Vylet s kupakmi do Antalye
Napsal: 06. 07. 2018, 13:46
Je poludnie a namiesto obeda s kolegami si balim veci a odchadzam domov. Kolegovia so mnou vtipkuju, ze si beriem pol dna dovolenky. S usmevom im potvrdzujem ich domienku. Na otazku, ze kam sa chystam odpovedam, ze do Antalye. Druhu otazku a odpoved pridam na zaver reportu. Pocas cesty domov mi pipne mobil, ze sa leti o hodinu neskor, takze doma je casu dost na pripravu - nabijam mobil, cistim slnecne okuliare, schmatnem pas. Okuliare sa ukazali ako uplna zbytocnost a iba mi cely cas zavadzali.
Na letisko prichadzam s hodinovym predstihom. Autobus nas zavezie k lietadlu - na tych par metrov sme mohli ist aj peso. Dnes sa poleti 738. Boardujem ako prvy, takze sa mi poskytne pohlad na prazdne lietadlo a vymenu posadok, takze predne dvere su celkmo crowded; kazdy sa vita a zdravi s kazdym. Vojdem do lietadla a chystam sa zaujat svoje miesto vtedy zbadam na mna letiacu reflexnu vestu, ktoru chytam tesne pred mojou hlavou. Vtedy si naplno uvedomujem, ze zacina vlhky sen kazdeho leteckeho nadsenca. Kazdy let zacina predsa obhliadkou! Obliekam vestu a spolu s kapitanom kontrolujeme stav lietadla. Az na jednu chybajucu skrutku je vsetko v poriadku. Purser oznamuje kapitanovi, ze sme pripraveny boardovat a ukazuje mi, ako si poskladat sedacku. Kupaci nastupuju - dnes je to plny let. Flightplan je nahodeny v FMS, boarding completed. Ziadame ATC o clerance a nasledne pushback. Momentalne je active rwy 22. Zo severu sa blizi burka, preto ziadame o start z rwy 04, aby sme minimalizovali cas letu smerom k burke. Ziadost je schvalena, zahajujeme pushback a nahadzujeme motory. Na letisku nie je ziaden iny traffic, takze hned startujeme. Cez predne sklo je start ovela zazivnejsi. Po start stupame do hladiny 370. V nej je vsak mierna turbulencia, tak ziadame o 390. V nej sa lietadlo upokojilo a zacala nudna cast - cruise do destinacie. Cas si kratime asi nejako takto:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Hh_shsRfXqk[/youtube]
Nad Madarskom obiehame C5 Galaxy, letiaci 2000 stop nizsie - asi vezie novu dodavku chemtrails.
Po asi hodine hodine k nam prichadza purserka a nesie nam snack - slanu syrovu strudlu. Musim povedat, ze kvalitativne je to porovnatelne s akymkolvek C desertom alebo snackom, ktory som doteraz mal pocas letu. V inom vlakne sa na travel service nadava, ja vsak musim povedat, ze ten moj bol super - hned po boardingu velka flasa vody a pocas letu napoje podla vyberu a ponuky; + spominana strudla.
Beriem od purserky misku so strudlou a ona sa zovialnym sposom pyta kapitana, ci uz mozeme cestakov vypustit. V navale "nudy" sme akosi pozabudli vypnut seatbelts, takze chudaci polku letu presedeli priputany, bez moznosti postavit sa.
Po dvoch hodinach letu zacina priblizenie k AYT. Nasa rwy je 18C. Pred nami letiaci kolega dostal 18L, takze cesta je volne, klesame podla vlastneho uvazenia. Hladke pristatie a ideme na stojanku. Hram sa na hrdinu a stolicku chcem poskladat sam. Purserka nalieha, ze mi pomoze, ja vsak neustupim, tak ma necha a zabava sa na mojej neschopnosti ju zlozit. Ked mi je po minute jasne, ze mala pravdu a poskladat ju nedokazem, priznavam porazku na necham si pomoct. Vypustame kupakov a ide sa na obhliadku. Medzitym tankujeme palivo. Cesta naspat bude pohodova; dovolenkova sezona iba zacina; leti iba 15 pax. 40 minut od pristatia mame nalozene a ziadame delivery o letovy plan. Pushback, nahadzujem motory a taxujeme na 36L, z ktorej odlietame spat do BTS. Sme cislo 2 na odlete. Velmi rychlo sa to meni na cislo 1, kedze chlapci z Belavia dostavaju upozornenie, ze maju nejake dvere otvorene. Belavia tvrdi,z e kontrolky su v poriadku, ale zastavuju, aby to ground staff skontroloval. Nastastie borci z Belavie, zle odbocili a namiesto taxiway Y odbocili o par metrov skor a taxovali po prazdnych appron positions. Pre nas to je iba vyhoda, obiehame ich a startujeme. Dnesna hladina je FL400. Nad madarskom sa zacina radar cervenat. V BTS hlasia lahky dazd a smyklavu rwy. Mali pravdu, po dosadnuti brzdime avsak brzdam trva kym zaberu a spomalia nas - takmer sme presvihli vymedzeny exit z rwy, ale na poslednu chvilu sme to stihli a nemusime ist naokolo. Parkujeme na stojanku a ja bleskurychlo skladam jump seat, este predtym nez purserka vojde do kabiny. Po pristati este kapitan ukazuje chybajucu skrutku mechanikom a odtial presuvame sa do mesta na de-briefing, kedze na druhy den ma vacsina posadok volno, ktory trval az do rana.
Na druhy den som na udiv kolegov naspat v praci, kedze si mysleli, ze idem do Antalye a moju odpoved na otazka "Na kolko tam ides?" "Na hodinu" brali ako zart.
Let na jump seate bol neuveritelny zazitok, pre mna ako nadsenca, ktory uz o kariere pilota aj vazne rozmyslal, avsak sa nikdy na to neodhodlal. Moj najvacsi uspech bol,ze som vsetkym proceduram rozumel a vedel som pochopit, co sa prave v kokpite deje, za co som si vysluzil pochvalu od posadky "pred nastupenym druzstvom".
Bohuzial fotky z letu nemam, kedze som podpisal reverz. Nikdy by som nebol povedal, ze kupacky let moze byt tak zabavny. Pre mna bude urcite jeden z tych najpamatnejsich.
Na letisko prichadzam s hodinovym predstihom. Autobus nas zavezie k lietadlu - na tych par metrov sme mohli ist aj peso. Dnes sa poleti 738. Boardujem ako prvy, takze sa mi poskytne pohlad na prazdne lietadlo a vymenu posadok, takze predne dvere su celkmo crowded; kazdy sa vita a zdravi s kazdym. Vojdem do lietadla a chystam sa zaujat svoje miesto vtedy zbadam na mna letiacu reflexnu vestu, ktoru chytam tesne pred mojou hlavou. Vtedy si naplno uvedomujem, ze zacina vlhky sen kazdeho leteckeho nadsenca. Kazdy let zacina predsa obhliadkou! Obliekam vestu a spolu s kapitanom kontrolujeme stav lietadla. Az na jednu chybajucu skrutku je vsetko v poriadku. Purser oznamuje kapitanovi, ze sme pripraveny boardovat a ukazuje mi, ako si poskladat sedacku. Kupaci nastupuju - dnes je to plny let. Flightplan je nahodeny v FMS, boarding completed. Ziadame ATC o clerance a nasledne pushback. Momentalne je active rwy 22. Zo severu sa blizi burka, preto ziadame o start z rwy 04, aby sme minimalizovali cas letu smerom k burke. Ziadost je schvalena, zahajujeme pushback a nahadzujeme motory. Na letisku nie je ziaden iny traffic, takze hned startujeme. Cez predne sklo je start ovela zazivnejsi. Po start stupame do hladiny 370. V nej je vsak mierna turbulencia, tak ziadame o 390. V nej sa lietadlo upokojilo a zacala nudna cast - cruise do destinacie. Cas si kratime asi nejako takto:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Hh_shsRfXqk[/youtube]
Nad Madarskom obiehame C5 Galaxy, letiaci 2000 stop nizsie - asi vezie novu dodavku chemtrails.
Po asi hodine hodine k nam prichadza purserka a nesie nam snack - slanu syrovu strudlu. Musim povedat, ze kvalitativne je to porovnatelne s akymkolvek C desertom alebo snackom, ktory som doteraz mal pocas letu. V inom vlakne sa na travel service nadava, ja vsak musim povedat, ze ten moj bol super - hned po boardingu velka flasa vody a pocas letu napoje podla vyberu a ponuky; + spominana strudla.
Beriem od purserky misku so strudlou a ona sa zovialnym sposom pyta kapitana, ci uz mozeme cestakov vypustit. V navale "nudy" sme akosi pozabudli vypnut seatbelts, takze chudaci polku letu presedeli priputany, bez moznosti postavit sa.
Po dvoch hodinach letu zacina priblizenie k AYT. Nasa rwy je 18C. Pred nami letiaci kolega dostal 18L, takze cesta je volne, klesame podla vlastneho uvazenia. Hladke pristatie a ideme na stojanku. Hram sa na hrdinu a stolicku chcem poskladat sam. Purserka nalieha, ze mi pomoze, ja vsak neustupim, tak ma necha a zabava sa na mojej neschopnosti ju zlozit. Ked mi je po minute jasne, ze mala pravdu a poskladat ju nedokazem, priznavam porazku na necham si pomoct. Vypustame kupakov a ide sa na obhliadku. Medzitym tankujeme palivo. Cesta naspat bude pohodova; dovolenkova sezona iba zacina; leti iba 15 pax. 40 minut od pristatia mame nalozene a ziadame delivery o letovy plan. Pushback, nahadzujem motory a taxujeme na 36L, z ktorej odlietame spat do BTS. Sme cislo 2 na odlete. Velmi rychlo sa to meni na cislo 1, kedze chlapci z Belavia dostavaju upozornenie, ze maju nejake dvere otvorene. Belavia tvrdi,z e kontrolky su v poriadku, ale zastavuju, aby to ground staff skontroloval. Nastastie borci z Belavie, zle odbocili a namiesto taxiway Y odbocili o par metrov skor a taxovali po prazdnych appron positions. Pre nas to je iba vyhoda, obiehame ich a startujeme. Dnesna hladina je FL400. Nad madarskom sa zacina radar cervenat. V BTS hlasia lahky dazd a smyklavu rwy. Mali pravdu, po dosadnuti brzdime avsak brzdam trva kym zaberu a spomalia nas - takmer sme presvihli vymedzeny exit z rwy, ale na poslednu chvilu sme to stihli a nemusime ist naokolo. Parkujeme na stojanku a ja bleskurychlo skladam jump seat, este predtym nez purserka vojde do kabiny. Po pristati este kapitan ukazuje chybajucu skrutku mechanikom a odtial presuvame sa do mesta na de-briefing, kedze na druhy den ma vacsina posadok volno, ktory trval az do rana.
Na druhy den som na udiv kolegov naspat v praci, kedze si mysleli, ze idem do Antalye a moju odpoved na otazka "Na kolko tam ides?" "Na hodinu" brali ako zart.
Let na jump seate bol neuveritelny zazitok, pre mna ako nadsenca, ktory uz o kariere pilota aj vazne rozmyslal, avsak sa nikdy na to neodhodlal. Moj najvacsi uspech bol,ze som vsetkym proceduram rozumel a vedel som pochopit, co sa prave v kokpite deje, za co som si vysluzil pochvalu od posadky "pred nastupenym druzstvom".
Bohuzial fotky z letu nemam, kedze som podpisal reverz. Nikdy by som nebol povedal, ze kupacky let moze byt tak zabavny. Pre mna bude urcite jeden z tych najpamatnejsich.