Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od beardie »

Nepipol boarding pass na gate, takze nenastúpil do lietadla


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3157
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Online

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od Fabo »

mandrinka píše:
Fabo píše:
mandrinka píše:Přijde mi divná akorát jedna věc, jak to, že byli no show. To se na let tam necheckinovali? Přece nejdřív checkin, a pak se jde do salónku né?


noshow je i kdyz se nedostavi zacheckovany cestujici.

No a jak to zjistí? Bych vytáhnul boarding pass a dohadoval se, že si mě na bráně neodškrtli.


Nekdy se povede nastoupit cestakovi i bez pipnuti, to se pak ale rychle zjisti, kdyz v letadle je o jednoho (nebo dva) vic nez hlasi gate.
Mozna se ti uz taky nekdy stalo, ze po nastupu posadka hlasi jmeno, ze jestli je v letadle, at se ohlasi posadce - to je jeden ze zpusobu kontroly zda ten jeden chybejici clovek precijen neni v letadle (mezitim se zrejme vyhlasuje taky v terminalu), tedy samozrjme po kontrole zda nesedi na svem urcenem miste.

JInymy slovy, boarding pass je boarding pass, ten jeste neznamena, zes odletel. A to, kdo skutecne odletel, to aerolinka moc dobre vi.

pozn. pod carou: nekdo ze pak zepta, proc se pak musi posilat BP k mileage claimu? No proto, ze ac aerolinka moc dobre vi, kdo odletel, ne vzdy to spravne da vedet FF programu, at svemu nebo cizimu. V takovem pripade je BP doklad toho, ze se muze FFP zeptat ve stylu "Hele, tenhle tvrdi ze s vama letel na tomto letu, muzete to potvrdit?"

LeeMer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 03. 08. 2015, 20:09
Oblíbené typy letadel: E170/175/190/195
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od LeeMer »

yellow píše:Nic proti, ale celé je to souhra začátečnických chyb :?


Přesně. Navíc pokud ten druhý je zkušený cestovatel. Prostě a navic "no show" je pojem jasný každému kdo aspoň jednou letěl - to právě člověk poprvé a naposled důsledně řeší podmínky apod. Jinak v salonku se da snadno (a ja to delam furt) poprosit aby holky volaly gate a zjistili cas nástupu pripadne řekly ze tam někdo běží. Takže tento report je vtipný, ale celý chybou autora.

MeKE
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 13. 02. 2018, 19:35
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Za hlúposť sa platí

Příspěvek od MeKE »

Tak nechcem byť zlý ale na toto najlepšie sedí “Za hlúposť sa platí.”

1. 2 hodiny do odletu sú podľa mňa minimum, tu to nespôsobilo problém ale pri meste a premávke aká je v Prahe si treba určite dávať pozor.
2. Ak vidím boarding, tak už nejdem na WC, a snažím sa do gatu dostať ihneď. Plus poviem personálu (na to tam sú), že odchádzam zo saloníku, nech tam prosím zavolajú.
3. Spoliehať sa na to, že budem len minutku je sprostosť najvyššieho stupňa, pretože ako cestujúci netuším koľko ľudí letí. Pozrite si niekedy v aplikácii letiska ako vyzerá napr. nástup na LOT. Začne boarding, o 2 minuty last call a ak sú všetci alebo sa môže rušiť (napr. delayed let), tak gate closed je o ďalšie dve minúty. A keďže podľa opisu to letelo z C, tak zo salóniku to je aspoň 5 minút chôdze. A také lietadlá, akými lieta AF do Prahy sa naboardía za 5-10 minút.
4. Most na lietadle neznamená nič a tá slečna práveže spravila viac ako musela. Mohla vás rovno poslať preč. A pri delayed letoch nevidím dôvod, aby vôbec vyvolávala človeka na rozhlas. Nemá totiž zmysel čakať, ak tam ten človek mal byť povedzme pred hodinou.
5. Ak neviete, tak aspoň prečítajte podmienky. Ale u spoločností ako AF je toto bežný štandard. Prečo asi jednosmerka stojí viac ako spiatočka? Aby ste leteli oboma smermi. A prečo rušia zvyšné lety pri nenastúpení na prvý? Lebo by si niekto kúpil lacnejšiu obojsmerku aby ušetril.

vit.spinka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 63
Registrován: 04. 07. 2010, 12:30
Bydliště: Tauranga
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od vit.spinka »

Na druhou stranu se mi už kolikrát stalo, že jdu na čas boardingu na letence, není hlášeno žádné zpoždění, a pak na gatu sedím 20 minut, než boarding opravdu začne. A já si říkám blbče, proč jsi ještě nezůstal v salonku.


hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od hafi »

@yellow a další: jasně, že je to souhra začátečnických chyb, ale ten systém by měl fungovat tak, aby tím začátečník prošel bez úhony. Zmeškání odletu z PRG je chyba jejich, to začátečník neudělá, ten tam bude sedět hodiny napřed. Ale zrušení zpáteční letenky není ani trochu intuitivní, navíc ho uplatňují jen některé společnosti (začátečník těžko bude řešit, která společnost je lowcost, která ne...občas to není snadné poznat ani pro zkušeného) a ta informace tam je schovaná někde hluboko v podmínkách, kde je k tomu 99 % informačně prázdného balastu. To bych řekl, že je jednoznačně chyba té ženské na gatu, že je na to neupozornila, stejně tak jim to měl říct systém při pokusu o OLCI...ne vyhodit nějakou unifikovanou chybu, z níž spíš plynulo, že letenka je v pořádku, akorát náš systém zrovna nefunguje.

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od MarcosFT »

Proč by jim něco takového měla říkat ženská u gatu? Jak mohla vědět, že mají zpáteční letenku? Gate closed, ona je poslala pryč, protože to nestihli, nemohla s tím nic dělat, tak proč by se o ně ještě starala?

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od hafi »

To tam nevidí? Netuším. Mohla proaktivně říct, že pokud někam přistupují nebo se vrací na jednu letenku, tak jim zbytek propadl. Beztak podil pasažérů s OW letenkou PRG CDG bude na tom letu minimální.
Podmínky letenek jsou pro laika nepřehledný, neintuitivní, často jen v angličtině. Nepřijde mi úplně fér toto hodit na cestujícího. Nejsem obecně příznivcem různých předpisů na ochranu spotřebitelů, které předpokládají, že spotřebitel je nesvéprávný idiot, ale tady myslím, že by to nebylo úplně mimo. To je jako bych si dal k obědu v hospodě menu a nedostal jsem druhý jídlo, protože jsem nedojedl polívku. Jasně, bylo to napsaný na vstupních dveřích malým písmem vedle EET hlášky...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od Petr31 »

hafi píše:To tam nevidí? Netuším. Mohla proaktivně říct, že pokud někam přistupují nebo se vrací na jednu letenku, tak jim zbytek propadl. Beztak podil pasažérů s OW letenkou PRG CDG bude na tom letu minimální.
Podmínky letenek jsou pro laika nepřehledný, neintuitivní, často jen v angličtině. Nepřijde mi úplně fér toto hodit na cestujícího. Nejsem obecně příznivcem různých předpisů na ochranu spotřebitelů, které předpokládají, že spotřebitel je nesvéprávný idiot, ale tady myslím, že by to nebylo úplně mimo. To je jako bych si dal k obědu v hospodě menu a nedostal jsem druhý jídlo, protože jsem nedojedl polívku. Jasně, bylo to napsaný na vstupních dveřích malým písmem vedle EET hlášky...



.. ten odlet jde jednoznačně za nimi, tam není co dodat. Chápal bych, kdyby se zasekli cesto k odletu k zácpě, ale sedět bohorovně v salónku a nestihnout to, spoléhajíc že to nějak dopadne. Ale ta zpáteční cesta....ať si říká kdo chce co chce, připadá mi jako neskutečná lumpárna, podmiňovat využití letenky na zpátečním segmentu tím, že jsem letěl i cestou tam, zvláště v tomhle případě. Myslím si, že to gesto by AF nic nestálo, takhle přišli o 2 cesťáky, kteří už s nimi nebudou chtít letět a podělí se o svůj zážitek všude kde to půjde. Můžete mi napsat tisíc argumentů, že AF na zpátečním segmentu jednala v souladu s předpisy a všeobecnými obchodními podmínkami, pro mě, kluka z vesnice je to prostě neskutečná prasárna. :crazy:

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od mandrinka »

Pokud jsem to dobře postřehnul, tak se ten odlet posunul (byl zpožděn). Považuju od leteckých společností obecně, když je odlet let posunut, za neseriózní, když pak nenechají cestující nastoupit s tím, že zmeškali odlet. Jiná věc by byla, kdyby ten odlet byl skutečně načas. Takhle akorát aby cestující neustále nervně kontroloval monitor a odlet. A v salónku by mohli mít službu upozornění na odlet, ale chápu, že to do Prahy ještě nedorazilo :roll:

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od hafi »

Pro mě za mě, já to pravidlo chápu a pokud to tak letecky společnosti chtěj, tak OK. Ale nesmí dojít k tomu, že to klient neví. Prostě ta informace musí být naprosto jasná. Bezpečnostní instruktáž dělají taky pokaždé, ačkoli většina pasažérů to nesleduje, protože to už viděla mnohokrát. Taky neřeknou: "exity jsou tam co vždycky a letíme"

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od MarcosFT »

AF za to nemůže. Koupili produkt s podmínkami (ok, které nikdo nečte), dostali to, co koupili. 2 cesťáci v economy jim asi moc chybět nebudou...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od Petr31 »

MarcosFT píše:AF za to nemůže. Koupili produkt s podmínkami (ok, které nikdo nečte), dostali to, co koupili. 2 cesťáci v economy jim asi moc chybět nebudou...


...čteš podmínky na všech produktech, které doma máš? Nikdy jsi neudělal chybu? To jsi teda frajer...Nic by AF je nestálo vzít je cestou zpátky, každý může udělat chybu a nemůžeme být všichni experti ve všem. Na všechno budeme mít papíry, vše bude podle předpisů a zdravý rozum se vytratí úplně. Koho v takové společnosti bude bavit žít? Jsem dřívějšího data narození, takže mě boom LC apod. minul a v dobách, kdy jsem hodně pracovně i jinak létal, se za pár kaček natož USD lítat nedalo. Výhoda ale byla v tom, že kdykoliv bylo něco nestandartního potřeba co se lítání týče, letecké společnosti mě nikdy neposlali do háje a jednali vždy v můj prospěch a jako zákazníka si mě vážili. I když jsem nebyl žádný kartičkář, před kterým by museli padat na kolena. Stačilo se usmát a slušně poprosit. To je dneska pryč a snahou je s každým vyjebat, ano přesně podle předpisů. :crazy:

mattsun
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 20. 08. 2014, 01:50
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od mattsun »

MarcosFT píše:Proč by jim něco takového měla říkat ženská u gatu? Jak mohla vědět, že mají zpáteční letenku? Gate closed, ona je poslala pryč, protože to nestihli, nemohla s tím nic dělat, tak proč by se o ně ještě starala?


Ono sa tomu hovori aspon zakladny prozakaznicky pristup aby im pani/slecna na gate troma vetami povedala ake maju moznosti ( u nas tomu hovorime ze "huba by jej neodpadla" )...samozrejme na to iste sa mohli pytat aj dani pani, ale taketo informacie skor automaticky ocakavam od strany ktora sluzby poskytuje ( a prosim, netreba tu teraz pisat opat tie blbosti ako ze pani/slecna s Air France ani nic nema, ona len obsluhovala gate rovnako ako podobne "argumenty" ze co maju letecke spolocnosti napr s nakadanim batoziny, ved to obsuhuju ine spolocnosti... )

Takato vec sa moze stat ( a stava sa ) aj ludom ktori letia prvy krat, tak uplne zivo si viem predstavit situaciu ze ich pani/slecna s priblblym usmevom zastavi na gate ze maju smolu a nikde neletia. Vysvetlenie ziadne co dalej, pobali sa a ide od gate-u prec...

Ja viem, my tu vsetci vsetko ovladame, pomoc navzajom nepotrebujeme a teda aj nejaky zakladna zakaznicka podpora je zbytocna.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Air France: Cesta do Paříže za všechny prachy

Příspěvek od marthym »

MarcosFT:

A proč tam teda jsou lidi? Zrušme to, dejme skenery a čau. Zbytečné zaměstnání.

Jasně, přeháním, ale neškodí se někdy vcítit do role zákazníka (i když tady je to na hony vzdálený zákazník). Ze všeho nejhorší jsou totiž arogantní zaměstnanci (a tady z toho příběhu to tak vypadá, že paní byla škodolibá)...


Odpovědět