Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 2. cast hotova

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2599
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 2. cast hotova

Příspěvekod alesesl » 03. 05. 2018, 12:48

Tento TR vkladam trosku se zpozdenim, ale snad mi to kolegove prominou. Po letu na Barru v roce 2017 jsme si udelali zalusk na nejkratsi komercni linku na svete a to mezi ostrovy Westray a Papa Westray na Okrnejich. Mezi leteckymi nadsenci je tato linka jak se rika „a must“. S planovanim jsme zacali dlouho dopredu. Nejdrive jsem mel koupenou letenku ja a Krystof (airbus380, ktery nakonec ale na posledni chvilku cestu musel zrusit kvuli zdravotnim duvodum), pak Michael (micello) and nakonec se pridal i Michal (leemer).

Ale jeste k planovani. Letenky na Orkneje jsou relativne draha zalezitost, pokud clovek kupuje zvlast cestu do ABZ, EDI nebo GLA a pak dokupuje zvlast letenky do KOI. Ale pokud se to koupi jako jedna letenka pres stranky BA.com, tak se jde dostat na cenu okolo 7500 kc. Neni to zadna lace, ale porad to vychazi vic nez dobre. Nakonec jsme se rozhodli, ze tam poletime do Kirkwallu pres LHR a ABZ a nazpet, at uz mame zarez taky na Shetlandy to dame ze Sumburgh LSI-GLA-LHR-PRG. Pro Kirkwall-Lerwick jsme vyuzili nocniho trajektu ze soboty na nedeli.

0000.JPG
Mapka letu do/z Orkneji a Shetland


Tedka uz jen naplanovat a maximalizovat pocet preletu na Orknejich. Zde musim podekovat jednomu cloveku. Jmenuje se Premek Fojtu a pracuje pro Loganair Inter Island air Services v Kirkwallu na letisti. Kdyz by nekdo planoval cestu do techto koncin, tak staci zavolat na jejich cislo a zeptat se jestli je v praci „Prem“, jak ho zde oslovuji. Je to klucina, ktery zije na Orknejich uz nejaky ten patek, ma zde zenu a kamarady.

Premek nam pomohl naplanovat nase lety tak, aby jsme meli co nejvice segmentu, za co nejmene penez. Finalni routing byl Kirkwall-Westray-Papa Westray (5 hod stopover) – North Ronaldsay (nocovani) – Eday-Kirkwall. Cely tento routing je za 53 GBP tusim. Pri ceste nazpet z North Ronaldsay nebyla jistota ze bude mezi pristani na Eday, jelikoz nebyl nikdo bookovany ten den. V LR ten stop je poznaceny, ale pokud si nikdo nekoupi letenku, tak se leti na primo. My meli stesti, protoze v den odletu si nejaka pani koupila letenku a tak jsme jim tam museli nabrat po ceste do Kirwallu.

000.JPG
mapa preletu po Orknejich
000.JPG (34.63 KiB) Zobrazeno 1266 x


Tato cast bude zahrnovat cestu z PRG do KOI a vecer v Kirkwallu.

Cesta zacala pro Misu brzy. Mel za ukol nas vyzvednout svoji „Papagenou“ u nas doma. Me na Barrandove, a Michala jsme nabrali po ceste v Jinocanech. Na letisti jsme byli neco malo pred 6 hod ranni. Auto Misa sveril wallet parkingu a my se vydali pres check in do salonku na ranni pivko. „Jak se rika, ranni ptace bez lahvace vubec nikam nedoskace.“

08.03.2018
PRG-LHR (0700-0820)
BRITISH AIRWAYS A320: G-EUUO


1.jpg
Dnesni lety do Kirwallu


2.jpg
G-EUUO smer LHR uz ceka po nocnim parkovani


3.jpg
London Eye


Let do LHR byl nacas a probehl v poklidu. Nad Londynem jsme udelali tusim jedno kolecko a pak sli na pristani. Po vystupu z letadla jsme to vzali na T5 odkud nam pokracoval poledni let do Aberdeenu.

Mezitim jsme vyuzili sluzeb BA Galleries, kde jsme se nasnidali a zacali se skotskou. Preci jenom letime do Skotska, ne? Cas nejak rychle utekl a pomalu se blizil odlet do ABZ.

4.jpg
Ke snidani byla klasika


5.jpg
Interier BA Galleries je fajn, ale na kvalitu jidla a piti to nema ve srovnanim s CX nebo QF salonky


6.jpg
Stejnou whisky serviruji na lince PRG-LCY


08.03.2018
LHR-ABZ (1210 –1350)
BRITISH AIRWAYS A319: G-EUPA


Let ABZ byl opet klidny. Obcerstveni na letu bylo placene, stejne jako na letu do LHR. Jelikoz jsme byli posilneni ze salonku, tak nebylo na nic chut. V ABZ jsme meli v planu stejne salonek. Jelikoz byla letenka koupena jako BA, tak slecna v salonku to nemohla pochopit a na let Loganairu nas do salonku nechtela vpustit. Jelikoz vstup stal 25 GBP, tak jsme se rozhodli, ze ty penize investujeme do konzumace Guinessu v letistni restauraci. Zde jsme narazili na prijemnou ceskou a slovenskou obsluhu. No skoda holky, ze jste nemeli cas a nechteli s nama na Orkneje.

Aberdeen je hlavni mesto Evropy co se tyka ropy spolu se Stavangerem. V ABZ jsem byl nekolikrat v roce 2006, kdyz jsem cestoval pracovne do techto koncit pomerne casto. Na letisti ma zakladnu take mnoho spolecnosti, ktere vozi zamestnance na ropne plosiny v severnim mori. V roce 2006 jsem mel taky tu cest se na jednu z nich podivat (Beryl Bravo).

7.jpg
Dasenka od flyBE po priletu do ABZ


8.jpg
Vystup


9.jpg
FIDS - mame cca 2 hod od odletu


10.jpg
To neni moje, to je tech alkoholiku Misi a Michala


Po asi 3-4 pivech bych cas se pomalu odebrat na gate. Ten uz byl slusne zaplneny a od nastupu nas delily minuty. Saab 340 nesl krasne barvy teto spolecnosti. Let trval necelou hodinu a behem letu se podava slany/sladky snack a piti. Uz si nepamatuji jestli nabizeli pivko nebo ne, dal jsem si totiz OJ.

08.03.2018
ABZ-KOI (1550-1645)
LOGANAIR SAAB340: G-LGNG


11.jpg
Loganair na teto lince ma cs s BMI Regional


12.jpg
Jedny z top barev co znam


13.jpg
Vrtulnik spolecnosti CHC Scotia pristal z nezname ropne plosiny


14.jpg
a to uz letime na skotskou pahorkatinou smer KOI


15.jpg
Obcerstveni na kratkem letu dostacujici


16.jpg
Kirwall


vez.jpg
roztomila tower


17.jpg
Stylova operka hlavy


18.jpg
Vystup v Kirkwallu


19.jpg
tak zatim G-LGNG


full color.jpg
A jeste jednou tyto krasne barvy


20.jpg
Ano Michale, jsme tu spravne


21.jpg
v teto kancelari pracuje Premek


35.jpg
pas na bagly


23.jpg
Budova terminalu letiste KOI


22.jpg
a je tu nas bus a valime do mesta


Pristani v KOI bylo pri zapadu slunce. Po vystupu jsme sli pozravit Premka a pote se vydali autobusem cislo 4 do centra Kirkwallu. Autobus jezdi pomerne casto a cesta trva tak 15 min. Ubytovani jsme meli zajistene pres booking.com trosku mimo centrum. Meli jsme pronajmuty cely dum/cottage jak to mu mistni rikaji. Hodili jsme bagly na pokoj a vyrazili do mesta. Zacalo se pomalu stmivat a tak jsme vyrazili do centra (cca 1 mile) na mistni pivko a neco k jidlo. Ikdyz pres den bylo teplo, k veceru se znacne ochladilo a proto jsme zapadli do mistni hospudky na pivko. Po par pivech jsme zmenili lokal a vyrazili na fish & chips do jednoho podniku o kousek dal. Po vecer jsi si nakoupili nejake zasoby na vecer a sli zpet na chatu, aby jsme se dobre vyspali na dalsi den, kdy nas cekal nejkratší komerční let na světě.

24.1.jpg
Nase ubytko - Buchanhaven cottages


24.jpg
Hlavne ze tu bylo cisto a utulno


25.jpg
cestou do centra Kirkwallu


26.jpg
pristav


27.jpg
pivko v Helgi's


28.jpg
meli ho dobre


29.jpg
cestou zpet na chatu


30.jpg
Guinness na dobrou noc


Konec prvni casti.
Naposledy upravil(a) alesesl dne 10. 05. 2018, 13:28, celkem upraveno 3 x.


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3813
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod whiskey » 03. 05. 2018, 17:46

Zeby bol Prem ten isty, co tam robil handling pred 10 rokmi? Sme vtedy slusne pokecali, zrovna takto zaciatkom maja to bolo. Mozno by som aj fotku nasiel, ked pridem domov.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2599
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod alesesl » 03. 05. 2018, 19:50

whiskey píše:Zeby bol Prem ten isty, co tam robil handling pred 10 rokmi? Sme vtedy slusne pokecali, zrovna takto zaciatkom maja to bolo. Mozno by som aj fotku nasiel, ked pridem domov.


Myslim, ze 10 let tam nedela. Rikal o neco min. Pred tim pracoval na Orkenjich jinde.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3813
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod whiskey » 03. 05. 2018, 20:38

tak som pozrel fotky, bolo to v maji 2011. A matne si spominam, ze robil predtym na letisku v kaviarni ci bufete ci co to tam je, a odtial presiel potom k Loganu na ten interisland service. Tusim tmavovlasy bol.

bureaucrat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 25. 04. 2017, 12:53
Pohlaví: muž
Bydliště: Královské Vinohrady
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod bureaucrat » 03. 05. 2018, 22:28

Pánové, udělali jste mi velkou radost! Skotsko (i skotskou) miluji a zatím mám proježděnou jenom pevninskou část, takže se těším na další části vašeho TR. :clap:


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2599
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod alesesl » 04. 05. 2018, 00:07

whiskey píše:tak som pozrel fotky, bolo to v maji 2011. A matne si spominam, ze robil predtym na letisku v kaviarni ci bufete ci co to tam je, a odtial presiel potom k Loganu na ten interisland service. Tusim tmavovlasy bol.


je to ten 4. zprava.

405629_2975007207136_1979229950_n.jpg

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3813
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod whiskey » 04. 05. 2018, 00:31

alesesl píše:je to ten 4. zprava.

no, mal dlhsie vlasy a myslim, ze nemal bradu :D

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1177
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod Orus-x » 04. 05. 2018, 08:13

Byl jsem v Kirkwallu v září/septembri :) 2011 a je to on. Mluvili jsme s ním při check-inu na interisland services. Dokonce jsem jsi u něj telefonicky rezervoval letenku, protože tenkrát ještě Loganair neměl on-line booking pro interisland.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2599
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod alesesl » 04. 05. 2018, 09:22

Orus-x píše:Byl jsem v Kirkwallu v září/septembri :) 2011 a je to on. Mluvili jsme s ním při check-inu na interisland services. Dokonce jsem jsi u něj telefonicky rezervoval letenku, protože tenkrát ještě Loganair neměl on-line booking pro interisland.


Tak letenky i dneska se musi rezervovat pouze po telefonu na inter island air services.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2431
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod Fabo » 04. 05. 2018, 11:31

Hezky, moc hezky. Taky si to musim hodit do seznamu :D

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1177
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod Orus-x » 04. 05. 2018, 15:15

alesesl píše:Tak letenky i dneska se musi rezervovat pouze po telefonu na inter island air services.

Aha, ok díky, já měl za to, že jak Loganair přešel na své vlastní kódy po ukončení partnerství s BE, tak jsem na jejich webu nějaké ty linky do North Ronaldsay atd. viděl. Tak mea culpa

zbozivulekral
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 196
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod zbozivulekral » 04. 05. 2018, 15:35

Kdybyste to někdo plánovali na podzim, přidal bych se... :)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2599
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod alesesl » 04. 05. 2018, 17:14

Orus-x píše:
alesesl píše:Tak letenky i dneska se musi rezervovat pouze po telefonu na inter island air services.

Aha, ok díky, já měl za to, že jak Loganair přešel na své vlastní kódy po ukončení partnerství s BE, tak jsem na jejich webu nějaké ty linky do North Ronaldsay atd. viděl. Tak mea culpa


Logan mas svuj online booking system, ale lety po Orknejich na nem online koupit nejdou, Jen lety z/do LSI, KOI ze skotske pevniny.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2599
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 1. cast

Příspěvekod alesesl » 10. 05. 2018, 12:09

Orus-x píše:
alesesl píše:Tak letenky i dneska se musi rezervovat pouze po telefonu na inter island air services.

Aha, ok díky, já měl za to, že jak Loganair přešel na své vlastní kódy po ukončení partnerství s BE, tak jsem na jejich webu nějaké ty linky do North Ronaldsay atd. viděl. Tak mea culpa


Ano presel na vlastni kody po ukonceni joint venture s BE. Ale lety po Okrnejich nejdou rezervovat online jeste.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2599
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Tuleni, alkoholici, polární záře & nejkratší komerční let na světě - 2. cast

Příspěvekod alesesl » 10. 05. 2018, 13:15

pokracovani naseho putovani po Orknejich.

Je patek rano. Po probuzeni a obligatni hygiene jsme to vzali pesi na autobusak, odkud nam jel bus c. 4 na letiste. Snidani jsme neresili a tu jsem nechali az na letiste. Na letiste jsme dorazili a relativne velkou rezervou. Pocasi bylo fajn, ale co jsem se dival, tak na Papa Westray melo prset. Tak jsem si rikal, co tam tech 5 hod budeme delat, kdyz se nebude kde schovat. Na ostrove je jedna jedina hospoda, a my nemeli poneti, zda bude otevrena nebo ne.

Na lety mezi ostrovy Loganair nevydava zadne BP. Jen si vas odfajknou ze seznamu, zvazi bagl a pak se jen prihlasite opet na gatu v cas nastupu. To same letadlo toci vsechny destinace na orknejich. Prohodili jsme par slov s Premkem, ale toho volaly jeho povinnosti pracovni. My si to zamirili do jedine letistni restaurace, kde jsme si objednali bagetu s vajickama a slaninou. Michal dostal zizen, stejne jako ja a tak jsme zacali ochutnavat mistni piva. Skoda ze nebyli na cepu, holt jeste hlavni sezona nezacala.

31.jpg
pobocka BBC na W Castle St.


32.jpg
Broad St.


33.jpg
I na autobusaku ma Loganair svoje poutace


34.jpg
Check in prepazka a nastupni brana


36.jpg
FIDS


37.jpg
jednoducha, ale zato chutna snidane na letisti v Debs Cafe


38.jpg
Goes down better than the german fleet me naprosto dostalo do kolen. Jedna z top reklam co jsem zatim videl a pritom hodne vtipna. Mozna jen nemcouri moc neoceni


09.03.2018
KOI-WRY (0930-0943)
LOGANAIR BN-2 ISLANDER: G-BLDV


Mezitim jsme meli prilezitost sledovat vrtulnik spolecnost CHC, ktery zde pristal na ceste na ropnou plosinu v severnim mori. Vsichni jeho pasazeri museli behem dotankovani vystoupit do terminalu. Jelikoz jsem tady toto jednou zazil, akorat pri ceste z ABZ na Beryl Bravo a Alpha, tak vim o co jde. Clovek po celou dobu cesty ma na svem obleceni navleknuty survival suit, na kterem je taky dychaci maska, vysilacka a jine veci. Neni to nic pohodlne.

Asi 15 min pred odletem, byl nastup. Uz si presne nepamatuji LF, ale let byl slusne obsazen. Nejdrive jsme leteli na Westray, kde cast osazenstva vystoupila a zbytek pokracoval na Papa Westray. Let na Westray se nesl v pohodove atmosfere. BN 2 Islander je takovy vetsi kombik, kterym vyrazite na vikendy s rodinnou. Mel jsem moznost sedet v prvni rade za pilotem a zbytek tlupy nekde za mnou. Start z drahy 27, prelet na Kirkwallem a pak smer sever. Po cca 12 min jsme dosedli na sotolinovou drahu WRY letiste. Otocka byla pomerne rychla. Letistni budovy v techto mistech jsem asi standartni po celem Skotsku a Irsku. Budova terminalu byla uplne ta sama, kterou jsem zazil v unoru na letu na Aranske ostrovy. Venku za plotem cekali na pax znami a rodinny prislusnici a mamimky s detmi, ktere se prisli podivat na prilet letadla.

Po cca 5 min kapitan nahodil motory a nadesel cas na nejkratsi pravidelny let na svete. Tedka si nepapamatuji jestli opravdu trval onech 90 sekund, a myslim, ze byl o neco malo delsi. Pokud je to jinak, tak me opravte kolegove. Na PPW byla konecna pro nas to rano.

39.jpg
Behem dotankovani museli pax do terminalu


40.jpg
Nastup do naseho Islandru v KOI


41.jpg
Kapitan ma na starosti take pred odletove instrukce


41.1.jpg
cestou na Westray


42.jpg
Pristani od vychodu


43.jpg
taxovani k terminalu


44.jpg
Maly terminal letiste Westray


09.03.2018
WRY-PPW (0951-0953)
LOGANAIR BN-2 ISLANDER: G-BLDV


45.jpg
po 2 minutach letu jsme na finale na Papa Westray


46.jpg
vykladka zavazadel a posty


47.jpg
a ani ne po 5 minutach opet ve vzduchu smer Kirkwall


48.jpg
Budova letiste PPW je uplne stejna jako WRY


Meli jsme zde nekolik hodin pauzu. Jen co letadlo odletelo zpet do KOI, tak se zatahla obloha a zacalo prset. Si rikam, no potes koste, jestli to tak bude pokracovat, tak budeme mokri jako mysi. Ikdyz prestalo na chvilku prset, tak porad se to tam nekde honilo a pocasi nebylo uplne stabilne slunecne. Cca 500m od letiste je osada Holland, a taky takova hlavni krizovatka na ostrove. My uhnuli do leva smerem k mistnimu Coopu. Nastesti meli otevreno. Nakoupili jsme nejake drobnosti, pohledy. Pani jsme se dotazali, zda mistni hospoda ma otevreno. Bohuzel, hospoda ma otevreno jen jednou tydne a to v sobotu vecer. Co naplat. Posta, ze ktere jsme chteli poslat pohledy ma v patek taky zavreno. Ale jelikoz je soucasti posty maly obchod se vsim moznym, tak jsme to sli zkusit. Nastesti obchudek byl otevreny a pani na nevahala prodat znamky na nase pohledy.

No a co ted, mame jeste 4 hod. Jelikoz zacalo opet prset, vydali jsme se zpet do obchodu, nebot to bylo jedine misto, kde se dalo schovat. Narazili jsme zde na velmi milou mistni to zenu, ktera nam rekla, ze asi 1km smerem k mori se nachazi mistni heritage centrum, kde ona bude pripravovat nejake veci na akci v sobotu. A jestli se chceme neco dozvedet o Papa Westray, ze se tam muzeme podivat, a schovat se pred destem, dobit telefony. To se nam zdala jako ferova nabidka, kterou jsme s radosti prijali. Nakoupil jsme pivko, at nejsme na suchu, a vyrazili smer stary pristav. Krasne stare kamenne staveni, predenalo za buhvi ci penize na heritage centrum. Nez jsme se uvelebili uvnitr, jsme sli prozkoumat stare molo. A tak pri tom prozkoumavani si rikam, ze tam to na plazi mi prijde jako tulen, ale mozna se pletu. Ale bylo to tak. Na kamenech, skoro na dosach ruky se slunili tuleni a nejake maniky z CR meli uplne na haku. Misa se fotil tulene a ja s Michalem jsme se vydali smer dum, a dat si pivko. Uvnitr bylo utulno a tak a cas rychle utikal. Pani si delala svoje veci a nam nevenovala zadnou pozornost. Cas rychle utikal a tak jsme pomalu vyrazili na letiste. Jeste pred tim jsme oodekovali za docasny azyl jak se patri.

49.jpg
cestou od letiste smer Holland


50.jpg
Centrum ostrova - osada Holland


51.jpg
Na prava strane se nachazi mistni coop a mala cerpaci stanice


52.jpg
Posta a craft shop


53.jpg
Docasny azyl pred nepriznivym pocasim v mistnim Heritage centru


54.jpg
Maskovani maji dobre


55.1.jpg
Mas to hezky Miso


55.jpg
Byli jsme od sebe tak na 20 m


56.jpg
spolecnost do neprizniveho pocasi


56.1.jpg
Jenze cas rychle utelk a byl cas odejit


57.jpg
Pohled z hlavni cesty od letiste na pobrezi, kde jsme videli tulene


09.03.2018
PPW-NRL (1441-1449)
LOGANAIR BN-2 ISLANDER: G-BLDV


Na letisti uz byla skupinka lidi. Batohy jsme odevzdali pani na ridici vezi, ktera mela na starosti veskere odbaveni letadla, krom hasicske prace. Stejny stroj jako rano pristal nacas a ani ne po 5 min otocce jsme taxovali na vzlet. Let na North Ronaldsay trva necelych 10 min. Kapitan byl ten samy jako pri rannim letu.

58.jpg
Ridici vez a check in v jedne mistnosti


59.jpg
G-BLDV pristal po letu z KOI


60.jpg
za chvilku se bude nastupovat


61.jpg
male schudky jsou roztomile, stejne jako vsechno okolo techto letu


Mohli jsme letet zpatky pres NRL do KOI, ale prenocovat na jednom z techto malych ostruvku ma neco do sebe. Navic se nam podarilo sehnat ubytovani narodniho svazu ptactva, ktery zde maji observator a v sezone sem jezdi mraky ornitologu sledovat ruzne ptaky. Nabizeji jak hostelove, tak hotelove pokoje. Pri cena 38 GBP na os vcetne vecere a snidane, je to vic nez dobra nabidka. Pro priletu jsme se rozdelili. Kluci chteli videt majak na jedne strane ostrova a ja musel pracovat, jelikoz to byl muj homeoffice. Proto jsem se vydal smer Bird Observatory se ubytovat a zacit neco delat. Objednal jsem si pivko a asi tak 2 hodky a neco pracoval, abych odpovedel na nejurgentnejsi zalezitosti. Pote, jeste pred zapadem slunce jsem vyrazil na malou prochazku k mori. Tyto ostrovy maji jedno velke specifikum. A to jsou ovce, ktere zde krom travy taky spasaji morske rasy. Takze neni nemozne potkat ovce na plazi ve vode.

62.1.jpg
Jsem vyfasoval misto opet ve predu


62.jpg
Kapitan mel vsechno pevne v rukou


63.jpg
Finale na North Rolandsay


64.jpg
Terminal letiste NRL


65.jpg
G-BLDV po priletu do NRL


66.jpg
Michal mel na starosti nas odvoz


66.2.jpg
Misova fotka majaku na vychodni strane ostrova



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů