Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Odpovědět
whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: (14/15) Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od whiskey »

Brooklyn som videl tusim vo Watering Hole v Harajuku.
Tieto 'suites' vyzeraju velmi podobne ako bunky vzadu v obycajnom ANA C lounge v NRT, zaujimave. Not impressed veru...
Nemecke maslo - working as intended.
Report super! :-bd


MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: (14/15) Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od MarcosFT »

Hezký report, opět, je to fakt pecka. Jestli tvé pocity ohledně F a letu do Japonska jsou daleko lepší než pocity z letu zpět, ani se nedivím. Já to měl úplně stejně. 1. let LH F naprostá paráda, druhý velice dobrý ale už takový nemastný neslaný. Možná je to tím že už prostě víš, do čeho jdeš...alespoň já to takhle cítil u svých dalších F s LH. Otázku zda-li to za to stálo jsem si pokládal také, odpověď byla za ty prachy a míle samozřejmě ano. :)

mattsun
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 20. 08. 2014, 01:50
Stav: Offline

Re: (14/15) Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od mattsun »

TR a fotky uplne super ako vzdy :thumbup:

a co sa tyka tych pocitov, vzdy je to o tom na aku posadku mate stastie...moj posledny trip v C/F na trase OSL-DOH-SYD-DOH-ARN dopadol tak ze som si po prvom segmente OSL-DOH hovoril ze takto nejako si predstavujem servis a pristup v C ( mal ma na "starosti" sused z Budapesti ). Na upgradnuty segment DOH-SYD v F som sa tesil nakolko to bol moj prvy let v F a rovno mal mat 14,5hod. Myslim ze produkt vyborny, sukromie by som hodnotil trosku nizsie nakolko F kabina bola plna ( 8/8 a este k tomu v strede rodinka s dvoma cca 8 a 10 rocnymi detmi ), kaviar bol na porcelane s porcelanovou lyzickou :) ...avsak opat tu narazam na posadku kde prvu cast letu obsluhuje tak trochu znudena europanka takze pocity dost rozporuplne...este stastie ze druhu cast letu som nafasoval africanku z Nigerie a ta sa to snazila dotiahnut tam kde to malo byt od zaciatku. Spiatocny let SYD-DOH v A380 je "nocak" a pocitovo ozaj dobytcak :) ...asi preto mi tak chutilo to portske a ani neviem ako som dokazal v lietadle prespat 11 hodin a zbudit sa takmer nad Omanom :D ...no a potom ma cakal let DOH-ARN od ktoreho som uz nic neocakaval a bol to nakoniec moj najlepsi let v zivote. Pristup letusky ukazkovy, proste bolo vidiet ze ma cit na pracu s ludmi...usmievava, nevtierava, mhnohokrat s usmevom prechadzala kabinu ci niekto nieco nepotrebuje a vzdy sa vedela v pravy cas pristavit, prihovorit a este aj presne odhadla kedy mam chut na taku kratku nezavaznu konverzaciu, proste klobuk dole :clap:

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: (14/15) Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od zennie »

whiskey: Díky. Jo, věřím, že někde v dostání bude, spíš jsem to myslel tak že mě nikdy nikde nepraštil do očí. Občas vysloveně navštěvuju specializované obchody s alkoholem, protože se v nich dají sehnat fakt zajímavá piva jak z Japonska, tak z celého světa. Předminulý týden jsem v Tokyu poprvé zkoušel Black Eyes King Imp od Brewdoga,.. jeden z nejlepších kousků, co jsem v poslední době měl, akorát teda ta cena...

Maslo :D

"Suites" - to jsem si jich na NRT nikdy nevšiml :) Ale rozhodně je možné, že jsem je tam jen přehlédl/ignoroval, ty salonky jsou si fakt hodně podobné.

MarcosFT: Díky. Přesně jak píšeš... příště vím, že na to mám jít trochu jinak - a to koupit si radši ow. Rozepíšu se o tom v závěru. A ano, ve zkratce i odpověď na tu (byť řečnickou) otázku vidím stejně.

mattsun: Díky :) Nemám zase tak moc zkušeností, abych mohl srovnávat, ale co se týče tvého DOH-ARN, tak mi to připomnělo moji úplně první C, kdy jsem dostal opup při cestě taktéž z Austrálie, byť teda na kratším AUH-MUC. Kromě toho, že jsem se v Etihadu velmi dobře najedl a napil, tak až asi po dvou hodinách letu vyplynulo, že letuška, která kolem mě běhá, je Slovenka. Pak kdykoli měla čas, se za mnou zastavila pokecat. A když nad tím přemýšlím, tak i zpětně je to jeden z nejpříjemnějších C letů, právě kvůli tomuhle. Jo a... na tvůj report taky čekám, blížím se do finále, takže předávám štafetu :D

neuromancer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 123
Registrován: 16. 09. 2007, 00:50
Stav: Offline

Re: (14/15) Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od neuromancer »

Ještě jednou díky za perfektní tripreport :-bd

Jinak na konci té silnice z Rausu na východním pobřeží Shiretoka jsou onseny dva, úplně na konci je tento:

Obrázek

Zrovna ho opravovali:

Obrázek

Ten, do kterého se dá dostat jenom při odlivu je zpět asi 500 m směrem k Rausu:

Obrázek

Bohužel byl zrovna taky nedostupný :)

Obrázek

Ale signál tam byl před 14 dny perfektní(při focení mně zrovna dorazilo několik mailů), dokonce i odnaproti od soudruhů z CCCP :mrgreen:

Obrázek


zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: (14/15) Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od zennie »

Já díky moc za doplnění :) Ano, Seseki a Aidomari, vím o obou (a oba jsem zkoušel hledat), ale jelikož oba byly pod vrstvou sněhu, tak jsem to podrobněji nerozepisoval (už tak myslím, že je můj report až až ukecaný). Ten pro mě zajímavý byl Seseki, zkusil jsem najít i Aidomari (který jsem ale za tak zajímavý nepovažoval), i ten byl ztracený pod bílou vrstvou. Cedule mám taky vyfocené obě :D

Mimochodem to už tam není žádný sníh? Nebo je tak vysoko? Na té druhé fotce bych ho ještě čekal.

Každopádně v půlce srpna mám tři dny času, zvažoval jsem, že zaletím na otočku na Shiretoko kvůli pěti jezerům, průsmyku a tomuhle onsenu a report doplním. Ale nakonec mě možná láká spíš něco jiného... co by mohlo být zajímavé i z hlediska letadel. Uvidíme, jak to dopadne, když dobře, bude report :)

Jinak pardon, dneska jsem poslední díl nezvládl. Zítra mám plný program, snad pozítří ;)
Přílohy
TAM_0218.JPG

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: (14/15) Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od whiskey »

to je prvy raz, co vidim v Japonsku 4G :crazy:
doteraz som sa vzdy musel trapit s 3G Softbanku, a hodne nestabilnym. Hm, duly noted.

neuromancer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 123
Registrován: 16. 09. 2007, 00:50
Stav: Offline

Re: (14/15) Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od neuromancer »

Nahoře ve Shiretoko passu ještě nějaký sníh byl :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jinak poznámka k dopravě, po delší době jsme letěli v economy, na náš termín byly letenky v C do TYO okolo 70 000, ještě o 10 víc, než jsem zaplatil za Hawaii na červenec, takže jsem byl lakomý, řekl si, že ty prachy radši prožeru ve wagyu hovězím :mrgreen: a vzpomněl, že jsme v roce 2011 letěli do NGO z CDG s JAL a moc se nám to líbilo. Takže jsem na obskurním OTA našel superrychlé lety výhradně s JAL přes HEL a skutečně to nemělo chybu.

Jejich 787-9 mají novou generaci sedaček v economy JAL SKY WIDER II(není náhoda, že vyhrály ocenění za nejlepší economy class seat pro rok 2017) s bezkonkureční konfigurací 2-4-2, což znamená v řeči čísel seat pitch 84 cm a hlavně šířku 48 cm, když se k tomu připočte pouhých 116 míst v economy, kde letí převážně Japonci, takže nikdo moc necourá po letadle, nedělá hluk a děti jsou hodné 8) + vynikající japonský servis od letušek, tak to byla naprostá paráda :thumbup:

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: (14/15) Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od zennie »

Nádhera :thumbup:

4G/LTE v Japonsku funguje běžně, všechny datové simky co vím na tom běží.

S JL vůbec žádné zkušenosti nemám, kromě hopů ISG-MMY-OKA před pár lety :)

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

[TR komplet] Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od zennie »

Epilog: Kritické ohlédnutí po čtyřech měsících aneb stálo to za to?

31. 5. 2018, Praha

Krátká odpověď… jistě, stálo, bylo to super a budu na to dlouho vzpomínat.

Dlouhá odpověď… bude dlouhá.

Nejprve k letové části

Bylo to super? Až na pár drobností ano. Užil jsem si to.

Dal bych za to 300.000 Kč (cena dané letenky v době mého nákupu)? Ne, to fakt ne. I kdybych takové zbytné peníze měl, dokážu si představit hromadu dalších věcí, které by měly prioritu.

Dal bych za to 150.000 Kč (tedy cca cena letenky ve F, co se dá sehnat od jiných společností)? Stejná odpověď.

Dal bych za to 50.000 Kč? Neříkám ano, ale… tohle je zhruba tak strop, o kterém bych uvažoval. Ten samozřejmě bude v budoucnu korelovat s výší mého příjmu a životními výdaji, ale nečekám, že by v následující dekádě dosáhl výše v předcházejících dvou otázkách.

Čili jinými slovy řečeno – velmi dobře si uvědomuju, že na létání ve F nemám, tudíž za okolností, které mi umožnily na tento zážitek dosáhnout, to za to jednoznačně stálo a nelituju ani koruny.

Bylo to však tak úžasné?

Na tohle už není tak jednoduché dát odpověď.

Když jsem byl cca v půlce prvního F letu, zamýšlel jsem se nad trochu odlišně formulovanou, ale ve své pointě téměř identickou otázkou: je to opravdu o tolik lepší než C? Má to cenu připlácet za F? V ten okamžik mi to totiž tolik nepřišlo.

Měl jsem ale to štěstí, že jsem hned tři dny po návratu absolvoval let v C (TK na trase IST-SGN-HAN) a nedávno jsem absolvoval na PRG prohlídku A380 organizovanou EK, obojí přineslo zajímavé poznatky. Co se C v TK týče, bylo to neplánovaně, op-up na přebookovaném letu. Ač to bylo velmi příjemné, naráz jsem teprve prozřel v několika věcech, kde F fakt vyniká. A nejvíce mi chyběl ten prostor. Nemyslím nutně to, že je tam fyzicky méně místa… ale spíše pocit prostoru. Ve F bylo zaprvé málo lidí, zadruhé jsou Japonci velmi tišší (jak personál, tak cestující), zatřetí samotná buňka je velmi dobře oddělená od okolního prostoru (přestože do uzavřené suite má hodně daleko). Tyto všechny faktory přispěly k tomu, že jsem téměř nepoznal, že je v letadle vůbec nějaký jiný cestující. To, že je tam více fyzického prostoru, samozřejmě taky hrálo roli, ale podstatně méně. Na druhou stranu, jsou i drobnosti, které v tureckém C byly lepší než v japonské F. Zmíním třeba pořádný ovladač od IFE (velký, s vlastním dotykovým displejem, dobře se držel, připomínal zhruba konzoli PSP), u NH naprosto klasický economy plasťák. Ač se předpokládám jedná o účelové gesto, v TK je příjemné, že se tam mezi cestujícími míhá kuchař, zatímco u NH se jídlo jen „odněkud vynoří“. TK měli i o kus větší záchody než NH, kde se jedná o naprosto klasickou Y kabinku vylepšenou pouze o sklápěcí desku, na kterou lze stoupnout během převlékání (bez obavy o potřísnění ponožek kdovíčím). A to ani nemluvím o srovnání s koupelnou ve F u EK (prostorností a komfortem, přítomnost sprchy je samozřejmě druhá věc, kterou ani nekomentuju). Že TK nabízejí všem v C (a členům TK Elite i v Y) funkční wifi zdarma a NH ve F chce naprosto nepřiměřené peníze, to taky o něčem vypovídá.

Servisu na cestě tam nemám co vytknout, ale servis na cestě zpět, kdy jsem s personálem komunikoval anglicky, byl opravdu slabý. Doufejme, že to byla náhodná odchylka, a ne systémová záležitost, protože ač NH v F a C lítají téměř výhradně Japonci, u 5* aerolinky v produktu za cca dvojnásobnou cenu oproti konkurenci z blízkého východu pro tohle mám dost malou míru pochopení.

Jídlu v hlavním servisu nemám taky co vytknout. Co se týče pití, ano Krug a whisky bylo obojí super, sake mi nesedlo (ale nedovolil bych si prohlásit, že bylo špatné), ale co se týče piva, tady by to Japonci mohli zvládnout podstatně lépe, a tu vodku raději nekomentuju. Čaj a džusy velmi dobré, kávu jsem nezkoušel.

Co bylo slabší, byla „anytime“ jídla. Co jsem vyzkoušel, bych hodnotil jako „přinejlepším průměrné“, až na ten burger, který byl fakt špatný. Chápu, že udělat dobrý burger na palubě není jednoduché, ale proč tedy raději neredukují nabídku (kterou mají velmi širokou) a nezaměří se na to, co mohou nabídnout na úrovni?

K cestovací části

I tohle byl jeden ze snů, který jsem si letěl splnit, a výsledek je podobný jako u předchozího odstavce. Tedy splněno s velkou spokojeností, ale s pár výhradami.

Všechny výhrady tady ale padají na mou hlavu, protože tady jsem si zařizoval vše sám. Mrzí mě, že nevyšly plovoucí kry u Abashiri (i když jsem je viděl u Shiretoka a u Notsuke bylo moře zcela zamrzlé), nesu si ponaučení, že je to lepší odložit dále do února. Podobně se sněhovým festivalem v Sapporu, tam jsem to věděl předem, ale když bylo na výběr nejisté odložení akce na příští rok nebo to udělat teď bez festivalu, byla to jasná volba. Taky mě mrzí, že jsem nezajel na lyže… ale co, Japonsko je pro mě relativně snadno dostupná země, takže nebude tak složité zajet chyby napravit, když budu mít zájem. Celkově ale doporučím do zimního Japonska mířit až v únoru. Kromě jmenovaných událostí, které mi unikly, se pořádá spousta pěkných japonských festivalů. Taková grilovačka v -20 stupních venku v Kitami prostě má něco do sebe :D

Z míst v Japonsku, která mám na seznamu na návštěvu, zase pár ubylo… ale stále jich je tam spousta, rozhodně více, než mi dovolují mé časové (a asi i finanční) možnosti. Během této cesty jsem se znovu utvrdil v tom, že Japonsko mám fakt rád a budu se tam i nadále vracet. A že je tam toho ještě strašně moc k vidění.

Kolik to stálo?

Letenka – 5 000 Kč
Na místě v hotovosti utraceno – 1 300 USD, 300 AUD a 250 EUR
Japan Rail Pass koupený předem – 45 700 JPY
Z karty mi zmizelo – cca 4 000 Kč

To jsme zhruba na 55 000 Kč. Což je, troufám si říct, na takovýto výlet velmi pěkné (a je to míň, než jsem čekal) :) I když jsem nerozhazoval zbytečně, ani jsem se nijak extrémně nebrzdil a snažil se dopřát si komfortní, pěkný a samozřejmě chutný zážitek.

Nicméně – nejsou v tom zahrnuty náklady, které vznikly nepřímo na sbírání mil. Zaprvé – je těžké je vyčíslit. Zadruhé – je těžké jasně rozdělit, které z těchto nákladů přinesly kolik jiné přidané hodnoty. Např. jsem si občas doplácel 1000-2000 Kč na firemních letenkách do vyšší booking class. Což kromě vyššího množství mil nemělo moc přidané hodnoty, na druhou stranu když jsem na takové letence pak dostal upgrade, přidaná hodnota je jasná, na tom se však vyšší třída podílet mohla, ale taky nemusela. Nebo jsem si někde dal routing s aerolinkou, která mě vedla delší cestou a vydělala více mil a udělal si stopover (návštěva přátel v MNL nebo čtyři stopy za dva měsíce v ADD :D ET dávají velmi štědré míle). Tam mi vznikly výdaje navíc (typu ubytování), na druhou stranu jsem si udělal příjemný výlet, takže započítávat tyto náklady je dost sporné, přestože bych si ten výlet jinak neudělal. Odhaduju, že se jednalo o číslo kolem 15 000, max. 20 000 Kč, ale odhad je to hrubý a jak píšu, nemyslím, že by bylo vhodné započítávat celou částku. I kdyby ano, pořád jsou to peníze, za které mi ten výlet rozhodně stál.

Co příště?

Také dobrá otázka. Fkový produkt mě velmi zaujal, a ač jsem výše nastínil, jestli příště raději nevolit C… tak ne, mám jasno, že dokud mám přísun mil takový, že nasbírám na F dříve, než mi míle exspirují, budu preferovat kvalitu před kvantitou. Sice nemám zase tolik zkušeností s dálkovými C, ale myslím, že mě tam máloco překvapí. Z F mám dojem, že je to stále signature product aerolinek, kde se dokáží vyřádit a překvapit. Jinými slovy jednotlivé F se od sebe liší podstatně více než jednotlivé C. Až se budu chtít někam dostat a málo u toho trpět, zvolím C. Až si ale budu chtít užít zajímavou cestu, není co řešit. Takže jakou F příště?

Láká mě LH. Celkově lítám LH rád, s C mám zkušenost jednu (MUC-HND), a to docela příjemnou. Věřím, že bych ve F dostal kvalitní produkt. Recenze LH chválí, jediné, co mě od ní aktivně odrazuje, je nedostatek soukromí. Minimálně z fotek to vypadá, že ho moc není, a bojím se, abych se tam necítil jako v „lepší C“. Třeba někdo potvrdí nebo vyvrátí, ale jak jsem také už psal, faktor soukromí a izolovanosti považuju za zásadní. Co mě však láká velmi, je návštěva FCT.

LX i SQ bude asi super, ale tam award nedostanu. U LX to vyplývá z podmínek, u SQ taková informace oficiálně není, ale neoficiálně se to ale tvrdí. A k SQ mi to i sedí. Vlastně k celému mému vnímání Singapuru z několika málo návštěv. Chceš nám nasypat hromadu peněz? Tak pak se o tebe dobře postaráme. Chceš nám nasypat míň? Támhle jsou dveře. Se SQ jsem neletěl nikdy, a dokud dávají v cenově dostupných tarifech do cizích programů naprosto tristní počet mil a jejich trapný salonek pro *G (protože na rozdíl od snad všech ostatních *A aerolinek si SQ tenhle póvl separují) má hajzly na chodbě, nemám to v plánu. Tenhle jejich přístup kritizovat nebudu, dává rozhodně smysl a pravděpodobně reflektuje to, co jejich štědře platící klientela požaduje/ocení, ale holt v mých očích je to namachrovaná aerolinka, která nebohatým otevřeně vyjadřuje opovržení (subjektivní kritérium) a se kterou pro mě není výhodné létat (objektivní kritérium).

NH už ne. Vím, co čekat a nic moc mě nepřekvapí. CA pravděpodobně také ne. Jakkoli dobrý bude servis, bude zážitek poskvrněn přítomnosti zbohatlých Číňanů – tedy hluk, hádky, od personálu bych čekal naprostou odměřenost (vycházející z otupělosti z hádání se s namachrovanými Číňany) a neschopnost řešit problémy, a to ani nezmiňuju zvěsti kolující po netu, že piloti s CC chodí ve volných chvílích pokuřovat do galley, což se podepisuje na provoněné kabině. Možná jsou to předsudky, ale holt doba, kterou jsem strávil v Číně (kterou mám moc rád a nemyslím, že jsem proti ní zaujatý) a mezi Číňany mě nutí uvažovat takto.

TG a OZ – když se odpoutáme od výše vyjmenovaných aerolinek, ke kterým jsem vyjádřil svůj skeptický přístup, myslím, že asijské *A aerolinky nic nezkazí. Obě země, kde mají huby, patří mezi mé oblíbené. O TG jsem i v této cestě uvažoval, jak jsem psal. U OZ jsem měl jednou štěstí na upgrade (ICN-HKT v A330). Recenze jsou povětšinou dobré, na druhou stranu… mám pocit, že po Asii už jsem toho v posledních letech nacestoval fakt docela dost a ačkoli ji mám fakt rád, chtělo by to nějaké nové zkušenosti. A jelikož jižní Amerika a Oceánie jsou mílově velmi drahé a do Afriky (kromě JNB s LH) žádná F nelítá, vypadá to spíše na severní Ameriku.

UA – tady bych měl asi trochu předsudky, co se týče servisu od amerických aerolinek (byť jedinou longhaul zkušenost mám s DL v Y před šesti lety). Ale kdo ví. Tentokrát jsem neuvažoval, protože řešit americké vízum do mých pomalu končících pasů se mi nechtělo, takže jsem žádné recenze nečetl. Teď mám pasy nové a přestěhoval jsem se do Prahy, takže naráz vyřízení amerického víza nezní jako zbytečná a namáhává pruda, ale jako něco, co mě asi stejně někdy v následujících letech bude čekat. Tak či tak, na cestu do Ameriky mi stále zní lépe LH, která ji ve F má pokrytou dobře… ale budu muset ještě více načíst recenze.

Od začátku kalendářního roku jsem nalétal zhruba půlku mil potřebnou na jednosměrný award v F (do severní Ameriky nebo východní Asie), čili třeba někdy koncem příštího roku bych mohl vyrazit. A ano, slovíčko „jednosměrný“ v předchozí větě je relevantní. Jak padlo v diskuzi před několika dny… už nevidím moc smysl v tom absolvovat 2x to samé. Příjemné to je, ale 2x tak drahé. A vzhledem ke změně práce už budou mé mílové výdělky v následujících letech spíše menší. Proto je zásadním faktorem i to, aby to byla destinace, kam se dá dostat za jakž takž rozumné peníze jednosměrně – což opět nahrává hlavně Americe.

Ale nic nevím jistě. Jen přemýšlím nahlas.

Samozřejmě bych si rád vyzkoušel dlouhý let v F i u jiných aerolinek než v *A. Tam si o tom ale zatím můžu nechat zdát… Míle na to nenasbírám a platit si to nebudu, leda hodně, ale opravdu hodně velké štěstí s nějakým upgradem (ale vzhledem k tomu, že mimo *A skoro nelítám a nemám žádný status…) nebo třeba chytnu nějaký obligátní chybný tarif/promo od QR. Uvidíme. Hlavní věc, co bych rád vyzkoušel, je bar na palubě. U EK i QR vypadá velmi pěkně… u *A, pokud se nemýlím, žádný bar v nabídce není.

A to je asi vše. Děkuju všem, co si report přečetli. Doufám, že vám něco zajímavého přinesl, ať už z letecké části, nebo jste se dozvěděli neco zajímavého o Japonsku. Pokud se vám líbí fotky, můžete kouknout na můj Instagram, kam se snažím občas něco pěkného hodit. Teď mě čekají více než dva týdny na tibetském venkově a bude to krásné. A až zase absolvuju nějaký zajímavý letecký výlet, pokusím se něco napsat.

Na rozloučenou a na zahřátí po zasněžených fotkách. Ano, i tohle je Japonsko.
Na rozloučenou a na zahřátí po zasněžených fotkách. Ano, i tohle je Japonsko.

KONEC

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: [TR komplet] Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od Fabo »

Dik za fakt dobry TR, vcetne shrnuti.

neuromancer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 123
Registrován: 16. 09. 2007, 00:50
Stav: Offline

Re: [TR komplet] Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od neuromancer »

Ještě jednou díky, super :thumbup:

TG bych určitě pro další cesty doporučil vyzkoušet, ve F jsem letěl RT MUC-BKK-SYD a naprosto super, i když to v roce 2010 byla ještě stará klasická F a ne nové semi-private suites, ale já mám klasickou open space F kabinu raději, evokuje ve mě staré zlaté časy létání a jak jinak si vychutnat sezení ve špičce 747 :) A k tomu naprosto dokonalý servis s typicky thajskou vřelostí, Dom, správně servírovaný kaviár (créme fraîche, bliny, nasekané bílky a žloutky atd...) & vodka automaticky included bez zbytečných otázek :mrgreen: Jako přídavek Royal First Class Lounge v BKK.

UA bych být tebou po zkušenostech s asijskými dopravci raději opravdu neriskoval, to je velký sešup na zem 8) Z velké US trojky dle mých zkušeností suverénně nejhorší. Obecně je exkluzivita C a F u amerických dopravců hodně poznamenána množstvím kartičkářů a s tím související upgrade politiky, sběratelů mil přes štědře honorované platební karty, takže jakýkoliv pocit výjimečnosti je hned pryč a servis tomu bohužel odpovídá.

P.S. O jakém americkém vízu + zbytečné a namáhavé prudě je řeč? Vyřízení ESTY trvá online zhruba 10 minut a je to naprostá brnkačka :wink:

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: [TR komplet] Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od MarcosFT »

neuromancer píše:UA bych být tebou po zkušenostech s asijskými dopravci raději opravdu neriskoval, to je velký sešup na zem 8) Z velké US trojky dle mých zkušeností suverénně nejhorší. Obecně je exkluzivita C a F u amerických dopravců hodně poznamenána množstvím kartičkářů a s tím související upgrade politiky, sběratelů mil přes štědře honorované platební karty, takže jakýkoliv pocit výjimečnosti je hned pryč a servis tomu bohužel odpovídá.


Super řečeno, UA bych také vynechal. Osobně jsem hodně přemýšlel co dál, za SEZ mi od ET zaše přišlo na účet 3x 100% :D Do toho mám teď TK C na JFK, takže dalších 150% a rázem mám zase míle na další F. Bez váhání půjdu opět do LH, tentokrát MEX. TG by bylo fajn, ale já se dokážu prospat i v Y a když už F, tak si to užiju se zdřímnutím po obědě na hodinku, ne abych letěl přes noc a spal a spal :)

A díky za report, sice jsem pevninskou část přeskakoval, v Japonsku jsem byl dvakrát, ale na chuť jsem mu úplně nepřišel. Povídání o F jsem si užil. Díky a budu se těšit na další report, toto mě baví číst :)

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: [TR komplet] Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od dejavu »

Famózní report!

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: [TR komplet] Stylově za koupáním k zamrzlému Ochotskému moři aneb Japonsko nejsou jen sakury a chrámy (NH First)

Příspěvek od zennie »

dejavu, Fabo: díky!

neuromancer: díky :) TG zní opravdu lákavě. Bojím se, že dostávat TK awards u TG bude ještě složitější než u "klasičtějších" aerolinek... ale uvidíme, co vymyslí. Jelikož do regionu obsluhovaného TG budu letos a příští rok létat dost asi pracovně, vlastně bych nemusel nutně tolik řešit jednosměrný přesun zpět (což mě napadlo i teď). Sakra, tvůj komentář mě zas namlsal, chtělo by to změnu, ale že bych skončil zas v Asii? :)

Vízum - no já myslím, že je z toho, co jsem v minulém příspěvku napsat, že mluvím fakt o vízu a ne o ESTA, ne? :) Jak jsem psal v úvodu reportu (samozřejmě nečekám, že si to někdo pamatuje) - byl jsem v Sýrii a Íránu (a na podzim se chystám do Iráku), čili ESTA nemůžu. A ano... vím, že bych mohl zatajit a doufat. Ale nechci.

MarcosFT: díky, jsem rád. A vidíš, MEX... to vlastně taky nezní jako vůbec špatná destinace, nenapadla mě a promyslím. Já se taky dokážu v Y jakž takž prospat a v F jsem spal vždy 3-4 hodiny, což mi přijde fajn na to si to užít (a vytrávit ochutnaný alkohol :D ), víc bych (pokud se bavíme o těch cca 11h letech) spát nechtěl.

Japonsko... neosloví každého, vím o tom a nikomu to nerozmlouvám. Každý máme své. Osobně už jsem provedl po Japonsku cca 250-300 lidí (po skupinkách cca 5-15) a všechny ohlasy vnímám. Někoho Japonsko neosloví (malý podíl), někomu se líbí, ale je to pro něj jen další země odškrtnutá ze seznamu (docela dost) a někdo je z Japonska nadšený (skoro půlka). A z té druhé půlky se zase najde část, co se na základě první zkušenosti rozhodne, že chce do Japonska znovu. A to mě těší. Jak jsem psal v úvodu, i já jsem si k Japonsku chvíli hledal cestu, než jsem (svým vztahem k němu) skončil tam, kde jsem dneska. Ale každému sedne něco jiného. Navštívil jsem cca 70 zemí, některé se mi líbily více, jiné méně... Japonsko je pro mě ale dlouhodobě na vrcholu a komukoli s čistým svědomím do budoucna doporučím.


Odpovědět