost divný, ovoce v pohodě. Poté, co dojedli i ostatní se rozdávala ještě zmrzlina a poté jsem najeden usnul a vzbudily mě až turbulence u ostrova Hainan, ty byly dost silné, takže jsme pak i sklesávali 2000ft ale moc jsme si nepomohli. Nicméně po 20 minutách bylo po nich a my klidně pokračovali dále.
Nad Kambodžou letušky ještě roznesly pití a poté jsme zahájili klesání k letišti Suvarnabhumi, přelétli celý Bangkok a daleko nad mořem se stočili do osy dráhy. Provoz byl dost silný během přiblížení jsme se motali 5 dalších letadel k dráze. Přiblížení bylo klidné, touchdown byl dost divoký a po vyjetí z dráhy celé letadlo ani nemuklo, ale přežili jsme a zpoždění 2,40 hod jsme stáhli na 1,25 hod, takže celkem úspěšný let.
V BKK jsem rychlejší krokem vydal na přestup, neboť jsem nevěděl, jak dlouho může zabrat, po 15 minutách jsem dorazil na domectic transfer, kde jsou cestující označeni nálepkou International baggage claims a šel přes pasovku a bezpečnostní kontrolu k prstům A, jež jsou vyhrazeny pro domácí lety. Na přestup mi po zpoždění zbyly dvě hodiny, takže nakonec jsem měl klid.
BKK-KBV
TG249
A330-300
LF:C?/Y100%
Z tohoto letu nic moc psát nebudu, jednak jsem byl unavený a jednak byl dost rychlý. Nástup proběhl na čas, měl jsem OLCI přes webovky Thai a vybral si poslední řadu u okna, na let fungovala pouze mapa a až 20 minut po startu. Startovali jsme na sever a otočili se nad městem doleva o 180°, přes smog ale nebylo moc dobře vidět. Let do Krabi proběhl rychle, přesto posádka stihla rozdat kuřecí salát a vodu. Přistání zhruba o 10 minut později a výstup chobotem do autobusu, kde se cestující rozdělovali na domesti a international, podle toho byli pak odvezeni do příslušného terminálu.
KBV-DMK
SL 807
B737-800
LF Y100%
Před tímto letem jsem chytnul virózu, takže z něho také nemám moc zážitků, ale odbavení jsme byli předem, nicméně pozor, Thai Lion Air místa přiřadí, ale nejdou změnit nebo vybrat, prostě jak dají, tak jsou. Nyní jsme letěli v 5, máme 19B-F.
Odbavení kufrů v pohodě limit jsme měli 15KG ale pro letenky od 1.12 snížili limit na 10KG. Průchod přes kontrolu rychlý, jsou jen dva rentgeny. V hale bylo klimatizováno a jeden salonek BangkokAirways, jedna kavárna a pár obchodů. Na 3 východy akorát. Letadlo dorazilo asi o 15 minut později, ale nástup začal včas. Po usazení se 15 miut ještě přepočítávali cestující a mohlo se vyrazit. Ihned po startu následovala pravá otočka směrem na sever a letělo se ve FL300, během letu palubní prodej, ale nikdo si nic nekupoval.
Klesání započalo asi 40 minut po startu, severně od letiště Don Muang jsem zatočili doprava a ze severu se řítili k dráze. A tím myslím skutečně řítili, protože celou dobu jsme byli čumákem skloněni k zemi a přiblížení probíhalo dost rychle, touchdown tvrdý následovaný intenzivní brždením, po opuštění dráhy nám ale ještě pár metrů zbývalo, takže pohoda .
PS omluvte rozházené obrázky, nevím, co s tím je....
PRG-ICN
OK 190
A330-300 OK-YBA
LF: 14/222
ETD: 18:30-12:35
ATD: 18:41-12:26
Na tenhle let jsem se hodně těšil. Ráno jsem vstával do práce ve 4.00 a tajně jsem doufal, že let alespoň částečně prospím. Na letiště jsem dorazil krátce po čtvrté odpoledne a vydal se na check-in, jen, aby mi vytiskli palubku na druhý let do BKK, protože ten do mobilu nešel dát. Měl jsem předem rezervováno místo 48H, to jsem si při OLCI ale měnil na 59A, tajně jsem doufal, že vedle zůstane volno.
Na odbavení bylo pár lidí, ale nečekalo se. Po pasovce jsem se vydal MC salonku, abych něco sezobnul, ale nic moc jídla nebylo, tak jsem spíš pil. Před šestou jsem se vydal do B8, kde už se nastupovalo do chlouby ČSA. Dnešní náklad byl 14 byznys 222 eco. Ještě ráno bylo o 2 byznysy méně.
V letadle zbyly poslední české noviny, které mi letuška vnutila, ale když ke mně přišel český spolusedící, vnutil jsem je jemu. Na sedadle byla lahev vody, deka, polštářek a pantofle s kartáčkem a pastou. Místa na nohy bylo pro mě dost, ale nejsem žádný dlouhán, takže se složím víceméně všude. Od gate nás vytlačili v 18:41, nahodili jsme motory vydali se k dráze 24. CPT dnes byl Josef Vacula (natáčeli s ním na JustPlanes) a FO Judita Svobodová.
Start bez čekání, poté otočka za Kladnem a následně trasa přes Polsko, Lotyšsko, Bělorusko, Rusko, Mongolsko, Čína, okolo Pekingu a přes moře k ICN. Hned za Polskem se podávala večeře. Já si předem objednal VGML, na což se mě ptala stevardka už před startem, takže jsem jídlo dostal dříve. První jídlo bylo tofu s kešu a s (asi ) orientální rýží. Chuťově velmi dobré na množství taky. Jako salát byla syrová zelenina, jako desert ananas a k tomu margarín (dobře roztíratelný), ale bez housky. Housku jsem vyloudil při normálním servisu, ale ta není veganská, takže vegan by měl smůlu . Ostatní cestující měli na výběr: kuře s rýží nebo bibimbap, dost možná byla i třetí volba a to evropská, ale ta dozadu nedorazila. Jídlo jsem splách celkem pitelným červeným vínem, po jídle si dal ještě jedno a plánoval usnout.
Bohužel jsem se kroutil asi 5 hodin ale moc nespal, nakonec jsem otevřel oči nad Čínou a pár minut potom se podával druhý servis. Tentokrát „guláš“ z cukety, rýže a čočka. Salát opět syrová zelenina a desert žlutý meloun. Hlavní jídlo bylo ještě lepší a rozhodně byla oboje jídla lepší než většina veganských jídel, co jsem jedl na zemi. Tentokrát jsem nevyžebral housku, takže roztíratelnost margarínu nemohu posoudit. Za Pekingem jsme pomalu začali klesat a postupně sklesávali až k Soulu, kde jsem přistávali na dráhu 16 o 20 minut dříve.
Poté výstup na Concourse a cesta vlakem do hlavního terminálu. Projížděli jsme také okolo nového terminálu 2, který se bude 18. ledna otevírat pro KE, AF, KL a DL.
Soul
Na přestu v Soulu jsem měl 22 hodin, takže jsem zvolil variantu, že se ubytuju blízko letiště, ale zároveň s rozumnou dostupností do centra. Na booking jsem rezervoval hostel Familiar ve čtvrti Unseo, druhá stanicena vlaku z letiště, což se ukázalo jako dobrá volba. Pokoj pro 6 v bytě korejské rodiny, která byla moc příjemná, jen anglicky moc nevládla, jsem měl celý pro sebe. I přes značnou únavu jsem se rozhodl vydat do města, cesta vlakem na centrální stanici asi 45 minut. Stání ve vlaku mě však tak unavilo, že jsem v centru došel jen do nákupního centra naproti nádraží pro kafe a potom na večeři do McDonald´s přímo na nádraží a vydal se zpět na hostel. Ráno budíček v 6 a rovnou se vydávám vlakem na letiště.
ICN-BKK
KE 657
B747-400 HL7460
F/C/Y100%
Směrem do Bangkoku jsem letěl jen s kabinovým zavazadlem, vydávám se tedy rovnou na bezpečnostní kontrolu a pasovku. V terminálu jsou 4 vchody na kontroly využívám vchod 2, kde je poměrně masivní fronta zhruba na 30 minut. Po kontrole se ocitám v terminálu a jdu na snídani. Rozhodnu se pro tradiční bulgogi bibimbap, když jsem ho měl v Praze na Bílé hoře v restauraci, byl fakt dobrý. Tentokrát mi teda moc nejede, takže sním jen rýži a maso, zbytek nechávám. Plánovaný odlet je v 9:05 po osmé tedy přícházím na gate 25, kam právě dotahují naši krásku. V zápětí ohlašují zpoždění nástupu o 20 minut kvůli předletové přípravě.
Místo jsem měl opět rezervované, a to 65J. Před nástupem však vyhlašují jména, aby kontaktovali pracovníky a slyším i zkomoleninu mého, proto se pro jistotu vydávám k přepážce. Tam mi slečna vysvětlí, že je změna konfigurace a dostávám 61J. Nástup je 8,35 a před devátou jsme všichni usazeni. dalších 20 minut se však nic neděje, a od letadla odchází pozemní pracovníci. V 10 kapitán hlásí, že na letišti je mlha a další info za hodinu. Já mám v plánu další přestup v BKK, ovšem na jiné rezervaci a začínám chytat nervy, protože na následující dva dny jsou všechny lety do KBV obsazeny krom večerních, ze kterých pak ale nestíham trajekt na ostrov, který jezdí jen do 10 večer. Mezitím nám letušky roznášejí pití, kdo
V 11.45 se dáváme do pohybu a jsme pátí na vzlet. Po vzletu ihned vlétáme do mlhy a zhruba 2 kilometry výše z ní vylétáme. Točíme se doleva nad moře a podél pobřeží letíme k Taiwanu. Jakmile ztrácíme Koreu z dohledu začíná se podávat oběd. Na tento let mám předobjednané MOML (halal jídlo) Opět dostávám mezi prvními, nicméně, když letušky během stáni značily sedadla s objednanýma jídlama, zhruba třetina cestujících si dávala něco jiného. K jídlu bylo maso (buď jehně nebo kráva, nepoznal jsem to) zelenina, tofu a šafránová rýže a s chutí toto jídlo vyhlašuju nejlepším, jaké jsem v letadle jedl. Salát k jídlu byl dost divný, ovoce v pohodě. Poté, co dojedli i ostatní se rozdávala ještě zmrzlina a poté jsem najeden usnul a vzbudily mě až turbulence u ostrova Hainan, ty byly dost silné, takže jsme pak i sklesávali 2000ft ale moc jsme si nepomohli. Nicméně po 20 minutách bylo po nich a my klidně pokračovali dále.
Nad Kambodžou letušky ještě roznesly pití a poté jsme zahájili klesání k letišti Suvarnabhumi, přelétli celý Bangkok a daleko nad mořem se stočili do osy dráhy. Provoz byl dost silný během přiblížení jsme se motali 5 dalších letadel k dráze. Přiblížení bylo klidné, touchdown byl dost divoký a po vyjetí z dráhy celé letadlo ani nemuklo, ale přežili jsme a zpoždění 2,40 hod jsme stáhli na 1,25 hod, takže celkem úspěšný let.
V BKK jsem rychlejší krokem vydal na přestup, neboť jsem nevěděl, jak dlouho může zabrat, po 15 minutách jsem dorazil na domectic transfer, kde jsou cestující označeni nálepkou International baggage claims a šel přes pasovku a bezpečnostní kontrolu k prstům A, jež jsou vyhrazeny pro domácí lety. Na přestup mi po zpoždění zbyly dvě hodiny, takže nakonec jsem měl klid.
BKK-KBV
TG249
A330-300
LF:C?/Y100%
Z tohoto letu nic moc psát nebudu, jednak jsem byl unavený a jednak byl dost rychlý. Nástup proběhl na čas, měl jsem OLCI přes webovky Thai a vybral si poslední řadu u okna, na let fungovala pouze mapa a až 20 minut po startu. Startovali jsme na sever a otočili se nad městem doleva o 180°, přes smog ale nebylo moc dobře vidět. Let do Krabi proběhl rychle, přesto posádka stihla rozdat kuřecí salát a vodu. Přistání zhruba o 10 minut později a výstup chobotem do autobusu, kde se cestující rozdělovali na domesti a international, podle toho byli pak odvezeni do příslušného terminálu.
KBV-DMK
SL 807
B737-800
LF Y100%
Před tímto letem jsem chytnul virózu, takže z něho také nemám moc zážitků, ale odbavení jsme byli předem, nicméně pozor, Thai Lion Air místa přiřadí, ale nejdou změnit nebo vybrat, prostě jak dají, tak jsou. Nyní jsme letěli v 5, máme 19B-F.
Odbavení kufrů v pohodě limit jsme měli 15KG ale pro letenky od 1.12 snížili limit na 10KG. Průchod přes kontrolu rychlý, jsou jen dva rentgeny. V hale bylo klimatizováno a jeden salonek BangkokAirways, jedna kavárna a pár obchodů. Na 3 východy akorát. Letadlo dorazilo asi o 15 minut později, ale nástup začal včas. Po usazení se 15 miut ještě přepočítávali cestující a mohlo se vyrazit. Ihned po startu následovala pravá otočka směrem na sever a letělo se ve FL300, během letu palubní prodej, ale nikdo si nic nekupoval.
Klesání započalo asi 40 minut po startu, severně od letiště Don Muang jsem zatočili doprava a ze severu se řítili k dráze. A tím myslím skutečně řítili, protože celou dobu jsme byli čumákem skloněni k zemi a přiblížení probíhalo dost rychle, touchdown tvrdý následovaný intenzivní brždením, po opuštění dráhy nám ale ještě pár metrů zbývalo, takže pohoda .
PS omluvte rozházené obrázky, nevím, co s tím je....