Fabove minitripreporty: Biznisom za oddychom po Európe 1A: Star Alliance (LO+OS)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Fabove minitripreporty: Biznisom za oddychom po Európe 1A: Star Alliance (LO+OS)
Hoci tripreportu som napísal zatiaľ 1 a asi 1/5, a nemali nejaky super veľký ohlas, myslím, že to ajtak nie je úplne márne. A hlavne, ako potom motivovať nových pisateľov, ak vidia, že tí, ktorí od nich reporty žiadajú, nenapíšu nič?
A kedže som toho za posledných zhruba 9 mesiacov prelietal dosť, pomaly snáď aj viac než za celý život dovtedy, (zvlášť prvé tri mesiace roku boli drsné a konečne som zistil ako sa cítia ľudia, ktorí na letiská už nechcú ani pomyslieť, len čím skôr byť doma), pričom síce nič z toho nebolo tak zaujímavé aby to vydalo na riadny tripreport – ale zas tam bolo dosť dokumentárne zaujímavých vecí, rozhodol som sa podať to formátom „minitripreportov“, ktoré na krátkom rozsahu, pokiaľ možno s fotografiami vyjadria ako momentálne stojí štandart tej či onej konštelácie na dopravnom nebi.
Čas od času zrejme príde na doplnenie formátom „mikrotripreport“, v podstate pár riadkov o tom, že sa za mojej služby nič zvláštneho nestalo. Informácia zpred roka stále platí, a tak podobne.
Zoznam:
2 týždne na krídlach Baltiku
Biznisom za oddychom po Európe 1A: Star Alliance (LO+OS)
A kedže som toho za posledných zhruba 9 mesiacov prelietal dosť, pomaly snáď aj viac než za celý život dovtedy, (zvlášť prvé tri mesiace roku boli drsné a konečne som zistil ako sa cítia ľudia, ktorí na letiská už nechcú ani pomyslieť, len čím skôr byť doma), pričom síce nič z toho nebolo tak zaujímavé aby to vydalo na riadny tripreport – ale zas tam bolo dosť dokumentárne zaujímavých vecí, rozhodol som sa podať to formátom „minitripreportov“, ktoré na krátkom rozsahu, pokiaľ možno s fotografiami vyjadria ako momentálne stojí štandart tej či onej konštelácie na dopravnom nebi.
Čas od času zrejme príde na doplnenie formátom „mikrotripreport“, v podstate pár riadkov o tom, že sa za mojej služby nič zvláštneho nestalo. Informácia zpred roka stále platí, a tak podobne.
Zoznam:
2 týždne na krídlach Baltiku
Biznisom za oddychom po Európe 1A: Star Alliance (LO+OS)
Naposledy upravil(a) Fabo dne 07. 09. 2019, 01:42, celkem upraveno 3 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Fabove minitripreporty: 2 týždne na krídlach Baltiku
Tento report sa tak nejak oficálne začal pomerne netradične, aspoň po technologickej stránke.
E-mail s potvrdením toho, že pracovná cesta do Rigy bola schválená, ma totiž zastihol na dovolenke na Srí Lanke. Nasledovala tomu tortúra so snahou dosiahnuť kvalitu spojenia dostačujúcu na to, aby som si vedel letenku kúpiť. Služobný telefón sa teda pripojil na Srílanskú mobilnú sieť, vytvoril hotspot, na ten sa pripojil notebook, VPN spojenie ešte nabiehalo celkom OK... a po niekoľkohodinovom zápase sa nakoniec podarilo pripojiť do korporátneho cestovného portálu.
Cieľ bol jasný – baltský C-Series. Druhotný cieľ, nazbierať nejaké tie segmenty do Flying Blue. Oboje sa napokon podarilo vďaka kombinácii KL letenka na KL codeshare číslach na lete BT do RIX.
Po štvrtkovom návrate z dovolenky teda nasledoval piatkový pracovný deň s dolaďovaním detailov, a v nedeľu sa šlo na to.
Pozn.: Niečo je zle v mojom počítači s otáčaním obrázkov... Až to vyriešim, skúsim pootáčať tu na fóre.
AMS-RIX
Cesta na letisko prebiehala tak ako vždy. Pešo na vlak, podľa času príchodu na stanicu buď priamy alebo s prestupom v Leidene. O nejakú pol hodinu na Schiphole. Po schodoch nabrať smer Odlety 1.
V automate ani pri webcheckine mi nešla vygenerovať palubka, tak k prepážke.
Tam sa mi bohužiaľ stal menší zádrhel, taška ktorú som si chcel vziať na palubu bola odvážená a bola nad limit... Čo sa dá robiť. Tak na predajné okienko Swissportu, našťastie vzhľadom k situácii letenky (KL kód na BT železe) nasadili fér cenu – iba 20 eur. Neskôr som si skutočne overil, že batožina po kúpe nejde na webe doplatiť – preto to malo byť bez prirážky za nákup na letisku.
Ďalši postup opäť ako vždy. Privium lounge, ľahký snack. Bezpečnosť, v Amsterdame ani s prístupom na priority nie ideálna, a (opäť ako takmer vždy), dlhý pochod do prstu B.
A tam už len obdivovať C-Series. Prvé čo som si musel uvedomiť, bola veľkosť lietadla – dlho som ho považoval za taký väčší E-Jet. Lepšie prirovnanie, ako sa ukázalo vedľa lietadiel KLM a TUI, je taký o niečo málo menší B737. A ono vlastne to tak aj je, kapacita modelu 300 zhruba odpovedá tristovke bulíku.
Po nástupe som teda mohol preskúmať lietadlo aj zvnútra, a musím ho ohodnotiť ako veľmi podarené. Miesta na nohy primerane, sedačka v strede (len napravo, konfigurácia 2+3) širšia, ako „kompenzácia“. Nad hlavou malý displej, asi tak veľkosti bežného telefónu. Premietal privítanie na palube, pri rolovaní potom veľmi podarené bezpečnostné video. Počas letu mapa, tá by si zaslúžila trochu zapracovať.
V palubnom časopise som si všimol zaujímavú štatistiku. Ak budeme považovať BT za typickú vnútroeurópsku aerolinku, a za predpokladu, že cestujúcich s 2 zapísanými kuframi je minimum, zhruba 40% cestujúcich lieta s batožinou.
Air Baltic je čo sa týka servisu klasickým predstaviteľom BOB konceptu. Menu je postavené podľa mňa pomerne rozumne (aj keď sú aj lepšie) a ako vzorku som si vybral tapas, k tomu litovské pivo a kávu. Môžem povedať, že čo do kvality sa nedalo sťažovať.
Sympatickým detailom pred pristátím bolo, že sa na obrazovke zjavili informácie k prestupom. Teda... ako sa to vezme. To dôležité info nakoniec chýbalo.
To už ale prišiel čas na priblíženie k Rige. Pohľad z okna naznačil, že som počasie asi možno trochu podcenil. Ďalšie dni sa ukázalo ako veľmi.
Po pristátí som sa ešte zastavil na chvíľu v kokpite pozrieť si to čudo, samozrejme po predchádzajúcej dohode s posádkou. Kapitán bol iba mierne zmätený z toho, že nejdem na výber k linke, keď sa zaujímam o ich techniku. Odporúčal mi, aby som to určite skúsil... tak možno, až ma bankári raz naserú Baltic ma sympatickú flotilu, vedel by som si to predstaviť. A Riga podľa všetkého nie je zlé miesto na život. Ešte v skratke k príletu – letisko je slušne zorganizované, aj vzhľadom k zdržaniu pri výstupe som na kufor nečakal, a následne vo verejnej zóne kúpil paušálny lístok na taxík, 15 eur do centra.
Intermezzo
Pôvodný plán bol jednoduchý, cesta na týždeň, shadowing kolegu. Prílet v nedeľu, odlet som si naplánoval na sobotu s tým, že si to predĺžim o jeden deň na vlastné náklady a pozriem si mesto.
Vo štvrtok ale prišiel klient s otázkou, že ako teda budúci týždeň. Say what? No, tak a keďže kolega sa na ďalší týždeň už chystal zachraňovať iného klienta na Cypre, ostalo to na mne.
Finálna dohoda teda znela tak, že si svoj sobotný let preložím na piatok budúceho týždňa, a na víkend poletím „domov“ – akurát teda miesto domovského officu pri AMS to bude kombinácia letu BT485 do Tatier a v pondelok poobede návrat cez Viedeň do Rigy. Túto možnosť som si vzhľadom k priaznivej cene kúpil sám, s tým, že potom sa uvidí, ako sa to vyúčtuje.
Mimochodom, pri hľadaní možností na zmenu, som na stránkach BT našiel pri svojom lete poznámku „Business“ a automaticky pridelené sedadlo podozrivo vpredu. Zrejme som sa pripravil o op-up – čo už. Snáď nabudúce.
RIX-TAT
Bežne je na túto linku nasadzovaná DHC-8-Q400, takto jedno z mojich najobľúbenejších lietadiel. V mojom termíne však končia prázdniny v Litve a začínajú prázdniny v Estónsku, letí teda 737. V lete 2017 som mal pocit, že môj plánovaný let v štyristovke LOTu bude možno posledný v klasiku, tu sa mi ponúkla ešte jedna možnosť, tentokrát v päťstovke. Náhoda chcela, že si to v roku 2018 dám neplánovane ešte aspoň dvakrát, to som ale teraz netušil.
Z okien letiska, mimochodom veľmi príjemného aj na odlet, teda spottujem, jednak moju 500, jednak ušatú 300, a aj Dášenu, napokon jediný typ, ktorý mi od Baltiku chýba (aj keď v tripe, hoc v iných farbách, bude) či fínsku ATRku na akejsi regionálnej linke.
K letu veľa napísať nie je, akurát čo sa posťažovať na slabý legroom. Situáciu zachráňuje to, že pri exite sedí dieťa, proaktívne teda hovorím letušákovi, že som schopný a ochotný exit obsluhovať. Dostávam teda za odmenu legroom aký inak nebýva.
A ešte oné - reklama v palubnom časáku.
Na letisku v Poprade triafame špičku – striedame sa na dráhe s 737-500 Bravo Airways letiacim kamsi na Ukrajinu. Letisko je malebné, drobné ale účelu plne slúžiace. (Spolu s PZY je teraz TAT už druhým slovenským letiskom ktoré som síce navštívil, ale iba na prílete)
KSC-VIE
Po nečakanom víkende doma teda balím kožuch (na ďalší týždeň hlásia v Rige -25) a smerujem svoje kroky na letisko v Košiciach. Využívam ešte raz, naposledy na dlhší čas, akciu na vstup do salónika (s kupónom na nákup v Duty Free), dávam si kávu, whisky, horalku a ľadový čaj, až čochvíľa príde čas k nástupu. Na ploche stojí aj poľský Embraer, ktorý by mi dovolil o niečo priamejšiu cestu, ale bohužiaľ, to v ponuke nie je.
Čo v ponuke je, je Austrian. Ako sa zdá, Austrian pociťuje konkurenciu LOTu, a na linke kde predtým boli bežné Fokkre a Embraery dnes opäť lietajú dashky. Nie je tomu inak ani dnes, odovzdávam teda kufrík ako DAA a sadám si na svoje miesto. Vzlet z dráhy 01 mi dáva možnosť pozrieť si letecké múzeum pekne zvrchu. Dúfam, že sa čoskoro dostanem k tomu pozrieť si najnovší prírastok – zatiaľ sa mi to stále nepodarilo.
Let OS741 som tu už opisoval (dokonca dvakrát), čiže k ďalšiemu priebehu len minimalisticky. Leteli sme tentokrát divnou trasou na sever až kamsi k Trenčínu, potom dole až pod Neziderské jazero. Servis taký ako vždy, slané srandy. Upgrade option bol, ale tradične šialene nacenený, okolo 140 eur.
VIE
K prestupu vo Viedni len 2 veci.
Prvá je tá, že ma po prílete zo salónika v novom termináli poslali do salónika v starom termináli. Hoci prestup samotný je landside autobusom, salónik je mimo bezpečnej zóny, a musel som tak najprv von, a potom po salóniku na kontrolu (dík whiskey za pripomenutie, že s Diners mám prioritu. Hodilo sa to.)
Druhú nebudem opisovať, len pridám obrázok. WTF?
VIE-RIX
Večerný let z Viedne. Pôvodne bol plánovaný C-Series, zmena typu mi však dovolila vyskúšať si ďalší typ Air Balticu, 737-300.
Čo k letu, aby som sa neopakoval, asi nič. Legroom bol lepší než v 500. To je asi všetko...
RIX-AMS
Niekoľko mrazivých dní v Rige, projekt úspešne odovzdaný do testovacej fázy a čas vrátiť sa do upršaného (hoci v tomto čase prekvapivo zamrznutého) Holandska.
Po príchode na letisko som chcel v prvom rade vyriešiť batožinu, nikde som však nevidel ticketing Air Balticu. Na prioritnej checkin prepážke bolo práve voľno, tak som sa šiel opýtať – slečna mi však povedala, že ja batožinu v cene mám, a rovno mi ju aj odbavila. Ťažko povedať čím to bolo – platil ten 20 eurový poplatok z Amsterdamu aj na cestu späť? To asi nie. Preradil ma systém po zmene letu na flexi tarif s batožinou v cene? Alebo to ostalo visieť z toho teoretického opupu minule? Alebo som bol proste slečne sympatický?
Netuším. Každopádne som si to však nasmeroval na bezpečnostnú kontrolu, taký otravný štandard.
Po kontrole som však tentokrát nezamieril do Costa Coffee, ale do salónika. V Rige je len jeden, ale musím uznať, že je veľmi pekný z dizajnovej stránky, kapacitne dostačujúci a tiež dobre zásobený. V priestoroch sa nachádza miestnosť pre deti, zasadačka, či model 747 Lufthansy a bar, ktorý je asi (?) v špičke s obsluhou.
V neposlednom rade tiež ponúka skvelý výhľad na plochu, kde som sa prvýkrát stretol tvárou v tvár s najnovším ruským žihadlom, SSJ100. Lietadlo je zaradené do plánov na rok 2018, Q4, možno Q3. A prišlo mi dosť hlučné oproti ostatným okolo....
Ja však letím opäť novinkou z Kanady, po asi polhodinovom meškaní. Čo na tom, domov sa dostanem v rozumnom čase tak či tak.
Verdikt:
Air Baltic je síce mierne lowcostovou, ale inak príjemnou a modernou aerolinkou. Kľudne s nimi poletím aj nabudúce. A ak to bude C-Series, o to radšej. Skvelé lietadlo. Už sa teším, až ho skúsim u Swissu.
Re: Fabove minitripreporty: 2 týždne na krídlach Baltiku
diky za recenziu, Air Baltic som vyskusal v 2013 PRG-RIX-PRG a uz vtedy boli super, podla reportu sa len zlepsuju, fandim im
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Fabove minitripreporty: 2 týždne na krídlach Baltiku
Pěkný report. Já teda Air Baltic fan rozhodně nejsem. Nejen protože nejsou v žádné alianci, ale let PRG-RIX-PRG s Dášenou se neskutečně táhl (ono to je dost podobná tragédie jako když někam dál pošle OK ATRko). Nudil jsem se tak, až jsem je zasponzoroval nějakými deseti zlaťáky za bublinky a menší občerstvení a jediné, co se mi dostalo, byl kyselý ksicht posádky, jaktože si někdo ráno dává alkohol....let do Helsinek pak byl standardní krátký skok. Přestup v Rize je fajn, pokud vám na něj nezbude 20 minut. A věci jako měření váhy příručáku či velikosti a kasírování, to už není nic pro mě. Já si je zkusil ale víckrát s nimi nepoletím. Bylo to prostě úplně obyčejné jako nějaký EasyJet, sic s vrtulkama.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Fabove minitripreporty: 2 týždne na krídlach Baltiku
Diky za fajn TR s BT. Mam s nim asi 15 letu na ruznych trasach od F50, pres daseny az po buliky. Jedine co mi chybi je ten jejich novy C-series. Jinak fajn foto z TAT. Ja s nima zase letel opacne pred par lety z TAT pres RIX do VNO.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Fabove minitripreporty: 2 týždne na krídlach Baltiku
MarcosFT píše:Pěkný report. Já teda Air Baltic fan rozhodně nejsem. Nejen protože nejsou v žádné alianci, ale let PRG-RIX-PRG s Dášenou se neskutečně táhl (ono to je dost podobná tragédie jako když někam dál pošle OK ATRko). Nudil jsem se tak, až jsem je zasponzoroval nějakými deseti zlaťáky za bublinky a menší občerstvení a jediné, co se mi dostalo, byl kyselý ksicht posádky, jaktože si někdo ráno dává alkohol....let do Helsinek pak byl standardní krátký skok. Přestup v Rize je fajn, pokud vám na něj nezbude 20 minut. A věci jako měření váhy příručáku či velikosti a kasírování, to už není nic pro mě. Já si je zkusil ale víckrát s nimi nepoletím. Bylo to prostě úplně obyčejné jako nějaký EasyJet, sic s vrtulkama.
Dik.
To ze nie su v aliancii je skoda, ale zas to aj celkom chapem. Spolupracuju napriec alianciami s kym sa hodi na bilateralnej baze, a aliancii ako celku by asi nemali velmi co ponuknut. Dialkovky nie su, na vozenie napriec Europou su prilis excentricki, a regionalny trh nie je nejaky super vyznamny aby to stalo o to...
PRG-RIX Dashkou uz je celkom streka. Ja teraz takto premyslam, ci ist alebo neist do inauguracneho letu DUS-KSC. Predsalen to v Dashke je dlho. Mnichov ma zas blbu navaznost a autom je na odlet daleko.
alesesl píše:Diky za fajn TR s BT. Mam s nim asi 15 letu na ruznych trasach od F50, pres daseny az po buliky. Jedine co mi chybi je ten jejich novy C-series. Jinak fajn foto z TAT. Ja s nima zase letel opacne pred par lety z TAT pres RIX do VNO.
Dik. F50, to by som si skusil. Mozno s VLM...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 505
- Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
- Stav: Offline
Re: Fabove minitripreporty: 2 týždne na krídlach Baltiku
Pekny TR Aka bola obsadenosť letu RIX-TAT ?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Fabove minitripreporty: 2 týždne na krídlach Baltiku
vladivostok píše:Pekny TR Aka bola obsadenosť letu RIX-TAT ?
Prakticky plny, 95+%
Re: Fabove minitripreporty: 2 týždne na krídlach Baltiku
PRG-RIX 1:45
RIX-PRG 1:58
Dalo sa to prežiť bez problémov
RIX-PRG 1:58
Dalo sa to prežiť bez problémov
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Fabove minitripreporty: 2 týždne na krídlach Baltiku
beardie píše:PRG-RIX 1:45
RIX-PRG 1:58
Dalo sa to prežiť bez problémov
To je sto lidí, sto chutí. Za mě to bylo otřesný a nikdy více.
Re: Fabove minitripreporty: 2 týždne na krídlach Baltiku
Moj zrejme najdlhsi vrtulak bolo atro OK niekedy v 2000-2001 PRG-OTP, to je zhruba to spominane DUS-KSC, okolo 3 hodin tusim, a stacilo mi celkom veru...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Fabove minitripreporty: Biznisom za oddychom po Európe 1A: Star Alliance (LO+OS)
prodejce píše:Krátce po startu, jakmile zhasne světelný transparent Připoutejte se, vyběhne z kuchyňky nejmladší letuška a pečlivě zatáhne a suchými zipy zalepí závěs oddělující prémivou část kabiny od té neprémiové. Skoro hermeticky. Důvod je prostý.
Letuška si totiž ihned po zatažení závěsu svlékne sako, košili a také podprsenku a potom se vrátí do kuchyňky, své svršky tam pověsí na ramínko a pak se hned zsae do kabiny vrátí, ale to už s kovovou trojnožkou v ruce. Tu postaví do uličky a do té trojnožky pak druhá letuška – taky už nahoře bez – zaklesne kýbl se šampaňským zapíchnutým do ledové tříště. Potom obě letušky společnými silami odpečetí a otevřou půlkilovku íránského kaviáru a tu nechají kolovat, aby si každý prémiový host mohl nabrat tolik, kolik uzná za vhodné. No a teď už snad chápete, proč se inkriminovaná záclonka zatahuje hned po startu a tak moc pečlivě. Protože vy v ekonomické třídě nic z tohodle nemáte vidět. Vy jste si to nezaplatili. A tak vám po tom, co se děje vepředu vůbec nic není. Ba naopak, kdyby bylo roztaženo, vy byste nám vzadu ještě mohli začít dělat hladové bouře, anebo byste taky k nám do přední části letadla začali posílat své děti, aby na nás těma svýma velkýma hladovýma očima loudily zbytky. Nasrat!
Takto popísal v roku 2016 priebeh letu “pred záclonkou” prodejce.
Síce situáciu o pár riadkov nižšie uviedol na pravú mieru, ale tak predstava je to pekná, že?
Cesty Pána sú nevyspytateľné, a cesty korporátneho motroka tiež - hlavne ak si tento svoje cesty plánuje sám. Alebo sa rozhodne pred rozomletím kolesami dejín situácii aspoň trochu dopomôcť, a občas sa mu to aj podarí.
A tak sa mi podarilo, čiastočne z nevyhnutnosti, čiastočne zo zvedavosti a čiastočne úplnou náhodou vyskúšať niekoľkokrát ako sa letí “tam vpredu”, pred záclonkou. Vlastne raz ako sa letí za záclonkou - to bolo na lete ATRkom ČSA, kde sú tie “lepšie” miesta vzadu.
Rozmýšľal som, ako sa toho najlepšie uchytiť. Chronologicky, podľa dennej doby, samostatnú sekciu na pozemné služby, alebo to brať zaradom…
Vezmem to asi podľa spoločností. Nech to je pokope.
Polskie linie lotnicze LOT
Môj prvý pohľad na tú správnu stranu záclonky, s palubnou vstupenkou na miesto 1A a ostatnými súvisiacimi proprietami má na svedomí spoločnosť LOT.
Tieto lety patrili k tým z nevyhnutnosti. Teda šlo o najlepšie a najlacnejšie riešenie problému - ako dostať veľa batožiny na druhý koniec Európy. Výber padol na jednosmernú award letenku v biznise, a teda 2x32kg.
Trasovanie KSC-WAW-AMS neskôr doplnil neplánovaný let WAW-KSC, na ktorom som skončil z dôvodu zrušeného letu OS VIE-KSC a pretrasovaní cez Varšavu.
KSC
K službám v KSC nie je veľmi čo povedať. Salónik tu bol opísaný niekoľkokrát, a za posledné roky sa nezmenil. Stále je veľkosťou primeraný, stále chýba jedlo… Prednostný nástup tu nefunguje, avšak ani nemá valný zmysel.
KSC-WAW
Úplne prvý let v prémiovej triede som prežil na palube E-Jetu so skorým ranným odletom.
Po nástupe za svitania, kedy už boli linky OK a OS na ceste a posledným spoločníkom bol Airbus Wizzairu, ktorý sa práve pripravoval na svoj deň, som sa posadil do sedačky 2A (keďže 1A v tomto lietadle nie je) s neskutočným legroomom, a prezrel si ponuku BoB v Economy.
Ja som však dostal, prirodzene, raňajky zo samostatného servisu. Prestreté na textilnom obruse, s teplým pečivom, ako má byť. Víno bolo slušné.
A maslofaktor, ako mám poznačené, 8 až 9, ideálny.
Na tomto mieste si dovolím, síce veľmi predčasne, zhrnutie. Totiž, na tomto lete sa mi dostalo vrchovatou náručou to, čo spätne považujem za najväčší prínos lietania v európskej C - servis. Samozrejme, tu som bol sám, a ani v Y nebolo plno, ale musím zvlášť oceniť starostlivosť dvoch stewardov na tomto lete. Skutočne som mal z toho letu výborný pocit.
WAW
Po prílete do WAW som si prvýkrát, a bohužiaľ, aj posledný, užil jednu službu, ktorú musím vyzdvihnúť, a ktorá mi mnohokrát neskôr chýbala, hlavne vo Frankfurte - separátny odvoz zo vzdialeného stojiska. Beriem, nie je to zadarmo, ale najmä pri krátkych prestupoch je tých par extra minút, kedy netreba čakať na vystúpenie všetkých z Economy, na nezaplatenie, a môže poľahky znamenať pokračovanie alebo zmeškaný let.
Predpokladám, že LOT túto službu ponúka aj naďalej, ja som to však nemal možnosť zistiť (všetky moje ďalšie prílety do Varšavy boli buď k terminálu, alebo all-Economy lety).
Salónik LOTu v Schengenskej časti som odvtedy navštívil niekoľkokrát, a patrí medzi moje obľúbené. Na rozdiel od LH Group aerolínií sa nejedná o samostatné Business a Senator salóniky, ide o jeden salónik s “vnorenou” *G sekciou v podobe Elite Lounge.
Aj vo vonkajšej časti ponúka LOT nadpriemerne dobrý catering, tu to však trpí na nedostatok priestoru, vrátane toaliet a spŕch.
Vnútorná časť je menšia, avšak omnoho kľudnejšia, s o čosi lepšou ponukou cateringu a peknou relaxačnou zónou.
A napokon jedna vec na ktorú sa vždy chystám ale stále som mal smolu (zavreté alebo obsadené) - Yonelle Beauty Studio v priestoroch salónika ponúka niekoľko procedúr vrátane krátkej 30min masáže chrbta.
WAW-AMS
Po dni strávenom výletom do Varšavy a prvou návštevou salónika som pokračoval podvečernou linkou do Amsterdamu. Táto bola o poznanie plnšia, v sekcii C bolo aj niekoľko cestujúcich Premium Economy, čo v podaní LOTu na EU linkách znamená sedenie vpredu (ale za Businessom), bez vyblokovaného stredu, a s C servisom.
Večera bola studená, ale veľmi chutná, a zahŕňala dva druhy jedla - mäso s kúskami syra, chutney, a guličkou nejakého poddruhu hummusu, k tomu ryba so zeleninou. Ako dezert opäť, podobne ako ráno, Lindor guličky.
WAW-KSC
Tento let nasledoval príletu z Viedne po zrušení môjho priameho letu do Košíc.
Večera bola konceptuálne podobná, s dvoma samostatnými “jedlami”, tentokrát plátkami šunky a sekanou, od minulého roka však dosť zoslabol servis. Žiadne prestieranie, večera podaná vrátane plastových viečok… Snáď to môžeme pripísať dennej dobe - let po meškaní odletel až okolo jednej v noci. Ak by sa mi podarilo odskúšať ešte raz, dám vedieť
Edit: Po preskúmaní situácie v LOTe na FlyerTalku som prišiel na to, že som bol zrejme zhodou okolností bol zaradený do LOT Premium Economy, ktorá existuje, pomerne výnimočne aj na krátkych letoch.
Cestujúci sú síce stále pred záclonkou, ale sedenie je 3+3 a servis je v istom zmysle rovnaký (podávané jedlo), ale zároveň iný (prestieranie, neodkryté jedlo..) Stále je to však lepšie ako nič.
Austrian Airlines
Svojho času ponúkli Rakúšania rozumné tarify a rozumné upgradey na fare AMS-KSC, ktorý sa nechal trasovať aj cez Frankfurt. Túto možnosť som bohužiaľ mal možnosť využiť iba raz, keď som mal kúpené trasovanie AMS-FRA-VIE-KSC. Let do Frankfurtu prevádzkovala pochopiteľne Lufthansa, let do Košíc bol zrušený - vtedy som sa nechal preknihovať na VIE-WAW-KSC. VIE-WAW som síce letel Austrianom, ale bol to all-economy let.
FRA-VIE
V prvom rade musím uznať, že môj jediný C let v OS nebol úplne reprezentatívny. Letel som ho totiž v Boeingu 777, čo bol vlastne aj dôvod prečo som si tento let vlastne kúpil. Ako miesto (trón!) tak posádka bola teda z diaľkoviek….
Nie som si teda 100% istý, či výborný servis, hlavne behom čakania na slot, je bežný aj na krátkych letoch. Servis v štandarde síce neobsahoval welcome drink, ale posádka bez problému už na zemi nápoje podávala, ono, čo iné aj, sedeli sme na stojánke skoro hodinu.
Servis počas letu bol tak isto príjemný. Jedlo bolo v podaní Do&Co podľa očakávania veľmi dobré, aj keď, kvalít doobjednávaného cateringu nedosahovalo. Tak či tak, veľmi príjemný let. Škoda, že Star Alliance nenásobí segmenty. Keby som mohol v M&M, rovnako ako vo FB, získať za let v Business Class trojnásobok kvalifikačných segmentov, cestoval by som takto asi častejšie… Ale takto, musím povedať, že pre držiteľov statusových kariet je lepšie letiet v Eko a objednať si jedlo...
VIE
Ak je jedna vec, ktorú musím salónikom vo Viedni vyčítať, je to poloha. Proste sú v T3 z ruky… Servis je ale nie úplne zlý, hlavne teda z tej soft stránky.
Začnem ale z tej druhej stránky a hard produktu - tam to je vo Viedni veľmi slabé. Senator je malý a nemá nič “naviac”. Dokonca i jedlo a nápoje, pokiaľ som bol schopný zistiť, to isté ako v Business časti. Tá je väčšia, a keď som tam bol, ľudia sa tam viac rozptýlili. Naviac má aj riadnu relaxačnú časť s lehátkami. Ako bonus som tam videl svojho času aj čapované pivo, čo v SEN salóniku nebolo…
Späť k soft servisu, ktorý je spoločný. Odhliadnuc od príjemných drobností, ako slečna roznášajúca varené víno v predvianočnom období, musím pochváliť lounge dragons za úroveň servisu, ktorú boli schopní poskytnúť v IRROPS situácii. Skutočne lepší servis, než na prepážke, vrátane Gold sekcie, a to bez čakania. Skutočne, už len kvôli tomuto som rád, že tú kartičku mám.
addendum
Pôvodne sa v tejto časti mala nachádzať Lufthansa. Avšak čoskoro ma čaká niekoľko ďalších C sektorov s LH a jeden aj s Luxairom, tak som si dovolil tieto oddeliť do samostatnej časti. Plus, ak sa podarí, tak sa čoskoro preletím aj Aegeanom...
A v ďalšom pokračovaní sa zas pozrieme na zúbok Sky Teamu, tentokrát so skutočne stopercentným pokrytím v rámci Európy. Air France a KLM sú jadrom v rámci Európy, ale ako sa s nimi popasuje zabudnutá Air Europa? Dokáže ČSA vystúpiť zo svojho tieňa, a naviazať na dávnu reputáciu? A čo TAROM, druhé zaznávané dedičstvo východu, či kedysi slávna, dnes umierajúca Alitalia?
Re: Fabove minitripreporty: Biznisom za oddychom po Európe 1A: Star Alliance (LO+OS)
Na C v OS 777 mam velmi prijemne spomienky na cestach do NRT. Na FRA-VIE to povazujem za dekadenciu
Re: Fabove minitripreporty: Biznisom za oddychom po Európe 1A: Star Alliance (LO+OS)
Pěkné počtení k ranní kávě. Moc děkuji
Re: Fabove minitripreporty: Biznisom za oddychom po Európe 1A: Star Alliance (LO+OS)
OS ranajky KSC-VIE ma celkom prekvapili, kedze lietadlo nocuje v KSC. Ako bonus odkedy to lieta Adria s CRJ, tak si mozes aj fajn pokecat s posadkou, kedze jeden CC je vzdy slovak z go2sky.