Vylet s kupakmi do Antalye

shady
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 60
Registrován: 12. 01. 2011, 19:57
Status: Offline

Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod shady » 06. 07. 2018, 13:46

Je poludnie a namiesto obeda s kolegami si balim veci a odchadzam domov. Kolegovia so mnou vtipkuju, ze si beriem pol dna dovolenky. S usmevom im potvrdzujem ich domienku. Na otazku, ze kam sa chystam odpovedam, ze do Antalye. Druhu otazku a odpoved pridam na zaver reportu. Pocas cesty domov mi pipne mobil, ze sa leti o hodinu neskor, takze doma je casu dost na pripravu - nabijam mobil, cistim slnecne okuliare, schmatnem pas. Okuliare sa ukazali ako uplna zbytocnost a iba mi cely cas zavadzali.

Na letisko prichadzam s hodinovym predstihom. Autobus nas zavezie k lietadlu - na tych par metrov sme mohli ist aj peso. Dnes sa poleti 738. Boardujem ako prvy, takze sa mi poskytne pohlad na prazdne lietadlo a vymenu posadok, takze predne dvere su celkmo crowded; kazdy sa vita a zdravi s kazdym. Vojdem do lietadla a chystam sa zaujat svoje miesto vtedy zbadam na mna letiacu reflexnu vestu, ktoru chytam tesne pred mojou hlavou. Vtedy si naplno uvedomujem, ze zacina vlhky sen kazdeho leteckeho nadsenca. Kazdy let zacina predsa obhliadkou! Obliekam vestu a spolu s kapitanom kontrolujeme stav lietadla. Az na jednu chybajucu skrutku je vsetko v poriadku. Purser oznamuje kapitanovi, ze sme pripraveny boardovat a ukazuje mi, ako si poskladat sedacku. Kupaci nastupuju - dnes je to plny let. Flightplan je nahodeny v FMS, boarding completed. Ziadame ATC o clerance a nasledne pushback. Momentalne je active rwy 22. Zo severu sa blizi burka, preto ziadame o start z rwy 04, aby sme minimalizovali cas letu smerom k burke. Ziadost je schvalena, zahajujeme pushback a nahadzujeme motory. Na letisku nie je ziaden iny traffic, takze hned startujeme. Cez predne sklo je start ovela zazivnejsi. Po start stupame do hladiny 370. V nej je vsak mierna turbulencia, tak ziadame o 390. V nej sa lietadlo upokojilo a zacala nudna cast - cruise do destinacie. Cas si kratime asi nejako takto:


Nad Madarskom obiehame C5 Galaxy, letiaci 2000 stop nizsie - asi vezie novu dodavku chemtrails.

Po asi hodine hodine k nam prichadza purserka a nesie nam snack - slanu syrovu strudlu. Musim povedat, ze kvalitativne je to porovnatelne s akymkolvek C desertom alebo snackom, ktory som doteraz mal pocas letu. V inom vlakne sa na travel service nadava, ja vsak musim povedat, ze ten moj bol super - hned po boardingu velka flasa vody a pocas letu napoje podla vyberu a ponuky; + spominana strudla.
Beriem od purserky misku so strudlou a ona sa zovialnym sposom pyta kapitana, ci uz mozeme cestakov vypustit. V navale "nudy" sme akosi pozabudli vypnut seatbelts, takze chudaci polku letu presedeli priputany, bez moznosti postavit sa.

Po dvoch hodinach letu zacina priblizenie k AYT. Nasa rwy je 18C. Pred nami letiaci kolega dostal 18L, takze cesta je volne, klesame podla vlastneho uvazenia. Hladke pristatie a ideme na stojanku. Hram sa na hrdinu a stolicku chcem poskladat sam. Purserka nalieha, ze mi pomoze, ja vsak neustupim, tak ma necha a zabava sa na mojej neschopnosti ju zlozit. Ked mi je po minute jasne, ze mala pravdu a poskladat ju nedokazem, priznavam porazku na necham si pomoct. Vypustame kupakov a ide sa na obhliadku. Medzitym tankujeme palivo. Cesta naspat bude pohodova; dovolenkova sezona iba zacina; leti iba 15 pax. 40 minut od pristatia mame nalozene a ziadame delivery o letovy plan. Pushback, nahadzujem motory a taxujeme na 36L, z ktorej odlietame spat do BTS. Sme cislo 2 na odlete. Velmi rychlo sa to meni na cislo 1, kedze chlapci z Belavia dostavaju upozornenie, ze maju nejake dvere otvorene. Belavia tvrdi,z e kontrolky su v poriadku, ale zastavuju, aby to ground staff skontroloval. Nastastie borci z Belavie, zle odbocili a namiesto taxiway Y odbocili o par metrov skor a taxovali po prazdnych appron positions. Pre nas to je iba vyhoda, obiehame ich a startujeme. Dnesna hladina je FL400. Nad madarskom sa zacina radar cervenat. V BTS hlasia lahky dazd a smyklavu rwy. Mali pravdu, po dosadnuti brzdime avsak brzdam trva kym zaberu a spomalia nas - takmer sme presvihli vymedzeny exit z rwy, ale na poslednu chvilu sme to stihli a nemusime ist naokolo. Parkujeme na stojanku a ja bleskurychlo skladam jump seat, este predtym nez purserka vojde do kabiny. Po pristati este kapitan ukazuje chybajucu skrutku mechanikom a odtial presuvame sa do mesta na de-briefing, kedze na druhy den ma vacsina posadok volno, ktory trval az do rana.

Na druhy den som na udiv kolegov naspat v praci, kedze si mysleli, ze idem do Antalye a moju odpoved na otazka "Na kolko tam ides?" "Na hodinu" brali ako zart.

Let na jump seate bol neuveritelny zazitok, pre mna ako nadsenca, ktory uz o kariere pilota aj vazne rozmyslal, avsak sa nikdy na to neodhodlal. Moj najvacsi uspech bol,ze som vsetkym proceduram rozumel a vedel som pochopit, co sa prave v kokpite deje, za co som si vysluzil pochvalu od posadky "pred nastupenym druzstvom".

Bohuzial fotky z letu nemam, kedze som podpisal reverz. Nikdy by som nebol povedal, ze kupacky let moze byt tak zabavny. Pre mna bude urcite jeden z tych najpamatnejsich.


MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod MarcosFT » 06. 07. 2018, 16:48

Díky za super report, škoda absence fotek!

Já měl tu čest proletět se v kokpitu na trase PRG-DXB a dodnes to řadím do TOP 3 mých leteckých zážitků. Sice jsem se dopředu přesunul až nad Maďarskem a přišel jsem tak o vzlet, na přistání jsem vepředu už nechyběl. Srandovní je, jak my, freuqent flyers a fanoušci lítání celkově, máme přehled o všech možných salóncích, možností na upgrade, věrnostních programech, fast track na security, a toto jsou věci, co piloti vůbec neznají - to mě vždycky dostane....ve stejné trubce, ale s úplně odlišnými zájmy a znalostmi.

S dovolením přikládám pár fotek z letu PRG-DXB Únor 2017

prgdxb.jpg


prgdxb1.jpg


prgdxb2.jpg


dxb .jpg


dxbb.jpg

beardie
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 853
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: YYZ
Status: Offline

Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod beardie » 06. 07. 2018, 16:52

Super report.
Dá sa k tomu dostať bežne?

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2441
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod Fabo » 06. 07. 2018, 16:58

MarcosFT píše:Srandovní je, jak my, freuqent flyers a fanoušci lítání celkově, máme přehled o všech možných salóncích, možností na upgrade, věrnostních programech, fast track na security, a toto jsou věci, co piloti vůbec neznají - to mě vždycky dostane....ve stejné trubce, ale s úplně odlišnými zájmy a znalostmi.


Co piloti, ale CC :)
tak jako tak, znam dost pilotu co litani vzadu jinak bytostne nesnasi, a magory jako jsme my fakt nechapou :D

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2441
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod Fabo » 06. 07. 2018, 17:00

beardie píše:Super report.
Dá sa k tomu dostať bežne?


Bezne nie, obcas ako novinar v ramci nejakej tej marketingovej aktivity (neletel tak Martin H. niekedy vlani?), pripadne ak mas kamaratov na spravnych miestach v spolocnosti.


MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod MarcosFT » 06. 07. 2018, 17:01

Fabo píše:
MarcosFT píše:Srandovní je, jak my, freuqent flyers a fanoušci lítání celkově, máme přehled o všech možných salóncích, možností na upgrade, věrnostních programech, fast track na security, a toto jsou věci, co piloti vůbec neznají - to mě vždycky dostane....ve stejné trubce, ale s úplně odlišnými zájmy a znalostmi.


Co piloti, ale CC :)
tak jako tak, znam dost pilotu co litani vzadu jinak bytostne nesnasi, a magory jako jsme my fakt nechapou :D


Pravda, tuhle jsem mel moznost byt tri hodiny se 4mi brigadnicemi od TVS, co litaji letni sezonu. Zacal jsem jim rikat slecny z McDonaldu...znalost letectvi nula a o anglictine ani nemluvim, ta je taky dost tragicka...Ale ony si mysli ze jsou bohyne....

shady
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 60
Registrován: 12. 01. 2011, 19:57
Status: Offline

Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod shady » 06. 07. 2018, 17:05

MarcosFT píše:Srandovní je, jak my, freuqent flyers a fanoušci lítání celkově, máme přehled o všech možných salóncích, možností na upgrade, věrnostních programech, fast track na security, a toto jsou věci, co piloti vůbec neznají

To je pravda, na vecernom debriefingu som vysvetloval, ako sa daju zbierat body za hoteli. Skoro som odpadol, ked mi niektore zahlasili,ze chodia na viactyzdnove turnusy, byvaju v hiltone a nezbieraju body...



Pri pohlade na fotku engine sekcie som si spomenul na to, ako rozoznas pilota boeningu od airbusu. Schvalne ci niekto bude vediet.

beardie píše:Dá sa k tomu dostať bežne?

Neda, vsetko iba po znamosti. Dost vela podpisov potrebujes, na to aby ta dali ako observer

shady
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 60
Registrován: 12. 01. 2011, 19:57
Status: Offline

Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod shady » 06. 07. 2018, 17:08

Fabo píše:Co piloti, ale CC :)
tak jako tak, znam dost pilotu co litani vzadu jinak bytostne nesnasi, a magory jako jsme my fakt nechapou :D


ked som im ukazal moj Sevillesky itinerar z Iberia akcie, tak len krutili hlavou, ze ani oni nemaju v jeden den taky roster ako ja.

beardie
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 853
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: YYZ
Status: Offline

Re: RE: Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod beardie » 06. 07. 2018, 17:13

Fabo píše:
beardie píše:Super report.
Dá sa k tomu dostať bežne?


Bezne nie, obcas ako novinar v ramci nejakej tej marketingovej aktivity (neletel tak Martin H. niekedy vlani?), pripadne ak mas kamaratov na spravnych miestach v spolocnosti.
Hej, ale on je novinár, tan je to jednoduchšie

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2441
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod Fabo » 06. 07. 2018, 17:13

shady píše:To je pravda, na vecernom debriefingu som vysvetloval, ako sa daju zbierat body za hoteli. Skoro som odpadol, ked mi niektore zahlasili,ze chodia na viactyzdnove turnusy, byvaju v hiltone a nezbieraju body...


Air crew rates nie kvalifikacne, podobne ako award alebo staff letenky nezbieraju mile...
Cize body jedine ak spolocnost nema vlastnu zmluvu s hotelom na crew rate, ale ubytuva na bezne rates.



shady píše:Pri pohlade na fotku engine sekcie som si spomenul na to, ako rozoznas pilota boeningu od airbusu. Schvalne ci niekto bude vediet.


Airbusak si nemysli, ze "retard" je nadavka? :D

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2441
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: RE: Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod Fabo » 06. 07. 2018, 17:14

beardie píše:
Fabo píše:
beardie píše:Super report.
Dá sa k tomu dostať bežne?


Bezne nie, obcas ako novinar v ramci nejakej tej marketingovej aktivity (neletel tak Martin H. niekedy vlani?), pripadne ak mas kamaratov na spravnych miestach v spolocnosti.
Hej, ale on je novinár, tan je to jednoduchšie


No ved vravim, bud ako novinar v ramci marketingovej aktivity, alebo ked nie si novinar, tak musis mat kamaratov na spravnych miestach :D

shady
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 60
Registrován: 12. 01. 2011, 19:57
Status: Offline

Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod shady » 06. 07. 2018, 18:19

Fabo píše:Air crew rates nie kvalifikacne, podobne ako award alebo staff letenky nezbieraju mile...
Cize body jedine ak spolocnost nema vlastnu zmluvu s hotelom na crew rate, ale ubytuva na bezne rates.

wetlease vacsinou, takze maju to ako stay, nie je to crew rate

Fabo píše:Airbusak si nemysli, ze "retard" je nadavka? :D

Boeing ti pise, ze si retard, ale nevravi. Spoznas to podla toho, ze ma obite koleno z trimu. :D

beardie
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 853
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: YYZ
Status: Offline

Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod beardie » 06. 07. 2018, 20:50

Ešte ma zaujíma, ako si si to hodil na flightdiary
Crew/personal? :)

MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 474
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod MarcosFT » 06. 07. 2018, 20:53

beardie píše:Ešte ma zaujíma, ako si si to hodil na flightdiary
Crew/personal? :)


Private :D :D

shady
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 60
Registrován: 12. 01. 2011, 19:57
Status: Offline

Re: Vylet s kupakmi do Antalye

Příspěvekod shady » 06. 07. 2018, 20:59

beardie píše:Ešte ma zaujíma, ako si si to hodil na flightdiary
Crew/personal? :)

Cockpit/pilot



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti