Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
Nekdy na konci minuleho roku jsem se dival do kalendare a nic jsem nemel naplanovano na unor. Tak si rikam, kam vyrazit, hlavne, aby to bylo trosku zajimave co se tyce noveho typu letadla anebo letist. A pak jsem si vzpomel na Aranske ostrovy. O teto lokalite jsem neco cetl a muj dobry kamarad a clen tohoto fora Vlado tam pred 10 lety byl, tak si rikam, proc ne.
Po dlouhe uvaze jsem zvolil sobotni let z Connemara na nejmensi ostrov Inis Oírr (irsky) / Inisheer, dale jen INQ. Co se tyce rozlohy, ostrov ma 8 km2 a 260 obyvatel. Odlet z NNR byl okolo 9 rano a navrat okolo 16 hod odpoledni. Tim padem mi to davalo cca nejakych 7 hod na prozkoumani ostrova. Letenky nejdou koupit online, ale pouze se zavola aerolince, rezervuje se misto pres telefon a plati se az na mist v den odletu. Cena zpatecni letenky je 49 eur.
Pro cestu do Irska jsem zvolil ve finale let FR z BTS. Z PRG byl FR stejne jako EI uz hodne drahy, cca 80-100 eur za one way, ale z BTS mi to hodilo cenu okolo 28 eur. Navic byl odlet okolo 13:30, takze se tam slo dostat z PRG bez nutnosti nocovani v BTS. Smer BTS jsem zvolil ranni Flixbus do BRQ a po dvou hod pauze pak vzal Regiojet do BTS, s prijezdem okolo 11:20, takze cca 2 hod pred odletem. Na letiste jsem se dopravil MHD rovnou z Hlavne Stanice.
Pro cestu zpatky jsem nakonec vzal let FR do BRU za nejakych 25 eur a pote let SN do PRG za 35 eur.
Connemara se nachazi pobliz mesta Galway, ktere sice ma letiste, ale uz dlouho tam nic neleta. Proto jsem uvazoval o autobusovem/vlakovem spojeni, ale pote co jsem si hodil do vyhledavace pujcoven aut svoje data, nebylo co resit. Pujcovne pres Budget Car Rentals na 2 dny vyslo necelych 15 eur.
Hotel jak v Galway, tak i v DUB poreseny, takze ted uz jen cekat a tesit se na cestu. Leden rychle utekl a cesta se zacala pomalu blizit.
Flixbus mel odjezd v 5:50 rano smer BRQ. Z Barrandova jsem to vzal tramvaji na Smichov a pak metrem na Florenc. Na nastupisti jsem byl 20 min pred odjezdem. Cekam tam nablizkany double decker v zelenych barvach. Obsazenost byla ale tristni. Jelo nas celkem 8 pax na cely bus. Po asi 2:15 hod jsem vystoupil v Brne pred hotel Grad a mel cca 2 hod do odjezdu vlaku smer BTS.
Jelikoz jsem ve Štatlu uz dlouho nebyl, tak jsem vyrazil smer Zelny trh a centrum, kde jsem narazil na podnik Café Momenta na snidani. Vajicka na hnilicku po ranu bodla. Cas rychle utekl a proto byl cas vyrazit smer vlakove nadrazi. Cesta do BTS trva cca 2:15 hod. Vse jelo nacas. Ve vlaku jsem si koupil sushi, jako pozdejsi svacinka na letisti, jelikoz v BTS toho nic moc rozumneho v terminalu neni.
02.02.2018
BTS-DUB
RYANAIR B738: EI-DPL
LF skoro 100%
Na letiste jsem dorazil okolo 12 hod, tedy vic jak 90 min pred odletem. Security zabrala tak 15 min. Ve stejnou dobu odletala Dubaj, takze bylo na jednou hodne pax na security. Mozna by stalo za to priste otevrit vic ramu, nez jen 3.
Let do DUB byl v pohode a nacas. Cast jsem ho prospal abych nabral trosku silu na 200 km cestu do Galway. Po priletu jsem zamiril na prepazku Budgetu a o 20 min sedel v aute smer Galway. Jelikoz jsem chytil spicku, tak jsem se trosku zasekal na dalnici v okoli Dublinu, ale pote cesta rychle ubihala. Do Galway jsem dorazil 20 hod. Pocasi nebylo idealni, celou cestu valil husty dest a foukal vitr. Tajne se doufal, ze se to vybouri ten den a v sobotu bude hezky na INQ. Vecer jsem vyrazil do mesta ma par piv a neco k snedku. Nechtel jsem ponocovat, jelikoz jsem byl dosti utahany a rano me cekala jeste cesta cca 40 km pri pobrezi na letiste Connemara.
V letadle me cekalo jedno nemile prekvapeni. Jakmile jsem dorazil na svoje misto tak zde byl na hromade bordel po predchozim letu. Trvalo asi 10 min, nez to palubni personal sebral a sedacku poradne utrel. Za tento svincik si FR vyslouzil minus na tento let.
03.02. 2018
NNR-IIA-INQ
AER ARANN ISLANDS Britten-Norman BN-2 Islander: EI-CUW (stari 19 let)
LF cca 88%
Na letiste jsem dorazil cca 1 hod pred odletem. Byl jsem zde asi prvni pasazer. Pan na checkinu si me zvazil, rekl jsem mu na co mam rezervaci a zaplatil kreditkou za letenku. Jedna poznamka: pan na checkinu stihl udelat v letence chybu hned 2x, a to v destinaci a datumech odletu a navratu. Puvodne to mel byt primy let tam i zpet, ale jelikoz nebylo dost pax na oba lety do INQ a IIA (Inishmaan), tak byly oba lety spojene. Jak cesta tam, i cesta zpet byla pres IIA, takze pro me palec nahoru. 4 vzlety a 4 pristani za jednu cenu, proc ne.
Celkem nas nastoupilo 7 pax, let na IIA trval presne 7 min. Po kratem case na zemi, cca 5 min, kdy vystoupili 3 pax, ale dalsi 3 nastoupili co leteli do NNR jsem pokracovali v ceste na INQ. Vzdalenost mezi obema ostrovy je 5 km a let trval cca 6 min. Momentalne muj nejkratsi pravidelny let.
Po pristani v INQ se letadlo behem deseti min otocilo a vyrazilo smer NNR. Letiste se behem dalsich 10 min vyprazdnilo, zamestanci zamkli terminal a odesli domu.
Na letisti se nekona zadna security, tekutiny na palubu dovoleny v neomezenem mnozstvi.
Pokracovani nize...
Po dlouhe uvaze jsem zvolil sobotni let z Connemara na nejmensi ostrov Inis Oírr (irsky) / Inisheer, dale jen INQ. Co se tyce rozlohy, ostrov ma 8 km2 a 260 obyvatel. Odlet z NNR byl okolo 9 rano a navrat okolo 16 hod odpoledni. Tim padem mi to davalo cca nejakych 7 hod na prozkoumani ostrova. Letenky nejdou koupit online, ale pouze se zavola aerolince, rezervuje se misto pres telefon a plati se az na mist v den odletu. Cena zpatecni letenky je 49 eur.
Pro cestu do Irska jsem zvolil ve finale let FR z BTS. Z PRG byl FR stejne jako EI uz hodne drahy, cca 80-100 eur za one way, ale z BTS mi to hodilo cenu okolo 28 eur. Navic byl odlet okolo 13:30, takze se tam slo dostat z PRG bez nutnosti nocovani v BTS. Smer BTS jsem zvolil ranni Flixbus do BRQ a po dvou hod pauze pak vzal Regiojet do BTS, s prijezdem okolo 11:20, takze cca 2 hod pred odletem. Na letiste jsem se dopravil MHD rovnou z Hlavne Stanice.
Pro cestu zpatky jsem nakonec vzal let FR do BRU za nejakych 25 eur a pote let SN do PRG za 35 eur.
Connemara se nachazi pobliz mesta Galway, ktere sice ma letiste, ale uz dlouho tam nic neleta. Proto jsem uvazoval o autobusovem/vlakovem spojeni, ale pote co jsem si hodil do vyhledavace pujcoven aut svoje data, nebylo co resit. Pujcovne pres Budget Car Rentals na 2 dny vyslo necelych 15 eur.
Hotel jak v Galway, tak i v DUB poreseny, takze ted uz jen cekat a tesit se na cestu. Leden rychle utekl a cesta se zacala pomalu blizit.
Flixbus mel odjezd v 5:50 rano smer BRQ. Z Barrandova jsem to vzal tramvaji na Smichov a pak metrem na Florenc. Na nastupisti jsem byl 20 min pred odjezdem. Cekam tam nablizkany double decker v zelenych barvach. Obsazenost byla ale tristni. Jelo nas celkem 8 pax na cely bus. Po asi 2:15 hod jsem vystoupil v Brne pred hotel Grad a mel cca 2 hod do odjezdu vlaku smer BTS.
Jelikoz jsem ve Štatlu uz dlouho nebyl, tak jsem vyrazil smer Zelny trh a centrum, kde jsem narazil na podnik Café Momenta na snidani. Vajicka na hnilicku po ranu bodla. Cas rychle utekl a proto byl cas vyrazit smer vlakove nadrazi. Cesta do BTS trva cca 2:15 hod. Vse jelo nacas. Ve vlaku jsem si koupil sushi, jako pozdejsi svacinka na letisti, jelikoz v BTS toho nic moc rozumneho v terminalu neni.
02.02.2018
BTS-DUB
RYANAIR B738: EI-DPL
LF skoro 100%
Na letiste jsem dorazil okolo 12 hod, tedy vic jak 90 min pred odletem. Security zabrala tak 15 min. Ve stejnou dobu odletala Dubaj, takze bylo na jednou hodne pax na security. Mozna by stalo za to priste otevrit vic ramu, nez jen 3.
Let do DUB byl v pohode a nacas. Cast jsem ho prospal abych nabral trosku silu na 200 km cestu do Galway. Po priletu jsem zamiril na prepazku Budgetu a o 20 min sedel v aute smer Galway. Jelikoz jsem chytil spicku, tak jsem se trosku zasekal na dalnici v okoli Dublinu, ale pote cesta rychle ubihala. Do Galway jsem dorazil 20 hod. Pocasi nebylo idealni, celou cestu valil husty dest a foukal vitr. Tajne se doufal, ze se to vybouri ten den a v sobotu bude hezky na INQ. Vecer jsem vyrazil do mesta ma par piv a neco k snedku. Nechtel jsem ponocovat, jelikoz jsem byl dosti utahany a rano me cekala jeste cesta cca 40 km pri pobrezi na letiste Connemara.
V letadle me cekalo jedno nemile prekvapeni. Jakmile jsem dorazil na svoje misto tak zde byl na hromade bordel po predchozim letu. Trvalo asi 10 min, nez to palubni personal sebral a sedacku poradne utrel. Za tento svincik si FR vyslouzil minus na tento let.
03.02. 2018
NNR-IIA-INQ
AER ARANN ISLANDS Britten-Norman BN-2 Islander: EI-CUW (stari 19 let)
LF cca 88%
Na letiste jsem dorazil cca 1 hod pred odletem. Byl jsem zde asi prvni pasazer. Pan na checkinu si me zvazil, rekl jsem mu na co mam rezervaci a zaplatil kreditkou za letenku. Jedna poznamka: pan na checkinu stihl udelat v letence chybu hned 2x, a to v destinaci a datumech odletu a navratu. Puvodne to mel byt primy let tam i zpet, ale jelikoz nebylo dost pax na oba lety do INQ a IIA (Inishmaan), tak byly oba lety spojene. Jak cesta tam, i cesta zpet byla pres IIA, takze pro me palec nahoru. 4 vzlety a 4 pristani za jednu cenu, proc ne.
Celkem nas nastoupilo 7 pax, let na IIA trval presne 7 min. Po kratem case na zemi, cca 5 min, kdy vystoupili 3 pax, ale dalsi 3 nastoupili co leteli do NNR jsem pokracovali v ceste na INQ. Vzdalenost mezi obema ostrovy je 5 km a let trval cca 6 min. Momentalne muj nejkratsi pravidelny let.
Po pristani v INQ se letadlo behem deseti min otocilo a vyrazilo smer NNR. Letiste se behem dalsich 10 min vyprazdnilo, zamestanci zamkli terminal a odesli domu.
Na letisti se nekona zadna security, tekutiny na palubu dovoleny v neomezenem mnozstvi.
Pokracovani nize...
Naposledy upravil(a) alesesl dne 28. 02. 2018, 22:56, celkem upraveno 6 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer
druha cast
Pocasi nebylo nic moc, vydal jsem se na cestu do centra ostrova, cca 2 km chuze. Asi v pulce se zvedl velmi silny vitr a zacalo prset. Proto jsem zapadl do mistich potravin, ktere maji otevreno od 9-15 hod v sobotu. Koupil pro zname pohledy a pani mi poradila, ze posta ma v sobotu do 13 hod otevreno, takze znamky mi tam prodaji bez problemu. Venku pekne hnusne pocasi, ze by ani psa nevyhnal. Na ostrove jsou celkove 3 hospody, tak jsem se tesil, ze okolo obeda budou mit otevreno a ja zapadnu do jedne z nich a pockam do odletu. A ejhle smula. Zadna z hospod neotevira az do 15:30 odpoledne. To bylo trosku zklamani, pac jsem se nemel kam schovat, krom toho ochodu, kdyz by bylo hnusne pocasi. Proste na takova mista turiste v zime nejezdi. Pocasi se za cca hodinu umoudrilo. Ja nejdrive sel hledat postu, abych se zbavil pohledu a byly poslany z ostrova. Pak jsem prochodil centrum mesta, a vydal se na prochazku po ostrove. Nachodil jsem cca 20 km. Jedna z hlavnich atrakci, kterou jsem chtel videt je vrak ochodni lodi MV Plassy, ktera zde ztroskotala v roce 1960. Vrak od te doby more vyplavilo na pevninu, kde koroduje. Ostrov ma svoji romantiku, ale za lepsiho pocasi a v lepsim rocnim obdobi. Kamenne zidky, ktere slouzi jako ohrady pro ovce a dobytek jsou fantasticke. Jsou jich zde stovky km.
Jelikoz zadna hospoda nebyla otevrena, tak jsem se vratil zahrat opet do jedineho otevreneho obchodu. Zde si dal neco na zahrati a k jidlu. Pocasi se mezi tim hodne zhorsovalo a ja mel takovy divny pocit, aby muj let nebyl zruseny. Pani v obchode me rikala, ze lety v zime se rusi hodne casto, prave kvuli pocasi.
03.02. 2018
INQ-IIA-NNR
AER ARANN ISLANDS Britten-Norman BN-2 Islander: EI-AYN (year built 1974, tedy 44 let)
LF cca 13%
Cca 60 min pred odletem jsem se vydal smer letiste, kde jsem dorazil za 12 min. Letiste bylo zavrene, nikde nikdo. 30 min pred odletem porad nikde nikdo. Pro jistotu jsem zavolal na Aer Arann, jestli muj let poleti. Pan na telefonu me ujistil, ze vse leti nacas a jestli jsem uz na letisti. Ja ze jo, ale ze tu nikdo neni. Tak mi rekl, ze jeste vydrzim, ze urcite nekdo brzy dorazi. Presne 10 min pred odletem prisli 3 zamestanci letiste a otevreli terminal.
Let z NNR priletel natriskany az po strechu. Vystoupili temer vsichni pax. Jeden zustal na palube co pokracoval na IIA. Byl jediny pax do NNR. Tajne jsem doufal, ze nikdo nenastoupi v IIA a budu tak mit cely stroj jen pro sebe. Otocka byla velmi rychla. Vetsina pax pri vystupu mela plne nakupni tasky z Tesca a jinych obchodu. Holt na pevnine je vetsi vyber a taky asi levneji. Jelikoz jsem byl jediny pax, tak nastup byl pomerne rychly. Let na IIA byl po smeru, takze trval presne 3 min. Z letadla vystoupil jediny pax a nikdo novy nepristoupil, takze smer NNR bylo letadlo jen moje. Let do NNR trval priblizne stejne jako rano, tedy 7 min. Zastavili jsi me na vzdalenejsim konci u terminalu, kde se nachazi palivo. Vsechny stroje jsou jeste vecer dotankovany, abych se s tim nikdo nezdrzoval rano, nez zacne nova vlna odletu.
Po rozlouceni se s pilotem a personalem letiste, jsem nastoupil do auta a vydal se smer DUB, ktery byl cca 240 km vzdaleny. Nejdrive jsem mel v planu, ze jakmile dorazim do DUB, tak se ubytuji v hotelu a vyrazim do mesta na par piv. Ten den byla ale strasna zima, jak na Inis Oírr, tak i v DUB. Nejak jsem nemel chut jet do mesta na 2 hod a pak se zase vracet zpatky na hotel. Proto jsem si zasel na veceri pobliz hotelu do oblibene restaurace Nando’s, pak se stavil v tescu si koupit par piv na vecer a usnul jako spalek.
04.02.2018
DUB-BRU
RYANAIR B738: EI-GDX
LF cca 85%
Vraceni auta probehlo uplne v pohode. V terminalu letiste jsem byl cca 2 hod pred odletem (10:30 hod odlet). Venku prselo, foukal vitr, proste typicke pocasi na tento region v tuto rocni dobu. Koupil jsem si neco ke snidani a cas travil pozorovanim letadel na plose a koukanim na FR24.
Let do BRU byl nacas, a po cca 1:20 hod jsme pristali na plose BRU letiste. Na prestup v BRU bylo hodne casu, do PRG jsem letel az posledim letem SN.
04.02.2018
BRU-PRG
BRUSSELS AIRLINES A319: OO-SSN
LF cca 75%
Mohl jsem jsem letet i driv, tusim, ze SN ma let v 15:50, ale tesil jsem se na cepovane Leffe a navic jsem nikam v nedeli nespechal. Bylo to prijemne odpoledne. Po asi 10 kouscich jsem nabiral prijemnou naladu. Cas utekl vcelku rychle, nebot jsem se dal do konverzace s jednim parem co leteli vecer do VCE a prisli na letiste cca hod po me, taky kvuli tomu, ze si chcou dat cepovane Leffe pred jejich letem v 21 hod.
Let do PRG probehl celkem v pohode. Domu se mi nechtelo MHD, vzpomel jsem si, ze mam jeste nevyuzity kredit u taxify na 150 kc. Rychle mrknu na aplikaci a na Barrandov mi to haze cenu 260 kc. Beru a 10 min po pristani jiz sedim v taxiku domu. Po odecteni kreditu platim 110 kc, takze velmi slusny odvoz.
To je vse z tohoto vyletu. Dalsi cesta me ceka za necelych 14 dni a to s par lidma z fora na Orkneje a Shetlandy. Predem diky za komentare.
PS: Veskere informace o Aranskych ostrovech, vcetne letovych radu, najdete zde: http://aerarannislands.ie/
Pocasi nebylo nic moc, vydal jsem se na cestu do centra ostrova, cca 2 km chuze. Asi v pulce se zvedl velmi silny vitr a zacalo prset. Proto jsem zapadl do mistich potravin, ktere maji otevreno od 9-15 hod v sobotu. Koupil pro zname pohledy a pani mi poradila, ze posta ma v sobotu do 13 hod otevreno, takze znamky mi tam prodaji bez problemu. Venku pekne hnusne pocasi, ze by ani psa nevyhnal. Na ostrove jsou celkove 3 hospody, tak jsem se tesil, ze okolo obeda budou mit otevreno a ja zapadnu do jedne z nich a pockam do odletu. A ejhle smula. Zadna z hospod neotevira az do 15:30 odpoledne. To bylo trosku zklamani, pac jsem se nemel kam schovat, krom toho ochodu, kdyz by bylo hnusne pocasi. Proste na takova mista turiste v zime nejezdi. Pocasi se za cca hodinu umoudrilo. Ja nejdrive sel hledat postu, abych se zbavil pohledu a byly poslany z ostrova. Pak jsem prochodil centrum mesta, a vydal se na prochazku po ostrove. Nachodil jsem cca 20 km. Jedna z hlavnich atrakci, kterou jsem chtel videt je vrak ochodni lodi MV Plassy, ktera zde ztroskotala v roce 1960. Vrak od te doby more vyplavilo na pevninu, kde koroduje. Ostrov ma svoji romantiku, ale za lepsiho pocasi a v lepsim rocnim obdobi. Kamenne zidky, ktere slouzi jako ohrady pro ovce a dobytek jsou fantasticke. Jsou jich zde stovky km.
Jelikoz zadna hospoda nebyla otevrena, tak jsem se vratil zahrat opet do jedineho otevreneho obchodu. Zde si dal neco na zahrati a k jidlu. Pocasi se mezi tim hodne zhorsovalo a ja mel takovy divny pocit, aby muj let nebyl zruseny. Pani v obchode me rikala, ze lety v zime se rusi hodne casto, prave kvuli pocasi.
03.02. 2018
INQ-IIA-NNR
AER ARANN ISLANDS Britten-Norman BN-2 Islander: EI-AYN (year built 1974, tedy 44 let)
LF cca 13%
Cca 60 min pred odletem jsem se vydal smer letiste, kde jsem dorazil za 12 min. Letiste bylo zavrene, nikde nikdo. 30 min pred odletem porad nikde nikdo. Pro jistotu jsem zavolal na Aer Arann, jestli muj let poleti. Pan na telefonu me ujistil, ze vse leti nacas a jestli jsem uz na letisti. Ja ze jo, ale ze tu nikdo neni. Tak mi rekl, ze jeste vydrzim, ze urcite nekdo brzy dorazi. Presne 10 min pred odletem prisli 3 zamestanci letiste a otevreli terminal.
Let z NNR priletel natriskany az po strechu. Vystoupili temer vsichni pax. Jeden zustal na palube co pokracoval na IIA. Byl jediny pax do NNR. Tajne jsem doufal, ze nikdo nenastoupi v IIA a budu tak mit cely stroj jen pro sebe. Otocka byla velmi rychla. Vetsina pax pri vystupu mela plne nakupni tasky z Tesca a jinych obchodu. Holt na pevnine je vetsi vyber a taky asi levneji. Jelikoz jsem byl jediny pax, tak nastup byl pomerne rychly. Let na IIA byl po smeru, takze trval presne 3 min. Z letadla vystoupil jediny pax a nikdo novy nepristoupil, takze smer NNR bylo letadlo jen moje. Let do NNR trval priblizne stejne jako rano, tedy 7 min. Zastavili jsi me na vzdalenejsim konci u terminalu, kde se nachazi palivo. Vsechny stroje jsou jeste vecer dotankovany, abych se s tim nikdo nezdrzoval rano, nez zacne nova vlna odletu.
Po rozlouceni se s pilotem a personalem letiste, jsem nastoupil do auta a vydal se smer DUB, ktery byl cca 240 km vzdaleny. Nejdrive jsem mel v planu, ze jakmile dorazim do DUB, tak se ubytuji v hotelu a vyrazim do mesta na par piv. Ten den byla ale strasna zima, jak na Inis Oírr, tak i v DUB. Nejak jsem nemel chut jet do mesta na 2 hod a pak se zase vracet zpatky na hotel. Proto jsem si zasel na veceri pobliz hotelu do oblibene restaurace Nando’s, pak se stavil v tescu si koupit par piv na vecer a usnul jako spalek.
04.02.2018
DUB-BRU
RYANAIR B738: EI-GDX
LF cca 85%
Vraceni auta probehlo uplne v pohode. V terminalu letiste jsem byl cca 2 hod pred odletem (10:30 hod odlet). Venku prselo, foukal vitr, proste typicke pocasi na tento region v tuto rocni dobu. Koupil jsem si neco ke snidani a cas travil pozorovanim letadel na plose a koukanim na FR24.
Let do BRU byl nacas, a po cca 1:20 hod jsme pristali na plose BRU letiste. Na prestup v BRU bylo hodne casu, do PRG jsem letel az posledim letem SN.
04.02.2018
BRU-PRG
BRUSSELS AIRLINES A319: OO-SSN
LF cca 75%
Mohl jsem jsem letet i driv, tusim, ze SN ma let v 15:50, ale tesil jsem se na cepovane Leffe a navic jsem nikam v nedeli nespechal. Bylo to prijemne odpoledne. Po asi 10 kouscich jsem nabiral prijemnou naladu. Cas utekl vcelku rychle, nebot jsem se dal do konverzace s jednim parem co leteli vecer do VCE a prisli na letiste cca hod po me, taky kvuli tomu, ze si chcou dat cepovane Leffe pred jejich letem v 21 hod.
Let do PRG probehl celkem v pohode. Domu se mi nechtelo MHD, vzpomel jsem si, ze mam jeste nevyuzity kredit u taxify na 150 kc. Rychle mrknu na aplikaci a na Barrandov mi to haze cenu 260 kc. Beru a 10 min po pristani jiz sedim v taxiku domu. Po odecteni kreditu platim 110 kc, takze velmi slusny odvoz.
To je vse z tohoto vyletu. Dalsi cesta me ceka za necelych 14 dni a to s par lidma z fora na Orkneje a Shetlandy. Predem diky za komentare.
PS: Veskere informace o Aranskych ostrovech, vcetne letovych radu, najdete zde: http://aerarannislands.ie/
Naposledy upravil(a) alesesl dne 28. 02. 2018, 16:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
super!
precitane na 2x, pretoze si to pomaly pisal
nejake ine napady na podobne zaujimave destinacie s kratkymi a relativne lacnymi preletmi?
samozrejme okrem Westray - Papa Westray
sam som absolvoval CWL-VLY z podobnych pohnutok, operovalo to Citywing s L410 a ceskou posadkou
precitane na 2x, pretoze si to pomaly pisal
nejake ine napady na podobne zaujimave destinacie s kratkymi a relativne lacnymi preletmi?
samozrejme okrem Westray - Papa Westray
sam som absolvoval CWL-VLY z podobnych pohnutok, operovalo to Citywing s L410 a ceskou posadkou
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25. 04. 2017, 12:53
- Oblíbené typy letadel: A380
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Královské Vinohrady
- Stav: Offline
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
Perfektní! Atmosféra Britských ostrovů a ostrůvků je pro mě vždy taková hezky magická.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
beardie píše:super!
precitane na 2x, pretoze si to pomaly pisal
nejake ine napady na podobne zaujimave destinacie s kratkymi a relativne lacnymi preletmi?
samozrejme okrem Westray - Papa Westray
sam som absolvoval CWL-VLY z podobnych pohnutok, operovalo to Citywing s L410 a ceskou posadkou
Co me napada tak, jsi uz uvedl CWl-VLY (to bych nekdy chtel dat), pak Portimao - Braganca via Cascais, Viseu a Vila Real za cca 80 eur (odleteno), pak samozrejme TLL-URE, TLL-KDL (odleteno). Pak Orkneje a pak samozrejme hopsani po Azorech. Nebo LPL-IOM, RIX-PLQ, RIX-LPX anebo treba Parnu-Ruhnu-URE, nebo PMO/TPS - Lampedusa nebo PNL, a pak hromady letu po reckych ostrovech. Tam se daji udelat velmi zajimave kombinace a ty mam taky v planu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
bureaucrat píše:Perfektní! Atmosféra Britských ostrovů a ostrůvků je pro mě vždy taková hezky magická.
Dekuji, jen nechci nikoho urazit, ale tyto ostrovy jsou soucasti Irska a ne toho Sev. Irska.
Ale mas pravdu, atmosfera v techto mistech je magicka. Neco podobneho jsme zazili minuly rok na ostrove Barra a verim, ze neco podobneho zazijeme za cca 14 dni kdyz poletime Kirkwall-Westray-Papa Westray (6 hod stop over) - North Ronaldsay (overnight) - Eday- Kirkwall.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
Dalsi paradny TR, gratulujem, Ales! Velmi pekna cesta
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
Tak to je pekny TR. Tohle si pridavam na seznam, kam v lete po Anglii, jak skoncim zde. ( Teda i Irsko )
Mozna jsem to prehledl, ale kupoval jsi Return ticket nebo one way na kazdou cestu? Podle odkazu stoji RT 49€ tak by me zajimalo, jestli az na tvuj konecny ostrov nebo se musi mezi ostrovy i zvlast dokoupit letenka. V odkazu nejde udelat online booking, takze vychazim z cen, ktere jsou uvedene na strankach.
PS: vim, ze dluzim TR, ale ten bude az po zkouskach ATC. Tak chvili strpeni
Mozna jsem to prehledl, ale kupoval jsi Return ticket nebo one way na kazdou cestu? Podle odkazu stoji RT 49€ tak by me zajimalo, jestli az na tvuj konecny ostrov nebo se musi mezi ostrovy i zvlast dokoupit letenka. V odkazu nejde udelat online booking, takze vychazim z cen, ktere jsou uvedene na strankach.
PS: vim, ze dluzim TR, ale ten bude az po zkouskach ATC. Tak chvili strpeni
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25. 04. 2017, 12:53
- Oblíbené typy letadel: A380
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Královské Vinohrady
- Stav: Offline
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
alesesl píše:bureaucrat píše:Perfektní! Atmosféra Britských ostrovů a ostrůvků je pro mě vždy taková hezky magická.
Dekuji, jen nechci nikoho urazit, ale tyto ostrovy jsou soucasti Irska a ne toho Sev. Irska.
Ať už se to těm odpadlickým Irům líbí nebo ne, tak je to pojem geografický a nikoliv politický
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
Roiman4 píše:Tak to je pekny TR. Tohle si pridavam na seznam, kam v lete po Anglii, jak skoncim zde. ( Teda i Irsko )
Mozna jsem to prehledl, ale kupoval jsi Return ticket nebo one way na kazdou cestu? Podle odkazu stoji RT 49€ tak by me zajimalo, jestli az na tvuj konecny ostrov nebo se musi mezi ostrovy i zvlast dokoupit letenka. V odkazu nejde udelat online booking, takze vychazim z cen, ktere jsou uvedene na strankach.
PS: vim, ze dluzim TR, ale ten bude az po zkouskach ATC. Tak chvili strpeni
Kupoval jsem to jako return ticket. Jak uz jsem psal mel jsem koupenou letenku na Inisheer (INQ). Obvykle se leta na kazdy ostrov zvlast, ale jelikoz obsazenost letu na prostredni ostrov (Inishmaan) nic moc, tak spojili oba lety v jeden, proto namisto NNR-INQ jsem leteli pres IIA. A to same platilo pro cestu zpatky. Jak uz jsem psal, rezervace online dopredu neni mozna. Musis jim zavolat, rict kdy a kde chces letet a oni si te napisou na seznam. Po prijezdu na letiste zaplatis za letenku bud cash anebo kreditkou a letis. Jinak jde taky koupit ow letenka a mezi ostrovy jezdi trajekt. Nevim jak casto ale.
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
Perfektní report! Jo přesně takhle si to pamatuju z roku 2007, já byl ale na prostředním ostrově Inishmaan. Ráno tam a večer zpět. Ty ostrovy vypadají naprosto stejně, stejné kamenné zídky, stejné domy, stejné úzké klikaté silnice. A palec nahoru za fotku terminálu na Inishmaanu, na to mám totiž nehynoucí vzpomínku - přesně jak píšeš, lidi vystoupí, personál to zamkne a odjede. Což se mi jaksi stalo osudným, protože jsem tam musel na WC. Najednou člověk zjistí, že je v tý budově letiště sám a zamčený . Takže to jistil výlez tím oknem na plochu a přelezení plotu..přece jenom čekat zamčený v budově do odpoledního odletu není žádný terno
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
Orus-x píše:Perfektní report! Jo přesně takhle si to pamatuju z roku 2007, já byl ale na prostředním ostrově Inishmaan. Ráno tam a večer zpět. Ty ostrovy vypadají naprosto stejně, stejné kamenné zídky, stejné domy, stejné úzké klikaté silnice. A palec nahoru za fotku terminálu na Inishmaanu, na to mám totiž nehynoucí vzpomínku - přesně jak píšeš, lidi vystoupí, personál to zamkne a odjede. Což se mi jaksi stalo osudným, protože jsem tam musel na WC. Najednou člověk zjistí, že je v tý budově letiště sám a zamčený . Takže to jistil výlez tím oknem na plochu a přelezení plotu..přece jenom čekat zamčený v budově do odpoledního odletu není žádný terno
No tak to je vesele historka s tim WC. Jinak ja pises, cele letiste je volne pristupne. Na branach, zadne zamky. Jako hlavni dvere do terminalu byly zamcene, ale kdyz jsem cekal na odlet a kdybych chtel se projit po plose, nebo kdekoliv jinde, tak jsem mohl jen otevrit branku a jit. Nikde zadne zamky, nic. Tak ono tam taky nebylo na co moc koukat.
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
alesesl píše:Nikde zadne zamky, nic. Tak ono tam taky nebylo na co moc koukat.
no tak to som mal teda stastie na IOR (zhodou okolnosti tiez v 2007). Heavy traffic, cakalo sa na taxovacke atd...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
whiskey píše:alesesl píše:Nikde zadne zamky, nic. Tak ono tam taky nebylo na co moc koukat.
no tak to som mal teda stastie na IOR (zhodou okolnosti tiez v 2007). Heavy traffic, cakalo sa na taxovacke atd...
Tak to tedy jo. Nebyl jsi tam v tu dobu s Vladem? Jinak jake jsi letel registrace tehda?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vylet na nejmensi ostrov z Aranskych ostrovu Inis Oírr / Inisheer (TR komplet)
whiskey píše:alesesl píše:Nikde zadne zamky, nic. Tak ono tam taky nebylo na co moc koukat.
no tak to som mal teda stastie na IOR (zhodou okolnosti tiez v 2007). Heavy traffic, cakalo sa na taxovacke atd...
Obcas sa podari... ja som teraz zazil asi vrchol prevadzky aj v TAT aj v KSC, v TAT na nas cakalo lietadlo Bravo Airways, sme sa museli zaujimavo vyhybat na drahe a v KSC som v Dashene na vyckavacom cakal kym odleti LOT.
To v Amsterdame ci Viedni to slo rovno na vzlet bez akehokolvek problemu