Příběh jedné letenky aneb tripreport bez tripu

Odpovědět
hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Příběh jedné letenky aneb tripreport bez tripu

Příspěvek od hafi »

Pojednání na téma záchrana investic a minimalizace ztrát. A ten trip možná na konci bude, to zatím netuším ani já.

Září 2017
Kupuju letenky s FlyDubai PRG-DXB-MCT a zpět na přelom listopadu a prosince. S ohledem na to, že jedu s rodinou vč. dítěte (a kamarádovou rodinou včetně dalšího dítěte), tak přikupuji za pár set pojištění storna letenky u Český pojišťovny přes nějakýho zprostředkovatele.

Listopad 2017
Zdravotní stav nedovolí jednomu účastníkovi odjet. Překvapivě to není dcera, ale manželka, neb se událo těhotenství a lékař z důvodu komplikací cestu nedoporučil. Po náročném vyjednávání (keby mi Andrejko chtěl do vlády, tak mu snadno dohodnu koalici s Kalouskem, to už bude brnkačka) odlétáme s dcerou a kamarády. Ženy letenku jsem před odjezdem zrušil. Především proto, že na cca 2/3 ceny jsem měl dostat voucher na další letenku od FlyDubai. Tak jsem den před odletem letenku online zrušil a obratem přišel voucher. Platný jen na jméno ženy a jen půl roku...s ohledem na důvod zrušení zcela nevyužitelný.

Prosinec 2017
Pročetl jsem po návratu podmínky FlyDubai, zjistil, že voucher nejde převést na jiné jméno ani prodloužit platnost. A při zkoumání podmínek pojištění jsem zjistil, že aby se uplatnilo pojištění storna letenek, je nutné letenku stornovat. Zní to logicky, ale před tím mi to nedošlo a kdyby tam nebyl ten voucher (nebo kdybych věděl, že mi ten voucher bude k ničemu), tak bych nejspíš letenku vůbec nerušil s myšlenkou, že zpátky dostanu stejně 0, tedy je z pohledu pojišťovny jedno, jestli letenku zruším, nebo jen neproletím. Není. Ale díky voucheru jsem ji aspoň zrušil, tedy mám dobrou informaci pro příště.
Vyplnil jsem formuláře pro pojišťovnu a čekal, co se bude dít.

Leden 2018
Česká pojišťovna relativně bez vytáček přiznává plnění ve výši toho, co mi bylo skutečně strženo, tj. cca 1/3 ceny. Ale voucher proplatit odmítá. Píšu stížnost k vyřízení. Sice nečekám, že by mi vyhověli, ale zajímá mne to i s ohledem na budoucí situace. Ptám se především, proč voucher ocenili jeho nominální hodnotou, když zjevně má nižší hodnotu než tu na něm uvedenou, jelikož ho reálně nelze využít. Ptal jsem se, jak moc by nějaký voucher musel být omezující, aby ho nebrali v potaz. Uváděl jsem příklad, co kdyby šlo např. o voucher vázaný na jméno, konkrétní datum a na konzumaci v konkrétní restauraci např. v Dubaji. Nebo jak by se řešilo, kdyby voucher nebyl na fixní částku, ale např. 10 % slevu. Jelikož zcela jistě mohu koupit letenku za výrazně vyšší cenu, tak by pak mohlo dojít, že by hodnota voucheru byla i vyšší než původní cena letenky.

Únor 2018
Hovor z pojišťovny. Prý stížnost projednali, uznávají mé argumenty, voucher jsou ochotni v plné výši proplatit, ale potřebují oficiální vyjádření letecké společnosti, že voucher nejde převést na jiné jméno, nejde prodloužit platnost, zatím nebyl využit a ideálně ho zneplatnit pro budoucí využití. První 2 části jednoznačně plynuly z podmínek aerolinky, třetí byla formalita, ve čtvrté jsem nečekal komplikaci, a kdyby byla, tak by šlo počkat do konce platnosti voucheru a pak si nechat potvrdit, že nebyl využit.

Březen 2018
Odepisují mi z FlyDubai, že s ohledem na těhotenství s radostí prozákaznicky udělají výjimku a přejmenují voucher na jméno toho, kdo ty letenky platil, tedy mě. A tudíž mi nemohou vystavit to, co potřebuji. Super prozákaznický přístup, jen nebyl zrovna nápomocný v téhle situaci. Kdybych to věděl dřív (jasně, nezeptal jsem se, neb to na webu bylo napsané zcela jasně), tak jsem mohl v březnu letět do Nepálu s nimi a už by ten voucher byl využitý.
Poslal jsem do pojišťovny vyjádření FlyDubai...s tím, že jelikož žádnou cestu v relevantním období neplánuju, tak voucher má stále pro mě nulovou hodnotu, ale že uznávám, že využít ho lze, nejsem schopen dostát tomu, na čem jsme se v únoru dohodli a tedy pochopím, pokud by plnění odmítli.

Duben 2018
Z Pojišťovny volají, že s ohledem na situaci mi voucher proplatit nemohou. Napsal jsem jmenovcům sebe a ženy na facebooku, jestli by pro voucher neměli využití. Neměli.

Květen 2018
Tak jsem spustil poslední snahu o záchranu vložených peněz - voucher jde využít samozřejmě jen půl roku, ale na nákup jakékoli letenky v budoucnu, tedy v podstatě na lety do června 2019 - vzdálenější lety zatím FlyDubai neprodává. To jsem pojišťovně taktně zamlčel.
Jelikož pravděpodobnější je cesta moje, než ženy, nechal jsem změnit jméno a začal hledat vhodnou letenku. Storno poplatek je u všech jejich tarifů cca 1200 Kč za směr, zbytek vrátí formou voucheru, tedy podmínky jsou jasné - cena jednosměrné letenky ideálně těsně pod hodnotou voucheru. A v nejlepším případě rozumná šance zrušení ze strany letecké společnosti - tj. politicky nestabilní oblast nebo nízká frekvence letů a z toho plynoucí hrozící změna letového řádu. S politicky nestabilní oblastí to úplně nevyšlo, ceny byly příliš vysoké, ale po celém večeru hledání vhodných cen (nějak jsem nenašel vyhledávač, který by uměl dle ceny vyhledat letenku odkudkoli kamkoli s konkrétní leteckou společností v konkrétním období) jsem zakoupil letenku Dubaj (DXB) - Čennaí (MAA) na 11. června 2019.

Ne, fakt tam nepoletím, jenom ji těsně před odletem zruším a budu mít (je pravda, že trochu pohublejší) voucher platný do prosince 2019, tj. na lety až do konce roku 2020...a to už bych nějaký výlet vymyslet mohl). To be continued...
Naposledy upravil(a) hafi dne 23. 05. 2018, 21:59, celkem upraveno 2 x.


marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Příběh jedné letenky aneb tripreport bez tripu

Příspěvek od marthym »

Předně gratuluju k druhému dítěti (předpokládám, že už je na světě).

A zároveň to krásně ukazuje, že člověk se nemá vzdát. Připomíná mi to tahanici s neprozákaznickým přístupem banky ("reklama" - šlo o UCB), kdy mi autopůjčovna strhla peníze za pronájem, když zprostředkovatel čtvrt roku po vrácení auta zkrachoval. Trvalo to krásné čtyři měsíce, x telefonátů, x mailů, ale peníze - světe div se - opravdu vrátili.

Odpovědět