Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 335
- Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
- Oblíbené typy letadel: ATR 42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
- Stav: Offline
Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
Vzhledem k tomu, že nedávno Tryskáček podrobně popsal cestu s Ukraine International na trase Praha – Kyjev, zaměřím se ve svém TR pouze na zpáteční segment, na který jsem si připlatil business.
Zpáteční letenku jsem zakoupil na květnový víkend s ročním předstihem za sympatických cca 1100,- Kč. Když jsem pak tři dny před návratem zpět do Prahy dostal nabídku na upgrade do business za lidových 99 USD, říkal jsem si, že to udělám v zájmu Airways a i když jsem neočekával, že budu na palubě nějak rozmazlován, jsem nabídku přijal. O to více jsem byl pozitivně překvapen.
Se svým reportem začínám už na hlavním nádraží v Kyjevě, odkud odjíždí „speciální mašrutka Skybus“ (tak to stojí na jízdence) č. 322, která za 100 UAH spojuje nádraží s letištěm Boryspil. Protože jsem tento autobus za víkend na Ukrajině použil celkem 4x, mohu konstatovat, že se v 75% případů jednalo o 20+ let starý německý autobus a pouze v tomto konkrétním případě o výrazně novější a modernější model.
Všechny odlety by již dnes měly odlétat z moderního terminálu D, který se v ničem neliší od stejně sterilních terminálů kdekoliv na světě.
Business class pasažéři mají samozřejmě k dispozici svoje speciální odbavení a co je důležitější především vlastní expresní bezpečnostní kontrolu (tam jsem z pochopitelných důvodů nefotil).
Business Lounge
Salonek UIA využívá také Lufthansa, SWISS, Austrian a British Airways. Jiný salonek používají, předpokládám Turkish Airlines a možná i Qatar.
Salonek samotný rozhodně nenadchne. Nabídka jídla je velmi chudá – z teplého jídla pouze těstoviny a jakési karbanátky. Ze studeného pak pouze levný salám, brynza a gumový sýr.
Z alkoholu je v nabídce Tullamore, Grants, lokální vodka a V. S. koňak. Jako milovníka vína mě etikety nabízených lahví spíše odradily a proto jsem dal přednost koňaku – který byl pitelný.
V salonku je k dispozici kuřácká místnost, wifi a koutek s osobními počítači.
KBP – PRG
PS 809
20:30 - 21:30
Obsazenost v C – 4 osoby
Faktor roztíratelnosti másla: 3 z 10 (skoro arktická ztuhlost)
Alkohol faktor: cava, červené, bílé, cognac
Pro boarding není oddělen nástup economy a business. Takže šup vystát si frontu na autobus se všemi ostatními. Podaří se mi naštěstí nastoupit jako jeden z posledních do prvního autobusu a nebudu tak muset čekat na ranveji dlouho.
Po usazení na moje místo 2A, krátce poté přichází sympatická letuška, která ještě na zemi nabízí welcome drink. V nabídce je voda, džus a šumivé víno. Co jsem si vybral je pozornému čtenáři již jasné. Později se dozvídám, že se jedná o španělskou cavu.
Krátce před odletem padne dotaz na výběr večeře. Tištěné menu k dispozici není.
K dispozici je:
- hejk ve sladké omáčce
- curry kuře
- těstoviny s houbami
Vybírám curry kuře a na nabídku nápoje po nastoupání do letové hladiny vybírám bílé víno, abych měl prostor v průběhu letu prozkoumat co nejvíce podávaných nápojů.
Po zhasnutí „transparentu“ připoutejte se prosím (jak hezky česky říkají na palubě ČSA) přichází nejprve letuška s mističkou slaných oříšků a balením vlhčeného ubrousku. Následuje sklenička objednaného bílého vína. Mému přání o prohlédnutí lahve je s úsměvem vyhověno a já se tak dozvím, že na palubě ukrajinských aerolinií se podává francouzské Chablis… Tak to jsem opravdu nečekal.
O pár minut později přichází letuška znovu s látkovým ubrouskem a prostírá. O nedlouho později přistává teplá večeře. Na fotce schází pečivo, které bylo nabídnuto tři vteřiny poté, kdy jsem vidličkou rozryl předkrm. Tu pletýnku si dopředstavte.
Během večeře padne otázka, zda-li si přeji další skleničku vína. Odpovídám ano, ale tentokrát prosím o červené. Chablis mě nalákalo a zajímalo by mne, jaké je v nabídce červené. Víno Campofiorin z veleslavného italského vinařství MASI z Veneta je výborné a skvěle doplní pikantní kuřecí curry. Bez výhrad hodnotím i chuť salátu s mozzarellou a ovocného dortíku. Tohle rozhodně v žádném aspektu není něco za co by se UIA mohlo stydět. A ještě připomenu, že upgrade do business stál pouhých 99 USD!
Po večeři přišel čas otevřít si knížku a k příběhu si poručit skleničku koňaku. Letuška už dopředu avizovala, že se podává Martell V.S.O.P., ke kterému sice barbarsky nabízí kostku ledu, ale nejspíše je zvyklá na ledasjaká přání.
Celkově jsem byl z úrovně služeb na palubě velmi potěšen a to nejen díky nízkým očekáváním a lidové ceně za upgrade. Posádka pravidelně kontrolovala, zda před někým nestojí prázdná sklenice, či zda cestující v business nemají jakékoliv přání, které by mohly splnit. Za mne rozhodně důvod příště si za upgrade připlatit znovu.
Zpáteční letenku jsem zakoupil na květnový víkend s ročním předstihem za sympatických cca 1100,- Kč. Když jsem pak tři dny před návratem zpět do Prahy dostal nabídku na upgrade do business za lidových 99 USD, říkal jsem si, že to udělám v zájmu Airways a i když jsem neočekával, že budu na palubě nějak rozmazlován, jsem nabídku přijal. O to více jsem byl pozitivně překvapen.
Se svým reportem začínám už na hlavním nádraží v Kyjevě, odkud odjíždí „speciální mašrutka Skybus“ (tak to stojí na jízdence) č. 322, která za 100 UAH spojuje nádraží s letištěm Boryspil. Protože jsem tento autobus za víkend na Ukrajině použil celkem 4x, mohu konstatovat, že se v 75% případů jednalo o 20+ let starý německý autobus a pouze v tomto konkrétním případě o výrazně novější a modernější model.
Všechny odlety by již dnes měly odlétat z moderního terminálu D, který se v ničem neliší od stejně sterilních terminálů kdekoliv na světě.
Business class pasažéři mají samozřejmě k dispozici svoje speciální odbavení a co je důležitější především vlastní expresní bezpečnostní kontrolu (tam jsem z pochopitelných důvodů nefotil).
Business Lounge
Salonek UIA využívá také Lufthansa, SWISS, Austrian a British Airways. Jiný salonek používají, předpokládám Turkish Airlines a možná i Qatar.
Salonek samotný rozhodně nenadchne. Nabídka jídla je velmi chudá – z teplého jídla pouze těstoviny a jakési karbanátky. Ze studeného pak pouze levný salám, brynza a gumový sýr.
Z alkoholu je v nabídce Tullamore, Grants, lokální vodka a V. S. koňak. Jako milovníka vína mě etikety nabízených lahví spíše odradily a proto jsem dal přednost koňaku – který byl pitelný.
V salonku je k dispozici kuřácká místnost, wifi a koutek s osobními počítači.
KBP – PRG
PS 809
20:30 - 21:30
Obsazenost v C – 4 osoby
Faktor roztíratelnosti másla: 3 z 10 (skoro arktická ztuhlost)
Alkohol faktor: cava, červené, bílé, cognac
Pro boarding není oddělen nástup economy a business. Takže šup vystát si frontu na autobus se všemi ostatními. Podaří se mi naštěstí nastoupit jako jeden z posledních do prvního autobusu a nebudu tak muset čekat na ranveji dlouho.
Po usazení na moje místo 2A, krátce poté přichází sympatická letuška, která ještě na zemi nabízí welcome drink. V nabídce je voda, džus a šumivé víno. Co jsem si vybral je pozornému čtenáři již jasné. Později se dozvídám, že se jedná o španělskou cavu.
Krátce před odletem padne dotaz na výběr večeře. Tištěné menu k dispozici není.
K dispozici je:
- hejk ve sladké omáčce
- curry kuře
- těstoviny s houbami
Vybírám curry kuře a na nabídku nápoje po nastoupání do letové hladiny vybírám bílé víno, abych měl prostor v průběhu letu prozkoumat co nejvíce podávaných nápojů.
Po zhasnutí „transparentu“ připoutejte se prosím (jak hezky česky říkají na palubě ČSA) přichází nejprve letuška s mističkou slaných oříšků a balením vlhčeného ubrousku. Následuje sklenička objednaného bílého vína. Mému přání o prohlédnutí lahve je s úsměvem vyhověno a já se tak dozvím, že na palubě ukrajinských aerolinií se podává francouzské Chablis… Tak to jsem opravdu nečekal.
O pár minut později přichází letuška znovu s látkovým ubrouskem a prostírá. O nedlouho později přistává teplá večeře. Na fotce schází pečivo, které bylo nabídnuto tři vteřiny poté, kdy jsem vidličkou rozryl předkrm. Tu pletýnku si dopředstavte.
Během večeře padne otázka, zda-li si přeji další skleničku vína. Odpovídám ano, ale tentokrát prosím o červené. Chablis mě nalákalo a zajímalo by mne, jaké je v nabídce červené. Víno Campofiorin z veleslavného italského vinařství MASI z Veneta je výborné a skvěle doplní pikantní kuřecí curry. Bez výhrad hodnotím i chuť salátu s mozzarellou a ovocného dortíku. Tohle rozhodně v žádném aspektu není něco za co by se UIA mohlo stydět. A ještě připomenu, že upgrade do business stál pouhých 99 USD!
Po večeři přišel čas otevřít si knížku a k příběhu si poručit skleničku koňaku. Letuška už dopředu avizovala, že se podává Martell V.S.O.P., ke kterému sice barbarsky nabízí kostku ledu, ale nejspíše je zvyklá na ledasjaká přání.
Celkově jsem byl z úrovně služeb na palubě velmi potěšen a to nejen díky nízkým očekáváním a lidové ceně za upgrade. Posádka pravidelně kontrolovala, zda před někým nestojí prázdná sklenice, či zda cestující v business nemají jakékoliv přání, které by mohly splnit. Za mne rozhodně důvod příště si za upgrade připlatit znovu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
To vypada hezky.
Jsem zvedav jak to vypali zitra, zda se, ze economy je over a jestli se KLMakum nepovede taky prodat nejake updatey, tak tam je sance na op-up (tedy za predpokladu ze nebudu v zajmu firmy prebukovan na pozdejsi let. Tam je to u nekterych primo vyprodano uplne, proste J0 Y0, predpokladam ze ale i ty dalsi budou dost plne).
Sice na rozdil od sobotniho AF nabizeji upgrade za relativne rozumne penize (69 EUR vs. 289 EUR na ~1:30 let), ale platit se mi to moc nechce. Nicmene jestli se to povede, tak bych sepsal nejake to kratke srovnani J classu u evropskych skyteamaku. Kazdopadne jak to vypada, tak UIA je asi nad vsema.
Jsem zvedav jak to vypali zitra, zda se, ze economy je over a jestli se KLMakum nepovede taky prodat nejake updatey, tak tam je sance na op-up (tedy za predpokladu ze nebudu v zajmu firmy prebukovan na pozdejsi let. Tam je to u nekterych primo vyprodano uplne, proste J0 Y0, predpokladam ze ale i ty dalsi budou dost plne).
Sice na rozdil od sobotniho AF nabizeji upgrade za relativne rozumne penize (69 EUR vs. 289 EUR na ~1:30 let), ale platit se mi to moc nechce. Nicmene jestli se to povede, tak bych sepsal nejake to kratke srovnani J classu u evropskych skyteamaku. Kazdopadne jak to vypada, tak UIA je asi nad vsema.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
Super report se zaměřením na víno, to mě nadchlo.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
Hezkej report. Akorát mně osobně to přijde za $99 za leg naopak trochu předražený – za tu cenu bych radši 2 hoďky počkal a dal si na zemi fakt dobrou večeři a k tomu Chablis celou láhev
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
Tento tripreport jasně odpovídá na otázku, zda má cenu létat po Evropě v business class.
Ano, má to cenu!
Má to cenu!!
https://www.youtube.com/watch?v=-sqLN2Z ... e&t=12m52s
Ano, má to cenu!
Má to cenu!!
https://www.youtube.com/watch?v=-sqLN2Z ... e&t=12m52s
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
prodejce píše:Tento tripreport jasně odpovídá na otázku, zda má cenu létat po Evropě v business class.
Ano, má to cenu!
Má to cenu!!
https://www.youtube.com/watch?v=-sqLN2Z ... e&t=12m52s
No cenu to ma, soudruhu Prodejce.
V tomto pripade dolaru emerickych 99, v pripadech jinych treba eur 69 nebo i 289.
Ja bych se spis zeptal.
Stoji to za to?
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
Ale ano, ano... jen kdybych si všechny ty bloody mary měl dávat v hospodě tak se nedoplatím.. takže bez obav!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
A tak je pravda, ze moznost dat si bloody mary v letadle jsem si nejak neuvedomil
ja si radeji davam skotskou.
A tady ty jidla taky vypadaj pozivatelne. To je British?
Mimochodem, obrazek cislo 3 mi pripomel zasadni butyrologickou zpravu.
Na letu OK973 takhle pred ~mesicem, konkretne 29.4.2018, byl nameren maslo faktor 10.
To taky neni k zahozeni. A taky se k tomu jine testovane aerolinie ani nepriblizily. Nejlip na tom byla myslim Alitalie s faktorem 7. Nejhur zas Air France s faktorem 4,5
ja si radeji davam skotskou.
A tady ty jidla taky vypadaj pozivatelne. To je British?
Mimochodem, obrazek cislo 3 mi pripomel zasadni butyrologickou zpravu.
Na letu OK973 takhle pred ~mesicem, konkretne 29.4.2018, byl nameren maslo faktor 10.
To taky neni k zahozeni. A taky se k tomu jine testovane aerolinie ani nepriblizily. Nejlip na tom byla myslim Alitalie s faktorem 7. Nejhur zas Air France s faktorem 4,5
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
Tak to není o -možnosti- dát si bloody mary. To je o možnosti dát si infinitní množství bloody mary a to my češi máme přeci rádi, když je něčeho nekonečně... a to přesně vám evropská business class poskytuje. A navíc v české hospodě -většinou- nedostane člověk bloody mary s prémiovou vodkou, co si budeme povídat. A tak dále a tak podobně, ale když se to všechno sečte a podtrhne, tak ANO, evropské C má cenu a stojí to zato. Tečka. Konec diskuze.
A vůbec, nepodceňujte to gastro na palubě, já bych třeba klidně oželel i to místo na nohy, jen kdybych dostal lepší (a ne tak řídkou) bloody mary, jak je vidět zde, kdy v základu bylo více celeru, než tomatů:
A vůbec, nepodceňujte to gastro na palubě, já bych třeba klidně oželel i to místo na nohy, jen kdybych dostal lepší (a ne tak řídkou) bloody mary, jak je vidět zde, kdy v základu bylo více celeru, než tomatů:
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
prodejce píše:Tak to není o -možnosti- dát si bloody mary. To je o možnosti dát si infinitní množství bloody mary a to my češi máme přeci rádi, když je něčeho nekonečně... a to přesně vám evropská business class poskytuje. A navíc v české hospodě -většinou- nedostane člověk bloody mary s prémiovou vodkou, co si budeme povídat. A tak dále a tak podobně, ale když se to všechno sečte a podtrhne, tak ANO, evropské C má cenu a stojí to zato. Tečka. Konec diskuze.
A vůbec, nepodceňujte to gastro na palubě, já bych třeba klidně oželel i to místo na nohy, jen kdybych dostal lepší (a ne tak řídkou) bloody mary, jak je vidět zde, kdy v základu bylo více celeru, než tomatů:
Smirnoff je premiova vodka?
To mam asi lehce posunuty vjem.
Co naplat, bloody mary si v hospode taky nedavam, tuplem ne v ty cesky, a v letadle jsem si taky nemel. Akorat v salonku Crown Lounge KLM, ale to jsem letel taky v ekonomicke, jen se zlatou kartou. Jinak si ji delam doma s vysledkem byvam zpokojen.
Nicmene! Zcela urcite tento prohresek v budoucnu napravim.
(v stopach garanta oboru Roni Hawiho, jestli se nemylim - treba by Jirina umela sjednat nejake skoleni.)
Jinac misto na nohy to je taky takove osemetne. Nevim jak je to u CSA u Airbusu, ale u 737 tam to misto navic proste neni, proti tomu u Lufthansy lze misto navic dostat brzkym online checkinem, u KLM zas proste a jednoduse za drobny peniz koupit (fakt drobny, tak v cene jednoho piva v domovske zemi)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
Jeste jsem si vsiml:
Sice novejsi a modernejsi, ale za to cinsky... Tak nevim co je horsi.
jonapet píše:Protože jsem tento autobus za víkend na Ukrajině použil celkem 4x, mohu konstatovat, že se v 75% případů jednalo o 20+ let starý německý autobus a pouze v tomto konkrétním případě o výrazně novější a modernější model.
Sice novejsi a modernejsi, ale za to cinsky... Tak nevim co je horsi.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
Smirnoff je premiova vodka?
a) ve srovnání s Pražskou vodkou každopádně
b) vše co má přes 50% alkoholu je u mě prémiové pití
Ale abych taky mluvil chvíli vážně: British Airways si byly dobře vědomy neprémiovosti své vodky a proto změnily dodavatele. Již cca půl roku se na palubách British Airways podává pouze vodka Ciroc. Ta už může být?
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
Plus ještě upozorním na drobnou zajímavost co se týká slaných ořechů:
Ve svém tripreportu Tak trochu luxus jsem důrazně kritizoval balené a studené ořechy podáváné s aperitivem v business class na dálkových letech British Airways. A někdo z BA to tady asi čte nebo co protože v souvislosti s nástupem cateringu Do&Co na dálkové linky BA bylo od praxe balených ořechů upuštěno (!) a dnes se tedy opět po letech můžete na prémiových palubách BA shledat se starými dobrými bílými opulentními porcelánovými mističkami přetékajícími prémiovou směsí..
Ale pozor - nic není zadarmo!
Ono to bohužel zároveň znamená, že se přestaly vyrábět balené ořechy Out of Africa (jsou k vidění i na fotkách výše), které se dřív podávaly v rámci úspory nákladů identicky jak na short- tak i long-haul letech. No a díky tomuto výpadku v zásobování jsou nyní v short-haul C namísto Out of Africa podávány jakési indiferentní solené mandle ze Španělska, suché jako cesta.
Ve svém tripreportu Tak trochu luxus jsem důrazně kritizoval balené a studené ořechy podáváné s aperitivem v business class na dálkových letech British Airways. A někdo z BA to tady asi čte nebo co protože v souvislosti s nástupem cateringu Do&Co na dálkové linky BA bylo od praxe balených ořechů upuštěno (!) a dnes se tedy opět po letech můžete na prémiových palubách BA shledat se starými dobrými bílými opulentními porcelánovými mističkami přetékajícími prémiovou směsí..
Ale pozor - nic není zadarmo!
Ono to bohužel zároveň znamená, že se přestaly vyrábět balené ořechy Out of Africa (jsou k vidění i na fotkách výše), které se dřív podávaly v rámci úspory nákladů identicky jak na short- tak i long-haul letech. No a díky tomuto výpadku v zásobování jsou nyní v short-haul C namísto Out of Africa podávány jakési indiferentní solené mandle ze Španělska, suché jako cesta.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3159
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
prodejce píše:Smirnoff je premiova vodka?
a) ve srovnání s Pražskou vodkou každopádně
b) vše co má přes 50% alkoholu je u mě prémiové pití
Ale abych taky mluvil chvíli vážně: British Airways si byly dobře vědomy neprémiovosti své vodky a proto změnily dodavatele. Již cca půl roku se na palubách British Airways podává pouze vodka Ciroc. Ta už může být?
Prodejče!
ty... ty. tys... tys... snad... nenáročný zákazník!
Probůh... tedy tipoval bych to tady na foru na leckoho, ale na tebe????
Ciroc už je o něco lepší, ale stejně bych čekal tak když už třeba Belugu nebo šedivou husu. I když, to možná nechávaj jen do lůžkové třídy.
Pořád lepší, než u soudruhů z Japonska, teplá Absolut, fujtajbls.
A co do oříšků, tam taky souhlasím. Studené oříšky, to je ostuda, kterou lze přejít třeba v premium economy (nebo na krátkých linkách), ale ne na lehátku. Ale tak ono lze obecně předpokládat, že soudruzi z Do&Co to udělají pořádně.
Re: Východní luxus. Z Kyjeva do Prahy v business.
Do&Co vali...