Malta s Air Malta

Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 148
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Malta s Air Malta

Příspěvekod Beerbar » 20. 06. 2018, 12:28

Nadpis je trochu zavádějící, protože jsme prakticky celou dobu pobývali na Gozu, ale popořádku. Letos jsme chtěli, stejně jako loni a předloni a ještě několikrát předtím na Sardinii. Ovšem tarif Air Malta na Black Friday to opět všechno pokazil :D celkem 8,5k za celou rodinu, včetně 50E za odbavený kufr a 60E výpalného v podobě jakéhosi Admin fee. Auto od FireFly za 72E na týden také celkem slušný. A protože se nám nedařilo na Maltě najít alespoň přiměřeně klidné místo, uchýlili jsme na Gozo a zarezervovali jeden z místních Farm house. Čtyři ložnice s koupelnama pro až 10 lidí a bazénem za 1100E. Pojištění spoluúčasti na auto vyšlo tentokrát poměrně draze, cca 40kč/den. A pak, když jsem usínal spokojen, jak je vše pěkně zařízeno, přišlo to. Na Maltě se vlastně jezdí vlevo! Shit! A když se jezdí vlevo, mají samozřejmě i UK zásuvky. Takže v rámci příprav bude nutné i najít tu redukci, co jsem kdysi zapomněl vrátit v hotelu v UK.

Takže schválně, co víme o Maltě? Pidi ostrůvek někde ve středozemním moři. Platí se tam Eurem a občas to jméno slyšíme v souvislosti s uprchlickou krizí ve středozemí. Ale vlastně to není ostrov, ale souostroví. Jak se tam žije a kdo tam vlastně žije ve státě rozlohou i počtem obyvatel o fous větším než Brno?

VIE – MLA
8.6.2018
KM515 10:40 – 12:50 (reálně 11:40-13:50)
Ze severu jižní moravy odjíždíme krátce před šestou, doprovázeni kapkami tolik očekávaného deště. Zdržení na hrázi Novomlýnských nádrží je ve směru na Vídeň asi minutu, pohodička, stejně jako průjezd Mikulovem, nákup rakouské známky na BP hned za hranicemi a pohodlná jízda po nové dálnici až do Vídně. Mírná stau při průjezdu městem, ale nic co by vzalo víc než 5 minut. Parkování na Mazur parking je rychlé a pohodlné, v podstatě se tam mluví víc česko-slovensky než německy. Autobus přijíždí za pár minut a za dalších 15 jsme v klidu u terminálu. Zde slečna v zácviku statečně zápasí se systémem, aby odbavila náš jediný kufr. Když to se s tím konečně úspěšně poprala a otřela orosené čelo, vytáhl jsem na ní dětské autosedačky. Ten vyděšený pohled bych vám přál vidět :D . Poté co našla v kabelce notýsek a zavolala si SOS zvládla i to :D Bohužel, tentokrát odlétáme z terminálu C, nikoliv F, kde je k dispozici velký dětský koutek. Dospěláci dávají nějaké to pivko, přeci jenom, za jízdu vlevo je třeba se připravit. Bezpečnostní kontrola měla být velmi rychlá, rodiny s dětmi paní posílala na fast line, kam se ale nahrnulo několik posádek, takže jsme se i tak dosti načekali. Tady mě jako již několikrát v minulosti napadlo, zda je omezení/zákaz tekutin stále ještě bezpečnostní nutností , nebo jen jednoduchý funkční bussines case. Dvě PET flašky plné vody stačí doplnit komentářem „for baby“ a obsluha rentgenu je ochotně strčí do jakési krabičky a pak pustí dál.
Ačkoliv letadlo již dávno stojí na ploše, boarding začíná s téměř půlhodinovým zpožděním a další půlhodinku čekáme v letadle. Bez jediné informace. Dlouhé čekání se nelíbilo asi tak půlročnímu malťánkovi sedícímu přes uličku. A když se konečně vydáme na cestu, postavíme se jako číslo sedm v řadě na start. Startujeme z dráhy 16 přímo na jih. Krátce po startu se Air Malta ukazuje být jedním z posledních mohykánů na evropské nebi a servíruje celkem dobrou bagetu s velmi dobrou tuňákovou pomazánkou s olivami a 0,5 litrovou lahev vody. A protože dítka moje neradi pomazánku a žena nerada celozrnnou bagetu, mám celkem slušný oběd :D Let v klidu, synek naznal, že koukat z okna je nuda a krátce po startu usnul, dcerka vydržela koukat na svět z výšky o něco déle, ale někde nad Zadarem tablet s pohádkou vyhrál. Za dvě hodiny a patnáct minut přesně dosedáme na dráhu 31 na letiště Luqa, Malta. Panuje zde celkem čilý ruch, nakonec tohle letiště v roce 2017 odbavilo více než 6 mil. pasažérů a tím vygenerovalo téměř 10% HDP státu! Naše letadlo končí kdesi v polích a k terminálu nás čeká ještě dlouhá cesta autobusem. To jsem od domácí ajrolinky nečekal. Na apronu vládne s přehledem Ryanair.


Dětské sedačky přijíždějí na páse spolu s kufrem, je tedy čas najít autopůjčovnu. Přepážky autopůjčoven nalézáme snadno, jen FireFly nikde. U Europcaru se dozvídám, že FireFly je tady Herz. Tam mě hned skasírovali o nějaký poplatek 13 EUR, protože rezervace přes Rentalcars.com. Ale za co vlastně jsem popravdě nepochopil. A taky to bylo vůbec první místo, kde si opravdu na kartě zablokovali celý deposit. Asi už tušili. Půjčil jsem si již mnoho aut, ale deposit mi blokovali poprvé. No snad ho i vrátí. Na parkovišti před letištěm jsem převzal dosti otlučený Opel Corsa, 1,2 což jsem ve finále bral jako výhodu. Pravda, všechny naše zavazadla se vešla do kufru, ale jinak je to děsný lenochod. Takže hurá, auto máme, jen vyrazit. Ale na kterou stranu vlastně? Chvilku to trvalo, ale nakonec se řízení na levé straně vozovky ukázalo být celkem snadné. Navzdory očekávání byla doprava na Maltě celkem v pohodě. Po půlhodinové vyhlídkové jízdě se ocitáme v přístavu Ċirkewwa, odkud plují trajekty s jediným cílem – GOZO.

DSC04890.JPG
Blue Lagoon


Protože trajekty plují pouze na trase Malta-Gozo-Malta, prodávají se zpáteční lístky až při cestě zpět na Maltu. Před cestou jsem se díval na nějaké fotky tohoto trajektu na google a překvapilo mě, že na mnoha z nich, byli vidět poměrně velké vlny. Nepřikládal jsem tomu moc velkou váho s tím, že to bylo foceno beztak někdy v Prosinci, že v Červnu něco takového nehrozí. Opak byl pravdou. Malta je dosti větrné místo, ten den fučelo víc než dost a na trajektu to bylo hodně znát. Po dvaceti minutách houpavé plavby, kdy se pasažéři synchronně pohybovali ode zdi ke zdi jsme přistáli v přístavu Mġarr a po vydatné večeři v jedné z místních hospůdek se vydali do cíle ve vesnici Għarb.
Ubytování jsme byli v jednom z mnoha místních Farmhouses. Tři staletí starý původní dům, přestavěný na prázdninové bydlení, čtyři ložnice s koupelnou, bazén, gril, wi-fi. Je potřeba trochu tomu přijít na chuť, přeci jen to má, jak říká čočík (nebo cocik ,jak to je?) „istá kulturná špecifiká“, ale každopádně je to originální a stylové. Sterilní hotel můžu mít všude na světě, tohle jen tady.

DSC04661.JPG
Farmhouse


DSC04663.JPG
Farmhouse


DSC04659.JPG
Farmhouse


DSC04660.JPG
Farmhouse


DSC04656.JPG
Farmhouse


DSC04671.JPG
Village



Z azurového okna bohužel nezbylo nic a přesto tam valí davy turistů. Inland sea mě moc nezaujalo, šnorchlování mi přišlo na jiných místech zajímavější. Ramla bay je jiná liga, krásná zátoka, červený písek, paráda :D Ovšem to nej nej se skrývá na nejmenším ostrově Comino. Blue Lagoon je za mě prostě top. Sic tu není žádná pláž, koupání je to zatím to nej co jsem zažil. A když si přivstanete, budete tu téměř sami. S polednem přijede první velká loď z Malty, která vysype sto lidí. Kteří vyběhnou, udělají selfíčko s drinkem z anasanu vykoupou a jednou zpět. A takhle se tam střídají až do večera. Ale dojem to nepokazí, Blue Lagoon je prostě boží! Navíc se nad ní rovnají letadla na přistání :thumbup:

DSC04709.JPG
Inland sea


DSC04695.JPG
Azurové okno


DSC04765.JPG
Ramla Bay


DSC04742.JPG
Pozor, sůl jen posypová


DSC04773.JPG
Ramla Bay


DSC04770.JPG
Ramla Bay


DSC04838.JPG
To si takhle ve sklepě kopete studnu a prokopete se do vlastní krápníkové jeskyně


DSC04863.JPG
Blue Lagoon


DSC04875.JPG
Blue Lagoon


DSC04866.JPG
Blue Lagoon


DSC04880.JPG
Blue Lagoon


DSC04887.JPG
Blue Lagoon


DSC04883.JPG
Blue Lagoon


DSC04917.JPG
Gozo ferry


Jídlo na Gozu/Maltě obecně není moc drahé, jídla v hospodě začínají běžně na 5 EUR za burger, základní pizza nebo těstoviny umí být i lacinější, tradiční maltský pomalu pečený králík pro změnu o něco dražší, točené pivo 3eur, v plechovce v Lídlu od 0,5eur, litr benzínu 1,31 (všude stejné, na pumpách není vysavač). Dobře se tam žije :D Vzhledem k jižní poloze se tu citelně dříve stmíná. Ma jízdu vlevo se dá zvyknout celkem rychle, jen podélné parkování bylo trochu challenge, což mi v jedno případě nevyšlo a odřel jsem jediný doposud netknutý roh auta. Takže časem budu bohužel moci podat i report z řešení pojistné události Herz vs. Direct. A protože si kamarád nedostatečně prohlídnul své auto při přebírání a nevšiml si prasklého zrcátka, budu mít report i z řešení podobné situace s Goldcarem :D

DSC05023.JPG
Tradiční červená budka :-)


DSC05006.JPG
Katakomby v Rabat


DSC05008.JPG
Katakomby v Rabat


DSC04981.JPG
Mdina, Rabat


DSC05000.JPG
Mdina, Rabat


DSC05000.JPG
Mdina, Rabat


DSC04977.JPG
Mdina, Rabat


DSC04969.JPG
Mdina, Rabat


DSC04976.JPG
Mdina, Rabat


DSC04934.JPG
Mdina, Rabat


DSC04960.JPG
Mdina, Rabat


DSC04925.JPG
Kostel v Għarbu


DSC04842.JPG
Mgarr, přístav


DSC04731.JPG
Victoria


DSC04728.JPG
Victoria


DSC04737.JPG
Napoleonovi vojáci ze Slavkova


DSC04729.JPG
Victoria


DSC04730.JPG
Victoria


DSC04722.JPG
Napoleonovi vojáci ze Slavkova



Poslední den, vhledem k odletu v 7:15 vstáváme v nelidských 2:00, abychom byl včas v přístavu na trajekt v 3:30. Čekal jsem, že tyhle noční linky budou prázdné, ale jak mě upozornil majitel domu, bývají naopak velmi plné, neb jsou levnější pro „commercials“ takže počet osobáků a kamionů na trajektu je 1:1. Poklidným tempem jsme před pátou na letišti, kde již vládne ranní frmol a tři přepážky Air Malta odbavují všechny ranní odlety najednou. Vzhledem k tomu, že on-line a mobile check-in je možné udělat nejdříve 24 hodin předem, je u nich velmi dlouhá fronta. Strávit večer čas s nepříliš intuitivním ovládáním mobile check-in se ukázalo jako výhra. Pro web/mobile check-in byla vyčleněná samostatná přepážka, kde stálo asi 5 lidí. Značně naspeedovaný agent, který když se mě na něco neptal, tak si hlasitě zpíval byl celkem milým zpestřením. Přepážky půjčoven jsou sice v příletové hale, ale ta je z té odletové dobře přístupná. Klíče do boxu a hurá na bezpečnostní kontrolu, opět s komentářem „for baby“ proneseme vody kolik chceme.

MLA – VIE
15.6.2018
KM515 7:15 – 9:30

Autobusem kličkujeme mezi letadly Ryanairu kamsi do polí, v letadle je tentokrát více volných míst. Ke snídani je stejná bageta jako k obědu, jen místo pomazánky je náplní šunka a sýr. Synek to opět zalomí už na dráze a dcerka celou dobu sleduje pohádku, já spím. Teda do té doby, než mi letuška přejede nohu vozíkem :D Moje blbost, nemá tam co dělat. O dvě hodiny později přistáváme do sychravé Vídně, fouká studený vítr, teplota 15°C, o osm stupňů méně, než když jsme odlétali :D Po chvíli marného čekání zjišťujeme, reklamuji chybějící podsedák. Dle vyjádření paní na přepážce ani neodletěl z Malty. Prý mi ho dovezou až dom. Zatím nic :D Poškozeného kufru si bohužel všímám až doma. Hurá busem na Mazur a najít auto. Zcela automaticky jsem zamířil k levým dveřím a nastartoval své auto, co po sešlápnutí plynu fakt jede :D Fronta u Novomlýnských nádrží je v pátek v poledne ve směru do Brna výrazně delší, polští gastarbeiteři valí na víkend dom :D , sebere asi dvacet minut.

Pěkné léto a mnoho příjemných cestovatelských zážitků přeji všem, kteří dočetli až sem :D


Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 102
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod Paul1 » 20. 06. 2018, 13:35

Gozo je moc fajn. Spolu se Sardinií a Formenterou jsou to TOP3 destinace v Evropě. S autem jsem měl taky zádrhel, když jsem přišel o zrcátko. Nevychytal jsem sloupy veřejného osvětlení, které většinou byly zabudované do chodníku, ale pár se jich tam nevešlo, tak je postavili 30 cm do vozovky. Měl jsem auto od místní půjčovny (nemá rád ty velké Europcar, Hertz atd.) s 30 Eur příplatkem za 0% spoluúčast. Když jsem to pak hlásil, tak jen mávli rukou, že mám vše pojištěný a řekli ať jezdím opatrně :)

Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 148
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod Beerbar » 20. 06. 2018, 14:09

Paul1 píše:Gozo je moc fajn. Spolu se Sardinií a Formenterou jsou to TOP3 destinace v Evropě. S autem jsem měl taky zádrhel, když jsem přišel o zrcátko. Nevychytal jsem sloupy veřejného osvětlení, které většinou byly zabudované do chodníku, ale pár se jich tam nevešlo, tak je postavili 30 cm do vozovky. Měl jsem auto od místní půjčovny (nemá rád ty velké Europcar, Hertz atd.) s 30 Eur příplatkem za 0% spoluúčast. Když jsem to pak hlásil, tak jen mávli rukou, že mám vše pojištěný a řekli ať jezdím opatrně :)


já ty auta beru hned na letišti a tam jsou většinou ty velký, kde poplatek za 0% spoluúčast většinou výrazně převýší cenu půjčovného. Uvidím, jestli to budou chtít řešit, to auto už mělo kompletně levý bok odřený, jen ten kousek na zadním nárazníku ještě ne :D Věřím, že to případně bude jen administrativa :D Sloupy a kaktusy rostoucí do cesty, to si dobře pamatuju :-)

Žeryk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 15. 04. 2017, 14:01
Oblíbené typy letadel: Challenger 604/605
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod Žeryk » 22. 06. 2018, 15:46

Pěkný tripreport...připomněl mi dobu nedávno minulou kdy jsem na Maltě dva roky bydlel a na tamním letišti i pracoval. Pro mě nejlepším zážitkem jsou místní letní festy, kdy každá sebemenší vesnice pořádá slavnost a střílejí po domácku vyrobené ohňostroje...pravda mnohdy značně nebezpečné, ale o to víc zábavné. Další zajímavostí jsou každoroční povodně, po každém silném dešti se ulicemi valí neskutečné množství vody :D Btw na Maltě jsem si tenkrát koupil Škodu Felicii s volantem vpravo...byla z roku 93 a najeto asi jen 43 tisíc kilometrů...inu ostrovní auto :lol:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2859
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod pepa007 » 22. 06. 2018, 20:47

To zní jako zajímavá destinace. Jediná arabská země v EU :D

Není přecejen extrémně malá? Jakože autem na druhé straně ostrova za 10 minut?


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4824
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod Globik » 22. 06. 2018, 21:13

pepa007 píše:To zní jako zajímavá destinace. Jediná arabská země v EU :D

To je dost odvážné tvrzení. Podle čeho tak soudíš?

pepa007 píše:Není přecejen extrémně malá? Jakože autem na druhé straně ostrova za 10 minut?

Malta nebo Gozo? Ani Gozo podle mě neprojedeš autem za 10 minut. Ostrov Maltu možná tak vrtulníkem.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2859
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod pepa007 » 22. 06. 2018, 21:59

Globik píše:
pepa007 píše:To zní jako zajímavá destinace. Jediná arabská země v EU :D

To je dost odvážné tvrzení. Podle čeho tak soudíš?

Z historie. Malťani jsou potomci Arabů (+ ale samozřejmě všeho co se následně přimíchalo). Původní obyvatelstvo bylo vyhlazeno :-) Maltština je zkomolená arabština s evropskýma vlivama, což ostatně dokazuje i hojnost arabských názvů výše v trip reportu. Dokonce si údajně Malťani částečně vzájemně rozumějí s Tunisany.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1177
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod Orus-x » 22. 06. 2018, 22:03

Globik píše:
pepa007 píše:To zní jako zajímavá destinace. Jediná arabská země v EU :D

To je dost odvážné tvrzení. Podle čeho tak soudíš?

Tak to má být zřejmě v nadsázce poukázání na maltštinu jako jediný semitský jazyk v zemích EU. Nicméně to je asi to jediné, co tam na arabskou minulost odkazuje..

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4824
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod Globik » 22. 06. 2018, 23:00

pepa007 píše:
Globik píše:
pepa007 píše:To zní jako zajímavá destinace. Jediná arabská země v EU :D

To je dost odvážné tvrzení. Podle čeho tak soudíš?

Z historie. Malťani jsou potomci Arabů (+ ale samozřejmě všeho co se následně přimíchalo). Původní obyvatelstvo bylo vyhlazeno :-) Maltština je zkomolená arabština s evropskýma vlivama, což ostatně dokazuje i hojnost arabských názvů výše v trip reportu. Dokonce si údajně Malťani částečně vzájemně rozumějí s Tunisany.

Jasně. Ten jazyk beru. Národnostní složení obyvatel už méně, to "+" je totiž IMHO hooodně velké. Nicméně projdi se po Valletě a po Tunisu...

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 102
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod Paul1 » 23. 06. 2018, 07:58

Pepa je hodně mimo. Nějak zapomněl nebo spíš vůbec netuší, že po Arabech se na Maltě postupně vystřídali Italové, Španělé, Francouzi a Angličané. Taky skoro 500 let už je Malta jednou z nejvíce křesťanskou zemí v Evropě. Takže k arabské zemi má Malta daleko asi jako Zeman ke slušnosti.

Arabskou zemí v Evropě je spíš třeba Francie :)

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2859
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod pepa007 » 23. 06. 2018, 09:32

Paul1 píše:Pepa je hodně mimo. Nějak zapomněl nebo spíš vůbec netuší, že po Arabech se na Maltě postupně vystřídali Italové, Španělé, Francouzi a Angličané. Taky skoro 500 let už je Malta jednou z nejvíce křesťanskou zemí v Evropě. Takže k arabské zemi má Malta daleko asi jako Zeman ke slušnosti.

Arabskou zemí v Evropě je spíš třeba Francie :)


Nezapomněl, dokonce to ve svým postu výslovně píšu ;-) Jedinej rozdíl je v tom, že když Arabové tehdy přišli, tak původní obyvatelstvo vyhladili a ostrov zpustošili. Zatímco ti ostatní ho pak už jen ovládli a krveprolití už bylo míň. Což prokazuje mimo jiné to, že ta pseudoarabština a názvy v ní dodnes přežily. Samozřejmě místní mají jen zlomek arabské krve, je potřeba to brát jako nadsázku ;-) Detaily se dají vygooglit, to už jdeme dost offtopic.

Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 148
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod Beerbar » 25. 06. 2018, 08:22

Žeryk píše:Pěkný tripreport...připomněl mi dobu nedávno minulou kdy jsem na Maltě dva roky bydlel a na tamním letišti i pracoval. Pro mě nejlepším zážitkem jsou místní letní festy, kdy každá sebemenší vesnice pořádá slavnost a střílejí po domácku vyrobené ohňostroje...pravda mnohdy značně nebezpečné, ale o to víc zábavné. Další zajímavostí jsou každoroční povodně, po každém silném dešti se ulicemi valí neskutečné množství vody :D Btw na Maltě jsem si tenkrát koupil Škodu Felicii s volantem vpravo...byla z roku 93 a najeto asi jen 43 tisíc kilometrů...inu ostrovní auto :lol:


Díky. O těch festivalech se psalo v průvodci, bohužel jsme žádný nezažili, ale zní to fakt dobře. My jsme jen zažili francouzskou armádu, s Napoleonem v čele, která jako každá rok bez výstřelu obsadila ostrov. A polovina z nich mluvila česky :D S tou povodní už pak chápu, proč náš dům byl celý podsklepený a celý sklep byla jedna obří nádrž na vodu. Hospodaření s vodou, které mi se tady učíme tam je už dávno životní nutností. :D

Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 148
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod Beerbar » 25. 06. 2018, 08:28

Globik píše:
pepa007 píše:To zní jako zajímavá destinace. Jediná arabská země v EU :D

To je dost odvážné tvrzení. Podle čeho tak soudíš?

pepa007 píše:Není přecejen extrémně malá? Jakože autem na druhé straně ostrova za 10 minut?

Malta nebo Gozo? Ani Gozo podle mě neprojedeš autem za 10 minut. Ostrov Maltu možná tak vrtulníkem.


S araby mají (dle mého) společnou jen řeč a taky jsou trochu přičmoudlí :D Jinak holky nosí mini, kluci si holí tvář a všichni normálně pijou pivo, kouří a žerou vepřový :D . Dominantní náboženství je rozhodně křesťanství, kostel na každé návsi :)

Co se týče velikostí, Gozo přejedeš (podélně) autem v noci za 15 min, Maltu tak 35. Ve dne to s ohledem na intenzitu dopravy může být klidně dvojnásobek. Hlavní tahy pěkný, zbytek dost bída

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2599
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod alesesl » 25. 06. 2018, 16:51

Diky za krasne pripomenuti Malty. Byl jsem tam 2x a kdykoliv bych se vratil. Po kazde jsem byl na Gozu a pak 2 dny pred odletem ve Vallete. Gozo Je fantasticke misto na odpocinek, pokud clovek hleda klid, ikdyz tedka je vic a vic popularni. Letecke fotky nebudou?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4824
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Malta s Air Malta

Příspěvekod Globik » 25. 06. 2018, 20:05

Beerbar píše:Dominantní náboženství je rozhodně křesťanství, kostel na každé návsi :)

Dovolím si upřesnit - římskokatolické. Malta je snad nejkatoličtější zemí Evropy. A nezapomenu na jízdy autobusem, kdy se před odjezdem z konečné všichni křižovali a stejně tak při projetí kolem kostela, kaple nebo kříže.



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů