"Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

"Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od jvoj »

Během minulého roku jsme pozorně sledovali postup stavby terminálu Jana Kašpara v Pardubicích. Mnozí z nás si léta říkali, k čemu to v Pardubicích bude, zatím to ale vypadá, že situace se alespoň v těchto končinách naší vlasti vyvíjí dobře (ve srovnání s naším "letištěm Ernsta Macha" /Brno-Tuřany/). Rád občas zaletím na podobně malé letiště jako je to naše. Z každého takového letiště si přivezu domů inspiraci, co bychom mohli udělat lépe, někdy dobrý pocit z toho, že některé věci opravdu i lépe děláme.

Za poslední rok jsem z 12ti letenek u Ryanairu a WizzAiru, které jsem nakoupil, proletěl přesně 0 (slovy nula). Vždycky mi do plánovaného výletu přišly jiné povinnosti, a jednou člověk i zaspal... První pokus o let z Pardubic jsem měl naplánován už na půlku ledna, ovšem v tomto případě jsem byl nakonec rád, že nevyšel, vzhledem k faktu, že nový terminál se cestujícím otevřel až o dva týdny později. Druhý pokus mi vyšel na dnešní den, 15.03.2018. V Maďarsku státní svátek, takže škola nevolá, letový řád pro trojúhelník BRQ-PED-STN-BRQ vychází perfektně, cena taky sedí, neváhám a nakupuji. Už jen aby do toho zas něco nevlezlo...

... nevlezlo! Týden před odletem zjišťuji, že v ČD aplikaci už mám naspořeno dost ČD bodů na bonusovou jízdenku po republice, takže s pocitem "junior-frequent travellera" nakupuji poprvé v životě jízdenku za "míle"... letenka to není, ale potěší :) Letadlo z Pardubic odlétá v 10:00, RailJet v 6:38 je tudíž tak akorát...

...ráno, poklidné probouzení... "K**** ****** *****, ono je 6:16!" Říkám si, tak to je zase v p**i, ale naštěstí se dávám rychle do kupy, počítám, že šalinó to nestíhám a tak volám na poslední chvíli taxík. Sprchu nestíhám, čistím zuby, omývám obličej, balím kameru, pas, a jedem. Vlak doháním s přehledem, a přichází moment, kdy je rozhodnuto, že z původně plánovaného videoreportu bude "pouze" psaný trip report na fóru Airways - na mikro SD kartě v kameře došlo místo... No nic, zkusím před odjezdem autobusu z nádraží na letiště zaběhnout do místního Alberta, jestli náhodou nemají paměťové karty (nepochodil jsem s dobrou...). Po cestě do Pardubic stíhám snídani ve vlaku - oceňuji v novém jídelním lístku přidání "Snídaně Fit", která znamená ovesnou kaši. Je to příjemná alternativa k párkům či omeletě se šunkou. Chuťově v pořádku, na vlak cena i s ranním čajem 69Kč je podle mého super.

Obrázek
Ovesná kaše s jablkem a skořicí od JLV - slušný standard, na který se dá spolehnout.

Do Pardubic přijíždím na čas, vzhledem k absenci hotovosti v peněžence hledám informace o SMS jízdenkách v Pardubicích a hned jednu kupuji. Na řešení veřejné dopravy na letiště se pěkně ukazuje, že když se chce spolupracovat, tak všechno jde - autobusy jezdí na letiště vždy 150, 120 a 90 minut před odletem pravidelných linek, dobře a efektivně vymyšleno! Celý průběh dosavadní cesty mě vede k jednomu zjevnému poznatku - Pardubice jsou (ač to nerad přiznávám), velmi dobrou alternativou nejen pro Pražáky a západní cestující přilétající do ČR, pro které 50 minut vlakem do centra prahy je zcela normální doba jízdy z letiště do centra ve většině velkých měst, ale i pro lidi z Olomouce, Brna a dalších měst. Trip time BRQ-PED je při využití vlaku o 1,5h kratší než BRQ-PRG a letiště samo je kompaktní jako v Brně, takže vlastně stačí přijet i 40 minut před odletem.

Obrázek
Terminál Jana Kašpara, Pardubice (PED)

Nový terminál ještě voní novotou. Ve veřejné části terminálu dnes ještě neexistují žádné služby (možná ani nějakou dobu ještě existovat nebudou, moc to nemá smysl), je tu jedna prázdná provozovna zjevně nachystaná k využití jako budoucí kavárna či občerstvení. Celá budova je ale koncipovaná velmi efektivně, a absolutně vyvrátila můj původní dojem z vizualizací, že je předimenzovaná svému účelu. Velikostí odpovídá cca. našemu příletovému terminálu, a vše je precizně kapacitně namyšleno pro odbavení přesně dvou letadel v jednu dobu, víc prakticky není možné.

Obrázek
Veřejná část terminálu Jana Kašpara

Ve veřejné části není co dělat, takže hajdy do tranzitu. Příjemně překvapuje jak pasovka (která je zde ještě před bezpečnostní kontrolou) i security. Na pasovce jsou 4 policisté, a na security se i kvůli jednomu letadlu jede na 2 rámy a 3 rentgeny, vše tak odsýpá neuvěřitelně rychle. Otázkou je, jak moc letiště musí prodělávat na tom, že tu mají kvůli tomu letadlu tak 2x víc lidí než my v Brně.

Tranzitní část terminálu mě oslovila právě svou kapacitou šitou na míru svému využití. Prostoru dostatek, a přitom člověk nemá pocit, že je v terminále prázdno, což je také důležité. Po levé ruce sezení pro cestující, po pravé ruce koridoru 2 zatím nevyužité komerční prostory čekající zřejmě na budoucí hustší provoz a další dvě, které by snad v dohledné době měly být přeměněny na občerstvení. To je teď řešeno provizorně (ale slušně) a doplněno o malý duty-free shop.

Obrázek
Prostor u Gate 2

Obrázek
Snad brzy...

Před odletem začínám mít velký hlad, takže kupuji bagetu vyrobenou místním cateringem, a kráčím ke gejtu č. 1. Po cestě se ještě smutně dívám na odletovou tabuli, která naznačuje, že dnes bude i v Pardubicích odbaveno díky dvěma letům do Ruska skoro třikrát tolik cestujících než v Brně. Při boardingu se ukazuje ještě jistá nezkušenost místního personálu, naprosto zbytečně předboardovávají už 15 minut před nástupem snad polovinu cestujících ven a při hromadném úprku k letadlu se pak u schodů tvoří dlouhé fronty. Alespoň je dost času si letadlo vyfotit. Usazen na své oblíbené sedadlo 22A pozoruji osazenstvo dnešního letu, a s lehkou nelibostí si všímám, že dnes letí i paní, kterou jsem loni alespoň dvakrát zpovídal při odletu z Brna. Asi nebude jediná cestující ze Štatlu...

Obrázek
Boeing 737-800 EI-EBC

Obrázek
Terminál Jana Kašpara z "neveřejné strany"

Odlétáme se zpožděním asi 10 minut, což mě nevzrušuje, díky polštáři v letovém řádu přiletíme načas. O in-flight catering se stará bageta z Pardubic, která je poctivá, a díky které ze mě letiště vytěžilo na turnover revenue alespoň těch 5kč, doplněná o nevynechatelný ledový čaj :) Ještě letmo k výnosům letiště za mě jako pasažéra - otázka, zda-li Ryanair vůbec letišti něco platí, je asi na místě. Osobně bych si tipnul, že to bude něco v rozmezí 0 - 0,5EUR / pax (cca. 0,5EUR je podle poslední zveřejněné výroční zprávy například částka, kterou za pasažéra nechá Ryanair v Kaunasu). Z toho sice letiště nic nevydělá (velmi mírně řečeno), ale pokud funguje spolupráce na úrovni Letiště-Kraj/město či podobně, tak je možné tyto překážky do určité míry překonat.

Obrázek
In-flight catering - dobrá bageta z Pardubic a Ice tea San Benedetto

Na chvilku odbočím. Ve zdejším threadu na téma Letiště Brno se přispěvatelé předhánějí s vysvětleními, proč to jinde jde, a proč u nás ne, ale ten základní důvod je velmi prostý - letiště a kraj se prostě zatím nedokázali věcně dohodnout na společném postupu, a to je pak těžké něco udělat. Je to asi částečně způsobeno provozním modelem letiště, který je tu nastavený, ale ve výsledku jde stejně o to, jestli se dvě strany spolu začnou bavit, nebo zda-li jedna či obě budou jako malí kluci na pískovišti, kteří si navzájem nechtějí půjčit bábovičku. Ale to je už úděl Brna, jediného vtipu, ve kterém se dá bydlet...

Obrázek

Na Stansted přilétáme asi do off-peak time, k e-gatu na imigračním se dostávám prakticky okamžitě a bez fronty, takže už v 11:15 jsem na security pro další let. Dnes by mi s batohem stačilo na nekrytý transfer na Stanstedu i 50 minut. Linka do Brna ale odlétá až ve 13:40, a tak si pohodově procházím místní obchody, na oběd tentokrát volím obstojné sushi v Itsu, kde mě obsluhuje česká slečna, která tu pracuje od včerejška. Po obědě odpočívám s džusem "Iron Man" v Joe&The Juice. Možná jsem výjimkou, ale já mám Stanstedské letiště rád. Samozřejmě, porovnávám ho s jinými low-costovými letišti, nejde srovnávat s terminálem Lufthansy v Mnichově. Je tu živo, jsou tu fajn restaurace a bary, v duty-free člověk najde i zajímavé věci, a hlavně tu člověk jako já najde jednu dvě věci jako inspiraci pro letiště doma. Jako celoživotní fanda knížek Harryho Pottera kupuju pár balíčku Bertíkových fazolek tisíckrát jinak, a nepohrdnu ani velkým balením M&M´s za necelých 5GBP (good deal), a po ohlášení gejtu na tabuli odletů se vláčkem odebírám k východu 37.

Obrázek
Obstojné sushi za velmi přijatelnou cenu v Itsu

Tohle je jedna z věcí, která na Stanstedu leteckého nadšence nepotěší. Na konci "prstu" u Gejtu 37 je úžasný výhled na letecký provoz, ovšem vzhledem k vzdálenosti od centrální části terminálu člověk neriskuje cestu do špatného prstu před ohlášením konkrétní brány (příště to možná risknu, minule jsem na let do BRQ také nastupoval z G37, asi to tak bude pravidelně. Jaké máte zkušenosti vy?). Dává to samozřejmě smysl pro letiště, které tím udrží potenciálně utrácející cestující až do poslední chvíle v prostoru s obchody a restauracemi. Od doby, kdy se opět začala přidělovat místa v letadle, už na boarding opravdu nespěchám. Zatímco 170 dalších cestujících naprosto zbytečně stojí na schodech po načtení palubky a čekají, až budou moci vyrazit k letadlu, ve kterém budou sedět o 15 minut déle než já, usazuji se u okna a nechám své oči odpočívat pohledem na přilétající, odlétající a taxující hliníkoslitinové ptactvo. Po poklidném nástupu do letadla mezi posledními přichází trpká realita...

Obrázek
Nástup na "Ryanair Imperial Airport London-Stansted"

... probouzející se infant o dvě řady ode mě. No to bude koncert! A to jsem se ještě přepočítal. Myslel jsem, že si dnes vyslechnu sólo soprán, ale při odletu nám drásala uši kontemporární kantáta pro šest infantních hlasů a mě napadá, že bychom procento cestujících létajících na lince z Londýna z rodinných důvodů mohli začít měřit v decibelech. Občerstvení na letu do Brna tentokrát obstarává kuřecí sendvič, který jsem stihl sníst dříve než vyfotit, a tak gastronomický fotopožitek tohoto letu vynechán jest. Dopadá na mě únava díky 2,5 hodinám, které jsem v noci naspal, a tak většinu letu prospím.

Obrázek
Sedadlo 22A mě nikdy nezklame

Po příletu do Brna mě vždycky napadne jedna věc - nevíte někdo, kolik stojí ty e-gaty na pasy? To je jen jedna z pravidelných inspirací, které si dovážím z Londýna, neuvěřitelně to urychluje celý proces průchodu přes pasovku, kde jsem dnes čekal asi 10 minut. Problémem je to ale spíše přes léto, kdy přiletí i 3 letadla 20 minut po sobě.

Obrázek
Zase doma. Přes léto to tu taky není předimenzované... přes zimu bohužel dost.

Co říct na závěr? Nutno pochválit Pardubice za to, co vytvořili. Do Londýna nadále budu využívat za každou cenu linku z Brna, ale kdybych uvažoval třeba o cestě do Ruska, tak si velmi rozmyslím, jestli pojedu do Prahy nebo do Pardubic. Sympatický personál a terminál "tak akorát" mě nadchl jako milovníka malých letišť, dobře vyřešené dopravní napojení bylo velkým plusem. Ač můj optimismus ohledně rozvoje linek z Brna za poslední léta značně klesl, stále zůstávám optimistou a věřím, že to jednou půjde. Jen bych si přál, aby lidé na kraji, kteří tomu rozumí, dali hlavy dohromady s lidmi na letišti, kteří tomu rozumí, a vytvořili něco skvělého společně. Ono by to šlo, kdyby se chtělo :)

Každopádně Pardubicím mnoho úspěchů, ale ne na úkor Brna :D
Howgh


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2884
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od Fabo »

Hezke to tam maj. Jeden by se i proletel, ale to bych se prvne musel dostat do Stanstedu, a to uz je lehce slozitejsi :D

palan
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 77
Registrován: 25. 07. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od palan »

Jestli chceš na Standstetu zabít čas, tak se zkus projet automatickým vláčkem.
měli jsme 2 hodiny do odletu a nikdy jsem vláčkem bez řidiče nejel, tak jsem ho chtěl vyzkoušet. Mojí radost z toho, jak to na rovince pěkně rozjel po chvíli trochu pokazilo zjištění, že nás vyhodil na konečné, odkud se už nedalo dostat zpátky :D eskalátory jely jen nahoru ke gate a vláček poctivě čekal až všichni vystoupí.

Personál u gate nám řekl 'tamhle je na zdi telefon a zavolejte si o pomoc'. Nakonec jsem se dovolal, hlavně prý už nikam nemáme chodit a počkat tam kde jsme. A po 20 minutách si pro nás fakt někdo přišel a odvedl přes několikery zamčené dveře do chodby, odkud se dalo dostat zpátky 'na start'.

Ale na zabití času fakt dobrý.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1171
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od Lkprak »

palan píše:Jestli chceš na Standstetu zabít čas, tak se zkus projet automatickým vláčkem.
měli jsme 2 hodiny do odletu a nikdy jsem vláčkem bez řidiče nejel, tak jsem ho chtěl vyzkoušet. Mojí radost z toho, jak to na rovince pěkně rozjel po chvíli trochu pokazilo zjištění, že nás vyhodil na konečné, odkud se už nedalo dostat zpátky :D eskalátory jely jen nahoru ke gate a vláček poctivě čekal až všichni vystoupí.

Personál u gate nám řekl 'tamhle je na zdi telefon a zavolejte si o pomoc'. Nakonec jsem se dovolal, hlavně prý už nikam nemáme chodit a počkat tam kde jsme. A po 20 minutách si pro nás fakt někdo přišel a odvedl přes několikery zamčené dveře do chodby, odkud se dalo dostat zpátky 'na start'.

Ale na zabití času fakt dobrý.


No však jsou taky před vstupem do toho vláčku cedule s upozorněním "jeďte s ním, až ve chvíli, kdy budete znát číslo gatu". Nicméně, podobných historek, jak se s ním někdo omylem svezl a pak ho zaměstnanci letiště protahovali různými "tajnými" chodbami, jsem už slyšel povícero :D

Jinam moc pěkný tripreport :thumbup:

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2781
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od alesesl »

palan píše:Jestli chceš na Standstetu zabít čas, tak se zkus projet automatickým vláčkem.
měli jsme 2 hodiny do odletu a nikdy jsem vláčkem bez řidiče nejel, tak jsem ho chtěl vyzkoušet. Mojí radost z toho, jak to na rovince pěkně rozjel po chvíli trochu pokazilo zjištění, že nás vyhodil na konečné, odkud se už nedalo dostat zpátky :D eskalátory jely jen nahoru ke gate a vláček poctivě čekal až všichni vystoupí.

Personál u gate nám řekl 'tamhle je na zdi telefon a zavolejte si o pomoc'. Nakonec jsem se dovolal, hlavně prý už nikam nemáme chodit a počkat tam kde jsme. A po 20 minutách si pro nás fakt někdo přišel a odvedl přes několikery zamčené dveře do chodby, odkud se dalo dostat zpátky 'na start'.

Ale na zabití času fakt dobrý.


Na STN se da zabit cas i jinak nez jizdou vlacku na konecnou a pak nesmyslnym bloudenim cestou zpet. Je tam jedna prijemna restaurace "The Windmill", kde toci dobry Guiness and fish & chips jsou tam za par svestek.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1061
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od Marty-t »

Hezký TR - spíš ale služební cesta, ne ? :-) doufám, že se zaměstnavatel plácne přes kapsu a aspoň občerstvení ve STN ti zaplatí. Vždy je dobré vidět srovnání. Jinak nediv se, že PAX z BRQ jsou v PED - prostě raní odlet FR do STN někomu přijde vhod a odlet z BTS je příliš brzo. Prostě kombinovat to s odpoledními odlety z BRQ je někdy nejlepší volba... Já tak uvažoval, že nakombinuji PrimeraAir, která do YYZ ze STN odlétá denně pár minut před příletem FR z BRQ...

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od jvoj »

Marty-t píše:Hezký TR - spíš ale služební cesta, ne ? :-) doufám, že se zaměstnavatel plácne přes kapsu a aspoň občerstvení ve STN ti zaplatí. Vždy je dobré vidět srovnání. Jinak nediv se, že PAX z BRQ jsou v PED - prostě raní odlet FR do STN někomu přijde vhod a odlet z BTS je příliš brzo. Prostě kombinovat to s odpoledními odlety z BRQ je někdy nejlepší volba... Já tak uvažoval, že nakombinuji PrimeraAir, která do YYZ ze STN odlétá denně pár minut před příletem FR z BRQ...

"Dobrovolné služební cesty" asi zamestnavatel neproplácí :D Jinak Primera ještě nelétá, teprve začne, a pravda, směrem tam je dobrá z PED, směrem zpět je super i přestup do BRQ.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1061
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od Marty-t »

jvoj píše:Jinak Primera ještě nelétá, teprve začne, a pravda, směrem tam je dobrá z PED, směrem zpět je super i přestup do BRQ.

přesně tohle vlak-PED-STN-YYZ YYZ-STN-BRQ jsem měl v plánu... :-)

RAdek
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 480
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od RAdek »

po ohlášení gejtu na tabuli odletů se vláčkem odebírám k východu 37.

V "appce" v mobilu, pokud jseš zaregistrovaný, ti u letu svítí číslo gate o hodně dřív, než na tabuli na letišti. Došel jsem k tomu, že hlavní důvod je to, aby lidé déle utráceli.

Od doby, kdy se opět začala přidělovat místa v letadle, už na boarding opravdu nespěchám.


Na letiště nechodím zrovna moc brzy (na Stanstedu si raději koupím fast track, tam se do vždycky vyplatí), ale u gate se snažím být 30 minut před odletem vždy. Hlavně poté, co se známým ve Vídni stalo, že to 30 před odletem zavřeli a přestože ještě viděli lidi v nástupním mostu, je do letadla nepustili a letenka propadla. Pokud je letadlo ready, klidně odletí dřív (vím že srovnávám nesrovnatelné, ale třeba včera večerní Mnichov z Brna odletěl dřív o více než 15 minut). Docela obdivuji ty, co se klidně došourají 15 minut před odletem nebo pak na ně celé letadlo čeká. Pravidla jsou jasně daná, když bude nástup 25 minut před odletem zavřený, nikdo nemůže říct půl slova.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od jvoj »

RAdek píše:
po ohlášení gejtu na tabuli odletů se vláčkem odebírám k východu 37.

V "appce" v mobilu, pokud jseš zaregistrovaný, ti u letu svítí číslo gate o hodně dřív, než na tabuli na letišti. Došel jsem k tomu, že hlavní důvod je to, aby lidé déle utráceli.

Od doby, kdy se opět začala přidělovat místa v letadle, už na boarding opravdu nespěchám.


Na letiště nechodím zrovna moc brzy (na Stanstedu si raději koupím fast track, tam se do vždycky vyplatí), ale u gate se snažím být 30 minut před odletem vždy. Hlavně poté, co se známým ve Vídni stalo, že to 30 před odletem zavřeli a přestože ještě viděli lidi v nástupním mostu, je do letadla nepustili a letenka propadla. Pokud je letadlo ready, klidně odletí dřív (vím že srovnávám nesrovnatelné, ale třeba včera večerní Mnichov z Brna odletěl dřív o více než 15 minut). Docela obdivuji ty, co se klidně došourají 15 minut před odletem nebo pak na ně celé letadlo čeká. Pravidla jsou jasně daná, když bude nástup 25 minut před odletem zavřený, nikdo nemůže říct půl slova.

Souhlasím, že v momentě, kdy lidi jdou, nebo se jede autobusem, tak jdu, ale když vidím, že lidi stojí na schodech, a čekají, že se otevřou dveře, nemá to příliš smysl :) V zásadě to nebývam já na koho se čeká :)

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 645
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od MarcosFT »

alesesl píše:
palan píše:Jestli chceš na Standstetu zabít čas, tak se zkus projet automatickým vláčkem.
měli jsme 2 hodiny do odletu a nikdy jsem vláčkem bez řidiče nejel, tak jsem ho chtěl vyzkoušet. Mojí radost z toho, jak to na rovince pěkně rozjel po chvíli trochu pokazilo zjištění, že nás vyhodil na konečné, odkud se už nedalo dostat zpátky :D eskalátory jely jen nahoru ke gate a vláček poctivě čekal až všichni vystoupí.

Personál u gate nám řekl 'tamhle je na zdi telefon a zavolejte si o pomoc'. Nakonec jsem se dovolal, hlavně prý už nikam nemáme chodit a počkat tam kde jsme. A po 20 minutách si pro nás fakt někdo přišel a odvedl přes několikery zamčené dveře do chodby, odkud se dalo dostat zpátky 'na start'.

Ale na zabití času fakt dobrý.


Na STN se da zabit cas i jinak nez jizdou vlacku na konecnou a pak nesmyslnym bloudenim cestou zpet. Je tam jedna prijemna restaurace "The Windmill", kde toci dobry Guiness and fish & chips jsou tam za par svestek.


COŽE??!! se dělá s tím Guinessem?? TOČÍ? Točí se snad porno, pivo se čepuje... :crazy: :crazy: Jinak report fakt hezký, díky. Já linku využil na konci ledna, jel jsem RJ po sedmé ráno z Brna a na letiště jsem už musel taxíkem :evil: Problém s brněnským letištěm je asi ten, že z něj každý chce mít letiště světového charakteru.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3001
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od pepa007 »

MarcosFT píše:
alesesl píše:
palan píše:Jestli chceš na Standstetu zabít čas, tak se zkus projet automatickým vláčkem.
měli jsme 2 hodiny do odletu a nikdy jsem vláčkem bez řidiče nejel, tak jsem ho chtěl vyzkoušet. Mojí radost z toho, jak to na rovince pěkně rozjel po chvíli trochu pokazilo zjištění, že nás vyhodil na konečné, odkud se už nedalo dostat zpátky :D eskalátory jely jen nahoru ke gate a vláček poctivě čekal až všichni vystoupí.

Personál u gate nám řekl 'tamhle je na zdi telefon a zavolejte si o pomoc'. Nakonec jsem se dovolal, hlavně prý už nikam nemáme chodit a počkat tam kde jsme. A po 20 minutách si pro nás fakt někdo přišel a odvedl přes několikery zamčené dveře do chodby, odkud se dalo dostat zpátky 'na start'.

Ale na zabití času fakt dobrý.


Na STN se da zabit cas i jinak nez jizdou vlacku na konecnou a pak nesmyslnym bloudenim cestou zpet. Je tam jedna prijemna restaurace "The Windmill", kde toci dobry Guiness and fish & chips jsou tam za par svestek.


COŽE??!! se dělá s tím Guinessem?? TOČÍ? Točí se snad porno, pivo se čepuje... :crazy: :crazy: Jinak report fakt hezký, díky. Já linku využil na konci ledna, jel jsem RJ po sedmé ráno z Brna a na letiště jsem už musel taxíkem :evil: Problém s brněnským letištěm je asi ten, že z něj každý chce mít letiště světového charakteru.


Ne. Pivo se točí i čepuje. Oba výrazy jsou fakticky nepřesný, ale oba se běžně používají. A jsme na fóru o letadlech.

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 645
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od MarcosFT »

Však já taky reaguju na trip report plný létání...co dělám špatně? :cry:

Rofledman
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 109
Registrován: 29. 09. 2016, 10:45
Oblíbené typy letadel: B773, B744
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od Rofledman »

Super report :) V brzké době mě též čeká otočka PED - STN - PRG. Obě letiště mám zbaraku tak nějak podobně, ale Pardubice budou rychlejší, tak chci dát nanečisto test :) Jinak potvrzuji vtip nahrnutych lidi v STN na schodech před boardingem. Minule tam na jedněch stali cca 25 minut :D zážitek byl pak jejich pohled, když jsem odhadl nástup do letadla a zrovna předemnou otevřeli druhé schody :D takže jsem k letadlu šel jako druhej a ještě k tomu 25 min navíc sledoval super provoz :D ostatní vypadali docela otráveně :D

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: "Špionáž u konkurence", aneb trojúhelník přes Pardubice

Příspěvek od ajax07 »

Tak teď už jenom domluvit s Jančurou, aby zavedl linku od Grandu na letiště do Pardubic a po otevření dalších linek můžeme všichni co jsme z Brna a okolní lítat z Pardubic, no.


Odpovědět