LIVE REPORT: Naposledy pracovně do Číny
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 197
- Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: u BHX
- Stav: Offline
LIVE REPORT: Naposledy pracovně do Číny
Zdravím Vás u mého tripreportu, který budu psát průběžně během cesty, takže bude jakoby LIVE. V posledních dvou letech jsem absolvoval nespočet služebek na jih Číny. Nikdy jsem se neodhodlal psát report ze služebních letů, ale teď se změnou zaměstnání přeci jen popíšu svoji poslední cestu do Číny. Snad se bude report líbit.
Všechny tripy do Číny vedou do naší sesterské firmy nedaleko Shenzhenu, takže cesta do Hong Kongu se nabízí uplně sama. Jak jsem již na fóru zmínil, moje domovské letiště je BHX. Ve firmě je pravidlo letět s Cathay Pacific v Premium Economy nebo Economy Flex letem CX252 z Heathrow do Hong Kongu v pondělí dopoledne a letem CX255 v pátek po půlnoci po stejné trase. Po několika výletech na této trase jsem se začal nudit, a tak jsem začal pokukovat po jiných trasách. Vydobyl jsem si v práci dovětek „or equivalent for the same price“. Létal jsem s Cathay pacific z Gatwicku, Manchesteru a jednou i přes Frankfurt. Po dosáhnutí na Platinum status u Finnairu (One World Emerald) jsem se začal pokukovat i po letech přes Helsinky. Kdo se někdy podívá na stránky Cathay Pacific, zjistí, že zmíněné tafify jsou sakra drahé a já jsem si dokázal složit jakýkoli itinerář. Jediné pravidlo, které jsem musel dodržovat bylo být v Číně v kanceláři brzo ráno. To znamenalo u One Worldu lety pouze s Cathay Pacific anebo Finnairem v pondělí do Guangzhou a v úterý do Hong Kongu. Další zlom přišel když Finnair otevřel svoje code sharové linky s Flybe z BHX do AMS, DUS a CDG. Tím pádem se daly koupit letenky z BHX do CAN nebo HKG se dvěma přestupy a bez nutnosti řídit na LHR. Tímto se i dostáváme k dnešní trase BHX-DUS-HEL-CAN, poté se podíváme na zápas NHL v Shenzehenu a pokud nebude o víkendu pršet, tak i do Guangzhou. Zpět poletím trasu HKG-HEL-VIE-BHX. Vše kupováno v tarifu Economy Pro. Ale teď už k letům samotným.
BHX-(DUS)
Ráno vstávám v 5:00, abych už v 5:30 byl na check inu, jelikož se nedá na codesharované lety odbavit online. Check-in Flybe probíhá v pohodě, za pár minut jsem za security vydám se najít něco k snídani. Všímám si ale, že let do Dusseldorfu problikává s Manchesterem. Doufám v chybu, ale po kontrole webových stránek letiště Manchester, kde svítí přílet z BHX, začínám tušit zradu. Nejspíš se poletí nejdřív na sever. Nechává mě to v klidu, v DUS mám na přestup 2:20 a pořád doufám v chybu tabule. Okolo 6:40 je boarding, všem asi 50 cestujícím naskenují boarding pass bez jediného slova. Když jsou všichni za gatem, mezi řečí nám laxně oznámí že se poletí přes Manchester a očekávaný přílet do DUS je 11:00 (plánovaný 9:30). V tu chvíli si říkám, že to bude na těsno, ale paní vedle mě už tak v klidu není. Odlet má v 10:50. Ale proto, že už je naboardovaná, tak pro ni nemůžou nic udělat a musí kontaktovat společnost až v DUS. Těžce neprofesionální.
BHX-MAN
10.9.2018 7:19-8:51
Flybe Embraer ERJ195LR G-FBEI 22D
Asi teď už s tím nic neuděláme a musíme doufat, že to vyjde. Jde se nastupovat. Usedám na své místo 22C, místo u okna zůstává volné, tak se tam přesunuji. Letadlo je poloprázdné a v 7:19 už startujeme směr Manchester. Tento let vystřídá na flightmemory let CAN-HKG a bude rozhodně můj nejkratší, má totiž pouze 106km. Ale to jen ve vzdálenosti. Asi deset minut po vzletu začínáme kroužit a vyčkávat. Z celkem 32 minut dlouhého letu nakonec celých 15 kroužíme. Po přistání jsme dojeli k terminálu a čekali než nastoupí zbylí cestující do Dusseldorfu. Z původně avizovaných dvaceti minut trvávíme na zemi celou hodinu. V letadle panují zmatky, protože vetšina cestujících z MAN má sedadla na stejná místa, kde už někdo sedí z BHX. Takže nakonec to vyřeší free seating.
MAN-DUS
10.9.2018 8:51-10:52
Flybe Embraer ERJ195LR G-FBEI 22C
Po nastoupení všech cestujících se konečně vydáváme směr Dusseldorf. Čtvrtí na start nakonec startujeme správným směrem. Během letu se podává teplý nebo studený nápoj zdarma jako kompenzace za nepříjemnosti. Krom toho, že v letadle byla příšerná zima se nic moc nestalo a po hodině sedáme v Dusseldorfu. Po přistání vidím na aplikaci boarding za 28 minut. To by šlo. Jenže to by nemohl být výstup jen předem, výlet autobusem po celém letišti a zastavení u gatů C. Při vystupování z autobusu, byl boarding už za 6 minut z gatu B80. To znamenalo sprint na pasovku, předběhnutí obrovské fronty na security a vyřizování pracovních telefonátů za běhu.
DUS-HEL
10.9.2018 12:29 – 13:32
Finnair Airbus A321 OH-LZK 10A
Nakonec jsem dorazil na gate v době boardingu, takže jsem mohl hned nastoupit do dalšího autobusu. Salonek jsem tentokrát nestihl, ale nevadí. Ikdyž mým Hugo Junkers lounge v DUS celkem rád, jsem radši, že sedím v letadle. Po usednutí na svůj Emergency Exit už se konečně můžu vydýchat. Krátce na to startujeme směr Helsinky. Finnair pro své Platinum členy a OW Emerald členy má pár výhod i na krátkých letech. Zdarma pro všechny se rozdává káva, čaj, voda a borůvkový džus. Pro kartičkáře jakýkoliv nápoj z menu. Pro dnešek volím pivo Karhu a onen džus. Největší výhoda ale je vyblokované sedadlo vedle mne (samozřejmně pokud je volno). Takže ve skoro plném letadle mám pro sebe vždy dvě místa. Let celkem rychle utekl a čeká mne další přestup.
Přestup v Helsinkách je ale velmi jednoduchý, člověk ho stihne za 15-20 minut. V Helsinkách mám zhruba hodinu a půl a to značí jediné, konečně dneska sprcha. Snad jí stihnu. Držte mi palce.
Pokračování už bude live z paluby A330-300 na letu Helsinky-Guangzhou.
Všechny tripy do Číny vedou do naší sesterské firmy nedaleko Shenzhenu, takže cesta do Hong Kongu se nabízí uplně sama. Jak jsem již na fóru zmínil, moje domovské letiště je BHX. Ve firmě je pravidlo letět s Cathay Pacific v Premium Economy nebo Economy Flex letem CX252 z Heathrow do Hong Kongu v pondělí dopoledne a letem CX255 v pátek po půlnoci po stejné trase. Po několika výletech na této trase jsem se začal nudit, a tak jsem začal pokukovat po jiných trasách. Vydobyl jsem si v práci dovětek „or equivalent for the same price“. Létal jsem s Cathay pacific z Gatwicku, Manchesteru a jednou i přes Frankfurt. Po dosáhnutí na Platinum status u Finnairu (One World Emerald) jsem se začal pokukovat i po letech přes Helsinky. Kdo se někdy podívá na stránky Cathay Pacific, zjistí, že zmíněné tafify jsou sakra drahé a já jsem si dokázal složit jakýkoli itinerář. Jediné pravidlo, které jsem musel dodržovat bylo být v Číně v kanceláři brzo ráno. To znamenalo u One Worldu lety pouze s Cathay Pacific anebo Finnairem v pondělí do Guangzhou a v úterý do Hong Kongu. Další zlom přišel když Finnair otevřel svoje code sharové linky s Flybe z BHX do AMS, DUS a CDG. Tím pádem se daly koupit letenky z BHX do CAN nebo HKG se dvěma přestupy a bez nutnosti řídit na LHR. Tímto se i dostáváme k dnešní trase BHX-DUS-HEL-CAN, poté se podíváme na zápas NHL v Shenzehenu a pokud nebude o víkendu pršet, tak i do Guangzhou. Zpět poletím trasu HKG-HEL-VIE-BHX. Vše kupováno v tarifu Economy Pro. Ale teď už k letům samotným.
BHX-(DUS)
Ráno vstávám v 5:00, abych už v 5:30 byl na check inu, jelikož se nedá na codesharované lety odbavit online. Check-in Flybe probíhá v pohodě, za pár minut jsem za security vydám se najít něco k snídani. Všímám si ale, že let do Dusseldorfu problikává s Manchesterem. Doufám v chybu, ale po kontrole webových stránek letiště Manchester, kde svítí přílet z BHX, začínám tušit zradu. Nejspíš se poletí nejdřív na sever. Nechává mě to v klidu, v DUS mám na přestup 2:20 a pořád doufám v chybu tabule. Okolo 6:40 je boarding, všem asi 50 cestujícím naskenují boarding pass bez jediného slova. Když jsou všichni za gatem, mezi řečí nám laxně oznámí že se poletí přes Manchester a očekávaný přílet do DUS je 11:00 (plánovaný 9:30). V tu chvíli si říkám, že to bude na těsno, ale paní vedle mě už tak v klidu není. Odlet má v 10:50. Ale proto, že už je naboardovaná, tak pro ni nemůžou nic udělat a musí kontaktovat společnost až v DUS. Těžce neprofesionální.
BHX-MAN
10.9.2018 7:19-8:51
Flybe Embraer ERJ195LR G-FBEI 22D
Asi teď už s tím nic neuděláme a musíme doufat, že to vyjde. Jde se nastupovat. Usedám na své místo 22C, místo u okna zůstává volné, tak se tam přesunuji. Letadlo je poloprázdné a v 7:19 už startujeme směr Manchester. Tento let vystřídá na flightmemory let CAN-HKG a bude rozhodně můj nejkratší, má totiž pouze 106km. Ale to jen ve vzdálenosti. Asi deset minut po vzletu začínáme kroužit a vyčkávat. Z celkem 32 minut dlouhého letu nakonec celých 15 kroužíme. Po přistání jsme dojeli k terminálu a čekali než nastoupí zbylí cestující do Dusseldorfu. Z původně avizovaných dvaceti minut trvávíme na zemi celou hodinu. V letadle panují zmatky, protože vetšina cestujících z MAN má sedadla na stejná místa, kde už někdo sedí z BHX. Takže nakonec to vyřeší free seating.
MAN-DUS
10.9.2018 8:51-10:52
Flybe Embraer ERJ195LR G-FBEI 22C
Po nastoupení všech cestujících se konečně vydáváme směr Dusseldorf. Čtvrtí na start nakonec startujeme správným směrem. Během letu se podává teplý nebo studený nápoj zdarma jako kompenzace za nepříjemnosti. Krom toho, že v letadle byla příšerná zima se nic moc nestalo a po hodině sedáme v Dusseldorfu. Po přistání vidím na aplikaci boarding za 28 minut. To by šlo. Jenže to by nemohl být výstup jen předem, výlet autobusem po celém letišti a zastavení u gatů C. Při vystupování z autobusu, byl boarding už za 6 minut z gatu B80. To znamenalo sprint na pasovku, předběhnutí obrovské fronty na security a vyřizování pracovních telefonátů za běhu.
DUS-HEL
10.9.2018 12:29 – 13:32
Finnair Airbus A321 OH-LZK 10A
Nakonec jsem dorazil na gate v době boardingu, takže jsem mohl hned nastoupit do dalšího autobusu. Salonek jsem tentokrát nestihl, ale nevadí. Ikdyž mým Hugo Junkers lounge v DUS celkem rád, jsem radši, že sedím v letadle. Po usednutí na svůj Emergency Exit už se konečně můžu vydýchat. Krátce na to startujeme směr Helsinky. Finnair pro své Platinum členy a OW Emerald členy má pár výhod i na krátkých letech. Zdarma pro všechny se rozdává káva, čaj, voda a borůvkový džus. Pro kartičkáře jakýkoliv nápoj z menu. Pro dnešek volím pivo Karhu a onen džus. Největší výhoda ale je vyblokované sedadlo vedle mne (samozřejmně pokud je volno). Takže ve skoro plném letadle mám pro sebe vždy dvě místa. Let celkem rychle utekl a čeká mne další přestup.
Přestup v Helsinkách je ale velmi jednoduchý, člověk ho stihne za 15-20 minut. V Helsinkách mám zhruba hodinu a půl a to značí jediné, konečně dneska sprcha. Snad jí stihnu. Držte mi palce.
Pokračování už bude live z paluby A330-300 na letu Helsinky-Guangzhou.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 197
- Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: u BHX
- Stav: Offline
Re: LIVE REPORT: Naposledy pracovně do Číny
Helsinky Vantaa Airport
Letiště v Helsinkách je celkem kompaktní, ale během odpoledne, kdy odlétá většina dálkovych letu je značně přeplněné. Naštěstí už to tu mám nachozené a vím kudy kam. Proto co nejrychleni spěchám za pasovku a do salonku.
V Helsinkách má Finnair salonky 3:
1) pro všechny odlety do Shenghenu. Podle mne jde o nejlepší salonek ze všech hlavně díky rozloze. Jde se tam schovat do klidného místa a v klidu čekat. Co se týce jídla, tak mi přijde slušně zásobený severskou kuchyní.
2) Salonek pro Business Class cestující do non-shenghenu. Relativně malý salonek se slušnou možností v pohodě posedět a najíst se. Což mi nedává moc smysl, protože všichni tady letí v C.
3) Salonek pro kartičkáře. Značí to jako Premium Lounge, ale premiově se tam člověk cítí jen okolo šesté ráno. Poté se lounge naplní a není si kam sednout.
2+3 mají společný přístup do sprch a také do sauny.
Já dneska využil Premium lounge jen kvůli sprše. Jinak bych doporučil salonek 1)
Letiště v Helsinkách je celkem kompaktní, ale během odpoledne, kdy odlétá většina dálkovych letu je značně přeplněné. Naštěstí už to tu mám nachozené a vím kudy kam. Proto co nejrychleni spěchám za pasovku a do salonku.
V Helsinkách má Finnair salonky 3:
1) pro všechny odlety do Shenghenu. Podle mne jde o nejlepší salonek ze všech hlavně díky rozloze. Jde se tam schovat do klidného místa a v klidu čekat. Co se týce jídla, tak mi přijde slušně zásobený severskou kuchyní.
2) Salonek pro Business Class cestující do non-shenghenu. Relativně malý salonek se slušnou možností v pohodě posedět a najíst se. Což mi nedává moc smysl, protože všichni tady letí v C.
3) Salonek pro kartičkáře. Značí to jako Premium Lounge, ale premiově se tam člověk cítí jen okolo šesté ráno. Poté se lounge naplní a není si kam sednout.
2+3 mají společný přístup do sprch a také do sauny.
Já dneska využil Premium lounge jen kvůli sprše. Jinak bych doporučil salonek 1)
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 197
- Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: u BHX
- Stav: Offline
Re: LIVE REPORT: Naposledy pracovně do Číny
HEL-CAN
10.9.2018 17:50-
Finnair A330-300 OH-LTP 8L
Ze salonku se vydávám už v době boardingu na svůj nedaleký gate 54. Tam už je skoro prázdno a tak se vydávám do letadla. Tentorát Airbus A330-300. Procházím první sekcí Business class a nacházím svoje místo hned na začátku sekce druhé. Ano správně, z Economy Pro se stala business class. O upgradu jsem věděl zhruba 24 hodin před odletem. Většinou jsem se upgradoval sám za vouchery k Platinum statusu, ale ikdyž jsem voucher nepoužil, vetšinou upgrade proběhl.
Sedadlo na bulk headu je mnohem příjemnější než ostatní, protože “otvor na nohy” je mnohem širší. Po usednutí mne přijde osobně přivítat purserka s drinkem. Vybírám opět borůvkový džus.
Nabíráme krátké zpoždění, letiště je na chvilku zavřené kvůli bouřce. V 17:50 už ale uháníme směrem Guangzhou.
Krátce po startu přichází horký ručník, který je klasicky tak horký, že se člověk skoro spálí. Poté Amuse Bouche v podobě jakési pěny s jikrami.
K večeři vybírám lososa k předkrmu a kuřecí roládu k hlavnímu chodu. Vše doplněné o dobré víno a sýry s vynikající finskou čokoládou na závěr. Po večeři ještě objednáván snídani, aneb poslední normální jídlo před Čínou.
Dobrou chuť
Po jídle je čas projet filmy ve Finnairu, ale nabídka nic moc. Očividně mají ve Finsku rádi komiksové filmy, Sex ve městě a filmy od JK Rowling. IFE celkově pokulhává za průměrem, ale to bohužel i v novějších A350, kde mi přijde obsah ještě více osekaný.
Právě v tuto chvíli přelétáme Omsk a to je signál k večerce.
10.9.2018 17:50-
Finnair A330-300 OH-LTP 8L
Ze salonku se vydávám už v době boardingu na svůj nedaleký gate 54. Tam už je skoro prázdno a tak se vydávám do letadla. Tentorát Airbus A330-300. Procházím první sekcí Business class a nacházím svoje místo hned na začátku sekce druhé. Ano správně, z Economy Pro se stala business class. O upgradu jsem věděl zhruba 24 hodin před odletem. Většinou jsem se upgradoval sám za vouchery k Platinum statusu, ale ikdyž jsem voucher nepoužil, vetšinou upgrade proběhl.
Sedadlo na bulk headu je mnohem příjemnější než ostatní, protože “otvor na nohy” je mnohem širší. Po usednutí mne přijde osobně přivítat purserka s drinkem. Vybírám opět borůvkový džus.
Nabíráme krátké zpoždění, letiště je na chvilku zavřené kvůli bouřce. V 17:50 už ale uháníme směrem Guangzhou.
Krátce po startu přichází horký ručník, který je klasicky tak horký, že se člověk skoro spálí. Poté Amuse Bouche v podobě jakési pěny s jikrami.
K večeři vybírám lososa k předkrmu a kuřecí roládu k hlavnímu chodu. Vše doplněné o dobré víno a sýry s vynikající finskou čokoládou na závěr. Po večeři ještě objednáván snídani, aneb poslední normální jídlo před Čínou.
Dobrou chuť
Po jídle je čas projet filmy ve Finnairu, ale nabídka nic moc. Očividně mají ve Finsku rádi komiksové filmy, Sex ve městě a filmy od JK Rowling. IFE celkově pokulhává za průměrem, ale to bohužel i v novějších A350, kde mi přijde obsah ještě více osekaný.
Právě v tuto chvíli přelétáme Omsk a to je signál k večerce.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: LIVE REPORT: Naposledy pracovně do Číny
online gastro přenos z paluby letadla, to tu ještě nebylo. Zdravíme do Omsku!
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 197
- Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: u BHX
- Stav: Offline
Re: LIVE REPORT: Naposledy pracovně do Číny
Nad Omskem jsem to jako už tradičně zalomil a probudila mě až letuška se snídaní. Na výběr byla západní nebo azijská varianta. Západní byla jakási bramborová placka s kuřetem.
Ihned po snídani už začalo dlouhé přiblížení na letiště Baiyun v Guangzhou. Při přistání z jihu se přeletí přesně střed města jako např na Heathrow, takže je nám dopřána i vyhlídková jízda s výhledem na finanční centrum a jednu z nejvyšších staveb světa Canton Tower. Na samém vrcholu této věže se nachází zajímavé vyhlídkové kapsle, které doporučuji pokud budete v Guangzhou. Nakonec přistáváme s asi 45 minutami zpoždění.
Po přistání v CAN na mě čekal rychly průchod pasovkou, vyzvednutí kufru a vyrazit směrem do města. Z Guangzhou do Shenzhenu se dá dostat buď z Jižního nádraží nejnovějšími rychlovlaky typu G anebo staršími vlaky C z Východního nádraží. Východní nádraží volím hlavně proto, že je mnohem blíž a taky proto, že vlaky staví i na předměstích Shenzhenu, kam potřebuji.
Na Guanzhoudong neboli Východní nádraží jsou dva možné způsoby dopravy, metro a taxi. Rozdíly mezi nimi jsou v zásadě 2, protože taxi jede půl hodiny a metro 30 minut:
1) Cena: Metro 7RMB, Taxi 100-200RMB (jako cizinec spíš 200)
2) Bezpečnost: Cesta taxíkem je skoro celou cestu po dálnici a s těmi šílenci se člověk bojí o zdraví. Kličkování mezi auty ve stopadesátce není nic pro mě.
Hlavně z důvodu č.2 volím vždy metro. Na letišti začíná, takže je prázdné. To se ale rychle změní a na své stanici už se musím prodírat davy číňanů. Ještě že jsem o hlavu větší než všichni okolo.
Na nádraží kupuju lístek do jedničky, stojí jen o pár drobných víc a pohodlí je o poznání větší. Hlasité spolucestující jednoduše umlčím noise cancelling headphones (mimochodem věc, kterou jsem nevěděl, že potřebuji dokud jsem nebyl poprvé v Číně). Cesta vlakem už mi zabrala jen asi hodinu, nakoupit něco k obědu a jsem v práci.
Tady ukončím první díl trip reportu. Pokračování bude po víkendu. Snad se předpověď mýlí a tajfun nakonec nedorazí. Pokud všechno vyjde, v sobotu se vyfotím se Stanley Cupem a podívám se na zápas Boston Bruins – Calgary Flames.
Ihned po snídani už začalo dlouhé přiblížení na letiště Baiyun v Guangzhou. Při přistání z jihu se přeletí přesně střed města jako např na Heathrow, takže je nám dopřána i vyhlídková jízda s výhledem na finanční centrum a jednu z nejvyšších staveb světa Canton Tower. Na samém vrcholu této věže se nachází zajímavé vyhlídkové kapsle, které doporučuji pokud budete v Guangzhou. Nakonec přistáváme s asi 45 minutami zpoždění.
Po přistání v CAN na mě čekal rychly průchod pasovkou, vyzvednutí kufru a vyrazit směrem do města. Z Guangzhou do Shenzhenu se dá dostat buď z Jižního nádraží nejnovějšími rychlovlaky typu G anebo staršími vlaky C z Východního nádraží. Východní nádraží volím hlavně proto, že je mnohem blíž a taky proto, že vlaky staví i na předměstích Shenzhenu, kam potřebuji.
Na Guanzhoudong neboli Východní nádraží jsou dva možné způsoby dopravy, metro a taxi. Rozdíly mezi nimi jsou v zásadě 2, protože taxi jede půl hodiny a metro 30 minut:
1) Cena: Metro 7RMB, Taxi 100-200RMB (jako cizinec spíš 200)
2) Bezpečnost: Cesta taxíkem je skoro celou cestu po dálnici a s těmi šílenci se člověk bojí o zdraví. Kličkování mezi auty ve stopadesátce není nic pro mě.
Hlavně z důvodu č.2 volím vždy metro. Na letišti začíná, takže je prázdné. To se ale rychle změní a na své stanici už se musím prodírat davy číňanů. Ještě že jsem o hlavu větší než všichni okolo.
Na nádraží kupuju lístek do jedničky, stojí jen o pár drobných víc a pohodlí je o poznání větší. Hlasité spolucestující jednoduše umlčím noise cancelling headphones (mimochodem věc, kterou jsem nevěděl, že potřebuji dokud jsem nebyl poprvé v Číně). Cesta vlakem už mi zabrala jen asi hodinu, nakoupit něco k obědu a jsem v práci.
Tady ukončím první díl trip reportu. Pokračování bude po víkendu. Snad se předpověď mýlí a tajfun nakonec nedorazí. Pokud všechno vyjde, v sobotu se vyfotím se Stanley Cupem a podívám se na zápas Boston Bruins – Calgary Flames.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 197
- Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: u BHX
- Stav: Offline
Re: LIVE REPORT: Naposledy pracovně do Číny
Jak jsem zmiňoval, tak jsem se o volném dni podíval na jedno velmi netradiční představení v Číně. V rámci propagace hokeje se v Shenzhenu konaly NHL China Games, kde proti sobě nastoupily celky Boston Bruins a Calgary Flames. Jelikož jsem byl na zápase kanadsko-americké NHL zatím jen jednou, tak jsem s nadšením zápas očekával.
Co jsem ale v sobotu také očekával byl tajfun Mangkhut, který se na Hong Kong, Shenzen, Macau a okolí řítil. Měl přijít ale až v neděli, takže v sobotu mi nic nebránilo na zápas vyrazit. Tentokrát vyrážím metrem na více než hodinovou cestu až na stanici Universiade, kde se na nedalekém stadioně vybudovaném pro Univerziádu zápas konal. Jelikož se zápas konal už od 14:30, přijíždím na stadion kolem dvanácté v tom nejúpornějším vedru. Klid před bouří totiž přinesl do jižní Číny teploty okoro 40ti stupňů ve stínu. V tu chvíli jsem byl rád za překlimatizovaný mekáč u stadionu.
V předzápasovém programu se fanoušci mohli vyfotit se Stanley Cupem, naučit se pravidla hokeje nebo si vyzkoušet, jaké je to být brankářem. Po fotce se pohárem jsem se odebral na svoje místo a sledoval s nadšením zápas, ve kterém figurovali samozřejmně i hráči z Česka. Samotný zápas bys předsezóní exhibicí, takže tempo bylo pomalejší a „nečekaně“ došel zápas až do samostatných nájezdů. Během zápasu komentátor několikrát vysvětloval pravidla pro ty, kteří je neznají, což bylo někdy úsměvné, jelikož většina fanoušků byla z klasických hokejových zemí jako Kanada, Finsko, Slovensko a také ČR. Celkově bych hodnotil zápas jako perfektní zážitek na poslední služební cestě do Asie. Kolikrát se mi poštěstí vidět nebo si udělat fotku s nejslavnější hokejovou trofejí na světě a ještě k tomu v Číně.
Po zápase jsem celkem ve strachu z fungujícího metra rychle vyrazil směr byt. Ještě dokoupit zásoby, abych neměl v neděli hlad a zavřít se na bytě až do pondělí. V neděli byl samozřejmně vyhlášen zákaz vycházení, takže žádné výletování se nekonalo (nejsem Číňan, abych v tom jezdil na kole). Musím doufat, že zažít tajfun se mi znovu nepodaří. Hlavně mám teď pochopení, jaké škody může bouře podobných rozměrů napáchat v méně rozvinutých oblastech světa.
Poslední část reportu už bude znova letecká, tentokrát o cestě z Guangzhou vlakem do Hong Kongu a nakonec let z Hong Kongu přes Helsinky a Vídeň do Birminghamu.
Co jsem ale v sobotu také očekával byl tajfun Mangkhut, který se na Hong Kong, Shenzen, Macau a okolí řítil. Měl přijít ale až v neděli, takže v sobotu mi nic nebránilo na zápas vyrazit. Tentokrát vyrážím metrem na více než hodinovou cestu až na stanici Universiade, kde se na nedalekém stadioně vybudovaném pro Univerziádu zápas konal. Jelikož se zápas konal už od 14:30, přijíždím na stadion kolem dvanácté v tom nejúpornějším vedru. Klid před bouří totiž přinesl do jižní Číny teploty okoro 40ti stupňů ve stínu. V tu chvíli jsem byl rád za překlimatizovaný mekáč u stadionu.
V předzápasovém programu se fanoušci mohli vyfotit se Stanley Cupem, naučit se pravidla hokeje nebo si vyzkoušet, jaké je to být brankářem. Po fotce se pohárem jsem se odebral na svoje místo a sledoval s nadšením zápas, ve kterém figurovali samozřejmně i hráči z Česka. Samotný zápas bys předsezóní exhibicí, takže tempo bylo pomalejší a „nečekaně“ došel zápas až do samostatných nájezdů. Během zápasu komentátor několikrát vysvětloval pravidla pro ty, kteří je neznají, což bylo někdy úsměvné, jelikož většina fanoušků byla z klasických hokejových zemí jako Kanada, Finsko, Slovensko a také ČR. Celkově bych hodnotil zápas jako perfektní zážitek na poslední služební cestě do Asie. Kolikrát se mi poštěstí vidět nebo si udělat fotku s nejslavnější hokejovou trofejí na světě a ještě k tomu v Číně.
Po zápase jsem celkem ve strachu z fungujícího metra rychle vyrazil směr byt. Ještě dokoupit zásoby, abych neměl v neděli hlad a zavřít se na bytě až do pondělí. V neděli byl samozřejmně vyhlášen zákaz vycházení, takže žádné výletování se nekonalo (nejsem Číňan, abych v tom jezdil na kole). Musím doufat, že zažít tajfun se mi znovu nepodaří. Hlavně mám teď pochopení, jaké škody může bouře podobných rozměrů napáchat v méně rozvinutých oblastech světa.
Poslední část reportu už bude znova letecká, tentokrát o cestě z Guangzhou vlakem do Hong Kongu a nakonec let z Hong Kongu přes Helsinky a Vídeň do Birminghamu.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 197
- Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: u BHX
- Stav: Offline
Re: LIVE REPORT: Naposledy pracovně do Číny
Poslední část reportu začínám opět v Guangzhou, kde jsem byl dnes během dne na jednání. Večer mi to letí z Hong Kongu a tam je nejjednodušší se dostat vlakem. Bohužel vysokorychlostní spojení otevírá až příští týden, tak musím normálním pomalejším vlakem. Vlak vyjíždí z východní stanice, kde procházím pasovkou a znovu procházím až v hong kongské stanici Hung Hom. Vlak jede tedy celou cestu s cestujícími, kteří už nejsou v Číně, ale nejsou ani v Hong Kongu. Ze stanice Hung Hom na letiště je nejjednodušší vzít taxík (popř. Zdarma shuttle) na Kowloon station a odtud Airport Expressem na letiště. Od příjezdu vlakem do HK po příjezd na letiště to není ani hodina.
Na letišti jsem zhruba 5 hodin před odletem, takže se odeberu do jednoho ze salonků. Pro One World alianci, jsou dostupné všechny salonky Cathay Pacific a Qantasu. Za ty dva roky jsem byl ve všech saloncích na letišti a oblíbil si prakticky jeden. Pokud máte přístup, tak rozhodně salonek The Pier. Ať už pro Business nebo pro First Class. Oba jsou velmi prostorné a je v nich málo lidí, protože jsou daleko od vchodu. Já se tedy vydávám do The Pier First, je to sice daleko, ale mám dost času a nohy mi neupadnou. V salonku si dopřeju nejdříve sprchu, a poté pořádnou večeři v místní restauraci. Ta nabízí zajímavý mix mezi azijsksou a západní kuchyní. Objednávám šunku, Wagyu burger a nakonec Victoria Sponge cake. K tomu všemu můj oblíbený Hong Kong Amber Ale.
Po večeři už je čas na relax v jednou z day suites, neboli soukromé pokoje s výhledem na letištní plochu. Zde strávím čas až do odletu chvíli po půlnoci smět Helsinky ve společnosti Amber Alů. Mám to tentokrát v Economy Comfort, ale tajně doufám v upgrade, jelikož je v Economy úplně plno. Uvidíme, do odletu jsou 3 hodiny.
Na letišti jsem zhruba 5 hodin před odletem, takže se odeberu do jednoho ze salonků. Pro One World alianci, jsou dostupné všechny salonky Cathay Pacific a Qantasu. Za ty dva roky jsem byl ve všech saloncích na letišti a oblíbil si prakticky jeden. Pokud máte přístup, tak rozhodně salonek The Pier. Ať už pro Business nebo pro First Class. Oba jsou velmi prostorné a je v nich málo lidí, protože jsou daleko od vchodu. Já se tedy vydávám do The Pier First, je to sice daleko, ale mám dost času a nohy mi neupadnou. V salonku si dopřeju nejdříve sprchu, a poté pořádnou večeři v místní restauraci. Ta nabízí zajímavý mix mezi azijsksou a západní kuchyní. Objednávám šunku, Wagyu burger a nakonec Victoria Sponge cake. K tomu všemu můj oblíbený Hong Kong Amber Ale.
Po večeři už je čas na relax v jednou z day suites, neboli soukromé pokoje s výhledem na letištní plochu. Zde strávím čas až do odletu chvíli po půlnoci smět Helsinky ve společnosti Amber Alů. Mám to tentokrát v Economy Comfort, ale tajně doufám v upgrade, jelikož je v Economy úplně plno. Uvidíme, do odletu jsou 3 hodiny.
Re: LIVE REPORT: Naposledy pracovně do Číny
Op-up prešiel?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 197
- Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: u BHX
- Stav: Offline
Re: LIVE REPORT: Naposledy pracovně do Číny
Ze salonku odcházím zhruba hodinu před odletem. Můj Gate 19 je na úplně druhém konci letiště než jsem. Když přicházím na gate, už začíná boarding první skupiny. Když se blížím ke kontrole, tak vidím, že mají nachystané dva nové boarding passy. Doufám, že jeden z nich je i můj. Sken a rozvítí se Unable to Board. Tak že by? Ne. Jen dodatečná kontola pasu (což se mi v Azii stává skoro pokaždé). Takže se odebírám do Economy Comfort, očividně někdo byl šťastnější. Economy Comfort byla jako tradičně z HKG plná Finnair Platinum kartičkářů, takže holt asi náhodně vybrali dva z nás.
HKG-HEL AY100
21.9.2018 00:42-5:34
Finnair A350-900 OH-LWF 24D
Tento let se mi bude hodně špatně popisovat. Po hlášení Boarding Completed jsem updanul do kómatu a probudil se při překračování Rusko-Finských hranic. Jelikož let trval necelých 10 hodin, troufnu si tvrdit že 9 až 9 a půl jsem prospal. Tím jsem asi vylepšil svůj rekord ve spánku v Economy.
Tím pádem tězko říct co bylo k večeři a k snídani.
Produkt Finnairu Economy Comfort je jakási pseudo Premium Economy v prvních pěti řadách letadla. Největší výhoda je určitě královský legroom. Jinak sedačky jsou stejné jako ve zbytku Y. Další výhody jsou amenity kit a noise cancelling sluchátka. Obojí mám svoje, takže jich nevyužívám.
V Helsinkách přistáváme načas jako první letadlo a tak přechod přes security a pasovku je extrémě rychlý. Takže rychle do salonku si dát sprchu a něco k snídani. Dnes je v Shenghen salonku otevřená jen jedna kuchyně, takže se celkem tvoří fronty obzvlášť na kafe.
Za hodinu mi to letí z gatu hned o patro níž do VIE, opět v Economy. Zbytek reportu asi budu muset dopsat až se dostanu domů.
HKG-HEL AY100
21.9.2018 00:42-5:34
Finnair A350-900 OH-LWF 24D
Tento let se mi bude hodně špatně popisovat. Po hlášení Boarding Completed jsem updanul do kómatu a probudil se při překračování Rusko-Finských hranic. Jelikož let trval necelých 10 hodin, troufnu si tvrdit že 9 až 9 a půl jsem prospal. Tím jsem asi vylepšil svůj rekord ve spánku v Economy.
Tím pádem tězko říct co bylo k večeři a k snídani.
Produkt Finnairu Economy Comfort je jakási pseudo Premium Economy v prvních pěti řadách letadla. Největší výhoda je určitě královský legroom. Jinak sedačky jsou stejné jako ve zbytku Y. Další výhody jsou amenity kit a noise cancelling sluchátka. Obojí mám svoje, takže jich nevyužívám.
V Helsinkách přistáváme načas jako první letadlo a tak přechod přes security a pasovku je extrémě rychlý. Takže rychle do salonku si dát sprchu a něco k snídani. Dnes je v Shenghen salonku otevřená jen jedna kuchyně, takže se celkem tvoří fronty obzvlášť na kafe.
Za hodinu mi to letí z gatu hned o patro níž do VIE, opět v Economy. Zbytek reportu asi budu muset dopsat až se dostanu domů.