Skok po Číně

Odpovědět
Brut
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 197
Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
Pohlaví: muž
Bydliště: u BHX
Stav: Offline

Skok po Číně

Příspěvek od Brut »

Už je to nějakou dobu kdy jsem naposledy psal trip report, ale během mé celkem už pravidelné služebky do jižní Číny jsem letěl do – alespoň pro mě – celkem exotické destinace, že něco napíšu. Bude vice fotek než textu.

Bylo potřeba se během několika dní dostavit na jednání v Suzhou nedaleko Šanghaje a i přesto, že samotné Suzhou má něco kolem deseti milionů obyvatel, nemá samotné letiště. To obsluhuje pro celou oblast mezinárodní letiště ve Wuxi. Mezinárodní jen díky letům do Hong Kongu a Taipei. Pro mě bylo nejjednodušší letět z letiště v Shenzhenu a na této lince bylo možné vybírat mezi Shenzhen airlines, China Southern, China Eastern a jakýmisi Donghai Air. Díky časům jsem nakonec vybral Shenzhen Airlines, ale díky různým rušením letů jsem nakonec jednu cestu letěs s China Eastern. Aspoň můžu srorvanávat. Pojďme se tedy podívat.

SZX-WUX CZ3209
31.10.2017 18:15 - 20:06
China Southern A321 B-6657 44K


Letiště SZX Shenzhen Bao’an International
Letiště SZX Shenzhen Bao’an International

Celkem prostorný odbavovací terminál. Letiště odbaví během roku 42 mil. pasažérů a tím je šesté největší v Číně. Moc mezinárdoních letů ale nemá, brzo třeba přibude Praha
Celkem prostorný odbavovací terminál. Letiště odbaví během roku 42 mil. pasažérů a tím je šesté největší v Číně. Moc mezinárdoních letů ale nemá, brzo třeba přibude Praha

Místa na sezení v terminálu je pomálu, tak je potřeba si pomoct
Místa na sezení v terminálu je pomálu, tak je potřeba si pomoct

Odlety čínsky
Odlety čínsky

a odlety nějakou normální řečí
a odlety nějakou normální řečí

Odbavení přes kiosek samozřejmně nemožné pro neČíňana
Odbavení přes kiosek samozřejmně nemožné pro neČíňana

Jediná přepážka otevřená, fronta ale žádná
Jediná přepážka otevřená, fronta ale žádná

Dnešní let CZ3209 do Wuxi
Dnešní let CZ3209 do Wuxi

Letiště je ve tvaru + s dlouhou chodbou od security do centrální části terminálu odkud vedou další 3 prsty
Letiště je ve tvaru + s dlouhou chodbou od security do centrální části terminálu odkud vedou další 3 prsty

Letiště působí velmi prostorně, což je v Číně hodně zvláštní pocit
Letiště působí velmi prostorně, což je v Číně hodně zvláštní pocit

Boarding měl začít v 17:05  a v době příchodu na gate 72 (asi v 17:10) je již téměr kompletní
Boarding měl začít v 17:05 a v době příchodu na gate 72 (asi v 17:10) je již téměr kompletní

Nástup autobusem, který nás zavezl našemu Airbusu A321
Nástup autobusem, který nás zavezl našemu Airbusu A321

Tímhle zítra zpět
Tímhle zítra zpět

Příjezd ke schodům a nástup do nástupního mostu. V ledadle bylo překvapivě hodně neČíňanů. Aby ne, SZX i WUX jsou jedny z center čínského průmyslu.
Příjezd ke schodům a nástup do nástupního mostu. V ledadle bylo překvapivě hodně neČíňanů. Aby ne, SZX i WUX jsou jedny z center čínského průmyslu.

Překvapivě hodně místa na nohy a velmi pohodlné sedačky
Překvapivě hodně místa na nohy a velmi pohodlné sedačky

Bezpečnostní instrukce. Bohužel se mi to nepodařilo vyfotit, ale instrukce byly podávané v Americkém stylu, tj. Zkušený kapitán v letech vás ujištujě o bezpečnosti ze svého kokpitu
Bezpečnostní instrukce. Bohužel se mi to nepodařilo vyfotit, ale instrukce byly podávané v Americkém stylu, tj. Zkušený kapitán v letech vás ujištujě o bezpečnosti ze svého kokpitu

Krátce po startu na sever
Krátce po startu na sever

Následovala okamžitá ostrá zatáčka vpravo směr Severo východ
Následovala okamžitá ostrá zatáčka vpravo směr Severo východ

Celkem impresivní mapa letů, chvíli jsem naši trasu hledal
Celkem impresivní mapa letů, chvíli jsem naši trasu hledal

Ale našel
Ale našel

Během krátkého dvouhodinového letu se podávalo i teplé jídlo. Na výběr bylo Chicken Noodle a Pork Rice. Vybírám vepřové s rýží. Krabička obsahovala ještě housku, želé, jakýsi snack a ubrousek. K pití byly standardní nápoje včetně západních značek.
Během krátkého dvouhodinového letu se podávalo i teplé jídlo. Na výběr bylo Chicken Noodle a Pork Rice. Vybírám vepřové s rýží. Krabička obsahovala ještě housku, želé, jakýsi snack a ubrousek. K pití byly standardní nápoje včetně západních značek.

Po otevření přišlo ale to, co jsem očekával
Po otevření přišlo ale to, co jsem očekával

Jelikož čínské jídlo obecně nemusím, tak jsem nic nesnědl. Ovšem řekl jsem si, že vše ochutnám. To jsem udělal a vytáhl vlastní zásoby.
Jelikož čínské jídlo obecně nemusím, tak jsem nic nesnědl. Ovšem řekl jsem si, že vše ochutnám. To jsem udělal a vytáhl vlastní zásoby.

Po necelých dvou hodinách jsme se začali promotávat místím provozem směrem k letišti ve Wuxi
Po necelých dvou hodinách jsme se začali promotávat místím provozem směrem k letišti ve Wuxi

Poslední ostrá vpravo a jdeme na přistání
Poslední ostrá vpravo a jdeme na přistání

Po přistání jsme si to zaparkovali vedle China Eastern, výstup byl tentorát přes most přímo do terminálu. Během 10 minut od dosednutí jsem seděl v autě směrem do hotelu.
Po přistání jsme si to zaparkovali vedle China Eastern, výstup byl tentorát přes most přímo do terminálu. Během 10 minut od dosednutí jsem seděl v autě směrem do hotelu.

Moje sedadlo po přistání
Moje sedadlo po přistání


Hodnocení: Na Evropské poměry mi to přišlo celkem slušný let. Pohodlná sedadla, velmi nadprůměrný servis. To, že mi nechutná čínské jídlo je můj problém. Pro Číňana výborný.

WUX – SXZ ZH9810
1.11.2017 20:03 - 22:12
Shenzhen Airlines Boeing 737-800 B-5411 25A


Jednání proběhla podle plánu a já mohl vyrazit na cestu zpět. Tentokrát s Shenzhen Airlines.

Příjezd k vnitrostátnímu terminálu
Příjezd k vnitrostátnímu terminálu

Odbavovací hala vnitrostátního terminálu
Odbavovací hala vnitrostátního terminálu

Společné přepážky Shenzhen Airlines a Air China
Společné přepážky Shenzhen Airlines a Air China

Dnešní let ZH9810 do Shenzhenu (nebo Šen-Čenu)
Dnešní let ZH9810 do Shenzhenu (nebo Šen-Čenu)

Neveřejná část terminálu, západních obchody zde už vymizely.
Neveřejná část terminálu, západních obchody zde už vymizely.

Až na jeden, který bude sloužit jako místo k večeři
Až na jeden, který bude sloužit jako místo k večeři

Můj Gate 20 zhruba 2 hodiny před odletem
Můj Gate 20 zhruba 2 hodiny před odletem

Když se vracím, boarding už je v plném proudu
Když se vracím, boarding už je v plném proudu

Jediná fotka našeho Boeingu 737-800 před odletem.
Jediná fotka našeho Boeingu 737-800 před odletem.

Uvítání na palubě v čínském stylu
Uvítání na palubě v čínském stylu

Sedadla podobná těm v China Southern
Sedadla podobná těm v China Southern

Místa na nohy o poznání méně
Místa na nohy o poznání méně

Kolega na vedlejší stojánce
Kolega na vedlejší stojánce


Brut
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 197
Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
Pohlaví: muž
Bydliště: u BHX
Stav: Offline

Re: Skok po Číně

Příspěvek od Brut »

Nápadité bezpečnostní instrukce podávané dětmi
Nápadité bezpečnostní instrukce podávané dětmi

Centrum Suzhou těstě po startu
Centrum Suzhou těstě po startu

I na tomto letu bylo podáváno občerstvení, tentokrát bez teplého chodu
I na tomto letu bylo podáváno občerstvení, tentokrát bez teplého chodu

Krabička obsahovala několik čínských snacku a zelenou mandarinku. Zase jsem všechno ochutnal a poté vrátil.
Krabička obsahovala několik čínských snacku a zelenou mandarinku. Zase jsem všechno ochutnal a poté vrátil.

Na přiblížení do SZX neprve přelétáváme centrum Guangzhou, kde je krásně vidět finanční centru, včetně jedné z největších budov na světě. Na fotce není uplně rozpoznatelná.
Na přiblížení do SZX neprve přelétáváme centrum Guangzhou, kde je krásně vidět finanční centru, včetně jedné z největších budov na světě. Na fotce není uplně rozpoznatelná.

Přiblížení pokračoval klesáním přes deltu řeky  směrem do Hong Kongu a levotočivou zatáčkou. Letiště v Číně nejsou vůbec osvětlená a nejsou tak za tmy rozpoznatelná. Na fotce je SZX, které jsem poznal díky tvaru terminálu.
Přiblížení pokračoval klesáním přes deltu řeky směrem do Hong Kongu a levotočivou zatáčkou. Letiště v Číně nejsou vůbec osvětlená a nejsou tak za tmy rozpoznatelná. Na fotce je SZX, které jsem poznal díky tvaru terminálu.

přílet o 50 mínut příve, ale poté jsme 20 minut taxovali k hangáru abychom poté ještě jeli zpět autobusem ještě delší dobu.
přílet o 50 mínut příve, ale poté jsme 20 minut taxovali k hangáru abychom poté ještě jeli zpět autobusem ještě delší dobu.

Náš Boeing 737-800 nocuje u hangáru Shenzhen airlines na druhé straně letiště
Náš Boeing 737-800 nocuje u hangáru Shenzhen airlines na druhé straně letiště

Dostat se ven už pak byla otázka minut a už jen hodinu a byl jsem v posteli. Honem spát, další den mě čekala cesta do Guangzhou a následně let z Hong Kongu zpět do Evropy.
Dostat se ven už pak byla otázka minut a už jen hodinu a byl jsem v posteli. Honem spát, další den mě čekala cesta do Guangzhou a následně let z Hong Kongu zpět do Evropy.


Hodnocení: Opět standardní let, sedadla byla pohodlná a servis adekvátní. Evropan si musí přinést svoje tak jako tak.

Srovnání: Jak CZ tak ZH letěli načas, což jsem měl nejspíš štěstí. Servis byl v CZ o poznání lepši, ale u ZH pořád na vyšší úrovni než např. v Evropě. Pokud bych si měl znova vybírat, tak jako číňan bych zvolil CZ, jako nečíňan bych zvolil podle časů. Pak je zde faktor salonků a aliancí. CZ je Skyteam a ZH je ve Star Alliance. Jelikož je ale moje aliance One World, tak jsem neměl nárok na žádný salonek a míle nakonec nekreditoval nikam.

Doufám, že se trip report líbil a alespoň trochu obohatil zdejší fórum

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Skok po Číně

Příspěvek od alesesl »

Diky za fajn TR a priblizeni trosku netradicnich letist na tomto foru. Jinak ten interier Shenzen Airlines mi prijde znacne osuntely a nevim jestli tato aerolinka moc dobre reprenzetuje Star Alliance.


Odpovědět